Overleden, maar niet zo geregistreerd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 19:56

Bedankt allemaal voor jullie krabbels.
Helaas kan ik het verleden niet terug draaien en mee gaan met hem naar de slachter.
Het is gebeurd en ik heb ervan geleerd. Als ik ooit (en ik hoop het niet) in zo een situatie terecht kom breng ik hem zelf weg of laat ik hem zelf inslapen.

Nu is mijn missie het uitzoeken wat er met hem is gebeurd en het terugvinden van zijn papieren.
en dan wellicht stappen ondernemen tegen de verzekering.

Stranger99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:17

Pfff wat een verhaal zeg. Precies waar ik bang voor was toen ik mijn jonge paardje moest laten inslapen.
Wens je heel veel succes met de zoektocht naar je paard.

Anoniem

Re: Overleden, maar niet zo geregistreerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:26

weet je al iets meer?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:32

wat vervelend zeg. bah.

mijn paardje staat nog in het land, maar is niet goed. zo heb ik haar ook gekocht. soms twijfel ik wel eens. zou het paard ooit bij de slager zijn geweest.. ik weet het niet.

wat voor paardje was het?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:42

Ik zou nu ook wel willen controleren of mijn paard was ik helaas naar de slager moest brengen wel echt weg is.
Waar moet ik dan heen bellen? weet iemand hoe dat werkt?

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 17:44

@Kaaaren: ik heb het stamboek gebeld en gevraagd of hij als overleden geregistreerd stond. helaas was dat dus niet zo.
Toen ik hem had meegegeven aan de verzekering moest ik zijn papieren meegeven en zij zeiden dat zij ervoor zouden zorgen dat het administratief afgehandeld zou worden en dus ook de papieren terug gestuurd zouden worden naar de uitgevende instantie (=stamboek).
Dus wellicht kan jij ook daar informeren.

Toen ik dus te horen kreeg dat de papieren daar echt niet lagen, heb ik mijn verzekering gebeld maar zij konden me ook niks vertellen. Want imiddels bestaat deze verzekering niet meer. Ik ehb wel het tel.nr gekregen van de slachter en hem gebeld.
Hij kon natuurlijk niks vertellen over dit geval uit 2006 en moest het opzoeken in zijn administratie. Ik kan het alleen maar faxen en aangezien ik hier thuis geen fax heb (wie wel tegenwoordig) moet ik faxen vanaf mijn werk. Ik ben woensdag pas weer op kantoor, dus dan kan ik woensdag hem de gegevens faxen. Zodra ik reactie van hem heb ontvangen zal ik jullie daarover natuurlij informeren!

Als hij nisk heeft heb ik gelukkig nog wel een ander aanknopingspunt dus.......

Jeetje Joltsje, je zal inderdaad maar een paard hebben die iemand anders weg heeft gedaan voor de slacht.
De mijne kan het niet zijn.....het was (is) een ruin.....

Voor de mensen die interesse hebben in hoe mijn paard eruit zag zal ik zo even een foto plaatsen in mijn profiel.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:02

Thanx TS, ik ga morgen ook maar eens bellen :)

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 18:20

Kaaaren schreef:
Thanx TS, ik ga morgen ook maar eens bellen :)

waar was jij verzekerd? mag ook per pb

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:36

Foto plaatsen is misschien sowieso handig? Wie weet herkend iemand hem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:43

ja ind. beetje info erby! en mischien kom je hem nog wel tegen:D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:51

Kaaaren schreef:
Ik zou nu ook wel willen controleren of mijn paard was ik helaas naar de slager moest brengen wel echt weg is.
Waar moet ik dan heen bellen? weet iemand hoe dat werkt?

Je zou met je verzekering contact kunnen opnemen. Die hebben een administratie.
In die administratie zit zeker een credit-factuur voor de vleesopbrengst van je paard.
Ook als de verzekering is opgeheven, moet de administratie nog wel ergens een paar jaar bewaard worden.

Overigens vraag ik me ernstig af of het slachthuis paspoorten naar het KNHS gaat sturen.
Toen mijn paard is gegaan, wilde ik 100% zeker weten dat het echt gebeurde en dat het netjes gebeurde.
Daarom ben ik meegegaan en heb mijn paard zelf vastgehouden tijdens het schieten. Het paspoort heb ik na controle door de VWA weer meegekregen (nog bedankt jongens! +:)+ ) dus ook mijn paard staat nog als levend geregistreerd.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 09:06

volbloedfan schreef:
ja ind. beetje info erby! en mischien kom je hem nog wel tegen:D

Jeanine84 schreef:
Foto plaatsen is misschien sowieso handig? Wie weet herkend iemand hem...

Ik heb een foto van Chivas (Salco) in mijn profiel gezet met wat meer info.

Frasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:04

Hoe is dit afgelopen eigenlijk?

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 23:07

Officieel ben ik nog geen stap verder maar wel wat informatie rijker.....
Heb inmiddels de slachter gesproken.
De slachter zijn administratie liep natuurlijk niet verder dan 2007 ( :? En hij had persoonlijk contact gezocht met zijn contactpersoon van mijn verzekering toen der tijd. Maar ja natuurlijk was er geen administratie bekend uit 2006. Hij vertelde mij dat de verzekering de papieren wel had ontvangen en toen een hele doos papieren van een aantal overleden paarden toen naar het PVE is gegaan.
Toen was de gang van zaken, dat na het slachten, de papieren via de verzekering (of rechtstreeks) naar het PVE moesten gaan. En die zouden het dan weer doorsturen naar de uitgevende instantie.
Ik moet het PVE nog bellen, maar ben daar nu niet voor in de gelegenheid. Zal binnenkort wel zijn om daar eens te informeren.
Heb de slachter gevraagd waar mijn paard toen geslacht is, maar hij noemde mij een andere plaats dan dat op de papieren van de verzekering stond. Al met al heeft hij mij niet mijn twijfel weggenomen, wat ik eigenlijk ook niet had verwacht. Dus even verder navragen dus maar.
Ook ga ik de verzekering nog een keer navragen of hij nou daadwerkelijk heeft gebeld of mij toch met een "vaag" verhaal heeft afgescheept.
Kortom.....wordt vervolgd.

De slachter is ook een druk bezet man in de paardenwereld, vertelde hij, en hij kon diverse verhalen vertellen over paarden die toch via de achterdeur verkocht zijn. Waar men achteraf altijd weer achter komen. Maar hij beweerde stellig dat hij het mij zwart op wit kon geven dat mijn paard echt geslacht is. Maar goed, eerst zien en dan geloven. Want zijn woord geloof ik pas als er bewijs is.
tot die tijd blijft de foto van mijn Chivas in mijn profiel staan voor het geval dat iemand hem toch tegenkomt......

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:19

heel veel sterkte !!
this wel echt een knap paardje .
Hoop voor je dat je erachter komt hoe het allemaal zit .

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:26

Dat de stamboekpapieren er niet meer zijn ok, maar was er ook geen financiële administratie meer uit 2006? Er moet een bon van zijn.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:38

misschien ook handig om erbij te vermelden waarom hij afgemaakt moest worden.

ook ik heb meerdere verhalen te vertellen over paarden van kennissen die door de verzekering zijn opgehaald en doorverkocht.
was zelfs 1 paard die na enkele weken op de manege om de hoek stond...

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 08:17

Ik heb de keuze gemaakt om mijn paard te laten gaan omdat hij op 7-jarige leeftijd benen had van een paard van 20 jaar..... Vol met arthrose (4 benen) en spat (2 benen) |( .....

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:34

off topic:
waar stond je paardje?
op de foto lijkt t de goudse hout klopt dat?

verder wens ik je veel succes met je zoektocht naar de zekerheid wat er met m is gebeurt.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 08:42

goldynf schreef:
off topic:
waar stond je paardje?
op de foto lijkt t de goudse hout klopt dat?

verder wens ik je veel succes met je zoektocht naar de zekerheid wat er met m is gebeurt.

Nee daar stond hij niet.......

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:00

Ik twijfel toch wel een beetje aan het verhaal van de slager, hoor...
Het is een bedrijf en die behoort voor de boekhouding toch minstens een kopie te hebben van de papieren.
En de papieren minimaal 8 (?) jaar te bewaren.

Lastig dat die verzekering niet meer bestaat.
Mocht je van de PVE niets wijzer worden, kan je misschien een klacht bij de verzekeraar die de boel heeft overgenomen neerleggen of bij de Ombudsman Verzekeringen.
Dat moet dan tot op de bodem worden uitgezocht.
Ik hoop voor je dat je paard toch niet nog ergens rondloopt... :(:)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:20

Ik heb ook onwetend een slachtpony gekocht.
Pony werd verkocht aan handelaar voor een schijntje omdat ze gevaarlijk was met de opdracht haar naar de slacht te brengen. Er was wel geen verzekering bij betrokken, maar handelaar wist ook goed genoeg dat dit niet de bedoeling was.
Ik heb haar gekocht als "brave kinderpony" terwijl ze op het laatste adres een kind in het gezicht getrapt had (en dat is het enige incident waar ik weet van heb, kunnen dus meer zijn).

Toen ze zelf moest gaan hemelen, ben ik mee naar de slachterij gegaan, ook al beweerde de handelaar bij hoog en bij laag dat hij zo' n praktijken niet bezigde.

één tip voor allen: alleen je eigen ogen bedriegen je niet!!!

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:32

Kan je niet nagaan via het chipnummer of hij misschien ergens in de loop der tijd is opgedoken?

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:49

Dit zijn gewoon verhalen waar je maag van omdraait. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt over Chivas!

Ik bedenk me nog wel een tweede keer voor ik een verzekering afsluit...

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 10:00

@Sandravm ik heb het KWPN gebeld en daar is geen kopie aangevraagd of verandering van eigenaar opgegeven.....maar ja dat zegt natuurlijk niks als hij in het buitenland ergens rondloopt....... Ik heb geen idee bij welke instantie ze een bestand bijhouden op chipnummer, wellicht dat de PVE dat wel doet. Moet ik nog navragen.
@Foxy80, voor mij ook geen tweede keer dat ik mijn paard meegeef.....het is een wijze les.

@Marvantom
de slager gooit het erop dat toen de regels niet zo streng waren blablablabla......
Ik moet hem nog een keer bellen en vragen naar zijn administratie toen der tijd dat hij een slachthuis afhuurde in een andere woonplaats.
Hij woont nu zelf ergens anders en toen der tijd huurde hij in een andere woonplaats een slachthuis af om de paarden via de bewuste verzekering te slachten. En ik zou dat slachthuis kunnen vragen of hijook daadwerkelijk het afhuurde etc etc.

De slachter had de verzekering al gesproken (moet het nog navragen hoor) en die hadden niks meer uit die tijd. Ik weet niet waaromd ie verzekering niet meer bestaat etc. Het was nogal een grote organisatie. Ik heb al wel contact gehad met de hoofd van de paardenverzekering uit die tijd. Ik zal het nog eens navragen of hij toch niet nog meer weet! En wie ik desnoods dan aansprakelijk kan stellen. De verzekering is inderdaad overgenomen door een instantie die nu nog wel bestaat.
Wel een goede tip om bij de ombudsman verzekeringen een klacht neer te leggen. Maar ja, kan dat ook over een verzekering die niet meer bestaat......