Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jesito schreef:Ook als je naar een pensionstal gaat kijken dan worden vaak gouden bergen beloofd en als je er staat doen ze precies waar ze zin in hebben.
Zo irritant. Ik bedoel: als je iets niet wilt doen, prima! dan kom ik gewoon niet op die stal staan, even goede vrienden. maar eerst dingen beloven en dan niet nakomen, grrr. Het is niet alsof je zomaar even een paar keer van stal wisselt.
Er werden niet alleen gouden bergen beloofd, we krijgen zelfs meer dan er beloofd werd. Daar was ik toch wel even geshockeerd over

Caira schreef:Ja, maar ik zie minstens zo veel topics voorbij komen van mensen die hun paard minder belangrijk vinden dan hun eigen comfort. De kantine en binnenbak zijn dan veel belangrijker dan weidegang en voldoende ruwvoer voor het paard

ik bepaal ALLES zelf over mijn paard en dat vind ik meer dan logisch. Hij staat 's winters heel overdag buiten, 's zomers hele dag, ik zet m'n eigen voer klaar, hooi mag je geven wat je wilt, stro wat je wilt (maar niets schoons verspillen). Zelf uitmesten, ben niet anders gewend. En ja, met de afgelopen maand zou een binnenbak prettig zijn geweest, maar als ik in ruil daarvoor niet eens mag beslissen wat mijn paard te eten krijgt
nee, ik pas!
kennen bijna alle paarden en weten wat die paarden nodig hebben om te presteren. mijn paarden die op hoog niveau presteren krijgen 3 keer per dag sportmengeling omdat ze zoveel verbruiken dat ze afvielen. en pensionhouder heeft gezegd dat hij onze paarden 3 keer per dag eten gaat geven en ook nog van enkele anderen die ook zwaar trainen. en mijn paardje is sindsien niet meer mager en ook niet te dik. nu heb ik examens. en pensionhouder zet mijn paarden elke dag in piste (in wei mag niet vanwege het weer, uitschuivingsgevaar of zo). en de paarden waarvan eigenaar bijna niet komen gaan worden altijd op wei gezet vooral paarden die lang stilstaan. jesito schreef:Ik praat in het algemeen, ik zie hier veel toppics voorbij komen.
Devaney2009 schreef:Caira schreef:Ja, maar ik zie minstens zo veel topics voorbij komen van mensen die hun paard minder belangrijk vinden dan hun eigen comfort. De kantine en binnenbak zijn dan veel belangrijker dan weidegang en voldoende ruwvoer voor het paard
Er zijn ook genoeg mensen die het gehele pakket belangrijk vinden. De meeste stallen die investeren in ee binnenbak, die hebben vaak daarnaast ook de serieuze sportmensen staan, welke juist willen dat hun paard weidegang en ruwvoer krijgen.
Niet alles over een kam scheren dus.
en uitstekende faciliteiten (4-sterren FNRS) en dat is fijn.
Maar dat is niet de reden waarom we er staan. We wonen in de Randstad en hebben op fietsafstand (ik rijd geen auto) geen andere keus.
Stalling in de Randstad is duur - heel duur.
Dat betalen we zonder morren, want natuurlijk is alleen het beste goed genoeg voor onze schat
. Maar dan verwacht ik wel dat onze tinker zo veel hooi kan krijgen als hij volgens mij én de door mij geraadpleegde deskundigen nodig heeft. Zeker als ik bereid ben om daar indien nodig nog eens extra voor te betalen! Dat ik toch eerst maanden in discussie moest met de (verder toch heel capabele) bedrijfsleider vind ik hoogst bizar, vooral omdat het over zoiets basaals gaat als het geven van voldoende ruwvoer.
Bovendien: het is óns paard, dus mogen wij dan alsjeblieft zélf bepalen hoe veel voer hij krijgt?!?
De eigenaar heeft toch echt 't laatste woord. Caira schreef:Ja dies lekker, die kun je ook omdraaien:
Prima als de paardeneigenaar die beslissingen maakt, maar dan mag hij ook zelf gaan voeren
Caira schreef:En ik vind het een rare manier van denken als de klant alles mag bepalen.
Ik denk dat dat een mentaliteitsverschil is. Ik ben ook degene die de hoefsmid etc regelt.
Caira schreef:kijk daar heb je al het mentaliteitsverschil wat ik bedoelde. De paarden staan hier 24/7 buiten, krijgen enkel wat vitaminekorrels en we hebben allemaal dezelfde hoefsmid en DA.
Maar dan krijg je hoogste waarschijnlijk ook bijna alleen klanten die dat ook echt zoeken.