Donna89 schreef:het probleem is ook dat ze niet kan vaststaan en ook geen druk op het halster accepteert (voor diegene die het hier over hadden) als ik druk geeft gaat ze alleen maar harder achteruit rennen. niet alleen in de trailer maar ook gewoon op de grond!
Heel herkenbaar, mijn paard accepteert n.l. ook geen druk op zijn halster. Alleen uitte zich dat bij de trailer bij het laden. Gevolg is dus dat ik daardoor al eens een hand vol brandblaren heb gehad. Trekken aan zijn halster werkt niet. Ook niet bij het uitladen. Hij vloog er uit en heeft daardoor zelfs al eens een 'prachtige Boeda-stip op zijn voorhoofd gehad omdat hij zijn hoofd omhoog gooide en de bovenkant van de trailer schampte.
Ik laad hem dus ook nooit alleen uit. Zoals gezegd ben ik gaan oefenen op 2 acties: 1. de stang gaat niet los voordat hij er niet meer op hangt en 2. ik zorg dat zijn aandacht op mij is gericht dit met behulp van een snoepje of handje biks. Tegenwoordig wacht hij echt braaf toe ik aangeef dat hij naar achteren mag lopen. Tegenwoordig heeft hij zelfs af en toe een duwtje tegen zijn boeg nodig. Maar gaat hij eenmaal achteruit dan laat ik hem zijn eigen tempo bepalen (geef hem dus de volle lengte van het halstertouw). Hij stopt toch wel als hij achter de klep staat.