paard verkocht maar toch ook niet, wie weet hoe op te lossen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:25

Mmm, als ze financieel hun zaakjes niet goed voor elkaar hebben moet je je afvragen of je je paard nog wel aan hen kwijt wilt. De kans bestaat dat ze 'm al snel weer moeten doorverkopen vanwege geldgebrek en waar komt hij dan terecht? Ik denk dat ik het geld zo lang zou houden en namens hen een andere koper zou zoeken. Als het paard dan minder opbrengt kun je het verschil aftrekken van het bedrag dat je aan hen terug betaalt.

newton

Re: paard verkocht maar toch ook niet, wie weet hoe op te lossen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 15:41

Dat is ook exact het idee wat ik ook had. Vermeld bij de eventuele kopers er wel bij dat als deze mensen mij bellen dat ze hem op komen halen ik ze helaas af moet bellen omdat in principe het paard al van hun is. Als er eenmaal een afspraak staat moeten ze maar wachten wat daar uitkomt moest hem immers van hun weer te koop zetten.
Of ik het dan helemaal goed doe weet ik niet maar naar mijn idee ben ik dan niet heel verkeerd bezig

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:46

Wat ElsB zegt is idd een goed idee.
En idd, als ze geldgebrek hebben, wordt het paard waarschijnlijk weer snel door verkocht!
Succes!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:48

Heb je het geld van hun voor jouw paard nog steeds?
Is het anders een idee om als je hun weer spreekt ze een soort "stok achter de deur" te geven wbt hun beslissing?
Iets in de trant van: elke week dat jullie wachten met het besluit gaat er zoveel geld(van het bedrag wat je terug zou geven) af als jullie hem niet kopen.
(volgens mij is dat een hele rare zin, dus als je hem niet snapt zal ik het nog eens proberen :o )
Of ben je bang dat als je hun onder druk zet zij het paard wel zullen nemen en weer zullen verkopen..
(al zou je zoiets natuurlijk ook in het contract kunnen zetten)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:50

Misschien is het al gezegd, maar kopers hebben altijd 8 dagen bedenktijd en kunnen zodoende dus van de koop afzien. Ongeacht of het kwam doordat het paard niet aan de eisen voldeed of om een andere reden.

In principe ben je dus verplicht het geld terug te storten en het paard terug te nemen (al is die niet weggeweest).

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:56

@smeetjoew: Heb je het dan over een particuliere verkoop of een consumenten koop (=verkoop door een bedrijf)? Daar zit namelijk verschil in.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:14

newton schreef:
ja goed een kennisje zegt gisteren heel zwart wit. Ze hebben een week bedenktijd gehad voordat geld/papieroverdracht is geweest, officieel gezien zijn hun eigenaar nu dus is het hun probleem niet die van jou. Hij gaat zelfs zover dat hij zegt na zaterdag kan je voergeld vragen omdat hun paard bij jou op stal staat en ze hem niet ophalen.

Pff vind dat allemaal wel erg ver gaan en kies liever voor een gezamelijke onderlinge oplossing maar goed van 3 voorheen potentiele kopers heb ik al te horen gekregen, we zijn voorzien. Als we het geld teruggeven moeten we ook de nieuwe koper weer vinden en heel cru gezegd is het meeste vakantiegeld alweer uitgegeven.

het volledige aankoopbedrag is betaald.

Helemaal mee eens. Gekocht is gekocht jammer voor hun. Moeten hun het maar oplossen.

newton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 16:15

smeetjoew schreef:
Misschien is het al gezegd, maar kopers hebben altijd 8 dagen bedenktijd en kunnen zodoende dus van de koop afzien. Ongeacht of het kwam doordat het paard niet aan de eisen voldeed of om een andere reden.

In principe ben je dus verplicht het geld terug te storten en het paard terug te nemen (al is die niet weggeweest).

Ze hebben ruim een week bedenktijd gehad voordat ze het paard betaald hebben aan ons. Ze zijn 1 keer geweest en hebben hem toen zowel in de bak als langs de weg geprobeerd ben er ruim 3,5 uur mee bezig geweest (arm paard, rij normaal nooit zo lang).

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:09

stallingsgeld vragen is een leuk idee, maar dan komt het praktische om de hoek kijken, hoe krijg je dat geld ook daadwerkelijk?? Ik zou toch voor het paard kiezen, helemaal als ik ook maar een seconde zou twijfelen aan de nieuwe eigenaren. Het geld zou ik houden zolang ik het paard niet opnieuw verkocht zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:37

newton schreef:
Dat is ook exact het idee wat ik ook had. Vermeld bij de eventuele kopers er wel bij dat als deze mensen mij bellen dat ze hem op komen halen ik ze helaas af moet bellen omdat in principe het paard al van hun is. Als er eenmaal een afspraak staat moeten ze maar wachten wat daar uitkomt moest hem immers van hun weer te koop zetten.
Of ik het dan helemaal goed doe weet ik niet maar naar mijn idee ben ik dan niet heel verkeerd bezig

Eigenlijk zou ik het geld terug geven(-stallingskosten enz) En gewoon het paard opnieuw te koop aan bieden. En dat wanneer zij het paard toch willen kopen. Ze het bedrag(wat jij terug heb gegeven) weer aan jou kunnen betalen.

Want bij een paard kijken wat misschien ineens weg kan zijn. Zou ik persoonlijk niet doen. En dat kan bij jou ook voor een hoop heibel zorgen.

Want wat als jij het paard straks stok kreupel uit de wei haalt. Wie betaald dan de DA? jij of de "eigenaren" en van wie is het paard dan? en wie heeft het laatste woord in het zeggen schap?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:41

Verkocht is verkocht, dus ze moeten eingelijk gewoon het paard komen ophalen. Maar nu zij zelf aangegeven van de overeenkomst af te willen, zou ik het geld minus 10 procent schadevergoeding terugbetalen en je paard weer te koop zetten.

newton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 23:21

paard is vanavond verkocht naar een heel mooi plekje, zonder gedoe!
Mensen kende hem al en we hebben maar heel iets minder gekregen dan dat we eerst hadden,we houden nu iets in voor nou ja noem het schadevergoeding/ stalling/ of wat dan ook.

Eind goed al goed gelukkig.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:33

Jeetje, lees net dit topic door, maar wat een gedoe!
Ben blij voor het paard en ts dat het goed is afgelopen. Denk dat een schadevergoeding wel op zijn plaats is inderdaad.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:36

Nou dat is heel mooi voor je paardje.
Dus het is opgelost! ;)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:22

gelukkig dat alles goed gegaan is en het paard nu een fijn mooi plekje heeft!! :)
Ik vind dat je erg goed gehandeld hebt!!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:04

Edit.
Post niet meer nodig, paard heeft al een huis gevonden.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:22

Nou gelukkig dat het paard dan toch nog een goed plekje heeft gevonden.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:31

heb het hele topic net doorgelezen (je moet toch wat als niet-wk fan)

Ben blij dat er een oplossing is gevonden! Ik had meteen het geld - onkosten teruggegeven en zou hebben gezegd dat ze mij niet meer hoefden te bellen voor het paard. Wat een gedoe zeg, je zorgt toch dat je alles op orde hebt als je een paard koopt!

newton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 19:27

haha ja inderdaad lang leve de WK