Pashon schreef:Beauty_J schreef:neej opconcours gaan wil zoieso niet hea als je paard niet op de trailer wil...
buiten dat om, wek jij de indruk dat jij ondanks alles op concours wil.
word hoog tijd dat je je paard boven alles gaat zetten!
Wat een belachelijke reactie. Jij hebt zeker nog nooit een paard gehad, waarmee je van alles wilde gaan doen waarbij je een trailer nodig hebt? En waarbij je paard besloot niet meer op de trailer te gaan. Ik wel, en dat is verdomde frustrerend.
Probeer eens een middagje met een rustige helper te plannen. Zodat er geen druk achter is dat je ergens op tijd moet zijn. Pak een hengstenketting, klip die onder de kin van je paard door. Ga dan eerst eens oefenen om bij de trailer te komen, voorwaarts is druk eraf, loopt ze naar achter, opzij ergens heen waar jij dat niet wil, druk op de hengstenketting. Zo leert ze dat jou volgen prettiger is dan jou niet volgen, de druk eraf is de beloning. Dit kun je uitbouwen naar de trailer op. Het belangrijkste blijft rust. Niet slaan, hangen, alles met rust. MOcht je meer willen weten, pb dan even. Dat vertel ik je hoe we dat met mijn merrie gedaan hebben, die ook de trailer inenen niet meer op wilde.
Of je hebt het verkeerde topic in gedachte. Ik weet dat er nog 1 loopt over een paard wat idd over de stang heengaat, maar das dus NIET deze.