MamboBeach schreef:Ja, maar je zit wel een jaar vast aan weidegang.
Ik vind een maand opzegtermijn heel netjes maar 1 jaar...
2 weken
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Harinaatje schreef:Netjes contract maar ik vind dat je mss van dat lesgeven moet maken dat er een gediplomeerd iemand bv wel mag lesgeven. Maar snap ook wel dat je jan en alleman niet op het erf wilt (maar goed, dat heb je toch met huurders).
Dus zou er van maken dat iemand gediplomeerd moet zijn.
En bekappen, tja niet elk paard hoeft zo vaak dus zou ik aan de huurder overlaten. En ontwormen zou ik zelf in de hand houden als je eigen paarden er ook bij lopen.

, dat is voor mij ergernis nummer 1
.
)Lisette03 schreef:een andere optie voor ontwormen zou ook zijn dat je dat zelf doet, dat heb ik nu en bij mijn vorige stalhouder ook gehad, zij ontwormen en achteraf kreeg ik dan de rekening. Zo weet je zeker dat er ook daadwerkelijk ontwormt wordt, want met dit schema kan zij makkelijk zeggen dat ze het doet, maar het lekker niet doen en jou een oude lege spuit tonen bijv.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet zo op een onderhuurder zit te wachten. 

Kriel schreef:Lisette03 schreef:een andere optie voor ontwormen zou ook zijn dat je dat zelf doet, dat heb ik nu en bij mijn vorige stalhouder ook gehad, zij ontwormen en achteraf kreeg ik dan de rekening. Zo weet je zeker dat er ook daadwerkelijk ontwormt wordt, want met dit schema kan zij makkelijk zeggen dat ze het doet, maar het lekker niet doen en jou een oude lege spuit tonen bijv.
Nouuuuuuuuuuu, je paard ergens stallen begint allereerst met vertrouwen hebben in de pensionhouder/houdster....dus deze opmerking vind ik een beetje ehhhh....zoals de waard is..??
Lante schreef:Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet zo op een onderhuurder zit te wachten.
Lante schreef:Het gaat dus om weidegang voor een fjord, even ter info
Overeenkomst weidegang
De ondergetekende:
1. *********************************************,
hierna ook te noemen ‘stalhoudster’;
2. *********************************************,
hierna ook te noemen ‘eigenaar paard’;*
3. ************************, hierna te noemen ‘paard’.
* Gezinsleden en gasten van ******hebben zich te houden aan de regels zoals ze in dit contract opgesteld zijn en door beide partijen ondertekend zijn.
KOMEN OVEREEN ALS VOLGT:
ARTIKEL 1:
Tijdsduur:
De overeenkomst heeft betrekking op de periode 1 juni 2010 tot 1 juni 2011
ARTIKEL 2:
Kosten:
De prijs voor het stallen van de paarden in de wei bedraagt € 70,- per maand voor het gehele jaar tot 1 juni 2010 (whoeps foutje). Eventuele extra kosten zoals: hoefsmid, dierenarts, medicijnen, ontwormingen, inentingen etc. zitten niet hierbij inbegrepen en komen voor rekening van eigenaar paard. Het verschuldigde dient bij vooruitbetaling te worden voldaan en moet vóór de 1e van de maand bijgeschreven staan op rek. nr. *********************.
ARTIKEL 3:
Omschrijving van de stalling:
De stalling betreft logies. Dit houdt in dat eigenaar paard:
• Alleen de wei verschaft ter verblijf van het paard en er dus geen enkele mogelijkheid is om het paard overdekt te stallen.
(ik zou hier toch graag een regeling inzien tegen extra betaling , indien het dier erntsig ziek wordt of door medische toedoening enkele dagen van de wei afmoet)
• Het paard gevoerd wordt door stalhoudster met hooi, kuilgras/gras.
• De stalhoudster zorgt samen met eigenaar paard voor het vullen van de waterbak.
• Indien er brok of Musli bij gevoerd moet worden, dan dient de eigenaar paard hier zelf voor te zorgen.
• De eigenaar paard draagt zorg voor het netjes opruimen van de eigen spullen op in de hiervoor bestemde en door de stalhoudster toegewezen ruimte.
• De eigenaar paard draagt zorg voor het goed afsluiten van het weiland bij vertrek.
• De eigenaar paard rijdt niet in de wei, maar alleen in het daarvoor bestemde rijgedeelte van de wei.
• De stalhoudster bepaald op welk deel van de wei/welke wei het paard geweid wordt en de bij te voeren hoeveelheid ruwvoer.
(nee, hierin zou ik als eigenaar zelf de regie willen houden, ik bepaald wat de hoeveelheid wordt)
• De eigenaar paard schept minimaal elke week alle mest uit de wei waar het eigen paard in geweid wordt.
• De eigenaar paard komt niet bij de eigen paarden van de stalhoudster in de wei.
• Eigenaar paard gebruikt alleen de eigen spullen voor het verzorgen en het berijden van het paard.
• Er wordt ALTIJD met cap gereden in de wei en de rijbaan met een cap die voldoet aan de veiligheidseisen zoals de KNHS ze stelt.
• De enige die bevoegd is om les te geven op het terrein is de stalhoudster. Stalhoudster is in het bezit van de juiste diploma’s (ORUN Basisinstructeur). Les van derden is op het terrein is niet toegestaan.
(hoe doe je dat als jij dressuur geeft en ik western rijd?)
ARTIKEL 4:
Voorwaarden m.b.t. het paard:
Het paard dient ingeënt te zijn tegen influenza en tetanus. Men dient een geldig vaccinatieboekje op eerste verzoek van de stalhoudster te tonen.
Bijzondere veterinaire omstandigheden (medicijn gebruik, allergieën, etc.) dienen door eigenaar paard bij het aangaan van deze overeenkomst aan stalhoudster te worden medegedeeld.
Het paard moet minimaal 1 x per drie maanden door de hoefsmid bekapt worden op kosten van de eigenaar van het paard.
(nee, mijn paard heeft dusdanige hoeven dat dit geeneens kan)
De kosten van de hoefsmid moeten vooraf betaald worden aan de stalhoudster, of op de dag zelf aan de hoefsmid persoonlijk.
Het paard dient ontwormd te worden volgens dit schema:
Jan Feb Mrt Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec
Iver-
mectine Iver-
mectine Iver-
mectine Iver-
mectine Moxi-
dectine
+
Prazi-
quantel
• Ivermectine (Eqvalan, Furexel, Eraquell, Equimectin): standaard middel, goede werkzaamheid tegen nagenoeg alle wormen, werkt 8 weken.
• Moxidectine (Equest, Equest Pramox): goede werkzaamheid tegen nagenoeg alle wormen, maar werkt in tegenstelling tot ivermectine ook tegen larvale stadia. Dit middel werkt langer, 12 weken.
• Praziquantel (Equimax, Equest Pramox): werkzaam tegen lintwormen, zit als toevoeging bij andere middelen.
• Pyrantel (Strongid-P): werkt vooral goed tegen spoelwormen en is dus vooral belangrijk bij veulens en jaarlingen.
( nee ook ontwormen doe ik via door de DA opgesteld schema )
ARTIKEL 5:
Dierenarts bij noodgevallen:
De stalhoudster heeft het recht, in geval van nood, * de dierenarts te laten komen zonder dat zij dit eerst met de huurder dient te overleggen. De kosten van de noodzakelijke veterinaire verzorging komt voor rekening van de eigenaar paard.
*Geval van nood: wanneer de stalhoudster het idee heeft dat wanneer het paard niet per direct medische zorg krijgt het mogelijk kan overlijden of blijvend ongeschikt kan raken om op te rijden.
ARTIKEL 6:
Aansprakelijkheid:
Eigenaar paard dient het paard zelf te hebben verzekerd tegen brand, diefstal etc. en het WA risico van de paarden. Alle schade, direct of indirect, die niet gedekt wordt door de verzekering komt voor rekening van eigenaar paard
( en hoe zit dit met schade door toedoening van een eventuele slechte faciliteit of hekwerk of dergelijke? ). De eigenaar paard is aansprakelijk voor alle schade die ontstaat door toedoen of nalatigheid van hem zelf, zijn gezinsleden, personeelsleden of gasten. Het betreden van de wei en de rijbaan geschiedt op eigen risico. Goederen die eigenaar paard benodigd voor de verzorging en het rijden van het paard en zich bevinden in of nabij de wei/rijbaan en om welke redenen dan ook verloren gaan of beschadigd raken komen niet voor rekening van stalhoudster. Het verblijf van het paard, de aanwezigheid van eigenaar paard, gezinsleden en gasten in de wei, evenals opruimen van de gebruikte, eigen spullen is volledig op eigen risico van de eigenaar paard. (zie eerder genoemd, ik vind toch wel degelijk een risico bij de stalhoudster liggen)
ARTIKEL 7:
Beëindigen van het contract:
Deze overeenkomst loopt af op 1 juni 2011. Daarna wordt er eventueel een nieuwe overeenkomst opgesteld.
Wanneer één van de partijen de overeenkomst vóór 1 juni 2011 wil beëindigen, dan geld voor beide partijen dat de opzegtermijn 2 weken is. Het opzeggen van dit contract vóór 1 juni moet schriftelijk gebeuren d.m.v. een met handtekening ondertekende brief met of zonder opgave van redenen.
Indien dit contract niet nageleefd wordt of de betaling niet voldaan wordt binnen een maand, dan is stalhoudster gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen en het paard uit de wei te verwijderen.
De sleutel van de caravan moet ten aller tijde worden ingeleverd bij het beëindigen van het contract op welke manier dan ook. Bij het niet inleveren van de sleutel wordt een maand extra weidegeld berekend.
ARTIKEL 8
Nederlands recht:
Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
Aldus overeengekomen en in tweevoud getekend te Noardburgum , op …………………… 2010,
Stalhoudster Eigenaar Paard