Hoeveel vragen aan bijrijder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:18

Mijn bijrijder rijdt soms als ze zin en tijd heeft. Die betaald mij 5 euro per keer dat ze op mijn paard rijdt.....maar ik ben er ook mee geholpen dus het hoeft niet persé denk ik. Ik besteed het geld aan de kosten voor stalling en dergelijke.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:19

xxappiexx schreef:
Reacties dat het te gek voor woorden is hoef ik niet. Graag alleen een reactie op mijn vraag en anders gewoon niets aub.

Oke: €0.

Dat JIJ te weinig tijd voor je paard hebt ligt bij jezelf, dan mag je al blij wezen als iemand tijd vrij wil maken voor JOU paard en JOU dus wil helpen. En dan kun je ook vragen of zij op die dagen ook de verzorging wil doen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:19

Ik vind dat een bijrijdster best wat mag betalen. Als je het andersom bekijkt: iemand krijgt een paard tot z’n beschikking waar ie alles mee mag doen. Een paard kost nou eenmaal een hoop geld en op die manier kunnen ze goedkoop toch meer rijden dan 1x in de week een les. En inderdaad, het is geen fiets waar je het over hebt. Ook mijn ervaring is dat een bijrijdster die betaald (al is het maar een beetje) betrouwbaarder is dan eentje die niet betaald. Ze willen ook waar voor hun geld.

Mijn paard staat ook meer vakantie te houden dan dat ik rij, door mijn drukke baan. Nou kan ik haar laten staan, ze staan het hele jaar door buiten en ze is zo braaf dat ik er volgens mij na 6 maanden niet rijden zo weer een zadel op kan gooien en dan zonder rodeo een rondje kan hobbelen. Maar ze is verzot op aandacht en dat wilde ik dan combineren met iemand de kans geven zonder duur een paard te kopen, toch een dag of 4 per week met een paard bezig te zijn. En op stal bij ons vinden ze het een hele normale zaak daar voor te betalen. Er werd mij gezegd dat er voor een recreatiepaard, in verhouding tot het stalgeld, rustig 80 euro gevraagd kan worden met 4x in de week rijden. Verzorging (buiten poetsen om) wordt op stal allemaal gedaan. Ik vind dat wel een goed bedrag. Het is nog lang niet de helft van het stalgeld, want het is tenslotte mijn paard. Maar daarvan kan ik wel de hoefsmid betalen en mocht er iets kapot gaan, wat vervangen. Mijn toekomstige bijrijdster wil graag vaker in de week rijden dan 1x les maar zelf geen paard kopen of fulltime leasen. Als ik weer in een drukke periode zit van werk dan kan ze gerust de hele week komen als ze daar zin in heeft. Dat vind ze zelf ook een goede deal.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:20

bij onze goedkope boer waren we 200 incl. voer excl. mesten kwijt, nu 350 incl. alles in de winter als ze op stal staan.
het ligt denk ook erg aan je regio wat een paard kost, en wat dus in verhouding staat wat je aan je bijrijdster kunt vragen

staan er geen marktplaats advertenties uit jouw omgeving, zie je wat reeël is in jouw regio..

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:20

KimENlinda schreef:
Mabotje schreef:
Ik heb 2 paarden en heb een bijrijdster voor de ene. Ze heeft dan ook volledig gebruik over dat paard en betaalt € 100,-. Het paard heeft eigen materiaal (zadel, hoofdstel, poetsspullen, etc). Ik denk niet dat je ergens voor € 100,- per maand een paard voor jezelf kunt hebben, dus ik vindt dat een redelijk bedrag. Maar als je een bijrijdster voor je eigen paard wilt en je vindt een goede, dan mag je blij zijn en vindt ik niet dat je er iets voor kunt vragen.

Ik betaal aan stalhuur voor die van mij 125. Je zegt wel dat je daar geen eigen voor hebt, maar dus bijna wel.

Bij jullie in de buurt misschien wel, maar hier niet, en al helemaal niet met gebruik van buitenbak, binnenbak, volle dagen weidegang, wasplaats met warm & koud, en niets zelf hoeven doen behalve het poetsen en rijden van je paard ;)
@nini_roosje: ja, zo zou je het idd kunnen zien... dat ze mijn paard least en dan vindt ik € 100/maand geen slecht bedrag, toch?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:22

Mijn bijrijdster hoeft niets te betalen.
Ze rijdt m ook alleen wanneer ik zelf niet kan. Dat is 1 tot 2 keer per week, soms niet, soms meer.
Ik ben er echt mee geholpen en zij vind het geweldig, dus ik vind dat zij me niet hoeft te betalen.
We hebben wel de afspraak dat ze af en toe eens een les neemt bij mijn instructrice.

Ze mag er ook gewoon wedstrijden mee starten (alleen onderling op onze manege omdat ik geen trailer heb en zij ook niet) en dan mag ze vantevoren ook meer rijden om te oefenen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik haar heel goed ken en al kon vantevoren.

Een volstrekt vreemde zou ik denk ik ook wel laten betalen... nee eigenlijk zou ik die gewoon niet op mijn paard laten :) denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:22

Mabotje schreef:
KimENlinda schreef:

Ik betaal aan stalhuur voor die van mij 125. Je zegt wel dat je daar geen eigen voor hebt, maar dus bijna wel.

Bij jullie in de buurt misschien wel, maar hier niet, en al helemaal niet met gebruik van buitenbak, binnenbak, volle dagen weidegang, wasplaats met warm & koud, en niets zelf hoeven doen behalve het poetsen en rijden van je paard ;)
@nini_roosje: ja, zo zou je het idd kunnen zien... dat ze mijn paard least en dan vindt ik € 100/maand geen slecht bedrag, toch?

Nee dan is 100 euro niet duur. Ik neem aan dat jij de DA gewoon betaalt en de zadelmaker enz. Maar jou bijrijdster mag er wel alles mee alsof het haar paard is?. Dan vind ik 100 euro een normale prijs. Want voor 100 euro kun je bijna nergens je paard stallen. En daar komen dan nog allerlei kosten bij.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:23

GamblersCup schreef:
Ook mijn ervaring is dat een bijrijdster die betaald (al is het maar een beetje) betrouwbaarder is dan eentje die niet betaald

Dat is mijn ervaring ook

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:23

Ik vind dat zo bizar dat een paardeneigenaar blij (lees dankbaar) moet zijn met een bijrijder?

Jij als eigenaar betaald € 300,00 per maand ong. aan alle kosten rondom een paard.
7 dagen per week rijden is erg veel als je fulltime werkt, gezin hebt enz.

Nu heb je iemand die op zich alles mag het jouw paard en dus zijn/haar hobby uitvoerd op jouw paard.
Waarom zou je als bijrijder gratis en voor niks je hobby mogen uitvoeren, terwijl de eigenaar dus jouw hobby betaald.
Toen ik jong was, was het andersom.
Als bijrijder was je dankbaar en deed je zoveel mogelijk in de verzorging, betaald je bijv. de hoefsmid en zorgde je dat de eigenaar happy met je was, zodat je op diegenes paard mocht blijven rijden.

Nou, ik bedank voor bijrijders met een air van ondankbaarheid.
Ikzelf heb mijn bijrijders nooit laten betalen, maar dat lag aan de situatie (persoonlijk).
Maar zelfs dan, niet terugbellen, stiekum dingen doen die niet mogen, mijn spullen kapot terughangen en niks zeggen, regelmatig afbellen en ga zo maar door.
Je denkt van, je doet iemand er plezier mee, maar ho maar.
Zal het aan de mentaliteit van de jeugd liggen dat dit zo erg verschilt als pakweg 15/20 jaar geleden?

Ervaring heeft me geleerd dat ik dan vele malen liever elke dag mijn schatje verzorg dan de narigheid van bijrijders.
Er zitten ook nog wel goede tussen, maar het lijkt steeds minder te worden.
Laatst bijgewerkt door jes_sira op 31-05-10 16:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:24

GamblersCup schreef:
Ik vind dat een bijrijdster best wat mag betalen. Als je het andersom bekijkt: iemand krijgt een paard tot z’n beschikking waar ie alles mee mag doen. Een paard kost nou eenmaal een hoop geld en op die manier kunnen ze goedkoop toch meer rijden dan 1x in de week een les. En inderdaad, het is geen fiets waar je het over hebt. Ook mijn ervaring is dat een bijrijdster die betaald (al is het maar een beetje) betrouwbaarder is dan eentje die niet betaald. Ze willen ook waar voor hun geld.

Mijn paard staat ook meer vakantie te houden dan dat ik rij, door mijn drukke baan. Nou kan ik haar laten staan, ze staan het hele jaar door buiten en ze is zo braaf dat ik er volgens mij na 6 maanden niet rijden zo weer een zadel op kan gooien en dan zonder rodeo een rondje kan hobbelen. Maar ze is verzot op aandacht en dat wilde ik dan combineren met iemand de kans geven zonder duur een paard te kopen, toch een dag of 4 per week met een paard bezig te zijn. En op stal bij ons vinden ze het een hele normale zaak daar voor te betalen. Er werd mij gezegd dat er voor een recreatiepaard, in verhouding tot het stalgeld, rustig 80 euro gevraagd kan worden met 4x in de week rijden. Verzorging (buiten poetsen om) wordt op stal allemaal gedaan. Ik vind dat wel een goed bedrag. Het is nog lang niet de helft van het stalgeld, want het is tenslotte mijn paard. Maar daarvan kan ik wel de hoefsmid betalen en mocht er iets kapot gaan, wat vervangen. Mijn toekomstige bijrijdster wil graag vaker in de week rijden dan 1x les maar zelf geen paard kopen of fulltime leasen. Als ik weer in een drukke periode zit van werk dan kan ze gerust de hele week komen als ze daar zin in heeft. Dat vind ze zelf ook een goede deal.

+:)+

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:24

xxappiexx schreef:
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik een bijrijder zal zoeken voor mijn paard. Ik heb de laatste tijd te weinig tijd om regelmatig te rijden en ik vind het sneu dat ze haar dagen staat te verdoen in de weide.

Waarschijnlijk gaat er binnenkort ook niet meer tijd vrijkomen (afstuderen) dus dan is een bijrijder wel een oplossing. Maar omdat het paard mij ook de nodige centen kost zou ik wel graag een kleine vergoeding willen.
Wat is een normaal bedrag?

De bijrijder hoeft alleen maar 1-2 keer per week te rijden, verzorging e.d. doe ik gewoon. Af en toe een wedstrijd rijden zou ook geen probleem zijn.

Hangt imo van veel factoren af.
Ten eerste is het rij-niveau van verzorgsters vaak nog erg laag. Je zal in de meeste gevallen eerst energie en tijd moeten steken in het begeleiden van een verzorgster. Ook zul je het vaak kunnen merken aan je paard en zal je deze meer moeten corrigeren (rechtrichten etc)
Bedenk ook dat een verzorgster ook weer kan gaan net wanneer jij er "eindelijk" profijt van gaat hebben (vaker meegemaakt :( )
Dus als eerste hoop ik dat je goed nadenkt of voor jou de voordelen groot genoeg zijn.
Voor mij zijn de nadelen iig te groot ;)

Kosten van een verzorgpaard hangt imo samen met de lokatie en of het paard braaf is en of een leerpaard is.
Sommige plaatsen is er veel vraag naar verzorgpaarden en andere lokaties zijn verzorgsters moeilijk te vinden.
Persoonlijk vind ik een vergoeding voor de stalling een nette prijs (dus je stallingskosten per dag uitrekenen)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 16:27

x_Marr schreef:
xxappiexx schreef:
Reacties dat het te gek voor woorden is hoef ik niet. Graag alleen een reactie op mijn vraag en anders gewoon niets aub.

Dat JIJ te weinig tijd voor je paard hebt ligt bij jezelf, dan mag je al blij wezen als iemand tijd vrij wil maken voor JOU paard en JOU dus wil helpen. En dan kun je ook vragen of zij op die dagen ook de verzorging wil doen.

Je snapt me niet he? Heb het nu al verschillende keren uitgelegd dus hou je er gewoon buiten als je geen normale reactie kan geven.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:27

Ik heb 7 jaar een eigen paard gehad en heb eigenlijk een verzorgster nooit laten betalen.

Ik heb nu zelf een verzorgpaard voor 2, straks 3 dagen in de week en hoef ook niks te betalen. Ik neem wel les op stal, puur omdat ik dit leuk vind en graag wil leren.

Ik denk dat je als eigenaar van een paard wel eerst na moet gaan wat je wilt en hoeveel je bereid bent om los te laten. Laat jij iemand de hoofdprijs betalen ( en dan heb ik het dus over bedragen boven de 100 euro ) dan moet je ook wel de verzorger mogelijkheden geven om dingen te ondernemen met je paard.

Is het meer in de richting van 25 euro in de maand voor bv de ijzers, dan hoef je al veel minder los te laten zogezegd.

Mag jouw bijrijdster niks, dus niet naar buiten, niet springen, geen wedstrijden en ligt er daarnaast ook bijna geen faciliteit op de stal, dan zal je voor 100 euro weinig animo vinden, maar voor 25 euro of helemaal geen bijdrage kan het zijn dat je wel iemand vind. :) Dus TS, hoeveel ben jij bereid los te laten? Op basis daarvan zou ik pas kunnen zeggen wat ik bereid zou zijn te betalen ;)

De bedragen die ik noem zijn uiteraard uitsluitend om iets aan te duiden he, ik zeg niet dat TS 100 euro vraagt. ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:27

lotjaa93 schreef:
ook wel is wat wil aanschaffen voor het paard.

Voor mijn paard wordt niets door verzorgster of bijrijdster gekocht. Snoepjes of wortels is natuurlijk ok, maar geen spullen. Ik wil dat haar passende en goede spullen worden gebruikt. Alles is aanwezig, mocht er iets nodig zijn geeft ze maar een brul. Maar geen onzin met dekjes aanschaffen (wie zegt mij dat die dekjes niet op een ander paard gebruikt worden of zijn gebruikt) of hoofdstellen, bandages etc. Nergens voor nodig. Bovendien laat ik mijn paard niet voor l*l lopen met achterlijke kleuren, bij mij is alles gewoon zwart. Gelukkig is ze volwassen en heeft geen behoefte om rotzooi voor andermans paard aan te schaffen.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:29

mijn bijrijder betaald 100 euro in de maand mee,
ik heb het liever niet, maar aangezien ik mn paard vorig jaar bijna heb moeten verkopen vanwege de financieen ben ik hier erg mee geholpen, en in overleg met mn bijrijder.
ze doet hm in principe 2 dagen per week maar wanneer ze wild mag ze hm eigenlijk zo pakken
ze mag overigens alles met hem..... in de bak bons wedstrijden.

JoyceLa

Ik vind het nogal dubbel..

Ik heb voor mijn paard van mij was haar ruim 4 jaar verzorgd waarvan ik haar bijjna 2 jaar elke dag heb verzorgd. De eigenaresse besloot 2 weken niet te kunnen en dat liep nogal uit. Ik betaalde standaard 50 euro maar toen zij besloot niet meer te komen ben ik ook de smid en dergelijke gaan regelen en betalen. Als ik het niet deed deed niemand het. Uitendielijk was ik dus meer kwijt dan zij in een maand :( Ik heb heel hard laten gebruiken en dat laat ik dus niet meer gebeuren!

Na heel wat gezeik is ze dus van mij geworden. En ik vind als ik iemand zoek om mij te ontlasten die persoon mij niet hoeft te betalen. Het is mijn paard, ik heb ervoor gekozen een paard te 'houden'en daar valt ook onderhouden onder. Als ik een bijrijdster zoek, helpt ze mij dus waarom zou ze moeten betalen?

Daarbij geloof ik wel dat er bijrijdsters zijn die te vertrouwen zijn. Al zijn ze niet makkelijk te vinden.

En als je dan wel een vergoeding vraagt zou ik idd een kleine vergoeding vragen zeker als het maar voor 1 of 2 keer in de week is kun je niet verwachten dat ze je 80 euro per maand gaat betalen...

Maar dat is mijn mening....

naadjuuuh

Anoniem schreef:
voor 2 keer perweek rijden zou ik geen geld vragen hoor.. misschien haar verplichten les te nemen bij jou instructrice.

Maar geld vragen.. nee. Zij helpt jou jij helpt haar! heel simpel. Voor 4 a 5 dagen in de week zou ik 50 pm vragen..

als ik iemand zijn paard 5 dagen in week zou gaan rijden omdat diegene er geen tijd voor dan zou ik volgens mij eerder 50 pm willen krijgen ipv betalen :D

maar goed.. ik betaal helemaal niets voor mijn verzorgpaarden, maar ik doe dan ook veel meer dan alleen rijden (1 rij ik 2x en de ander 1x p/wk) zoals uitmesten, wassen, voeren, helpen bij dierenartsbezoek..
als iemand echt niets hoeft te doen dan is een klein bedrag niet zo heel gek.. maar ik vind het verplicht laten lessen ook een goeie, dan weet je in ieder geval dat je paard goed bereden wordt..

en verder vooraf goede afspraken maken over wat je wil is heel belangrijk..
wij hebben op stal een schrift waarin ik steeds schrijf wat ik heb gedaan en hoe het ging en andersom schrijven de eigenaren daar ook in als er bijzonderheden zijn.. zo hou je toch het contact zonder dat je steeds met elkaar aan het bellen of smsen bent

wat betreft de ervaringen van lowara.. helaas zijn er inderdaad mensen die soms misbruik maken, maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo is.. persoonlijk weet ik ook niet of dit een reden is om geen misbruik te maken.. ze kunnen dan nog net zo goed je paard een paar klappen verkopen of er 20 min op gaan zitten en zeggen dat ze een uur hebben gereden..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:30

volgens mij hangt het af van waar je woont en wat je zoekt.

Iemand die goed is en je paard serieus traint gaat echt geen geld betalen om op jouw paard te 'mogen' rijden. Maar een meisje dat geld wil besparen op een manege en graag op een 'eigen' paard wil weer wel.

Bovendien kun je op een manege in centrum Amsterdam wel wat vragen; maar ergens in het boerenland niet.

Jij bent degene die geld uitspaart op een trainer. Als je een trainer vindt die gratis wil werken in jouw belang (en jouw paard meer waard maakt) mag je (hier in de omgeving iig) echt in je handjes knijpen. Als je geld vraagt lever je overigens een dienst; dan heb je ook verzekeringen etc nodig... uiteindelijk ben je dan misschien helemaal niet goedkoper uit.

Tallie1979

Mabotje schreef:
GamblersCup schreef:
Ook mijn ervaring is dat een bijrijdster die betaald (al is het maar een beetje) betrouwbaarder is dan eentje die niet betaald

Dat is mijn ervaring ook

Mijn ervaring is dat het geen ruk uitmaakt zogezegd :D Ik ben een verzorger/bijrijder die best wel wil bijdragen, maar nu bij toeval en met onwijs veel mazzel een paard heeft gevonden waar in niks voor hoef te betalen. Maaqkt mij niet minder betrouwbaar, eerder zelfs nog betrouwbaarder, want ze kunnen zo een ander nemen als ik het verknal ;) Ik betaal niks, dus ik heb ook niks te eisen zogezegd :P

Ik ben wel zelf 7 jaar in bezit geweest van een paard, misschien maakt mij dit net even anders :P

Mabotje

Citaat:
Nee dan is 100 euro niet duur. Ik neem aan dat jij de DA gewoon betaalt en de zadelmaker enz. Maar jou bijrijdster mag er wel alles mee alsof het haar paard is?. Dan vind ik 100 euro een normale prijs. Want voor 100 euro kun je bijna nergens je paard stallen. En daar komen dan nog allerlei kosten bij.

Dat is idd zonder verdere kosten, behalve als ze zelf wil lessen. In het begin heb ik haar gevraagd 1x/2 weken les te nemen totdat ze mijn paard een beetje kende en dan was ik er zelf ook af en toe om te kijken en evt. tips te geven. Na een paar maanden was dat niet meer nodig. Ik betaal alle overige kosten, heb een op maat gemaakt zadel en alles wat je voor een paard nodig hebt. Heb dus alles dubbel zullen we maar zeggen, omdat ik 2 paarden heb. Ik wil niet dat ze afhankelijk van mij is als ze wil rijden en andersom. We hebben eventjes met 1 zadel moeten doen totdat mijn 2e klaar was en dat was al lastig vondt ik. Dat heb je dan weer niet als je één paard hebt natuurlijk. Ze mag er idd alles mee doen alsof het haar eigen paard is en dat doet ze dan ook, al spreken we wel vaak samen af omdat dat gewoon gezellig is. Ik heb er echt een toppertje aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:31

jes_sira schreef:
Ik vind dat zo bizar dat een paardeneigenaar blij (lees dankbaar) moet zijn met een bijrijder?

Jij als eigenaar betaald € 300,00 per maand ong. aan alle kosten rondom een paard.
7 dagen per week rijden is erg veel als je fulltime werkt, gezin hebt enz.

Nu heb je iemand die op zich alles mag het jouw paard en dus zijn/haar hobby uitvoerd op jouw paard.
Waarom zou je als bijrijder gratis en voor niks je hobby mogen uitvoeren, terwijl de eigenaar dus jouw hobby betaald.
Toen ik jong was, was het andersom.
Als bijrijder was je dankbaar en deed je zoveel mogelijk in de verzorging, betaald je bijv. de hoefsmid en zorgde je dat de eigenaar happy met je was, zodat je op diegenes paard mocht blijven rijden.

Nou, ik bedank voor bijrijders met een air van ondankbaarheid.
Ervaring heeft me geleerd dat ik dan wel zelf elke dag mijn schatje verzorg.

Maar het is geen ondankbaar heid. Daarom zeg ik ook dat je best af en toe een zak wortels kunt kopen voor het paard enz. Maar een goede bijrijder vinden. Met ervaring en die er verstand van heeft(kreupelheden enz.) Die vind je niet makkelijk. Het grootste deel van de meiden die een bijrijd paard zoeken zijn toch manege ruiters. Die geen ziek paard herkennen (geen aanval naar manege ruiters maar toch wel een soort feit). Dus als je er 1 kan vinden die er verstand van heeft. Moet je daar ook blij mee zijn. Jij als paarden eigenaar heb immers een probleem. Daarom zou ik ook nooit geld vragen aan een bijrijder (niet dat dat van toepassing is hier aangezien ik 2 zussen heb die kunnen rijden). Je moet blij zijn dat iemand je wil komen helpen!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:33

@ GamblersCup: dan heb jij dus echt de tijd voor je paard, niet alle mensen die op zoek zijn naar en verzorgster hebben dat. maar respect als jij niet wil dat er spullen voor je paard gekocht worden, maar in mijn geval heeft de eigenaresse een westernzadel/hoofdstel waar ik dus niet lekker mee kan dressuren, en in overleg ben ik degene die de eczeemdeken heb gekocht, de hoefsmid en dierenarts ontvang. en als zij door haar ziekte op bed ligt, en t paard zijn halster kapot heeft getrokken, is het wel aardig als ik even een nieuwe haal zonder daarna de kosten bij haar te declareren

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:34

x_Marr schreef:
xxappiexx schreef:

Nee, het is normaal dat de eigenaar van het paard waar JIJ gebruik van maakt, jouw dure hobby financieerd.
En dan ook nog alle faciliteiten die de eigenaar betaald en jij goed gebruik van maakt.
:+

Liesje1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:36

Het is denk ik ook belangrijk om te kijken hoeveel vrijheid je bijrijder gaat krijgen. :) Stel hij/zei mag alles doen met je paard en mag het als eigen beschouwen die 2 dagen dan kunnen ze er best wat voor betalen. Dan zou je bijv. kunnen kijken naar hoeveel stalling je paard kost per dag en dat maal de dagen dat de bijrijder hem doet.

Persoonlijk vind ik het altijd een beetje dubbel.. Aan de ene kant laat je iemand betalen om je uit de brand te helpen.. Maar aan de andere kant betalen de bijrijders om hun hobby te beoefenen en dat kost nou eenmaal geld.. (zeker deze hobby :=)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:36

Anoniem schreef:
Maar een goede bijrijder vinden. Met ervaring en die er verstand van heeft(kreupelheden enz.) Die vind je niet makkelijk. Het grootste deel van de meiden die een bijrijd paard zoeken zijn toch manege ruiters. Die geen ziek paard herkennen (geen aanval naar manege ruiters maar toch wel een soort feit). Dus als je er 1 kan vinden die er verstand van heeft. Moet je daar ook blij mee zijn

Maar dat is dus het probleem, die kun je niet vinden. Meeste goede verzorgsters zijn voorzien,(hebben trouwens ook ergens hun "opleiding" gehad ) stellen hoge eisen of kopen zelf een paard.