Weigeren je paard te verkopen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:04

Gentlegiant schreef:
Jups ongeveer wel

Mensen boden een perfect tehuis foto's gestuurt gekregen mooie stallen en grond

Merrie moest elke dag buiten kunnen omdat ze al wat ouder was anders had ik ze net zogoed thuis kunnen houden

Haar prestatie's waren heel hoog en vond dat ze een pensioen verdiende Pony werd gereden door een klein meisje die nog zeker veel van mijn pony ging leren

Mondeling verkocht we zouden haar brengen
Een week later pony opgeladen en daar heen gereden eenmaal aangekomen een stal die bijna uitelkaar viel geen grond erbij nada noppe niets

We zijn gelijk weer omgedraait incl pony

Pony is daarna verkocht aan iemand anders en had geen betere plek kunnen wensen

Lekker vaag zeg van die mensen! Maar ook als je een paard wilt kopen kom je rare dingen tegen. In mijn zoektocht naar een paard ben ik hele rare dingen tegen gekomen. Ik wilde graag een veulen. Dus ik mailen met die man en die vroeg er via de mail 750 euro voor. Nou een hele schappelijke prijs maar toen ik hem belde was het opeens 7000 euro... En nee hij had niet eerder een typfout gemaakt maar had binnen een uur besloten om zijn prijs flink omhoog te gooien.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:04

NesyD schreef:
Heb het ook gedaan. Merrie was niet de gemakkelijkste tante (Thorwald x Duc de Normandie x Doruto). Dochter kon er redelijk mee sturen maar de merrie zou voor haar vader zijn.

De beste man kon maar amper lichtrijden, trok zich op aan de teugels en bonkte in het zadel met galopperen. Mijn merrie was een heel gevoelig dier afgericht op Z-2 niveau en zeer sensibel.

De beste man wilde mijn merrie echt hebben, ik vond het echter geen goed idee om zo'n sensibel dier aan een beginner te verkopen (paard werd ook erg zuur bij te weinig uitdaging in het werk met als gevolg dat ze op stal een echte draak werd).

Heb dus de verkoop geweigerd met als reden dat ik mijn paard totaal niet geschikt vond voor hun doeleinden. Daarop bood de man een hoger bedrag dan mijn vraagprijs en bleef voet bij stuk houden, belde meerdere keren per week.

Bij het laatste telefoongesprek werd ik het zo beu dat ik die man nogmaals vertelde dat ik mijn merrie niet aan hem wilde verkopen ook niet tegen het geboden bedrag en dat hij van dat geld eerst maar eens flink wat lessen op een manege moest gaan volgen. Weet het is komt heel cru over maar kreeg het die man gewoon niet aan zijn verstand.

Wauw, wat goed! +:)+ Als iedereen die in paard wil verkopen dit in een situatie als deze zou doen, zou er heel wat minder paardenleed zijn!

OneLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:09

ja, er was een meisje die mijn pony wel graag wilde. maar ik had gehoord dat zij super goede pony's kreeg en ze allemaal verpeste. en later zag ik de zelfde pony van haar in het M1 dressuur lopen. Toen hoefde het van mij al niet meer ;)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:09

het belangrijkste vind ik, als ik mijn paard zou verkopen, de manier waarop er met je dier om word gegaan. Liever een uutje minder op de wei dan iemand die er verschrikkelijk op rijd en er totaal niet mee om kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:10

OneLovee schreef:
ja, er was een meisje die mijn pony wel graag wilde. maar ik had gehoord dat zij super goede pony's kreeg en ze allemaal verpeste. en later zag ik de zelfde pony van haar in het M1 dressuur lopen. Toen hoefde het van mij al niet meer ;)

Jou bericht snap ik niet helemaal M1 dressuur is toch niet slecht?

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:11

OneLovee schreef:

wat ik me afvraag, hoe kun je weten dat zij al die pony's verpeste?

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:11

breezy302 schreef:
OneLovee schreef:

Jou bericht snap ik niet helemaal M1 dressuur is toch niet slecht?

nadat die pony weer doorverkocht was bedoelt ze waarschijnlijk.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:12

Heb wel eens gezegd dat een koper beter kon gaan, niet mn laatste paard maar die ervoor, die mankeerde volgens diegene van alles, was een wonder dat ze uberhaupt nog vooruitkwam :S als je moest geloven wat die allemaal zeiden, heb daar een hekel aan. Of je vind het paard goed of niet, maar als je het paard niet goed vind hoef je het ook niet af te zeiken, zeg gewoon dat hetniet is wat je zoekt en klaar.

Bij mn laatste paard die ik verkocht kwam er een meisje rijden, nah mn fjordje was een schat van een beest maar nog jong dus wel een duidelijke ruiter nodig. Verder kon je er een beginner opzetten en er was niks aan de hand, dat meisje stapte op en tis de hele tijd fout gegaan continue rondjes draaien, toen ook met haar moeder besloten dat dit hopeloos was. Gewoon geen goeie combi.

Anoniem

Re: Weigeren je paard te verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:15

Bon-Bon maar toen heeft de moeder gelukkig ook ingezien dat het niet ging.

Heb het ook al vaak meegemaakt dat een 11 jarig meisje perse een jonge dure sportpony van haar ouders moest hebben. Gevolg: Kind was doodsbang voor haar eigen pony en bleef op de shetjes van een ander rondhobbelen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:18

Heb zelf geen ervaring op dit gebied om hier te delen; maar ik wil even zeggen dat ik het zelf wel op prijs zou stellen als de verkoper mij zou mededelen dat het paard niet geschikt zou zijn voor mij; ik moet er tenslotte voor een (hopelijk) hele lange tijd mee omgaan. Maar van de reacties die ik hier lees, worden de meeste kopers boos door zo'n opmerking.
Ik vind het ook fijn als iemand in een verkoop-advertentie vermeldt wat voor soort baasje en tehuis zij bij voorkeur zoeken; dit toont betrokkenheid met het dier.

Ik heb destijds ook eerlijk van mijzelf gezegd dat ik een erg onzekere ruiter ben, maar ik heb een beetje het idee dat sommige van de verkopers waar ik ben wezen kijken hier niet zo naar keken en blijkbaar hoopten op een vlotte verkoop. Gelukkig neem ik zelf niet zomaar hals over kop een beslissing en had ik iemand om me bij te staan die ook geen blad voor de mond neemt.
Ik heb tevens het geluk gehad dat ik mijn paard een periode op proef heb mogen nemen; de verkopende partij is daarin erg toeschietelijk geweest en daar ben ik ze dan nog altijd zeer dankbaar voor. Zij waren ook komen kijken en vonden het een erg mooi nieuw plekje voor hun paard. Al met al ben ik blij dat ze mij vertrouwd hebben.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:19

Ja hoor, een keer met mijn haf, heb hem toen toch maar uit e verkoop gehaald. Hij is nu inmiddels wel verkocht (5 jaar later)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:22

mariellede schreef:
dat iemand tenger is wil nog niet zeggen dat die persoon niet consequent is en goed kan rijden op jonge paarden.

Dat klopt, maar ik had al direct in de gaten dat mijn jaarling en zij niet samen pasten, dat zou gevaarlijk worden. Tenminste, dat idee had ik. En dan neem ik liever het zekere voor het onzekere. En zolang er geen contract ondertekend is en er geen geld op tafel ligt, ben ik toch echt degene die beslist of paardlief mee gaat met die mensen of niet.

Beestje is later aan een meisje verkocht die ook niet groot was, maar die wel een stuk beter met mijn bonkje dynamiet om kon gaan. Daar had ik een goed gevoel bij dat het wel in orde zou komen.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:30

Ik heb ook eens een koper weggestuurd.
Wij hadden een pony te koop staan omdat mijn dochter daar te groot en te zwaar voor werd. Het was al een ouder beestje, maar ze was nog goed fit en nog niet toe aan pensioen. Er zouden nog best een aantal kindertjes op kunnen leren rijden, vandaar dat ze te koop stond. Er kwam een man kijken met een dochter die groter en zwaarder was dan mijn eigen dochter! Toen ik vroeg waarom hij niet een grotere pony voor zijn dochter zocht, kreeg ik al een ontwijkend antwoord. Ook had hij thuis hele dure pony's en paarden en daar bleef hij maar over opscheppen. Ik heb uit fatsoen zijn dochter nog even op onze pony gelaten in de hoop dat hij zou inzien dat ze er echt te groot en te zwaar voor was. Het kind zat er op te stuiteren en en kon helemaal niet rijden. Ik was bang dat deze pony een paar keer op ervaring het parcours rond zou springen met dit meisje en het dan niet meer zou doen en bij de slager zou belanden. Dan zou hij wellicht wel weer een andere brave pony kopen. Toen zei hij: Oké, betalen en inladen! Ik heb hem vriendelijk verteld dat ik dit geen goede combinatie vond en dat ik deze pony niet aan hem zou verkopen. Hij werd ontzettend kwaad en begon te vloeken. Ik heb de pony gepakt en ben de stal in gelopen, de deur achter me dicht getrokken. Ze zijn weggegaan en ik heb er nooit meer iets van gehoord... Terug in de stal kreeg ik een enorme knauw van deze pony. Ze had me nog nooit gebeten, maar het was alsof ze me wilde zeggen: doe me dit nooit meer aan! Later is ze naar een buurmeisje verhuisd die er nog met plezier bosritjes mee heeft gemaakt. Ik ben heel blij dat ik toen deze beslissing heb genomen en ik zou het weer zo doen. Als je geen goed gevoel hebt bij een verkoop, dan moet je het niet doen. Tenslotte beslis jij zelf aan wie je het paard verkoopt en niet de koper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:40

Agee. Dat is ook fijn zeg... Wat een idioot zeg! Blijkbaar worden 9 van de 10 mensen erg kwaad als je een paard niet aan hun verkoopt!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:41

breezy302 schreef:
@Kaatjemuts: Dat is echt ironisch! Maar ja misschien als je dat paard toch had verkocht wel erg veel problemen met de nieuwe eigenaren gekregen als die zo snel was overleden.

dat denk ik niet, hij heeft zijn been gebroken in een ongeluk in de bak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:42

nee idd, sorry daar heb je gelijk in.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:59

Als ik zelf een paard zou kopen zou ik het opprijs stellen als de eigenaar eerlijk tegen me zou wezen. Ik mag aannemen dat hun het paard het beste kunnen.

Maar als ik een paard zou verkopen en het ik ben van mening dat het niet goed is, niet klikt of wat dan ook. ik het ook zou zeggen.
Tja dan kunnen ze boos op me worden maar dan verandert er niets hoor. Want als ze daar al niet tegen kunnen, hoe zijn ze dan in het dagelijks leven?

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:44

Haha, dank je.

Achteraf bedacht ik me wel dat het voor die man ook best wel cru geweest kan zijn, maar voor mijn gevoel zou mijn paard daar niet tot haar recht komen en al snel als agressief monster zou worden bestempeld en dat was de verkoop mij niet waard!

Neemt niet weg dat ik weer zo zou handelen mocht het ooit weer aan de orde komen.

ElsB schreef:
NesyD schreef:
Heb het ook gedaan. Merrie was niet de gemakkelijkste tante (Thorwald x Duc de Normandie x Doruto). Dochter kon er redelijk mee sturen maar de merrie zou voor haar vader zijn.

De beste man kon maar amper lichtrijden, trok zich op aan de teugels en bonkte in het zadel met galopperen. Mijn merrie was een heel gevoelig dier afgericht op Z-2 niveau en zeer sensibel.

De beste man wilde mijn merrie echt hebben, ik vond het echter geen goed idee om zo'n sensibel dier aan een beginner te verkopen (paard werd ook erg zuur bij te weinig uitdaging in het werk met als gevolg dat ze op stal een echte draak werd).

Heb dus de verkoop geweigerd met als reden dat ik mijn paard totaal niet geschikt vond voor hun doeleinden. Daarop bood de man een hoger bedrag dan mijn vraagprijs en bleef voet bij stuk houden, belde meerdere keren per week.

Bij het laatste telefoongesprek werd ik het zo beu dat ik die man nogmaals vertelde dat ik mijn merrie niet aan hem wilde verkopen ook niet tegen het geboden bedrag en dat hij van dat geld eerst maar eens flink wat lessen op een manege moest gaan volgen. Weet het is komt heel cru over maar kreeg het die man gewoon niet aan zijn verstand.

Wauw, wat goed! +:)+ Als iedereen die in paard wil verkopen dit in een situatie als deze zou doen, zou er heel wat minder paardenleed zijn!

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:55

Ik ken mensen die het niets uitmaakt waar hun paard naartoe gaat, maar als ik mijn paard zou verkopen,
dan zou ik ook bepalen naar wie.
Of dat nou gepast is ofniet. Het is heel logisch dat als je iets wil verkopen, of moet verkopen, je ook mag bepalen hoe of wat.
8-)