Niet tevreden over Ooteman!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:44

Ik snap niet waarom iedereen zich zo druk maakt om dit topic. Ik vind het zelf wel prettig om ook minder goede ervaringen te lezen!
Ben ook wel nieuwsgierig naar goede ervaringen.
Ik zag een zadel staan op de site waar mijn interesse wel naar uit ging, en wil het dan ook langs laten brengen met de zadelpasservice.

Vind dit dus wel een boeiend topic!
(Trouwens, zadelmarkt wordt toch ook gigantisch afgezeken op Bokt :+ )

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:55

ikdoemaarwat schreef:
ervaringen uit de 1e hand zijn toegestaan

Maar is dat na 2 jaar nog wel zo betrouwbaar? Toen is die fout gemaakt en na 2 jaar kunnen ze nu weer heel wat bij geleerd hebben.

Snoevie

Re: Niet tevreden over Ooteman!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:57

dat zadelmarkt afgezeken wordt vind ik eigenlijk niet zo vreemd.

je mag best je negatieve ervaringen delen,maar je moet de andere ook kans geven het op te lossen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:00

Snoevie schreef:
dat zadelmarkt afgezeken wordt vind ik eigenlijk niet zo vreemd.

je mag best je negatieve ervaringen delen,maar je moet de andere ook kans geven het op te lossen.

zadelmarkt is niet vreemd? ,maar ooteman wel :?

Nou kan je nog meer rottigheid vertellen over ooteman hoor, en allemaal mijn eigen ervaring dus uit eerste hand :j
ik vind het echt een sjitwinkel, met flutservice

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:13

tjonge.............nogmaals,het boeit mij niet dat je negatieve ervaringen plaatst over ooteman/zadelmarkt of whatever

maar als je klachten hebt moet je een zaak wel de kans geven het op te lossen. als ze daar geen gehoor aan geven,ja dan geef ik je wel gelijk.

zadelmarktzadels vind ik gewoon flutzadels. afzeiken is misschien niet het juist gekozen woord

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:17

Ben ik met je eens Snoevie. Dit topic gaat over iets wat 2 jaar geleden is voorgevallen. TS is nooit terug gegaan.

Stel dat zich dat nu had afgespeeld en TS was terug gegaan en Ooteman had het niet netjes opgelost. Dan was het weer een heel ander verhaal.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:18

maar hoe kan ts meteen terug gaan als ze het mankement pas na 2 jaar ontdekt?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:22

Ze heeft het 2 jaar geleden al ontdekt. Schreef ze hier ergens.

Edit:

Maartje83 schreef:
er zaten een paar weken tussen dat ik het zadel heb laten
aanpassen door ooteman en de zadelmaker er naar heb laten kijken. het zadel heb ik daarna nooit meer gebruikt en ben ook nooit meer naar ooteman gegaan

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:40

Ik vind het ook een oliebol. Onvriendelijk en onbehulpzaam personeel. Als je dekens laat repareren, vergeten ze dat of raken ze ze kwijt.

Ik wilde voor mijn eerste paard een zadel kopen van Hulsebos, dat vond ie maar onzin, hij had dezelfde zadels en de zadels van Hulsebos zouden uit Argentinie komen en uit die fabriek had hij ze ook...

Ik ben langs geweest voor een zadel, wilde een Wintec Cair, vond ie maar onzin. Hij vraagt niet eens waarom ik dat wilde.

Een zadel verkopen kan ie, aanpassen, aanmeten niet. Ik hebe hem een keer laten komen (1 keer en nooit weer..), hij keek niet eens naar mijn paard, smijt er wat op en ik moest er maar mee gaan rijden en kijken of het past...

Stalgenootje had een Daaleman die hij helemaal verpest heeft, haar paard moest daardoor weken fysiotherapie en Hulsebos kon dat zadel weer aanpassen.

Ander kennisje had een arabiertje, daar flikkerde hij zomaar wat op, die mensen wisten van niks, dus dachten dat het wel goed was, bleek later ook niet goed, geen schade, behalve dat er 1300 euro bij kon voor een nieuw zadel.

Andere stalgenoot had ie een KN verkocht op het ene paard en aangepast ("opgevuld") op een ander paard, nou, hij had het alleen maar keihard volgepropt en deugde dus ook niet...

Weer een vriendin moest een nieuw zadel omdat de oiude boom scheef was. De zadelmaker die haar nieuwe zadel aan kwam meten, wilde het oude zadel niet eens aannemen. Maar Ooteman wel hoor....

Wat ik zeg, het is een winkel. Je kunt er een deken kopen, een rijbroek enzo, maar verwacht er geen goed advies...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:24

Sorry, maar ik heb ook geen goede ervaringen met Ooteman. Ik kwam voor een reparatie aan een kinderzadeltje en dat wilde hij niet doen. (het ging om een afgescheurde singelstoot) Niet goed voor zijn reputatie zei hij. Het hoefde voor mij ook niet netjes, als het maar stevig/veilig was. Uiteindelijk gaf hij me een riempje en 2 klinknagels en vervolgde: Dat is dan 10 euro. Dus ik mocht het zelf doen, maar geld vragen durft hij wel.

Die keer er na dat ik in de winkel was hij met een KN bezig op de toonbank en aangezien ik ook een KN had was ik geïnteresseerd aan het kijken. Zo vaak zie je er niet een die uit el kaar ligt toch? Ik kreeg te horen dat ik weg moest gaan en dat ik niet mocht kijken. Ik vroeg verbaasd waarom en gaf aan dat ik het alleen maar interessant vond om te zien. Ik moest me met mijn eigen zaken bemoeien zei hij en hij liep geïrriteerd weg met het zadel.... Dan denk ik dus... heb je wat te verbergen?

En dat is echt niet het enige. Een vriendin kocht een mooi bruin hoofdstel dat niet paste, dus hij zou een andere maat bestellen. Prima, maar ze moest wekenlang achter hem aan bellen. Uiteindelijk was die maat er niet. Kan gebeuren. Wij naar de winkel om het geld terug te halen. Ze kreeg geen geld terug omdat hij er al zo veel moeit aan had besteed. Al die telefoontjes naar Duitsland.

Hij wilde haar wat anders aansmeren wat ze dus echt niet wilde. Zij wilde niet een zwart hoofdstel, ze wilde een bruine maar hij was zo smerig op haar in aan het praten, ze durfde niets meer terug te zeggen, dus gaf ik duidelijk aan dat ze dat niet wilde en dat hij gewoon haar geld moest terug geven. We kregen ruzie in zijn winkel en hij wilde mij er uit zetten omdat ik opkwam voor mijn vriendin. :D Nou, kom maar op. Uiteindelijk heeft hij een andere neusriem van een ander hoofdstel gepakt en dat gecombineerd. De kleuren waren ook nog eens niet gelijk. Mijn vriendin gaf het toen op en ging maar akkoord omdat ze geen ruzie wilde, maar ze heeft er altijd spijt van gehad.

Dus ook al was de TS naar hem toe gegaan, hij lost het niet op en je krijgt gewoon een grote bek. Zo is hij gewoon.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:07

Esperanza schreef:
Dus ook al was de TS naar hem toe gegaan, hij lost het niet op en je krijgt gewoon een grote bek. Zo is hij gewoon.

Dat zullen we dus nooit weten omdat ze het niet gedaan heeft. En dus vind ik dit alsnog niet helemaal eerlijk. Tuurlijk heeft iedereen weleens een probleem met iemand maar als je ze daar nooit zelf persoonlijk op aangesproken hebt vind ik het niet eerlijk om ze nu zwart te maken.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:35

Ik heb mn shetzadeltje gekocht bij hem.. Na een keer of 5 rijden,staartriempje stuk. Ik terug.. Volgens mij was het dat mn pa erbij was,anders had ik nooit (!!) een ander staartriempje mee gekregen van hem... :x :n

Zo heb ik eens staan kijken bij de nieuwe pony van mn (ex)verzorgstertje. Hij kwam voor een zadel.
Afijn wat gepast en gekeken of ze er fijn op zat.
Uitendelijk kwam er 1 zadel uit. Maar deze lag niet goed. Hij m meenemen ,ja kom m vd week maar halen.
Uhm ja ok,hoor je een zadel wat je aanpast niet zelf te komen passen en kijken of het nu wel helemaal goed ligt?

Hun het zadel op gehaald.. En er mee gaan rijden. Toevallig dat ik 2 dagen later langs de bak liep en hun dus met een klapperend zadel zag rijden..
Hun weer Ooteman opgebeld ,zijn reactie was : Je kunt bij mij een bontje kopen,dan ligt ie wel goed !! (??)
Ik boos, ik zei, jullie gaan er mee terug,dit ligt niet goed..
Vervolgens vond meneer Oot dat hij ook niet hoefde te komen.. Weer allemaal aanpassingen..

Ik kan jullie vertellen dat dit 6 maanden (!!) zo door is gegaan en hun uiteindelijk boos en kwaad hun geld terug hebben gehad en bij een ander een zadel hebben gekocht.

Zo ken ik nog veel meer verhalen van ooteman.. En als je hier op bokt zoekt kom je genoeg tegen.
Meneer weigert geld terug te geven en smeert je het liefste het duurste van het duurste aan,als je in de winkel komt bij hem.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:01

Ja en bij voorkeur zonder te passen "want Kieffer (Passier, Stubben, Wintec, KN) ligt toch op ieder paard goed". Sure.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:22

Bij mij wat hij toen weer terug gekomenmet eenbusjevol zadels.

Hij had er een paar uit de auto gehaald.

Bij het eerste zadel dat hij uit zijn auto had gehaald kreeg ik een rotopmerking van hem (lag niet in mijn prijsklasse en kon hem dus ook niet betalen).

Ik was gewoon op zoek naar een zadel om mijn paardje mee te beleren zodat ik na een jaartje over kon gaan naar een beter zadel. Daarom dacht ik aan een wintec deze was rond de 700,00 compleet. Dit was dus van mij (luisterend naar het goede advies) een foute keuze geweest.

Mijn paardje had ook een grote wond onder bij de neusriem (van halster) Ik reed toen ook zonder neusriem, hier werdt hij ook boos over. Daarbij had ik ook nog een paardje die zich met het passsen wat misdragen heeft (boksessie).
Het enige wat een beetje goed lag was een Kieffer maar daar kwam de vulling er uit. Om daar dan nog 800,00 voor te moeten betalen heb ik bedankt.

Met adere dingen heb ik nooit problemen gehad en ben ook gewoon in de winkel blijven komen.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:22

vind geen prettige mensen

en de service is waardeloos

kom er alleen als er uit verkoop is en zelf weet wat ik nodig heb

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:23

Ik heb ooit een zadel daar gekocht en laten aanmeten en dat heb ik geweten, maandenlang fysio en een nieuw zadel moeten aanschaffen.
De houding die werd aangenomen toen ik met het zadel terug ging was op zijn minst gezegd niet vriendelijk, waar ik die wijsheid vandaan haalde en mijn d.a. en fysio hadden er geen verstand van. Hij was niet van plan het zadel terug te nemen en ik leek wel gek dat ik een zadelmaker had laten komen, die hadden er helemaal geen verstand van (ik had het zadel slechts een korte periode) ik heb toen mijn vriend daar heen laten gaan met het zadel want daar durft hij niet zo'n grote mond tegen te geven en die had het uiteindelijk toen als een kado aan mij gegeven. Toen was hij snel overstag en heb ik een tegoedbon gekregen want geld was niet mogelijk.

Ik vind het echt een heerlijke shop om spullen te kopen en ik kom er verder graag maar een zadel? nee nooit meer. Het zal ongetwijfeld ook wel goed gaan hoor maar het ging mij toen om de manier waarop je bejegend wordt als het niet goed is ;)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:29

Hij gaf bij mij mijn paard de schuld. Die zou zo enorm scheef zijn (3,5 jaar en krap een maandje onder het zadel).

Hij heeft in eerste instantie het zadel bij gevult. (scheef dit zou compenseren).

Later beweerde hij dat hij het nooit scheef had opgevuld. Erg jammer voor hem want ik had overal foto's van gemaakt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:37

ooteman is een prima winkel om paardenspullen te kopen en ze hebben vaak leuke kortingen, maar het is een beetje hetzelfde als bij vroegop, je zadel is daar niet veilig. Er zijn zadelmakers met een gedegen opleiding die 200 euro vragen voor een opvulbuurt waarbij ze het zadel ook nog op je paard komen bekijken, kan daar een ruitersportzaak tegenop met (laat ik een gok doen naar wat ik gehoord heb) 40-80 euro?
Ik vind eigenlijk dat ze die dienst niet eens mogen aanbieden, je hebt het wel over de verbindingsstuk tussen ruiter en paard en die is heel erg belangrijk. Ze hebben mij zadels aangesmeerd waar je misselijk van wordt en als je paard vervolgens onder de drukplekken zit zijn ze niet thuis. Voor mij geen zadel meer aangesmeerd door iemand uit een ruitersportzaak die je wazig aan staat te staren als je eerder als hun kan zeggen dat het niet past. Zij zijn volgens hun dan degene met het verstand en ik heb enkel een boekje gelezen. Ze zien dagelijks zadels en ruggen dus ze kunnen verzekeren dat het past.
|(

Maartje83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 10:47

Nou, ik begrijp dus dat er een hoop andere mensen zijn die dus ook problemen hebben gehad met een zadel, was al bang gezien de eerderereacties dat het aan mij lag maar gelukkig is dat dus niet zo :D

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:01

Over vulling die uit een zadel komt, verbaast me niks, dat is bij mn ex verzorgstertje ook het geval geweest..
Blijkbaar te snel klaar willen zijn,en te snel dichtgenaaid.. Niet echt netjes...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:44

Nee hoor Maartje dat ligt niet aan jou :D Ik ben toen ik een nieuw zadel zocht ook maar naar een adres gegaan wat een echte ambachtelijke zadelmaker is. Ik had al genoeg meegemaakt met OOt dat ik wel wist dat ik daar mijn nieuwe zadel niet vandaan ging halen.
Ik wilde geen pas-onzin (kijken welk zadel het beste op je paard ligt), maar eerst een zadel uitzoeken dat ik wilde hebben en dat is op mijn paard aangepast. Ik kan daarmee ook ten alle tijde teruggaan als er wat is en het wordt opgelost.

Ik heb nu ook 2 stalgenoten "aangestoken" zij hebben een 2e hands zadel gekocht en dat heeft mijn zadelmaker aangepast op hun paarden. Kost gemiddeld 350 euro (als de boom aangepast moet worden), maar dan ben je wel verzekerd van een super passend zadel.

Ook mijn springzadel heb ik 2e hands gekocht en laat ik door hem aanpassen. Als de boommaat van het zadel goed is, dan kost het aanzienlijk minder. Daar heb ik mijn springzadel dan ook op uitgezocht.

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:25

Ik ben wel tevreden over Ooteman :)

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:37

Hij is een aantal keer langs geweest met zadels (lees 4 keer) O:) omdat het perfecte zadel er nog niet tussen zat!
Heel geduldig en probeerde echt niet gelijk de duurste zadels aan te smeren!!
Keek altijd netjes of het wel paste en daarna erop rijden!!
Uiteindelijk een heel fijn zadel gekocht!! waar we nog steeds super blij mee zijn!!

Ken ook een zadelmaker waar ik niet tevreden over ben.. maar kenissen van mij vinden hem weer super!!
Het is maar net wat voor ervaringen je met iemand hebt!!!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:30

Ik had voor mijn pony een nieuw zadel nodig, mocht niet te duur zijn. Eerst wat goedkopere zadels erop, en nee dat lag niet goed, maar dat dure zadel natuurlijk wel...!
Uiteindelijk een Kieffer, die lag vrij goed en hij heeft het zadel in zijn busje verwarmt om op maat te maken.Toen het zadel nog bloedheet was, legde hij het gelijk al op de rug van mijn pony.. Dat was natuurlijk niet zo slim.... Ondertussen ging hij even z'n auto opruimen, en dat probeerde hij ook weer te verkopen.
Zadel leek goed te liggen, was er tevreden over, totdat er een andere zadelmaker bij ons kwam en het zadel openmaakte. Boom gebroken. Dit was gekomen door het verbuigen van de boom.

Ook hier dus een slechte ervaring.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:23

Heeft hij nog iets aan die gebroken boom gedaan?
Zadel met een heet kopijzer op de rug lijkt me ook erg pijnlijk.