Rontgenologisch laten keuren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:57

Gewoon even klinisch laten keuren, komen daar bemerkingen uit, kan je hem evt. nog op de foto laten zetten. Als je je paard klinisch hebt gekeurd, kun je hem voor 4500euro verzekeren, dus tsja.. het is inderdaad wel een hoog bedrag, kan hier vele malen goedkoper! (Drenthe)

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:58

femmefatale1 schreef:
rensiepensie schreef:
De meningen zijn ook hier nogal verdeeld, haha. Daar liep ik in mijn omgeving ook al tegen aan. Maar wel interessant om te horen wat jullie zelf bij de aanschaf van jullie paarden gedaan hebben, en waarom.

Ik heb mijn paard 2,5 jaar geleden gekocht, een 2 jarige en recht uit het land.
Nu sta ik op het punt mijn paard over te dragen naar de verzekering ;(
Heb gisteren te horen gekregen dat het einde verhaal is.

Overigens was dit niet naar boven gekomen in een keuring.. maar bij het volgende paard laat ik em helemaal op de foto zetten..
Niet alleen de benen, maar dus ook de hals en de rug.. dan is de keuring maar wat duurder, dit risico neem ik niet meer... :n

Als twee jarige kan er ook nog van alles ontwikkelen he.. Wij hebben eens een jaarling gehad die op zn 3e nog een klein OC'tje ontwikkelde in de sprong. Het garandeerd dus nooit 100% als je je paard wel keurt.

Yell

Re: Rontgenologisch laten keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:05

Aan de ene kant zeg ik, Ja laat maar keuren. Maar aan de andere kant. Van alle vele aandoeningen waarvoor paarden echt afgekeurd worden als sportpaard, zijn er heel maar dan ook heel veel die niet met enkel wat röntgen foto's bij aankoop voor komen hadden kunnen worden.
Kijk hier maar eens wat rond op het [PW] Paardenwelzijn

Klinisch keuren adviseer ik wel, als je hier zelf niet al te veel kijk op hebt.

irebur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:30

kan iemand mij informeren betreffende de kosten (prijs) van een keuring met e-digit? klinische en rontgenologisch!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:35

ik zou het alleen doen als het paard positief is op de buigproef , ik had mijn paard volledig op de foto laten zetten en toch bleek hij spat te hebben , dus voor mij zijn foto's niet meer betrouwbaar , in de toekomst laat ik een paard klinisch keuren , evt foto bij positieve buigproef en hecht dan meer waarde aan een volledige verzekering voor blijvende ongeschiktheid.

Stilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:54

Ik snap niet zo goed waarom de aanschafprijs doorslaggevend is voor een rontgenologische keuring.
Als later blijkt dat een paard uit een lagere prijsklasse iets mankeert baal je toch ook, het is toch je maatje.
Ik zit met hetzelfde dilemma, zodra de omstandigheden het toe laten wil ik graag een fjord kopen.
Ik laat hem zeker klinisch keuren maar twijfel zeer over rontgenologisch.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 18:13

Iedereen bedankt voor de info en ervaringen.

Ik heb het betreffende paard niet gekocht. Ik heb een ander paard gekocht. Zij is vorige week bijna helemaal klinisch goed gekeurd -:) , ze heeft alleen heel licht wat last van rotstraal, maar dat was na een bezoekje aan de hoefsmid en een paard keer door het zeewater volgens de dierenarts zo weer verholpen. Complimenten van de D.A. voor haar prachtige droge beenwerk. Ze had nog nooit zulke mooie griffelbeentjes gezien, haha :oo Röntgenologisch van de d.a. niet noodzakelijk.

Ik ben verliefd, vrijdag komt ze!!! <3

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:31

Gefeliciteerd met je aankoop.

Toch bestaat er geen da met röntgen ogen, dus röntgen keuren is altijd je eigen keuze :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:39

Gefeliciteerd! Rontgen is idd eigen keus, ik had het wel gedaan.