Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rikkybergy schreef:Ik denk dat als je de stootkussens eruit haalt dat het dan beter wordt maar als je je paard een touw om zijn nek doet zegmaar bij het halster en dan aan de voorstang een paar slagen omheen doet lukt het want dan kan hij niet achteruit en kan je wel druk erop zetten maar daar heb je voor een keer een sterke man bij nodig ik moest dat eerst ook een keer en ik hoef nu alleen nog maar het touw tevoorschijn te halen en ze staat met een galopje in de trailer.
Klaar dus.
rikkybergy schreef:Ik denk dat als je de stootkussens eruit haalt dat het dan beter wordt maar als je je paard een touw om zijn nek doet zegmaar bij het halster en dan aan de voorstang een paar slagen omheen doet lukt het want dan kan hij niet achteruit en kan je wel druk erop zetten maar daar heb je voor een keer een sterke man bij nodig ik moest dat eerst ook een keer en ik hoef nu alleen nog maar het touw tevoorschijn te halen en ze staat met een galopje in de trailer.
Klaar dus.

Mallow schreef:Wat ik eigenlijk niet tussen je probeersels zie, is alles met liefde en geduld aanpakken
Neem de tijd, laat haar lekker beetje rond keuvelen, beetje snuffelen, en bij elke pas in de goeie richting belonen. Slecht gedrag negeren, niet afstraffen, gewoon negeren.
Bij afstraffen zal ze een nog slechtere herrinering krijgen aan de trailler
justSaar schreef:jullie hebben het hier het groten deels over angst paarden, ik heb er 1 die het gewoon niet doet omdat ze het gewoon niet doet
ze blijft er voorstaan en staat daar prima vindt ze zelf, na een uur gestaan te hebben (als je van huis bent) en alle mogelijke manieren gebruikt hebt kan ze ook zo eens beslissen om er toch maar op te lopen.
ze is 100% relaxt en kent totaal geen stress en ze straalt niets van angst uit.
ze heeft er alleen niet altijd zin in en dan doet ze het niet.
Kirr__ schreef:justSaar schreef:jullie hebben het hier het groten deels over angst paarden, ik heb er 1 die het gewoon niet doet omdat ze het gewoon niet doet
ze blijft er voorstaan en staat daar prima vindt ze zelf, na een uur gestaan te hebben (als je van huis bent) en alle mogelijke manieren gebruikt hebt kan ze ook zo eens beslissen om er toch maar op te lopen.
ze is 100% relaxt en kent totaal geen stress en ze straalt niets van angst uit.
ze heeft er alleen niet altijd zin in en dan doet ze het niet.
Er zijn inderdaad ook heel wat paarden die je serieus staan uit te lachen, gewoon belangrijk om te weten waar het probleem met jou paard zit. Maar de mensen die de paarden er opsleuren en met longeerkoorden, hebben vaak te maken met bange paarden en dan loopt het natuurlijk helemaal mis.
Tamara_H schreef:Petra vlasblom!
Betere vrouw kan je je niet wensen.
Heeft ons paard met het zelfde probleem als jou ook erin gekregen en het was ook een blijvend effect.
http://www.2moons.nl/
ik zal er zeker over na denken, al moet ik zeggen dat als ik haar site lees het eigenlijk over natuurlijk leiderschap gaat en daar ken ik toevallig nog iemand in