Eigen paard maar pensionstal beslist alles erover

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:31

dat is inderdaad vervelend, nu ben ik niet het type dat zich thuisvoelt op een echte pension stal.. half pension gaat nog.. waar bv gevoert en buitengezet word.

nu sta ik op een stal waar je een vast bedrag betaalt per maand, je zet wel zelf je paarden buiten en binnen, mag zoveel hooi en stro gebruiken als je wilt... qua voer, tja hij geeft gewoon wat je klaar zet of opschrijft (zit ook bij de prijs overgins! 2x voeren)
meer voeren dan dat is voor eigen extra kosten... wil je wat anders dan hooi/stro is dat ook voor eigen kosten.

het is idd vervelend dat vele niet doen wat ze beloven uit geld besparing ofzo... of laxheid

ik vind dat het welzijn van het paard voorop staat en dat een staleigenaar moet inzien dat het paard echt wel nog een schepje meer kan hebben, echter is het natuurlijk erg lastig als er van zoveel paarden elk paard een totaal andere hoeveelheid krijgt... maar ik vind dat dit wel overlegt moet kunnen worden, desnoods een briefje aan de box van paarden die iets anders krijgen.. tevens vind ik dat je moet kijken welke paarden bij elkaar kunnen, dat men de eerste tijd ruzie heeft is niet zo erg, hoort er gewoon vaak mij.. echter word het niet beter dan vind ik dat ze het moeten veranderen!

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:37

jesito schreef:
Ook als je naar een pensionstal gaat kijken dan worden vaak gouden bergen beloofd en als je er staat doen ze precies waar ze zin in hebben.

Dit is echt zo waar :j
Als je ergens komt kijken is alles mogelijk, alles prima, maar sta je er eenmaal dan wordt zo snel mogelijk overal op beknibbelt :n Zo irritant. Ik bedoel: als je iets niet wilt doen, prima! dan kom ik gewoon niet op die stal staan, even goede vrienden. maar eerst dingen beloven en dan niet nakomen, grrr. Het is niet alsof je zomaar even een paar keer van stal wisselt.

Ik sta nu op zo'n geweldige stal :D Er werden niet alleen gouden bergen beloofd, we krijgen zelfs meer dan er beloofd werd. Daar was ik toch wel even geshockeerd over :+

Tigra_

Re: Eigen paard maar pensionstal beslist alles erover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:19

Ik kan daar gelukkig niet echt over mee praten.
Alhoewel ik me ergens wel in een staleigenaar kan plaatsen. Waar ik sta stond eerst ook nog iemand anders waar ik niet mee overweg kon maar dat terzijde. Dat paard kreeg ook minder eten als dat de eigenaar wilde maar goed dat paard was dan ook veel te druk door de hoeveelheid. Dusja erg vervelend voor de eigenaar maar die kwam alleen even kijken of rijden maar zag niet hoe het paard 's ochtends was als die van stal kwam of zich als een idioot in de wei gedroeg. En dan nog te bedenken dat ze hem nauwelijks kon rijden maar toegeven? No way.

Je wil altijd het beste voor je paard maar ik weet niet of iedere eigenaar wel zo goed is in het observeren van het paard het gedrag bekijken hoe en wat.
Tuurlijk zullen er zijn die even het geld willen binnen halen en niets meer dan dat maar andere die zijn misschien net iets beter om te bekijken hoe en wat het paard nodig heeft en niet iedere eigenaar kan daar tegen. Want het is mijn paard en ik ken hem beter. Maar dat is echt niet altijd zo.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:26

Als ik dit zo lees blijf ik voorgoed op mijn stal.
Ik koop zelf mijn eten, dat zet ik klaar voor aantal dagen, ben ik op vakantie vertel ik mijn staleigenaar wat hij waar moet pakken voor haar. Dit voert hij zonder vragen.
Ik vroeg om een volle hooiruif en plakje op de grond s'ochtends en s'avonds. Dit voert hij zonder vragen.
Mijn paard staat van 9 tot 5 buiten, hier geeft hij hooi zodra hij ziet dat ze niks hebben. Hier heb ik niet eens om hoeven vragen :P
Elke dag mest hij mijn stal leeg, en krijgt ze nieuw stro tot er een berg van minimaal 40 cm ligt.

Maar goed, ik betaal genoeg(215 excl krachtvoer) en sta bij een boer ;)

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:36

Caira schreef:
Ja, maar ik zie minstens zo veel topics voorbij komen van mensen die hun paard minder belangrijk vinden dan hun eigen comfort. De kantine en binnenbak zijn dan veel belangrijker dan weidegang en voldoende ruwvoer voor het paard

Er zijn ook genoeg mensen die het gehele pakket belangrijk vinden. De meeste stallen die investeren in ee binnenbak, die hebben vaak daarnaast ook de serieuze sportmensen staan, welke juist willen dat hun paard weidegang en ruwvoer krijgen.

Niet alles over een kam scheren dus.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:42

Ik zou best half pension willen staan hoor, als ik daar de tijd voor zou hebben! Ik werk full time, dan is het toch vrij moeilijk om half pension te staan. Het zou kunnen, maar dan hou ik geen tijd meer over om te rijden!

Ik mag echt niet klagen over mijn stal hoor. Iedere dag worden ze uitgemest, krijgen 3x daags ruwvoer (zomer 2x) en 3x daags een portie muesli of brok. In de winter lekker op de paddock, een goede buitenbak en gezellige stalgenoten. Mijn "probleem" is meer dat mijn haf, die lekker snel dik wordt, eerder teveel krijgt. Als ik zeg: een handje muesli, is de hand van de stalhouder toch echt veeeel groter dan het handje van mij.

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:50

Ik sta steeds weer versteld over de vooroordelen die je hier om de oren vliegen. Als een stalhouder geen passie voor zijn werk heeft, ging hij/zij echt wel iets anders doen, want met paarden verdien je het grote geld niet. Je moet er liefhebberij voor hebben! Anders ga je niet 24/7 er zijn voor de dieren. Als de eigenaar van het paard lekker aan het kertdineetje zit, loopt de staleigenaar nog met emmers water te zeulen omdat de waterleiding bevroren is. Als er een paard ziek is, gaat hij z'n bed uit en zorgt hij voor het dier. Je hebt als stalhouder de godganse dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat mensen op je terrein, dat is soms leuk, maar lang niet altijd.

Helaas hebben we hoe langer hoe meer "mensen met een paard" in plaats van "paardemensen". De mensen met een paard denken dat ze het allemaal wel weten, maar in de praktijk valt dat nogal vies tegen. Ze kennen het wezen paard niet, maar vermenselijken hun dier.
Even gechargeerd: zowel de mensen die met de jaguar even naar de stal gaan als de zwevers die alles macro-biotisch zelf willen regelen: ze mogen allemaal blij zijn als ze een staleigenaar hebben getroffen die weet hoe het werkt!
Dat wil niet zeggen dat je als stalhouder niet open moet staan voor ideeën van anderen, maar jij hebt wel het laatste woord. Je klanten nemen een dienst af, en maken niet de dienst uit! Je hebt als stalhouder een hoge mate van verantwoordelijkheid voor de paarden die aan je zorg zijn toevertrouwd en (een uitzondering daargelaten) neemt men die verantwoordelijkheid mijns inziens ook.
Zolang je je paard niet thuis kwijt kan, moet je kijken waar je je thuis voelt (en dat is voor iedereen wat anders) en als je een fijne stal hebt gevonden, moet je dat koesteren. Als je het niet (meer) naar je zin hebt, kijk dan eens of dat nou echt aan de stalhouder ligt, of aan je manier van communiceren..... Ik ben blij met de stallen waar ik nu sta en ja, ik zou sommige dingen anders doen, maar zolang ik het niet zelf 24/7 doe, ben ik reuze tevreden! +:)+ +:)+

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:52

Gelukkig heb ik er op mijn stal geen last van....

Ik mag zelf beslissen hoeveel brok mijn paard krijgt. Daarnaast ook over het vlas.
Wel is het zo dat als ik mijn paard te nat vind staan koop ik een pak.
(er word in een week 2 pakken vlas door de pensionhouder in de stallen gedaan.)
De pensionhouder voert kuil wat hij denkt dat genoeg is. Indien ik vind dat mijn
paard te weinig of te veel krijgt geef ik dat aan. Over de wei word een schema
gemaakt wie bij welke paard komt te staan. Gaat dat niet goed word dat altijd vermeld.

Maar ik geloof wel dat er stallen zijn waar je niks meer over je paard te zeggen hebt.
Dan hoeft het niet alleen door de pensionhouder te zijn, want het kunnen namelijk
ook pensionklanten zijn die zich overal mee bemoeien en alles beter weten.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:34

Ik heb gelukkig geen last van dit soort dingen, maar heb mijn stal daar ook wel op uitgezocht. Ben bij verschillende grote en kleine stallen geweest en wat ik toch wel het meest apart vond, is dat je bijna nergens je eigen voer mag geven, want dat vinden ze 'teveel gedoe'. (of het levert ze dan te weinig op)

Ik sta nu erg kleinschalig, voer mijn eigen krachtvoer en zet het zelf klaar.
Alle voerbeurten worden door de stalhouder gevoerd, zodat alle paarden tegelijk krijgen en op dezelfde tijden om zo de rust te bewaren.
Hooi wordt ruim gegeven, in overleg mag het meer of minder zijn, ze hebben genoeg, dus geen probleem.

De stal mest ik zelf uit, zo kan ik zelf de mest van mijn paard in de gaten houden en zien of er veranderingen zijn. Het is ook mogelijk te laten mesten, maar wat je daar extra voor betaald..dan laat ik haar liever elke dag buiten zetten voor hetzelfde geld. Ze komt dan elke dag zo'n 2 uur buiten.

In de zomer gaat de hele groep bij elkaar naar buiten. Geen gedoe met die kan niet met die, maar gewoon alles bij elkaar en dat gaat altijd goed. Ze hebben meer dan genoeg ruimte dus kunnen gewoon weg voor elkaar.

Ik merk dat in overleg veel mogelijk is, al hoef ik weinig te overleggen, want het gaat goed zoals het nu gaat.

Wel kan ik me voorstellen dat ze op de grote, luxe bedrijven hun voerbeleid zo aanpassen dat het voor hun het goedkoopst is en extra rekenen voor alles wat de eigenaren erbij willen. Ik keur het niet goed, maar het is niet voor niets een bedrijf en dat moet ook winstgevend blijven.
Tegenstrijdig is dan wel weer dat wanneer je minder krachtvoer gaat geven, de stalprijs niet naar beneden gaat, maar als je bijv. meer dan .. kg zou willen voeren, je wel meer moet bijbetalen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:49

Als ik dit zo lees ben ik echt heel erg blij dat ik niet op zo'n vol pensionner sta :) ik bepaal ALLES zelf over mijn paard en dat vind ik meer dan logisch. Hij staat 's winters heel overdag buiten, 's zomers hele dag, ik zet m'n eigen voer klaar, hooi mag je geven wat je wilt, stro wat je wilt (maar niets schoons verspillen). Zelf uitmesten, ben niet anders gewend. En ja, met de afgelopen maand zou een binnenbak prettig zijn geweest, maar als ik in ruil daarvoor niet eens mag beslissen wat mijn paard te eten krijgt :? nee, ik pas!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:46

jeetje, ik ben blij dat ik toch op goeie manege staat. paarden krijgen in die manege 's morgens en 's avonds voer. maar het is ook afhankelijk van inspanning! dus paarden die elke dag gereden worden op hoog niveau krijgen meer voer en ook paarden die rap mager worden. pensionhouders (ze zijn met 4 :)) kennen bijna alle paarden en weten wat die paarden nodig hebben om te presteren. mijn paarden die op hoog niveau presteren krijgen 3 keer per dag sportmengeling omdat ze zoveel verbruiken dat ze afvielen. en pensionhouder heeft gezegd dat hij onze paarden 3 keer per dag eten gaat geven en ook nog van enkele anderen die ook zwaar trainen. en mijn paardje is sindsien niet meer mager en ook niet te dik. nu heb ik examens. en pensionhouder zet mijn paarden elke dag in piste (in wei mag niet vanwege het weer, uitschuivingsgevaar of zo). en de paarden waarvan eigenaar bijna niet komen gaan worden altijd op wei gezet vooral paarden die lang stilstaan.

paarden voor recreatie worden in groepen op wei gezet maar sportpaarden niet (ze hebben 4 ijzers). maar de weien zijn naast elkaar en alleen zijn ze zowiezo niet.

ik ben gewoon tevreden over wat met mijn paarden gebeuren. ze zijn heel gelukkig daar! ze begroeten me altijd met gehinnnikt!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:53

jesito schreef:
Ik praat in het algemeen, ik zie hier veel toppics voorbij komen.

Ik denk dat dat ook wel een beetje ligt aan het fenomeen "forum".
Want wanneer plaatsen mensen een berichtje? Als ze iets dwars zit, of advies willen over een probleem.
Er wordt niet snel een bericht geplaatst in de trant van: "ik ben zo blij met mijn stal" of "lees eens hoe goed het gaat"
Dat gebeurt wel, maar veel minder natuurlijk. Daarom lijkt het denk ik dat veel mensen niet blij zijn, maar volgens mij valt dat in de praktijk erg mee.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:57

Devaney2009 schreef:
Caira schreef:
Ja, maar ik zie minstens zo veel topics voorbij komen van mensen die hun paard minder belangrijk vinden dan hun eigen comfort. De kantine en binnenbak zijn dan veel belangrijker dan weidegang en voldoende ruwvoer voor het paard

Er zijn ook genoeg mensen die het gehele pakket belangrijk vinden. De meeste stallen die investeren in ee binnenbak, die hebben vaak daarnaast ook de serieuze sportmensen staan, welke juist willen dat hun paard weidegang en ruwvoer krijgen.

Niet alles over een kam scheren dus.

Misschien even het hele topic lezen, dan zie je ook waarom ik dit stukje typte, zo trek je het aardig uit zijn verband. 8-)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:30

ik heb sinds ik mijn paard heb op 4 verschillende stallen gestaan, waar alles gedaan werd, binnen/buitenzetten, mesten, voeren en heb eigenlijk nog nooit echt problemen ondervonden. op die stallen moest je trouwens wel zelf je voer kopen maar dat vind ik juist fijn zodat ik zelf kan bepalen wat mijn paard eet en hoeveel. de eerste stal ben ik toen weggegaan omdat ik het zelf niet zo leuk vond, hoop kinderen dus was voor mij wat te druk, maar de zorg voor het paard was prima! 2e stal was ook super, maar hier waren bepaalde klanten niet zo aardig dus ben ik samen met een vriendin verhuisd. stal 3 was iets minder qua bodembeddeking, was vlas ipv stro en werd te weinig vlas in de boxen gedaan met als gevolg rotstraal. maar vervolgens staleigenaar erop aan gesproken en mijn paard kreeg keurig meer vlas in zijn stal.
toen kwam de stal waar ik nu sta op mijn pad, was een groot perceel land vrij om te huren dus heb ik samen met 2 vriendinnen dit gehuurd en staan we nu al 3 jaar erg leuk. we doen nu alles zelf en dit bevalt me eigenlijk toch het beste, maar soms mis ik het wel eens, vol pension. niet uitmesten niet vroeg eruit om je paard buiten te zetten op feestadagen. etc etc.
dus ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met pensioneigenaren, hebben zich allemaal keurig aan hun woord gehouden en als er wat was dan was dat gewoon bespreekbaar en werd het aangepast.

denk dat er een hoop mensen zijn die klagen over hun stal omdat ze zich neit goed informeren van te voren. ze zien alleen de mooide dingen en vergeten te kijken of te vragen naar de mindere dingen. en vaak wordt er niet over gepraat met de staleigenaar, als je ergens mee zit praat er dan over met de eigenaar, dan is er vaak toch een hoop te regelene.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:43

Tja, wat zal ik zeggen. De manege- annex pensionstal waar wij staan heeft een prima kantine ;) en uitstekende faciliteiten (4-sterren FNRS) en dat is fijn. :D Maar dat is niet de reden waarom we er staan. We wonen in de Randstad en hebben op fietsafstand (ik rijd geen auto) geen andere keus. ;( Stalling in de Randstad is duur - heel duur. :( Dat betalen we zonder morren, want natuurlijk is alleen het beste goed genoeg voor onze schat :+ . Maar dan verwacht ik wel dat onze tinker zo veel hooi kan krijgen als hij volgens mij én de door mij geraadpleegde deskundigen nodig heeft. Zeker als ik bereid ben om daar indien nodig nog eens extra voor te betalen! Dat ik toch eerst maanden in discussie moest met de (verder toch heel capabele) bedrijfsleider vind ik hoogst bizar, vooral omdat het over zoiets basaals gaat als het geven van voldoende ruwvoer. |o Bovendien: het is óns paard, dus mogen wij dan alsjeblieft zélf bepalen hoe veel voer hij krijgt?!?

@thysvisscher: Natuurlijk mag een bedrijfsleider zijn deskundige mening geven, graag zelfs, maar ik vind het niet kunnen als zo iemand de opdrachten van een eigenaar niet gewoon uitvoert. Als je als stalhouder of bedrijfsleider vindt dat iemand zijn paard verkeerd behandelt kun je dat bespreken en - in het uiterste geval - die persoon vragen om een andere stal te zoeken, maar daarmee houdt 't volgens mij op. _-:( De eigenaar heeft toch echt 't laatste woord.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:50

Caira schreef:
Ja dies lekker, die kun je ook omdraaien:

Prima als de paardeneigenaar die beslissingen maakt, maar dan mag hij ook zelf gaan voeren ;)

Als jij een stal hebt met pensionklanten, dan lever je een dienst. Beetje rare manier van denken imo. Tenminste ik neem aan dat dat je er voor betaald word. Dan is klant nog steeds koning volgens mij.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:55

Ben blij dat wij alles zelf regelen. Maar ik moet zeggen dat ik ook op voorgaande stallen nooit echt problemen heb gehad mbt het voeren. Hooguit een keer dat ik vond dat er meer hooi gevoerd mocht worden, maar dat deed ik dan zelf. Maar qua krachtvoer ed heb ik nog nooit meegemaakt dat de stal-eigenaar iets anders deed dan ik hem had gevraagd.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:55

En ik vind het een rare manier van denken als de klant alles mag bepalen.
Ik denk dat dat een mentaliteitsverschil is. Ik ben ook degene die de hoefsmid etc regelt.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:00

Caira schreef:
En ik vind het een rare manier van denken als de klant alles mag bepalen.
Ik denk dat dat een mentaliteitsverschil is. Ik ben ook degene die de hoefsmid etc regelt.

Tjah het is misschien ook een andere doelgroep. Maar ik persoonlijk betaal een flink bedrag stal geld. Dus ik verwacht dat ik krijg of ten minste mijn paard krijgt wat ik vraag. Ik bepaal hoeveel er gevoerd word, ik bepaal welke smid er komt, ik bepaal welke veearts gebeld word in geval van nood, ik bepaal hoelang mijn paard buiten staat en ik bepaal van wie ik les neem. Maar goed ieder zijn ding en ik kan me voorstellen dat er ook veel mensen zijn die wel behoefte hebben aan een strakke begeleiding.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:04

kijk daar heb je al het mentaliteitsverschil wat ik bedoelde. De paarden staan hier 24/7 buiten, krijgen enkel wat vitaminekorrels en we hebben allemaal dezelfde hoefsmid en DA.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:10

Dat probleem had ik met mijn vorige pony ook, sohee wat zijn sommige pension en manegeeigenaren me tegengevallen in afspraken nakomen!

Uiteindelink heb ik de hoeveel heid voer gewoon in het contract vast laten leggen. Als ze dan nog meer gaven hadden ze contractbreuk gepleegd en waren zij verantwoordelijk.

Daar gaat het uiteindelijk immers om. Als iemand zijn paard teveel of te weinig wil geven is dat altijd nog zijn verantwoordelijkheid. Als de stalhouder op eigen houtje iets anders gaat geven is dat amper te bewijzen voor een eigenaar. Zo kan een ander je paard verpesten terwijl jij voor de dierenartskosten opdraait.

Wat mij opvalt is dat de meeste staleigenaren veel en veel te veel geven. Er staan zoveel vette paarde en ponies in NL, het is schandalig!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:12

Caira schreef:
kijk daar heb je al het mentaliteitsverschil wat ik bedoelde. De paarden staan hier 24/7 buiten, krijgen enkel wat vitaminekorrels en we hebben allemaal dezelfde hoefsmid en DA.

Ja dat is dan heel wat anders dan wat ik zou zoeken al komen die van mij ook allemaal buiten (even voor de goede orde) :P Maar dan krijg je hoogste waarschijnlijk ook bijna alleen klanten die dat ook echt zoeken.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:56

En daarom ben ik ontzettend blij met de stal waar ik sta :)

Ik maak zelf uit hoeveel voer mijn paard krijgt, hoeveel kuil en ik heb besloten hem alleen buiten te zetten.
Er wordt netjes met mijn paard omgegaan en zijn stal wordt goed onderhouden (waterbakken/voerbakken schoon, uitgemest etc.)
Verder haalt iedereen gewoon de mest eruit etc. :)

Echt goed naar m'n zin

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:01

Ik ben het er niet altijd mee eens. Ik heb zelf 2 paarden en nog wat paarden van andere mensen bij mij thuis staan die ik als het ware verzorg dus stallen uitmest, hooi geef enz. En mijn eigen paarden zijn me heilig maar de paarden van andere ook. Ik ben super voorzichtig met m'n eigen paarden maar bijna nog voorzichtiger met andermans paard. En ik wil dat de paarden die hier staan een lekker rond buikje hebben.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:04

Wat is er gebeurd met het overleg?

Ik lees nu 2 kampen. Pensionhouders die het voor het zeggen (willen) hebben en pensionklanten die hetzelfde willen.
Als ik met een probleem zit dan overleg ik. En als jij bij een goede pensionhouder staat dan valt daar over te praten. Wat de eigenaar wil is niet altijd juist. En dan is het aan de pensionhouder om het welzijn van het paard voorop te stellen, uiteraard in overleg. En andersom ook.

Ben jij het niet eens met de mening van de pensionhouder? Dan denk ik dat het tijd wordt om een andere stal te zoeken waar je wel je paard kan houden zoals het beste voor hem is :)

Ik heb op meerdere stallen paarden gereden en ik heb ook de ideale plek nog niet gevonden (helaas past een paard niet op een balkon, dus aan huis is geen optie). Het is ontzettend moeilijk. Daarom is het overleg zo belangrijk. En blijf zoeken naar de plek die het meest ideaal is als je niet de luxe hebt om je paard aan huis te houden met jouw eigen regels.

Ik heb ook vorige maand de stap genomen om mijn paard naar een andere stal te verhuizen. Na 5 jaar op dezelfde stal geweest te zijn. We werden het niet eens over de uren naar buiten en ook het meer voeren van ruwvoer was lastig.
Ik heb nu ook de stap genomen om te gaan zoeken naar iets anders. En overigens nog steeds in overleg en we zijn het er samen over eens dat het zo niet werkt.

Ik merk steeds vaker dat er onvrede heerst maar dat er te weinig wordt gecommuniceerd. Zo krijg je misverstanden en onbegrip. Zo jammer.