Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xxappiexx schreef:Reacties dat het te gek voor woorden is hoef ik niet. Graag alleen een reactie op mijn vraag en anders gewoon niets aub.
KimENlinda schreef:Mabotje schreef:Ik heb 2 paarden en heb een bijrijdster voor de ene. Ze heeft dan ook volledig gebruik over dat paard en betaalt € 100,-. Het paard heeft eigen materiaal (zadel, hoofdstel, poetsspullen, etc). Ik denk niet dat je ergens voor € 100,- per maand een paard voor jezelf kunt hebben, dus ik vindt dat een redelijk bedrag. Maar als je een bijrijdster voor je eigen paard wilt en je vindt een goede, dan mag je blij zijn en vindt ik niet dat je er iets voor kunt vragen.
Ik betaal aan stalhuur voor die van mij 125. Je zegt wel dat je daar geen eigen voor hebt, maar dus bijna wel.
denk ik Mabotje schreef:KimENlinda schreef:
Ik betaal aan stalhuur voor die van mij 125. Je zegt wel dat je daar geen eigen voor hebt, maar dus bijna wel.
Bij jullie in de buurt misschien wel, maar hier niet, en al helemaal niet met gebruik van buitenbak, binnenbak, volle dagen weidegang, wasplaats met warm & koud, en niets zelf hoeven doen behalve het poetsen en rijden van je paard![]()
@nini_roosje: ja, zo zou je het idd kunnen zien... dat ze mijn paard least en dan vindt ik € 100/maand geen slecht bedrag, toch?
GamblersCup schreef:Ik vind dat een bijrijdster best wat mag betalen. Als je het andersom bekijkt: iemand krijgt een paard tot z’n beschikking waar ie alles mee mag doen. Een paard kost nou eenmaal een hoop geld en op die manier kunnen ze goedkoop toch meer rijden dan 1x in de week een les. En inderdaad, het is geen fiets waar je het over hebt. Ook mijn ervaring is dat een bijrijdster die betaald (al is het maar een beetje) betrouwbaarder is dan eentje die niet betaald. Ze willen ook waar voor hun geld.
Mijn paard staat ook meer vakantie te houden dan dat ik rij, door mijn drukke baan. Nou kan ik haar laten staan, ze staan het hele jaar door buiten en ze is zo braaf dat ik er volgens mij na 6 maanden niet rijden zo weer een zadel op kan gooien en dan zonder rodeo een rondje kan hobbelen. Maar ze is verzot op aandacht en dat wilde ik dan combineren met iemand de kans geven zonder duur een paard te kopen, toch een dag of 4 per week met een paard bezig te zijn. En op stal bij ons vinden ze het een hele normale zaak daar voor te betalen. Er werd mij gezegd dat er voor een recreatiepaard, in verhouding tot het stalgeld, rustig 80 euro gevraagd kan worden met 4x in de week rijden. Verzorging (buiten poetsen om) wordt op stal allemaal gedaan. Ik vind dat wel een goed bedrag. Het is nog lang niet de helft van het stalgeld, want het is tenslotte mijn paard. Maar daarvan kan ik wel de hoefsmid betalen en mocht er iets kapot gaan, wat vervangen. Mijn toekomstige bijrijdster wil graag vaker in de week rijden dan 1x les maar zelf geen paard kopen of fulltime leasen. Als ik weer in een drukke periode zit van werk dan kan ze gerust de hele week komen als ze daar zin in heeft. Dat vind ze zelf ook een goede deal.
xxappiexx schreef:Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik een bijrijder zal zoeken voor mijn paard. Ik heb de laatste tijd te weinig tijd om regelmatig te rijden en ik vind het sneu dat ze haar dagen staat te verdoen in de weide.
Waarschijnlijk gaat er binnenkort ook niet meer tijd vrijkomen (afstuderen) dus dan is een bijrijder wel een oplossing. Maar omdat het paard mij ook de nodige centen kost zou ik wel graag een kleine vergoeding willen.
Wat is een normaal bedrag?
De bijrijder hoeft alleen maar 1-2 keer per week te rijden, verzorging e.d. doe ik gewoon. Af en toe een wedstrijd rijden zou ook geen probleem zijn.
)
x_Marr schreef:xxappiexx schreef:Reacties dat het te gek voor woorden is hoef ik niet. Graag alleen een reactie op mijn vraag en anders gewoon niets aub.
Oke: €0.
Dat JIJ te weinig tijd voor je paard hebt ligt bij jezelf, dan mag je al blij wezen als iemand tijd vrij wil maken voor JOU paard en JOU dus wil helpen. En dan kun je ook vragen of zij op die dagen ook de verzorging wil doen.
Dus TS, hoeveel ben jij bereid los te laten? Op basis daarvan zou ik pas kunnen zeggen wat ik bereid zou zijn te betalen 
lotjaa93 schreef:ook wel is wat wil aanschaffen voor het paard.
Ik heb heel hard laten gebruiken en dat laat ik dus niet meer gebeuren!Anoniem schreef:voor 2 keer perweek rijden zou ik geen geld vragen hoor.. misschien haar verplichten les te nemen bij jou instructrice.
Maar geld vragen.. nee. Zij helpt jou jij helpt haar! heel simpel. Voor 4 a 5 dagen in de week zou ik 50 pm vragen..
Mabotje schreef:GamblersCup schreef:Ook mijn ervaring is dat een bijrijdster die betaald (al is het maar een beetje) betrouwbaarder is dan eentje die niet betaald
Dat is mijn ervaring ook
Ik ben een verzorger/bijrijder die best wel wil bijdragen, maar nu bij toeval en met onwijs veel mazzel een paard heeft gevonden waar in niks voor hoef te betalen. Maaqkt mij niet minder betrouwbaar, eerder zelfs nog betrouwbaarder, want ze kunnen zo een ander nemen als ik het verknal
Ik betaal niks, dus ik heb ook niks te eisen zogezegd 
Citaat:Nee dan is 100 euro niet duur. Ik neem aan dat jij de DA gewoon betaalt en de zadelmaker enz. Maar jou bijrijdster mag er wel alles mee alsof het haar paard is?. Dan vind ik 100 euro een normale prijs. Want voor 100 euro kun je bijna nergens je paard stallen. En daar komen dan nog allerlei kosten bij.
jes_sira schreef:Ik vind dat zo bizar dat een paardeneigenaar blij (lees dankbaar) moet zijn met een bijrijder?
Jij als eigenaar betaald € 300,00 per maand ong. aan alle kosten rondom een paard.
7 dagen per week rijden is erg veel als je fulltime werkt, gezin hebt enz.
Nu heb je iemand die op zich alles mag het jouw paard en dus zijn/haar hobby uitvoerd op jouw paard.
Waarom zou je als bijrijder gratis en voor niks je hobby mogen uitvoeren, terwijl de eigenaar dus jouw hobby betaald.
Toen ik jong was, was het andersom.
Als bijrijder was je dankbaar en deed je zoveel mogelijk in de verzorging, betaald je bijv. de hoefsmid en zorgde je dat de eigenaar happy met je was, zodat je op diegenes paard mocht blijven rijden.
Nou, ik bedank voor bijrijders met een air van ondankbaarheid.
Ervaring heeft me geleerd dat ik dan wel zelf elke dag mijn schatje verzorg.
x_Marr schreef:xxappiexx schreef:Reacties dat het te gek voor woorden is hoef ik niet. Graag alleen een reactie op mijn vraag en anders gewoon niets aub.
Oke: €0.
Dat JIJ te weinig tijd voor je paard hebt ligt bij jezelf, dan mag je al blij wezen als iemand tijd vrij wil maken voor JOU paard en JOU dus wil helpen. En dan kun je ook vragen of zij op die dagen ook de verzorging wil doen.
Stel hij/zei mag alles doen met je paard en mag het als eigen beschouwen die 2 dagen dan kunnen ze er best wat voor betalen. Dan zou je bijv. kunnen kijken naar hoeveel stalling je paard kost per dag en dat maal de dagen dat de bijrijder hem doet.
) Anoniem schreef:Maar een goede bijrijder vinden. Met ervaring en die er verstand van heeft(kreupelheden enz.) Die vind je niet makkelijk. Het grootste deel van de meiden die een bijrijd paard zoeken zijn toch manege ruiters. Die geen ziek paard herkennen (geen aanval naar manege ruiters maar toch wel een soort feit). Dus als je er 1 kan vinden die er verstand van heeft. Moet je daar ook blij mee zijn