Paard op naam zetten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

divi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:39

Mijn paard staat ingeschreven bij de nrps. En in dit paspoort staat alleen 1e eigenaar/fokker. Verder kan ik niks vinden. Ze staat dus nog niet op mijn naam. Maar kan ik dan wel deelnemen aan wedstrijden of wordt dit niet gecontroleerd???

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:11

Mabon schreef:
Romytjuuh schreef:
Kan iemand even kort maar krachtig zeggen hoe ik het nu moet doen? Heb het topic doorlopen maar kom er nu nog niet uit.

Dus wat MOET ik echt doen?

Op de eerste pagiona van het paspoort staat de uitgevende instantie waar je paard geregistreerd staat.
Naar dit adres stuur je het paspoort met een briefje dat je het paard wilt overlaten schrijven op jou naam, je doet je naam en adres erbij.
Dan wacht je rustig af en krijg je vanzelf een acceptgiro thuis als je deze overmaakt dan krijg je daarna het paspoort weer terug.
Voor mijn shetlander Bonnie was de uitgevende instantie NSPS het nederlandse shetland pony stamboek daar heb ik het van haar ook heen gestuurd
Afbeelding(Eerst pagina van het paspoort.)
en voor mijn shetlander Floor was het het KNHS in Ermelo daar ben ik zelf naar toe gereden en dan maken ze het ter plaatse in orde je bent het paspoort dan ook niet enige tijd kwijt maar het wordt direkt in orde gemaakt.
Afbeelding

Hoop dat het je zo duidelijk is

Maak wel eerst even een kopie voor je het opstuurt.. Maar hiermee staat je paard niet op naam. Maar denk wel dat dit is wat je bedoelde toch? Gewoon zorgen dat jouw naam in het paspoort komt te staan?