Hoeveel paarden kijken/rijden voor aankoop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Hoeveel paarden kijken/rijden voor aankoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:30

Ik wilde een fjord, dus ben toen naar fjordenhandelaar gegaan, 1e die we bekeken hebben is het ook geworden, ik heb geen andere bekeken, ik wist meteen dat ik dr wilde :))

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:12

Ik heb geen eigen paard. Heb tot nu toe alleen maar verzorgpaarden gehad. En dit is ook echt tot nu toe allemaal goed gegaan. Had met alle paarden wel een klik. Maar, met de ene natuurlijk wel wat minder als met de ander. ;)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:25

Ik ben ook naar meerdere paarden geweest, hoeveel weet ik niet precies. Ik wilde een gereden paard, vanaf een jaar of 6 oud. En wat kocht ik?? En groen paard van 3,5 jaar oud, maar ik was er zo veliefd op. Ik ben wel 3 keer gaan kijken om mezelf ervan te overtuigen dat ik hem moest kopen. En nu?? Ik ben er zo blij mee, echt een toppertje voor mij. Soms moet je dus van je ideeen afstappen en je hart volgen

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:52

Als ik een paard koop dan wordt het mijn leasepaardje. Na twee jaar heeft zij mij wel overtuigd (nu mijn ouders nog)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:50

Nies_ schreef:
Ik wilde een fjord, dus ben toen naar fjordenhandelaar gegaan, 1e die we bekeken hebben is het ook geworden, ik heb geen andere bekeken, ik wist meteen dat ik dr wilde :))

Mijn eisen waren trouwens: grote maat fjord, zadel/ruitermak, bij voorkeur merrie, maar ruin kon ook wel en (rond de) 5 jaar.

Die ik gekocht heb voldoet hier ook precies aan, ze hadden ook nog een grote 5 jarige ruin staan, maar daar heb ik nieteens meer aandachtig naar gekeken O:)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 21:06

HEB NET EEN PAARDJE GEKOCHT!
Helemaal wat ik wilde, ben nu al verliefd :+:

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:08

Gefeliciteerd :D

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:58

Ik vind paarden kijken/kopen echt niet meer leuk. Ik heb er echt zo veel gezien.
Ik had een lijstje gemaakt met de eisen.
Merrie of ruin tussen de 1.60 en de 1.70 braaf en nuchter karakter en het liefst op L/M niveua of hoger uitgebracht moest ook makkelijk te rijden zijn. Je wil niet weten wat ik allemaal heb gezien wat aan deze eisen zou voldoen. Veelste groot, veelste klein, niet braaf, geen wedstrijden gelopen en ook geen niveau in training. Ik heb er wel meer als 20 gezien. Nu een paardje waar ik meteen een klik mee had. Volgens de verkoper M dressuur gelopen. Vond ik vrij apart paard is totaal spring gefokt. Maar hij verzekerde mij dat ie M gelopen had. Ik paard mee naar huis genomen en knhs gemaild bleek het paard L+3 springen gelopen te hebben. Voelde me dus weer genaaid. Afgelopen zaterdag heeft mijn instructrice der gereden. En de M oefeningen zitten erin en ook wat Z oefeningen. ben dus helemaal gelukkig met der. Kwam er alleen vandaag achter dat ze het longeren niet begrijpt. Hmmm das wat minder.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:01

Ik heb er maar 5 gezien, maar bij de 3e wist ik het al (was ook de eerste advertentie die ik tegenkwam).

Mijn eisen: 5 jaar, stevige grote pony (tussen de 1.50 en 1.60), ingereden, trailermak, verkeersmak, ruin.

Ik kwam thuis met een 3 jarige haflinger van 1.47, niet trailermak, verkeersmak onbekend en niet goed bereden. Maar het klikte en dat was het belangrijkste :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:01

Ik had ook geluk... in 1 keer de goede :')
Maar daar moet ik wel even bij vertellen dat ik dit paard al drie jaar kende en heb gezien hoe hij van inrijden tot aan het Z werd gereden.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:06

Tot je een vind natuurlijk!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:17

Bij mij is het altijd gelijk de 1e geweest, ik ben ook erg kieskeurig en alles wat me op foto al niet aansprak ben ik ook niet gaan kijken. Toen ik dit paard zag was ik er al helemaal weg van, toen hoefde het alleen nog maar te klikken :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:21

Gelijk bij de eerste...maar ja...ik kende de moeder en daar was het al liefde op het eerste gezicht.

Bella stak haar kop omhoog uit de koppel kwam op me af lopen en toen..haja....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:24

Denk dat het zeker belangrijk is dat je meerdere keren gaat kijken bij een paard, het liefst op verschillende tijdstippen. Dan maak je het paard meerdere keren mee, de eerste keer zie je vaak veel minder dan de keren erna. Als je een paard meer hebt gezien kan je ook meer zeggen over ja of nee.
Bij sommige paarden kan het zo zijn dat het direct nee is maar bij twijfel altijd nog een keer gaan.
Het paard moet ook aan jou wennen, die weet tenslotte niet wat m overkomt. Jij staat zomaar ineens voor zijn neus en zit overal aan en wil er mee rijden. Voordeel als je er wat meer mee hebt kunnen rijden wen je soms ook makkelijker aan zijn/haar gangen.
Ik vind het wel belangrijk dat je iets hebt met het paard, dat je niet ergens aan begint waar je van te voren al weet dat bepaalde karaktertrekken je niet aan zullen staan.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:30

Ik heb altijd de eerste gekocht die ik zag :Y) Zo heb ik er al een stuk of 6 gekocht :P

Mijn huidige paard heb ik vanaf veulen (2 maanden oud), daar heb ik ook maar 1 nachtje over moeten slapen ;-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:33

Nummer 1 heb ik een jaar verzorgd voordat ik hem kocht, nummer 2 heb ik betuigd, ingereden en stond dus een tijdje op stal, nummer 3 en 4 heb ik gekregen.
Nummer 5 heb ik mijn eisen bij gesteld en heb ik er maar 1 gezien (na 3,5 jaar heel europa afzoeken ben ik met een jaarling thuis gekomen ipv een volwassen pony, verdere eisen wel vast gehouden).
En de rest is hier geboren.

Nummer 1 en 2 zijn niet groen gekocht (maar ben ik wel groen mee begonnen), de rest is allemaal groen hier gekomen. Dus proefrijden oid zat er ook niet in.

makkie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:02

Nadat mijn 2 paardjes overleden waren op een hele ege manier(vergiftigd alle twee dood op twee dagen tijd) dacht ik ik wil nooit meer een paard,Wat een verdriet had ik en heb ik nog steeds.
Maar ik miste het rijden zo..
De weekende lekker het bos in verstand op nul en gaan.
De tijd dat ik geen paard had was ik zo opgefokt en gestresst. Haalde mijn rust nergens meer uit.
Toen een vriendin van mij graag een paardje wou ben ik een aantal x mee gaan kijken met haar en stiekum ook gekeken wat ik zelf leuk vond maar bij elk paardje dacht ik pff je kan niet tippen aan mijn ouwtjes...

Na een tijdje beon ik paardjes weer leuk te vinden en dacht nu ga ik ook eens echt voor mezelf kijken.
Ik had een hele lijst met eisen:

Een paardje tussen de 7 en de 12
Kleur (heel belangrijk NOT) wit
Zeker een ruin
Braaf eentje waar je op kan vertrouwen.
En eentje die ook alleen naar buiten kan.

Ikke gaan neuze op internet.
Eentje had ik zien staan hij was dan wel zwart!!! maar vond hem wel leuk.
Gaf er verder niet veel aandacht aan want ik wil Wit.

Maar mijn vriendin had een paardje zien staan en ik zou mee gaan.
Aangekomen op stal paardje bekeken lopen we nog effe door de stallen, zag ik een klein zwart paardje beetje schuw staan.
Wilde hem aaien maar hij wilde dat niet schok zijn eigen een hoedje..want handen zijn eng...
Dus ik wil door lopen trekt hij ineens aan mijn capuchon terug jaja capuchons zijn niet eng.
ik knal tegen zijn stal deur aan en hij legt zijn hoofdje op mijn schouders en wilde geaaid worden?????

Dus ik ga hem goed bekijken Jeetje wat een beauty....
Ik vraag of ik hem uit stal mocht bekijken.
Nou zegt die man hij kan nog niks dus uit stal word een probleem.
Maar ik wou het perse.
Hij uit stal ging perfect en ikke VERLIEFD....
oliebol geen witte...
Dus ik gepraat met die man over Lammert (zo heette hij iekssss).
Nou hij wou hem wel verkopen zadelmak maken en als het zou klikken mocht ik hem kopen.
10 x op en neer gereden om de vorderingen te bekijken..
Ik dacht heel vaak weten die mensen wel waar ze mee bezig zijn??
Het zadelen ging niet goed het opstappen was een drama maar als je er eenmaal op zat ging het goed..
Ik er een paar x op en dacht pff is dit wel wat ik wil een x een buitenritje gemaakt en daarna moest hij met me mee want ze hadden geen plaats meer.

Nou dat doe ik dus nooit meer...
Ze hebben me ondanks dat ik zoveel ben geweest mooi beduveld.
Er was alleen maar iets mee gedaan als ik kwam dus echt maar een paar x het zadel er op.
Daanaast was hij echt bruut ingereden.
Hij bleek klophengst te zijn.
Terwijl die man had gezegt dat ze hem van veulen af aan hadden dus dan hadden ze het moeten weten.

Uit eindelijk heeft het me buiten heel veel geld ook heel veel tranen gekost.
Want hij bleek helemaal niet aan mijn plaatje te voldoen.
Was heel erg dominant helemaal niet braaf.

Na veel doorzettings vermogen is het nu echt een heel leuk paard met streken maar ja dat hebben ze allemaal wel eens.

Maar ik mis mijn ouwtjes nog steeds.....

Dus mijn verhaal is hou vast aan je eisen neem niet met minder genoegen.
Ga naar een aantal paardjes kijken vraag voor proef indien mogelijk.

En word niet VERLIEFD want dat was mijn probleem....

Overigens had ik mijn paard bij een "handel"stal gehaald.
waar ik zelf een goed gevoel bij had
Mijn vriendin heeft daar ook haar paardje gekocht
(daarvoor gingen we bij hem kijken)
maar allebei een kat in de zak gekocht.
en de handelaar?? met de noorderzon vertrokken
GMGstables in Tilburg...

Nu ben ik super blij met hem hoor maar we zijn al 2.5 jaar verder....

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:05

Ik heb er 2 bekeken, de 3e werd het <3 (en is het nu nog steeds). Eerst een tinker ( :+ ), toen een haflinger die bokte als je been gaf, en toen mijn kleine bollie wollie haflinger Saartje :)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:08

wat een verhaal makkie.

Het paard wat ik nu erbij heb gekocht, reed ik al geruime tijd voor de vorige eigenaar.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:10

Ik ben eerst in friesland bij 2 pony's wezen kijken, vond er eentje onwijs leuk, alleen ze had zomereczeem, op zich géén probleem maar laat ik nou eens in een ontzettend eczeemgevoelig gebied wonen. Dat wilde ik 't arme ding niet aandoen, dus ben toen verder gaan zoeken.

Vervolgens had stoeterij kandia 4 leuke pony's tijdelijk in venlo staan, daar wezen kijken, vervolgens daar nog eens een heel weekend geweest, en uiteindelijk [***] mee naar huis genomen. <3

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:46

Gefeliciteerd dat je er nu een hebt :)

Toen ik er een ging kopen had ik heel lang gespeurt op internet tot ik er een zag waarvan ik had: 'wouw!'
Dat had ik er bij een, daar weesten kijken en was direct een klik heb ook niet naar meerdere hoeven kijken dus de 1e de beste was het :)
Maar ik vind het vrij normaal als je bij de 1e paarden geen klik vind dat je lang doorzoekt ookal loopt het op tot z'n 100 paarden :))

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:15

Ik heb bij 3 paarden gekeken en de derde werd hem.
Eigenlijk eerst helemaal niet zoiets van: dit zou 'm wel kunnen worden. Maar dat kwam waarschijnlijk meer omdat ik helemaal verdrietig was dat we het eerste paard waar we gingen kijken niet kochten.. :p
Intussen heb ik m'n paardje al anderhalf jaar en gaat prima, ben echt blij met hem.

Maar ik denk dat het inderdaad verschilt per persoon hoeveel je er moet bekijken.
Ik had gewoon mijn richtlijnen wat betreft leeftijd, mogelijke rassen, kleuren en prijscategorie ingevuld en zoeken maar. :D Handig, dat internet.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:39

Ik heb er op een dag 4 bekeken (echt het hele land doorgeweest). De derde sprak me op mp al heel erg aan en deze is het uiteindelijk ook geworden.

Ik ben er nog steeds hadstikke blij mee.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:45

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit vaker dan 1x ben gaan kijken bij een paard. Als hij mij aanstaat koop ik of niet. Klik maak ik me ook niet druk om, vind manier van bewegen en springen belangrijker. Daarnaast die klik moet toch groeien.
Overigens heb ik nog nooit via een advertentie op internet een paard gekocht. Ze stonden of al bij mn instructeur of iemand attendeerde me erop. Nu ben ik wel heel makkelijk en kan ik dat ook zijn omdat ik meer dan één paard heb, maar ik heb wel eens het idee dat mensen die al meer dan 100 paarden hebben gezien zichzelf gek maken. Ze stellen soms zulke grote eisen voor een prijsklasse waarvan ik denk als je dat wil....

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 00:05

Serg was de eerste waarbij ik ging kijken.

We zouden zondags voor een schimmel merrie gaan kijken die 1.40m sprong.
Ik zei vrijdags al goh ik weet het niet hoor, denk dat dit te hoog gegrepen voor me is.
Zaterdags belde mn pa op, ik heb wat gevonden.
Een e-pony, dekhengst, Z2 dressuur L springen.
Nou wilde ik graag een springpaard, en deze was niet heel ervaren met springen.

Ik snel naar huis gegaan, adv bekeken en had in eerste instantie zoiets van mwa.. we kijken wel.
De volgende dag 200km gereden voor de pony die mwa was op internet.
Hij kwam zijn stal uit, en ik werd op slag verliefd.
Eigenaresse eerst rijden, en toen ik.
Toen wist ik het helemaal zeker.
Hindernis van 1.10m gesprongen, en dit deed hij simpel.
Dus had toch een beetje een springpaardje dacht ik.

Hij is toen goedgekeurd en stond binnen 2 weken op stal.

Nu blijkt: Pony schijnt een talentje te zijn in het springen :+
M'n instructeur wil hem zo hebben, en dat voor een 15jarige dressuurpoownie :D
Kan me geen fijner dier bedenken :+: