Besodemieterd door Equifashion.nl

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:15

ik heb zelf ook een webshop (in ruitersportartikelen)
en wettelijk heb je een teruggeef garantie binnen (volgens mij) 7 dagen.

ik zou, als ik jou was, de verkeerd geleverde artikelen zo snel mogelijk retour zenden en een brief erbij (evt. de email correspondentie)dat ze óf , de juiste maten levert ,óf je je geld retour wilt.
Jij hebt neem ik aan , tijdig aangegeven dat de artikelen verkeerd geleverd waren toch?
bewaar echt alles, ook email correspondentie
verzend er desnoods nog 1, met daarin vermeld de retourartikelen en de prijs die je ervoor betaald hebt.
met het verzoek dat ze binnen 2 weken het teveel betaalde bedrag moet retourneren , dat je anders genoodzaakt bent, deze zaak uit handen te geven.

je houd gewoon die ene deken die wel goed was.
als het goed is, moeten deze voorwaarde in de webshop vermeld staan.
beroep je op het consumentenrecht.

succes

laura1987

Re: Besodemieterd door Equifashion.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:16

Wat een service zeg, BELACHELIJK.
Hopelijk reageert ze nog op je en lost dit op een normale NETTE manier op...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:20

Equifashion per 13 februari 2009

1. Onder rembours besteld voor 3 uur 's middags gaat dezelfde dag nog weg, mits op voorraad

2. Bij vooruit betaling gaat de order weg op de dag dat de betaling bij ons binnen is

3. Bij eenmalige incasso is de levertijd binnen twee weken mits voorradig

4. Equifashion levert zowel aan zakelijke gebruikers, alsook aan particulieren

5. Onze leveringsvoorwaarden geschieden volgens de Algemene Voorwaarden.

6. Prijswijzigingen en typefouten in onze website voorbehouden

7. Op verzoek kunnen wij u vragen uw K.v.K. gegevens aan ons te doen toekomen. Het uittreksel mag niet ouder zijn dan 6 maanden

8. Zakelijke opdrachten dienen te worden ondertekend door een daartoe binnen de onderneming bevoegd persoon

9. Acceptatie vindt plaats door middel van de bestelopdracht die u op onze site aantreft

10. Producten kunnen worden geruild of geretourneerd. Bij het ruilen of retourneren de artikelen terugsturen met bijsluiting van de factuur. Dit betreft alleen bij de doorlopende collectie,uitgezonderd van aanbiedingen of uitlopende collecties.Bij ruiling op de factuur vermelden waar het voor omgeruild dient te worden. Bij retournering het banknummer vermelden

11. Bij ruilen of retourneren wordt te allen tijde de gemaakte verzend- en rembourskosten verrekend.

12. Retourzendingen altijd! voldoende frankeren. Zoniet wordt deze niet geaccepteerd

13. U heeft een afkoelingsperiode van 7 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren. Uitzondering hierbij zijn speciaal voor U geassembleerde producten of speciaal voor U bestelde producten. Het product kan alleen geretourneerd worden indien het product nog ongebruikt in de originele, ongeschonden en ongeopende verpakking retour gestuurd wordt. U draagt hierbij zelf de kosten van de retourzending (en de verzending naar U toe). Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen aan U terugbetaald, met aftrek van bovengenoemde (verzend)kosten.

14. Speciaal bestelde producten die niet op de site staan en later worden afbesteld worden de gemaakte voororderkosten en administratiekosten in rekening gebracht.

15. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld van vermissing van postpakketten of beschadigingen van pakketten die via de post geleverd worden.

RUILEN:

BEL OF MAIL EERST EVEN BINNEN 3 DAGEN!! HET RUILEN MOET BINNEN 21 DAGEN PLAATSVINDEN ANDERS WORDT E.E.A. NIET IN BEHANDELING GENOMEN PAST EEN ARTIKEL NIET OF WILT U LIEVER EEN ANDER ARTIKEL? U VERSTUURD DE ARTIKELEN GEFRANKEERD RETOUR ONGEFRANKEERDE PAKKETTEN WORDEN NIET AANGENOMEN EN GAAN RETOUR NAAR U DEZE KOSTEN AD € 14.00 ZIJN TEN ALLEN TIJDEN VOOR UW REKENING DE RETOUR EN RUILKOSTEN AD € 5.00 KOMEN VOOR REKENING VAN DE KLANT. DEZE KUNT U BIJVOEGEN BIJ D RETOURZENDING OF OVERMAKEN OP BANKREKENINGNR 11.56.56.421 TNV EQUIFASHION TE BREDA, WORDEN DEZE NIET VOLDAAN DAN KAN DE RUILING NIET IN BEHANDELING WORDEN GENOMEN.

U kunt geen geld retour krijgen dus alleen ruilen van een artikel is mogelijk, tenzij voor de koop anders is overeengekomen. Bij geld retour worden de verzendkosten ten allen tijden verrekend ook als er geen verzendkosten zijn gerekend ivm acties. De retourkosten zijn ten allen tijden voor de koper. BIJ EEN VERKEERD VERSTUURDE BESTELLING VAN ONZE ZIJDE WORDEN DE VERZENDKOSTEN DIE JE MAAKT VERGOED. LET OP WEL GEFRANKEERD VERSTUREN! ruilen kan binnen 21 dagen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:26

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:35

Wat een belachelijk gang van zaken, ik zou even naar een rechtswinkel gaan.

ze gebruiken ook nog eens een KVK nummer welke niet voor hun bedrijf bestemd is. Zou die mooi worden mijn vriend heeft een transportbedrijf maar ik wil een ruitersportzaak nou dat kan wel want ja paarden staan ook wel eens in een vrachtwagen?!?

Onzin ze kunnen hier best problemen mee krijgen.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:13

Ze heeft trouwens wel goede kvk op de paardenshop zelf, alleen heeft ze een nummertje verkeerd staan op haar site. (heb het even opgezocht)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:54

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal nietszeggende reacties verwijderd, als je geen tips hebt voor de TS hoe dit op te lossen is het beter gewoon niet te reageren :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:34

Ik ben ongeveer een jaar geleden bij haar langsgegaan en ze woonde in Nederland maar nu woont ze in België... Heb zelfs nog van die kaartjes waar equifasion.nl opstaat, dus is echt wel waar ik ben langsgeweest. Die dame daar was wel een vriendelijke dame alleen een beetje pusherig :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:11

Uprica schreef:
ikdoemaarwat schreef:
aangetekende brief met daarin je klacht versturen naar hun en naar je rechtsbijstand.....
bij geen reactie kan je rechtsbijstand dan actie gaan ondernemen...

Nou ik kan je mededelen dat dat niet werkt, want ze haald de aangetekende brief niet af van het postkantoor!

Ook ik heb zoiets aan de lijve moeten ondervinden en het heeft heel wat moeite gekost om me geld terug te krijgen en dan nog min de kosten van het opsturen van het pakket en het retour sturen terwijl ik had gevraagd het pakket te annuleren en de kosten van de aangetekende brief die ze nooit heeft afgehaald. al met al was ik nog een hoop geld kwijt voor geen geleverde diensten! ( of een dienst die ik geannuleerd had ) ook was nog eens de jas te klein
ze staat al geregistreerd bij consuwijzer.nl want daar heb ik tot 2x toe me beklacht over haar en haar webshop gedaan.
er is tal van mailtjes over en weer gegaan totdat ik haar op had gebelt om tot een oplossing te komen!
je kan bij consuwijzer raad vragen en alles wordt ook geregistreerd. gezien ze niet geregistreerd staat bij de geschillencommissie heb je nog kans het via je rechtsbijstand te kunnen doen! en dat zou ik ook zeker doen.

Fiek mocht je nog vragen hebben dan hoor ik et wel!

ik zou zeggen succes want dat heb je wel nodig!

Het maakt niet uit of mensen wel of niet en aangetekende brief ophalen van het postkantoor. Als je juridisch gaat kijken heb jij je plicht gedaan. Hun worden geinformeerd dat die brief er ligt en moeten hun dus de verantwoordelijkheid nemen deze op te halen. Doen ze dat niet en word het bijv. later een juridisch gevecht, dan sta jij in je recht en kan je aantonen dat je de brief heb verstuurd en dat zei haar plicht heeft verzuimd.

Hoop dat je er wat aan hebt, en ik zou toch zeker een aangetekende brief sturen!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:51

De mensen die roepen om de rechtsbijstand in te schakelen, hebben die zelf daadwerkelijk ook ooit de rechtsbijstand ingeschakeld? Want dan kun je weten dat er onder de €200 juridisch niets gedaan wordt en er een schikking zal worden voorgesteld. Wij hebben het laatst ook aan de hand gehad met een winkel, bij levering hebben ze een muur beschadigd, schade €200. Winkel wilde niets betalen, toen €50. Rechtsbijstand ook ingeschakeld, en te horen gekregen dat het gewoon geen zin heeft als het bedrag niet boven de €200 zit, want dan wordt er juridisch niet echt iets gedaan. Uiteindelijk hebben we €100 eruit weten te slepen met zelf onderhandelen, en dat was hetzelfde bedrag als we het via de rechtsbijstand hadden gedaan, omdat het een schikking zou worden. Ik geloof ook niet dat met een bedrag van €144,50 juridisch iets gedaan zal worden. De juridische kosten zijn vele malen hoger.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 12:55

Was dat ook zeker niet van plan, via de rechtsbijstand te spelen......buiten dat ze inderdaad met zo'n bedrag niets doen, kost me dat veel te veel moeite, tijd en frustratie......

Overigens heb ik nu een week nadat ze beloofd heeft de niet geleverde en wel betaalde vliegenkap alsnog op te sturen nog steeds niks ontvangen......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:16

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:14

@twinklebel wat zijn je volgende stappen?
Want schijnbaar weet ze niet wat beloftes zijn.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 21:22

Uiteindelijk heeft de eigenaresse van Equifashion vandaag toch besloten de boel netjes op te lossen en besteld ze de juiste rijbroek voor me. Deze krijg ik tegen inkoopsprijs, wat betekend dat ze nog 9,50 euro terugstort op mijn rekening. Ik stuur dan de verkeerd gestuurde rijbroek terug naar haar.
Ook de vliegenkap zal hierbij opgestuurdf worden. Dus als alles goed is is het via een lange omweg uiteindelijk fatsoenlijk opgelost.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:38

DubbelDun schreef:
nombrado schreef:

Bestaat er op die site ook een zoek-machine of zie je dat pas als je je aangemeld hebt ??

Dat is vooral een site waar je je verhaal kwijt kunt.
Echt actie hoef je niet van ze te verwachten. Dan kun je beter naar kopersbelangen gaan :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:01

Het ging mij er meer om of je kunt zoeken of bepaalde namen eenmalig of vaker langs geweest zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:15

ik heb hier ook wel eens iets besteld sinds ze verhuisd is , duurde wat lang, maar wel de juiste dingen geleverd

ken haar verder wel toen ze nog hier op het dorp een ruitersportzaak had,
best mens verder, maar wel heel pushy en chaotisch
ging er ook alleen naartoe als ik echt iets even snel moest hebben ofzo
naar binnen, grabbel product, afrekenen en vluchten maar :+

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:25

mvdbijl schreef:
ze gebruiken ook nog eens een KVK nummer welke niet voor hun bedrijf bestemd is. Zou die mooi worden mijn vriend heeft een transportbedrijf maar ik wil een ruitersportzaak nou dat kan wel want ja paarden staan ook wel eens in een vrachtwagen?!?

Onzin ze kunnen hier best problemen mee krijgen.

Als jouw vriend een eenmanszaak heeft en hij (dus niet jij) wil nu ook ruitersportartikelen gaan verkopen is dat volledig legaal. Je omschrijving bij de KVK/Belastingdienst heeft namelijk niks te maken met wat je daadwerkelijk doet, het zal ze een worst wezen daar. Waar het wél op van invloed is is vergunningsaanvragen, aanvragen bij leveranciers enz. enz. enz.

Het kan nog sterker: Ik werk beroepsmatig onder drie verschillende namen, en alledrie die namen zijn niet gelijk aan mijn eigenlijke bedrijfsnaam. In mijn geval zijn ze er wel vanaf geleid, maar dat hoeft niet eens.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:52

Twinklebel schreef:
Uiteindelijk heeft de eigenaresse van Equifashion vandaag toch besloten de boel netjes op te lossen en besteld ze de juiste rijbroek voor me. Deze krijg ik tegen inkoopsprijs, wat betekend dat ze nog 9,50 euro terugstort op mijn rekening. Ik stuur dan de verkeerd gestuurde rijbroek terug naar haar.
Ook de vliegenkap zal hierbij opgestuurdf worden. Dus als alles goed is is het via een lange omweg uiteindelijk fatsoenlijk opgelost.

is tcoh van de zotte dat het zo lang moet duren en dat er ook een topic voor geopend moet worden om dit op te kunnen lossen?
stop dan gewoon met de webshop als je het niet aankan ofzo?

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:01

Ook ik heb ooit eens iets bij Equifashion besteld en ben ook belazerd!
Al jaren bestel ik bij allerlei webshops en altijd netjes mijn spullen gekregen of retour kunnen sturen zonder problemen.
Maar deze mensen zijn echt niet netjes!!! :(
Na diverse boze mails en dreigen met rechtsbijstand kwam ik geen meter verder!
En gek genoeg kreeg ik idd ook eerst helemaal geen reactie en vervolgens een mail dat ze op vakantie waren geweest.
Ik had een vliegendeken bij hun besteld en de pasvorm was echt miserabel net zoals het materiaal!
Toen ik deze retour wilde sturen begon het gedonder.
Heb nooit mijn geld terug gekregen en moest voor het bedrag maar iets anders uitzoeken.
Aangezien ik niks anders nodig had dan een degelijke vliegendeken vond ik dat niet erg klantvriendelijk van hun.
Ik heb na veel heen en weer gemail me erbij neergelegt en zal NEVER NOOIT NIET meer iets bij hun bestellen!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:09

Breek me de bek niet open over equifashion.
Uiteindelijk na vele maanden is het goed gekomen gelukkig, maar niet volgens een normale en fatsoenlijke manier.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:11

TS: Fijn dat het nu opgelost lijkt te zijn!! :).
Maar sjongejonge wat een prutsers heb je toch in de paardenwereld.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:15

ach, uiteindelijk sijden zulke winkels zichzelf in de vingers, dit is geen goede reclame!!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:34

ikkemetwikke schreef:
ach, uiteindelijk sijden zulke winkels zichzelf in de vingers, dit is geen goede reclame!!

duurt anders al aardig lang :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:46

Goh, wat komt me dit bekend voor.. :=

Ik heb een paar dagen na kerst van mijn allerlaatste centjes spulletjes voor Kim gekocht.
Een bestelling geplaatst via de site, helemaal blij natuurlijk en ook die avond betaald, want er stond nergens dat de artikelen niet meer leverbaar waren.
Kreeg de volgende dag een mailtje (of pb'tje) dat ze de spulletjes niet meer had.
Ja, de poetstas had ze nog in het blauw (ik had bruin besteld) en de snoepjes had ze nog maar in één smaak.
Ik ben niet iemand die daar een groot probleem van maakt, dus heb gezegd dat ze die dan maar op moest sturen. :j

De levering was snel! Binnen een paar dagen kreeg ik een grote doos thuis gestuurd!
Dus snel openen en ook bij mij sloeg de blijdschap om in teleurstelling.
Het shabrakje dat ik had besteld zat er niet in, maar een ander merk dat ik absoluut niet mooi vond.
Ook de cap die ik had besteld was in een te grote maat afgeleverd.
Nouja, kan gebeuren.. fouten maken is menselijk.
Dus maar een pb'tje gestuurd dat ze het verkeerde dekje en een te grote cap had gestuurd.
"Sorry sorry sorry.." Ik kon het dekje en de cap terug sturen en dan zou zij de verzendkosten overmaken naar mijn rekening.

De volgende dag naar het postkantoor gegaan, 6,75 euro kwijt + 3,50 voor de doos.
Binnen een dag of 5 werd ik weer verblijd met een pakket!
Heel benieuwd hoe mijn mooie dekje bij Kim zou staan, maakte ik de doos open.
En weer een teleurstelling, want ze had er wéér een verkeerd merk in gedaan. :\
Én de cap was ineens van een heel ander merk en te klein.
Ook de verzendkosten had ze nog niet gestort..
Weer gepb't en ik kon het wéér opsturen en ze zou wéér mijn verzendkosten vergoeden.

Uiteindelijk de derde keer het juiste dekje (in de verkeerde maat) en weer een te kleine cap.
Nou, ik had het helemaal gehad en ze had de verzendkosten nog steeds niet vergoed.
Dat was dus samen al bijna 20 euro, voor iets wat zij fout had gedaan.
Met behulp van een paar moderators is het gelukt om tenminste 1 keer verzendkosten te laten storten.
Maar ik wil nooit meer wat met dat mens te maken hebben! :n

Ik weet niet of je het al gedaan hebt, (heb nog niet alles gelezen) maar ik zou zowiezo met de mods van EEA overleggen.
Want ze kan nu ongestoord verder gaan.

Edit; Misschien een extra tip.
Wat ik heb geleerd, is dat je het beste via Bokt pb-contact kunt hebben i.p.v via de mail, want dan kun je hulp vragen aan de mods.
Als het om mailtjes gaat, wordt dat een stuk moeilijker.