dwingen pony af te staan??????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 15:35

Vandaag uit mijn werk, weer en brief op de deurmat, weer die man, zelfde mededeling.
Zet ik mijn pc aan, 2 mails weer van die man.
Hij begint de brief met:

Sommatie en in gebrekestelling nakoming overeenkomst.

Hij stuurt dit per email en per post.
In de mail van vandaag geeft hij aan het aangetekent te versturen.
Zegt dat alle juridische kosten voor mij zijn bla bla bla.

Hij is toch niet slim genoeg.
Ik ben allang nagegaan wat mijn rechten zijn en weet dus ok dat aangetekent versturen helemaal gen zin heeft.
Buiten dat ben ik niet verplicht het aan te nemen.
Hij spreekt hiet over een overeenkomst??!! euhm....welke dan???
Buiten dit alles vraag ik me af hoe de man aan mijn huisadres is gekomen......niet via mij!!

juval

Re: dwingen pony af te staan??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:42

wat vervelend dat het zo hoog op moet lopen. die man bedoelt waarschijnlijk de mondelinge overeenkomst.
heb je zelf al juridisch advies ingewonnen?? (behalve op bokt bedoel ik ;) )
succes ermee!!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:00

[/quote]

Tuurlijk niet. Een procedure kost meer als de hele pony. Is waarschijnlijk alleen maar bangmakerij.

Je zou deze http://www.paardenadvocaat.nl/ even kunnen bellen om te weten waar je staat in deze.[/quote]

Ik heb net even naar deze advocaat gebelt.(nog bedankt voor de tip)
Volgens hem moet de man eerst maar eens bewijzen een koopovereenkomst te hebben met mij, die heeft hij n.l. niet!!
Ik moest de man een mail terug sturen en hem vertellen dat wij geen overeenkomst hebben en het daar bij laten.
Verder kon ik hem gewoon laten spartelen.
Dus dat ga ik vanavond gelijk even doen nadat ik met mijn man overleg gehad heb.
Als ik ook zo naar zijn post kijk, zit het in een zeer goedkope envelop, zie ik alleen hem zelf als afzender en kan hij zelfs de brief niet eens netje dubbel vouwen.
tja....ik laat hem maar lekker stampvoeten.

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:09

Ik zou er toch ook niet teveel mee inzitten hoor. Laat die vent maar zijn best doen, hij kan dit nooit winnen.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:20

Je bent idd. niet verplicht de brief aan te nemen, maar in een rechtzaak zul je dat punt verliezen.
De rechter vindt dan dat je die wel had kunnen aannemen in de tijd die er voor staat, dat je dat dan niet doet is je eigen keuze en ook de bijbehorende gevolgen...........
Op zich doet die man het verder wel netjes, stelt je ingebreke (zo moet het ook wettelijk) e.d..
Maar het is maar net of hij kans maakt in deze (heb niet alle 4 de pagina's doorgeworsteld).
Is er geen overeenkomst, ook niet mondeling, dan kan hij niets.
Degene die stelt moet het ook bewijzen.
Dus als hij steld er is een (mondelinge) overeenkomst, mag hij dat ook gaan bewijzen.
Maar het is wel uitermate vervelend dat het zo moet lopen.
Veel wijsheid, succes en sterkte :(:)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:48

hij is alleen bij je stal geweest? misschien heeft ie daar aan iemand anders meer info gevraagd. en denk eraan he, internet is groot en machtig. allicht dat je te traceren bent.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:40

tjonge, die man durft zeg, waar hebben we het hier over, een shetlander notabene! geen duur sportpaard.... Ik snap die man echt niet, ik zou het advies van die advocaat lekker opvolgen, die man een duidelijke brief sturen en m verder in zn sop laten gaar koken.
Is Lotje al verhuisd inmiddels?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:17

stond ze op mp? Daar kan hij bij de advertentie locatie of zoiets aanklikken, dan krijg je een google kaartje met pionnetje bij je adres als je dat bij mp hebt opgegeven.

Lekker laten spartelen!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 21:33

Vanmiddag heb ik een mail gestuurd met het bericht....

Wij hebben geen overeenkomst.

meer ook niet.
Krijg ik net een mail terug.
Volgens de man had ik wel gezegd dat ik het een goed huis vond en heeft hij 4 getuigen????
Vind ik erg knap, zeker als hij er ook nog bij verteld dat hij beslag wil leggen.

Ik had juist bewust niet op de vraag gereageerd of ik het een goed huis vond!!!
4 getuigen? hij kan niet verder tellen dan 2 denk ik.....Hij, ik, en een minderjarige
Beslag leggen?? Als hij aan Lotje komt dien ik een aanklacht wegens poging tot diefstal in.
Nu ben ik boos, als we lelijk gaan doen ken ik er ook nog een paar.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:59

Ik zou alvast een aanklacht bij de politie indienen dat je wordt lastig gevallen, dat je bang bent, etc. etc. Het kan er maar liggen... Als hij door blijft gaan met deze flauwekul ben je daar in ieder geval op tijd mee geweest. Verder in zijn sop gaar laten koken. Zit die kerel zonder werk of zo? Dat ie hier tijd voor heeft zeg!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 22:09

Ik ga nu ff de politie bellen, vertellen dat ik me bedreigd voel.
De man wilde me 5 werkdagen geven, als ik dat optel kom ik uit op as. zaterdag.
Dan wil hij dus beslag leggen?!
Betekend dat k de hele dag bij mijn Pony ben dus!!!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:11

Ik zou eerder denken dat die man op deze manier probeerd jouw te overtuigen, terwijl hij zelf van binnen eigenlijk ook wel weet dat dit niets word voor hem. Maar voor het geval dat, zou ik ook zeker lekker bij je pony zijn en je stalgenoten ook waarschuwen.
Succes, hopelijk kan de politie wat voor je betekenen.

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:15

Hai!

Ik heb een aantal jaar geleden een paard verkocht op afbetaling (met contract) deze mensen kwamen hun afspraken niet na en ben ik naar een advocaat gestapt.

Bij een civiele zaak die onder de (ik dacht :o ) 3 uur arbeid blijft heb je recht op LAT (lichte advies toevoeging) Het hele bedrag wat ik moest betalen aan de advocaat was maar E13,50 :D

Ik weet niet of het zover moet komen, maar misschien heb je er wat aan...

Sterkte

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:27

ik denk toch dat je te onduidelijk bent geweest naar die man toe. Niet dat dat er nu meer toe doet, maar misschien als tip voor de volgende keer? Gewoon precies zeggen wat je denkt/vindt, dan kunnen er ook geen misverstanden over staan.

Verder heeft die man volgens mij geen poot om op te staan. Zolang jij nog geen volmondig JA op een verkoopvraag hebt gegeven, is er geen verkoopovereenkomst.
Houd het van jouw kant gewoon netjes en beantwoord zijn brieven gewoon. Hij heeft er ook niets aan als je maar met 1 zin antwoordt. Dan kun je beter gewoon een duidelijk mail sturen met jouw gedachten over de koop en de manier waarop het is gegaan.
Dan is het voor hem duidelijk en kan het afgedaan worden als een misverstand (hopelijk).
Nou vind ik die man ook wel heel erg vreemd hoor!

succes ermee!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:29

Die wil wel erg graag jou pony hebben,
maar hij heeft geen poot om op te staan.
Hij heeft niets aanbetaald en is verder niets ondertekend
en niets mondeling afgesproken.
Dus hoe hij er dan bij komt om zulke fratsen uit te halen.....
En je kan niet zomaar beslag op een pony laten leggen,dan moet er
wel heel wat meer aan de hand zijn en gaan er ook nog rechtzaken aan
vooraf, dus denk dat hij je gewoon bang zit te maken,zodat je mischien
toch nog overstag gaat.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 22:36

Die ga ik zeker even onthouden, dank je voor de tip!!!

Heb net politie gebelt en mijn verhaal gedaan.
Agente had alle begrip voor het feit dat ik me bedreigd voelde.
Juridisch heeft de man geen poot om op te staan (heb ik ook uit gezocht)
De wijkagent neemt morgen even contact met mij op dan zal ik met naam en toenaam alles vertellen en vragen of ik aangifte moet doen. Als dit het advies van de wijkagent word dan doe ik zeker aangifte!!!

Inbeslagname kan alleen door middel van een vonnis en door een deurwaarders kantoor uitgevoerd kunnen worden.
Ook bij deze heb je 2 weken de tijd om je fout (als je die gemaakt hebt) te herstellen. (ik heb geen fout gemaakt, hij liegt gewoon de hele boel bij elkaar)
Als hij aan Lotje komt word dat diefstal genoemd.
Hij kan mij sommeren en in gebreke stellen en in beslag nemen wat hij wil, voorlopig kan hij nog steeds niet goed spellen :+ en heeft hij echt een deurwaarder of rechter nodig om deze bedreigingen waar te kunnen maken.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:57

Tjonge nu word het wel heel lelijk, ik ben het hele verhaal met verbazing aan het lezen. Ik snap dat die man zich teleurgesteld voelt dat het niet door gaat, maar om dan zo te doen?
Suc6 verder.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:01

pff wat erg sommige mensen..

hoop dat het goed komt, en idd goed de mensen op stal informeren, dat niemand opeens een vreemde met jouw pony oid ziet lopen, je weet maar nooit.. er zijn genoeg gekken om het ff zo te zeggen.

enneuhm, zelf langsgaan bij meneer, om het op te helderen, niet mogelijk ?(zeg ook maar wat := )

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:02

Jeetje mina heb alles ff gevolgd maar dit is toch echt te zot voor woorden...
die kerel heeft idd geen poot om op te staan,
En dat jij je nu bedreigd voelt is toch te gek voor woorden en dat je je pony(lotje) in de gaten moet houden etc..
en dat jij die kerel niet duidelijk kunt maken dat lotje niet naar hem toe gaat pfff tis toch wat..
Nou ik wens je iig heel veel suc6 de komende dagen,

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:05

Zolang er geen handgeld of aanbetaling is mag jij je pony gewoon aan andere verkopen.Weet je,je moet hem en al zijn mails/brieven negeren.Jij zit je nu op te fokken en kwaad te maken,en das niet goed voor je.Hij dreigt alleen maar,maar kan jou totaal nix maken!

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:08

Zit hier ook met open mond mee te lezen.
Is die man nou helemaal .... nah ja.
Ik wil je in ieder geval sterkte wensen, denk dat je zeker de goede stappen aan het nemen bent.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:12

wat een story zeg, heeft die shet gouden ijzers ofzo?
je hebt t goed aangevoeld om m niet aan deze bijzondere man te gunnen :D
Ik vraag me echt af hoe dit soort mensen hun leven leiden? het is toch te gek voor woorden...
Ik wens je alle sterkte en hoop dat je er met de politie uitkomt,heb zelf s iets aan de hand gehad met een mevrouw die stond [gelukkig voor mij] bij de politie bekend als zwaar labiel persoon,misschien heb jij die mazzel ook ;) ze konden mij toen heel simpel helpen

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 23:16

Dank jullie wel allemaal, heel erg lief. <3
Ik zat net te denken, misschien staat deze man wel bekend als oplichter of zo iets.
Het lijkt er een beetje op dat hij dit vaker heeft gedaan
Ik heb er een soort voorgevoel over, net als toen ik bij hem thuis ging kijken.
Knollentuin je was me net voor. :+

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:20

Gooi zijn brieven en mails voorlopig nog niet weg.
Hopelijk heb je ze nooit nodig, maar voor het geval dat is het handig ze te bewaren.

Klinkt beetje als verhaal van particulier auto verkopen en ineens op de hoek van de straat ploft de motor en komen met veel tamtam terug om geld te halen. auto heeft niets en toch extra laten betalen. of eerst heel nederland doorlaten slepen en dan pas contact opnemen terwijl de auto zogenaamd binnen de plaats al kapot ging.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 22-06-10 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:21

ja ik heb het idee dat deze man leuke pony,s ronselt voor het een of ander en graag zijn qouta haalt ofzo,het is niet normaal hoe hij zich hierin vastbijt als een pitbull en de middelen waarmee hij dreigt verzin je niet zomaar [hier is geoefend... :Y) ]