Wel een paard maar geen trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

k4tink4

Re: Wel een paard maar geen trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:58

Ik heb een paard, geen trailer.
Maar stal heeft een trailer die ik ten alle tijden mag gebruiken en mijn vader is vrachtwagenchauffeur, bovendien hebben we een auto die met gemak een 2 paards mag trekken :D

Mocht ik ooit met spoed naar de kliniek moeten, is mijn vader de beroerdste niet.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:46

PP --> TAO

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:46

Wilawander schreef:
Hier ook geen trailer maar wel een auto die het kan trekken, als het nodig is dan lenen we een trailer.

bij ons ook..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:06

Toen ik in het verleden geen trailer had huurden wij bij een plaatselijk bedrijf een veewagen wij gingen altijd met meerderen op pad. En ging ik aleen dan huurde of leende ik een trailer.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:52

Ik ben, op de pensionhoudster na, de enige met eigen trailer op stal, er staan momenteel 15 paarden. Ik ben dus nog wel eens de klos als er iemand weg moet, ik vind dat ook helemaal niet erg om te doen.
Toen ik zelf nog geen trailer had moest ik de auto lenen van mn vader, de trailer van een stalgenoot en goed plannen dan kon ik naar les.

Trailer en bijpassende auto zijn pure luxe in mijn ogen, kost een klap geld elke maand want een beetje dikke auto kost alleen al aan wegenbelasting dik 100,- per maand (ik rij mercedes vito bus) en slurpt ook nog wel wat. Daarnaast kost het trailer stallen op stal ook elke maand geld, er moeten wel eens nieuwe banden onder etc.

Soms kun je beter een trailer huren voor zoveel keer per jaar dan er zelf eentje kopen, reken maar eens uit wat een trailer je in aanschaf kost en hoe vaak je hem daarvoor zou kunnen huren. Plus je hebt dan het onderhoud niet, de verzekering, de stallingskosten etc.

Het is dat ik m nodig had omdat ik elke week ging lessen anders had ik ook geen trailer aangeschaft. Nu gebruik ik m zelf niet zo vaak meer en zou m kunnen verkopen, maar ik heb dat geld niet speciaal nodig en ik vind het wel handig om m te hebben staan.

saskir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:56

Hier wel een trailer maar geen paard meer....
Ik heb onlangs mijn paard moeten verkopen om diverse redenen |( , maar kan het niet over mijn hart verkrijgen ook de trailer te verkopen!
Ik rij nu af en toe op een paard van mijn vriendin, en wil graag weg kunnen als dat nodig is... Zij heeft dan weer geen trailer, dus het is ook handig dat ik de mijne gewoon houdt.
Hij staat er toch al... Is al betaald.... Ik hou hem nog gewoon een poosje, haha!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:42

ik heb (nog) geen eigen trailer, wil er wel één in de toekomst, maar huur of leen er de komende tijd één om te kijken of ik er vaak mee op pad zal gaan. Schoonouders hebben auto die trailer mag trekken en voor noodgevallen kan ik wel een trailer van iemand lenen van stal.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:46

Sinds december 2009 heb ik mijn eigen trailer gekocht..
Daarvoor (heb paardje nu bijna 5 jaar) nooit geen gehad..
Ben nu toch wel blij dat ik me eigen 1,5 paardstrailer heb want momenteel op mijn pensionstal staat alleen mijn trailer er nog..

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:47

hier ook twee paarden en geen trailer. Als er nood aan de man is vinden we altijd wel een trailer en auto om te lenen. Kost ons meestal een beetje benzine en een fles wijn :P

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:51

Ik heb al enkele jaren paarden, maar pas sinds anderhalf jaar een eigen trailer. Met mijn vorige paard leenden we bijna ieder weekend een trailer om op wedstrijd te gaan, of huren. Maar dat rekensommetje was snel gemaakt. Toen we de kans kregen de trailer van vrienden te kopen hebben we dat ook meteen gedaan, ik vind het een geruster gevoel geven, als je ooit snel een trailer nodig hebt...
Maar ik ken ook zat mensen die een gloednieuwe trailer hebben, en er nooit mee rijden.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:53

Ik heb het omgekeerde voor, wel een trailer, én een rijbewijs, maar geen eigen paard (heb wel een pony maar daar mag ik niet mee starten dus ben ik niet vet mee...) Ach ja, ooit komt het paard er ook!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:38

wij hebben een 2 paards trailer, vrachtwagen waar 2 paarden of 3 pony's in kunnen en 4-5 paarden in kunnen. Meestal pakken we die van 4-5 paarden voor de wedstrijden.
De andere 2 gebruiken wijzelf niet vaak meestal gebruiken pensionklanten die als hun zelf geen trailer/vrachtwagen hebben.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:06

ik heb een pony,maar geen trailer.

sinds een weekje heeft mijn allerliefste papa de helft betaald van een trekhaak achter zijn opel astra stationswagon,120 pk 1.9 liter turbo diesel,mag 1400 of 1500 kg trekken,dus een trekauto hebben we nu,trailer kan ik lenen van lieve vrienden,maar ik ben wel aan het kijken voor een eigen trailer.

daarvoor kon ik een beroep doen op dezelfde vrienden om Ravina ergens heen te brengen.

dus echt problemen heb ik nooit gehad!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:08

Ik koop ook nooit een trailer want die gebruik ik nooit.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:10

hier ook geen trailer wel gelukkig sins kort een auto die trailer kan trekken dus nu hoeven alleen maar trailer te huren/lenen.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:13

Ik heb ook geen trailer. Mijn ouders hebben een auto die hem eventueel kan trekken en mochten we echt een trailer nodig hebben, dan hebben we er zo een geleend of gehuurd.
In de toekomst wil ik er nog wel een kopen, maar dat doe ik pas als ik hem regelmatig nodig heb.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:19

Wij hebben 3 pony's(shet,arabier en new forest) en geen trailer.
De buurman heeft een trailer die we altijd mogen lenen, en mn vader rijdt dan. ;)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:21

Ben ook van mening dat je eigenlijk wel een trailer nodig hebt als je een paard hebt.
Je kunt niet van een ander verwachten dat hij/zij een trailer uitleent als jij met een paard met koliek zit. Ik heb dat 1x meegemaakt toen ik nog geen trailer had en geloof me dat wil je niet meemaken dat je snachts iemand uit bed moet bellen die dan ook nee kan zeggen (en terecht, ik wil ook niet dat een andermans paard mijn trailer aan gort trapt). Uiteindelijk ben ik lopend naar de kliniek gegaan met doodziek paard.

Vind sowieso dat je niet ervan uit mag gaan dat je spullen altijd kunt lenen, huren ok maar lenen, nee voor mij niet meer.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:25

Wel een trailer maar geen paard op het moment!! :')
maar gelukkig komt er snel weer een opvolger!! :)

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:38

Ik had tot voor kort ook een paard...heb wel een trailer geahd maar ik gebruikte de trailer zo weing dat ik die heb verkocht.
Mijn paardje stond op een pension stal waar het stikte van de trailers en in gevbal van nood waren er altijd mensen die hun trailer beschikbaar stelden...de pensioneigenaar was altijd degene die dan met de trailer reed....nu had ik daar ook een super stekje moet ik zeggen en een pensionhouder die altijd voor je klaar stond.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:40

hm, na een aantal keren rijden voor mensen die je daarna met de nek aankijken is de lol van het uitlenen of rijden er snel af. Als ik jou was zou ik diegenen die dat voor jou doen koesteren Minkieboy.

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:03

ik rijd een pony voor iemand, en die heeft ook geen trailer. Mijn ouders durven ook niet met trailer te rijden dus als ik een trailer huur heeft dat ook geen zin. De eigenaar heeft me wel een keer gebracht met trailer en paard naar een onderlinge springwedstrijd. Maar officieel rijden zit er dus niet in...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:57

Ik vind dat als je een paard hebt, je zelf een trailer moet hebben. Uitzondering vind ik dat je bijv met je paard op een plaats staat waar je op mensen kunt rekenen die een trailer hebben of dat je er bijv altijd eentje tot je beschikking hebt.
Voorheen stond mijn paard bij een boer en kon de trailer pakken wanneer ik wilde. Toen ik paarden thuis kreeg, had ik al een trailer gekocht en heb nu een 2-paardstrailer (met passende auto en E-rijbewijs).
Je moet ten alle tijde een paard kunnen vervoeren, je weet nooit wat er gebeurt. 8-)

xfa_d

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:01

Wijhebben 5 paarden en geen trailer. :+

Als ik paard moet wegbrengen of ophalen gaat de manege eigenaar mee. :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:04

geen trailer, wel paard (2) en een auto, maar die mag dan geen trailer trekken, ook geen E rijbewijs.
Haha, als ik met mijn paard ergens heen moest leende we de trailer van mijn stalbaas, en reed mijn vader.
Ik rijd nog geen wedstrijden, gaan een paar keer per jaar naar het strand, maar dan lenen we dus gewoon de trailer. Nadeel is wel dat je echt moet plannen wanneer je gaat!