Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
superwoman schreef:ilse86 schreef:En met die laatste zin bedoel ik: als de eigenaar niet meer in staat is zelf te rijden, maar wel wil dat het paard onder het zadel blijft
Maar dat is niet wat ik bedoel... ik bedoel dus als het paard "stil" staat en niet bereden hoeft te worden...
Als iemand er graag op wil rijden mag dat, maar wel tegen betaling
Nou meeste verzorgsters rijden er meer fouten in dan dat de paarden er beter van worden hoor - nee bijrijders op hoger niveau ben ik nog niet tegen gekomen...
sallandval schreef:Het blijft toch altijd een kosten-baten analyse. En die is persoonlijk want iedereen heeft persoonlijke wensen.
superwoman schreef:sallandval schreef:Het blijft toch altijd een kosten-baten analyse. En die is persoonlijk want iedereen heeft persoonlijke wensen.
klopt, want zoals jij kijkt naar de "extra beweging" wat "altijd gezond is", zie ik extra corrigeerwerk om hem/haar weer recht en los te maken, wat dat is namelijk mijn ervaring.
Ook de manegeles - zie ik als rondjes rijden op paarden die veelal behoorlijk afgestompt zijn. Mijn paarden voelen iig heel anders aan dan het gemiddelde manegepaard - waardoor je eigenlijk al veel meer leert. Paardrijden is imo voornamelijk voelen en reageren..
Nogmaals waar ik het ook mee eens ben, wanneer iemand veel doet aan de verzorging en ook bijv klaar staat als de eigenaar niet kan (ziek,vakantie) is dat imo een betaling in natura (dmv arbeid).
sallandval schreef:Maar eerlijk gezegd snap ik dan niet zo goed waarom je in vredesnaam een bijrijder zou willen als het in feite slecht is voor het paard. De enige reden die ik dan zou kunnen verzinnen is geld.
babydolll schreef:Maar, de TS neemt ook zelf vrij voor als de dierenarts komt en gaat vrijwillig mee als hij naar of van de kliniek gehaald moet worden?
Dat doet ze waarschijnlijk omdat ze het intresant vind en leuk vind met paarden bezig te zijn, en de klussen die ze nu voor het paard doet vind ze ook 'leuk' neem ik aan. Wat nu als de TS over een aantal maanden al een tijdje lekker aan het rijden is en voor de eigenaar het lastig is haar paard te blijven onderhouden, de TS heeft er dan alleen plezier van en moet af en toe uitmesten. Is een kleine vergoeding dan niet op zijn plaats?
Qimm schreef:babydolll schreef:Maar, de TS neemt ook zelf vrij voor als de dierenarts komt en gaat vrijwillig mee als hij naar of van de kliniek gehaald moet worden?
Dat doet ze waarschijnlijk omdat ze het intresant vind en leuk vind met paarden bezig te zijn, en de klussen die ze nu voor het paard doet vind ze ook 'leuk' neem ik aan. Wat nu als de TS over een aantal maanden al een tijdje lekker aan het rijden is en voor de eigenaar het lastig is haar paard te blijven onderhouden, de TS heeft er dan alleen plezier van en moet af en toe uitmesten. Is een kleine vergoeding dan niet op zijn plaats?
als ze er mee stopt heeft de eigenaresse nog steeds niet genoeg geld om voor haar paard te zorgen, denk daar dan eens over na. Je moet geen paard nemen en dan financieel AFHANKELIJK zijn van iemand anders
superwoman schreef:klopt, want zoals jij kijkt naar de "extra beweging" wat "altijd gezond is", zie ik extra corrigeerwerk om hem/haar weer recht en los te maken, wat dat is namelijk mijn ervaring.
en hoop er een leukere en vooral gelukkiger paardje van te maken.. hij is namelijk pas 5jr oud en nu al zo.. truus1970 schreef:Gevonden !!!!!!
Naar jou ben ik op zoek, een verzorgster bijrijder die er is voor de paarden, niet bang is om mee te helpen met de verzorging. super.
betalen??? Nee natuurlijk niet. Jij helpt mij, en ik help jou. Je bent van harte welkom.
Het is een geven en nemen
en van de 1 ook zijn staart want die ziet eruit
Qimm schreef:babydolll schreef:Maar, de TS neemt ook zelf vrij voor als de dierenarts komt en gaat vrijwillig mee als hij naar of van de kliniek gehaald moet worden?
als ze er mee stopt heeft de eigenaresse nog steeds niet genoeg geld om voor haar paard te zorgen, denk daar dan eens over na. Je moet geen paard nemen en dan financieel AFHANKELIJK zijn van iemand anders
babydolll schreef:op die dag kan zij er immers niet meer opklimmen