pony gekocht en blijkt ongewenst drachtig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

newton

Re: pony gekocht en blijkt ongewenst drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 11:32

ja dit wordt ook vastgelegd,
mensen hebben de pony nu 7 weken en de eerste hebben ze de pony rustig laten wennen en zijn de week erna pas gaan rijden, de eerste 2-3 weken was ze super, erg braaf en rustig tot ineens ze last kreeg van een gevoelige buik.
We gaan dus van het positieve uit dat wanneer het veulen er is de pony weer in haar oude brave gedrag vervalt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:55

Fijn dat de pony blijven mag, veel succes ermee, en ik hoop voor de eigenaren dat er een mooi, gezond en lief veulentje uitrolt en dat de verdere dracht en de bevalling zonder complicaties verlopen...

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:25

Wat een problemen maken van iets wat juist heeeeel erg leuk zou kunnen zijn. Wat geven die paar maanden wachten nu! De merrie kan er niets aan doen, het veulen helemaal niet. Zie de zonnige zijde van dit alles. Het leven is te kort om van dit een probleem te maken. Genieten hiervan!!!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:42

Johanna59 schreef:
Wat een problemen maken van iets wat juist heeeeel erg leuk zou kunnen zijn. Wat geven die paar maanden wachten nu! De merrie kan er niets aan doen, het veulen helemaal niet. Zie de zonnige zijde van dit alles. Het leven is te kort om van dit een probleem te maken. Genieten hiervan!!!!

Omdat je ook met "schade" kan blijven zitten?
Dracht/bevalling is nl. niet zonder risico's (en kosten!).
1 op de zoveel bevalling gaat nu eenmaal (wat) verkeerd en dan schrik je van de kosten die daarbij komen kijken.
Ik snap heel goed als je daar niet voor gekozen hebt je erg aan het twijfelen bent.

ps hoeveel mensen krijgen niet Bokt over zich heen als ze aan een veulen beginnen zonder te weten hoe en wat?

just_yv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:28

Ik vind dat sommigen hier heel makkelijk spreken over 2 voor de prijs van 1.. Kijkend naar de kosten die het veulen en de dracht met zich mee brengt klopt dat namelijk niet.

Maar goed, fijn dat ze er zo uit zijn gekomen met beide partijen. Ik hoop dat alles goed gaat met de bevalling en het veulen en dat de pony straks weer net zo lief is als ze was de eerste weken!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:01

ik vind de uitspraak lekker 2 voor de prijs van 1 erg raar....

ik heb helaas meegemaakt dat mijn pony drachtig bleek te zijn, de verkoper had de hengst erop gehad die ochtend,maar het veulen is dood in de wei gevonden
bij de te vroege [ ruim 3 weken ] en te groot veulen is het mis gegaan en ook de merrie is goed ziek geweest en heeft een zenuw beschadiging opgelopen die nooit meer helemaal over gegaan is

hopelijk gaat het bij jullie beter ;)

iig heel veel plezier met de pony.

newton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 14:25

Buiten alle risico's om klopt de term 2 voor de prijs van 1 ook financieel niet helemaal. Een drachtige merrie heeft ander voerschema. Daarnaast de wormspuiten en entingen van het veulen en de voerkosten voor het veulen. Dan mag je hopen dat er verder niets aparts gebeurt zodat je geen hoge dierenarts rekening krijgt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:28

newton schreef:
[knip] Dan mag je hopen dat er verder niets aparts gebeurt zodat je geen hoge dierenarts rekening krijgt.

Ookal is het risico wat groter bij een drachtig dier, ook voor en niet drachtig paard blijf je dit hopen :=

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:48

Toch fijn dat het goed opgelost is! En even alle extra kosten en risico's terzijde; voor het meisje is dit een prachtige ervaring die ze de rest van haar leven met zich meedraagt :)
En aangezien het gezin al een paardenmens 'heeft' dat begaan genoeg is om het verhaal op bokt te plaatsen, komt het met de opvoeding van het veulen denk ik ook wel goed als jij ze bijstaat met raad (en evt daad) :)