omgaan met oude eigenaren van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:17

Die van Natura heb ik geregeld contact mee.
Van Vyonara helaas niet.
En de nieuwe eigenaresse van Madammeke geregeld. Ben der pas geweest om naar het veulentje te kijken!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:22

Degene van wie ik mijn haf heb gekocht heb ik geen contact meer mee, de eigenaren daarvoor hebben bij via bokt opgezocht en daar heb ik een goed contact mee. Zij komen wel eens deze kant op en mogen hem dan ook borstelen. Rijden niet, ik ben nu ook de enige die erop rijd en dat is een bewuste keuze om er niemand anders op te laten rijden. In April zijn we zelfs een weekend bij hun gaan logeren. Wenner op de stal waar hij dus altijd gewoond heeft, en ik bij hen thuis. Vind het erg leuk om contact met elkaar te hebben, en we lopen de deur ook niet plat bij elkaar.

R0oszs

Re: omgaan met oude eigenaren van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:35

Die van Melody, Amor en Valentijn zie ik nog wel eens.
Hun stonden alle 3 al bij ons op stal. Later hebben we ze overgekocht.

Maar we hebben het eigenlijk niet over de pony's hoe het gaat. Af en toe wel over valentijn met zijn vorige eigenaar maar verder niet.

Zafier's fokker zie ik niet meer. Woont ook een beetje ver weg dus gaat lastig. En telefoonnummer oid weet ik niet meer..
Als ze willen weten hoe het gaat dan kunnen ze altijd op bezoek komen. Ze weten namelijk waar hij terecht is gekomen want ze hebben hem zelf gebracht :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:37

Barmat schreef:
Wij mensen vermenselijken paarden veel te veel. Het zijn dieren, ze kunnen zich niet zo hechten aan een mens als wij mensen wel niet denken. Ik denk dat mijn paard het moeilijker zou hebben om zijn maatje te missen dan mij :+ En dat is niet omdat hij mij niet lief vind of omdat ik slecht voor hem zorg, maar gewoon... omdat paarden zo nu eenmaal zijn.

Komt stoer over hoor, maar niemand zegt dat zijn/haar paard haar mist en dat ze hen daarom nog bezoeken. Verkeerde topic dus om deze populaire Bokt-uitspraak neer te zetten. Mensen willen gewoon weten hoe het met hun oude paardje gaat.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:40

Ik heb trouwens ook de eigenaar van Melody's moeder gesproken, dat was wel heel erg leuk. Weet je toch wat meer over haar verleden en zij weet waar Melody uiteindelijk is terecht gekomen :)

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:11

Heb veel en lief contact met de oude eigenaren van mijn paarden.
Zelf de fokker uit Duitsland komt geregeld langs en ik ga geregeld bij haar langs. Erg leuk en mooi.
Ze is super blij met hoe het gaat en als ze wil mag ze uiteraard zelf ook op ze rijden, poetsen etc..
Hier dus geen klachten over oude eigenaren van mijn paarden. maar weet dat het ook anders kan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 06:32

er is regelmatig mailcontact (bij veranderingen denk aan keuringsuitslagen / geboorte en andere bijzonderheden familielijn) waarbij foto's over en weer gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 06:50

ik kreeg twee weken geleden hele leuke foto's van de mensen die Missy van ons gekocht hebben (missy was van Sanne en een vriendinnetje) beestje heeft het zo lekker :)

leuk voor het karretje, lekker aan de pruttel....... ik vind het geweldig om dat soort dingen te zien :D :D

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:49

Das een goeie, ik heb ook n vraagje daarover,
vorig jaar heb ik mijn paardje gekocht en niet om vervelend te doen,
maar hij was echt ondervoed. Hij was lief en hartstikke braaf, hij wilde alleen niet mee
de wei uit om te gaan rijden (ik was alleen voor de 2e keer proefrit) dus heb m in de wei
opgezadeld en dat ging allemaal goed, dus paard gekocht.
Ik heb hem nu 3/4 jaar en hij is lekker aangekomen en zit nu vol energie.
Ik ben geen allerbeste ruiter en het blijkt nu dus ook dat ik m eigenlijk niet aankan (tot
m;n grote spijt, want het is een prachtbeest geworden)
Eigenlijk wil ik hem nu verkopen,
maar zou ik nu de vorige eigenaren moeten berichten? of is dat verleden tijd?
ik vind dat een beetje moeilijk eigenlijk...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:02

Dona85: als ik jou was zou ik de vorige eigenaren wel op de hoogte brengen, je hebt m nog niet zo lang, maar aan de andere kant........ ik begreep dat je paard daar niet goed had???......... dus ook wel moeilijk he wel of niet, maar het kan geen kwaad om te vertellen dat je m gaat verkopen.

Mijn arabier had ik zelf opgefokt en 7 jaren gehad, toen verkocht en daar is ie 2 keer doorverkocht, ik heb hem weer terug in mijn bezit, van de laatste eigenaresse van wie ik hem weer terug heb, daar heb ik contact mee en ze komt hem weleens opzoeken, dat is toch alleen maar leuk dat je paard fans heeft, dat er meer mensen zijn die om je paard geven.

Ik heb er geen moeite mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:22

Ik ehb mijn paardje gekregen toen ze 5 maanden oud was. Ze is daar dus gefokt. Ik heb bij de dochter van de fokker in de klas gezeten op de basischool en ging daar regelmatig op de fjorden rijden. ik kende die mensen dus al.
Ik heb haar op hyves en spreek haar heel af en toe eens :)

newy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:24

Ik heb geen contact meer...
Heb dit zelf gebroken, doordat hij gesjoemeld had met mijn paardje,
Als je niet eerlijk kunt zijn, moet je ook niet wete hoe het er nu mee gaat!!!