Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
duchanguis schreef:Je kunt er natuurlijk niet om heen.
Laten we er vanuit gaan dat iedereen heel jong met pony's/paarden is begonnen.
Er mee is opgegroeid en besmet met het bekende paardenvirus.
Dan maakt het toch een groot verschil of je er nog geen 10 jaar in zit of ruim 50 jaar.
Wie dat gaat bestrijden is erg dom.
Het is natuurlijk niet zo dat een zeg maar 15 jarige minder weet, maar de ervaring is duidelijk veel minder.
Pak even mezelf, als 4 jarige op een Shet gezet en geen dag zonder paarden geweest tot ik nu half 50 ben en de nodige opleidingen binnen de paarden achter de kiezen.
En mijn stalbaas van half 70 weet nog veel meer dan ik.
Dan moet je me niet gaan vertellen dat een 15 jarige deze ervaring kan overtroeven. al heeft een ouder iemand uiteraard niet per definitie gelijk.
Jonge mensen zien alles vaak verfrissender, maar hebben ook de neiging alles beter te willen weten.
Wat bij oudere mensen vaak wel gaat mee spelen is dat ze voorzichtiger gaan worden, er ontstaat op een gegeven moment een andere manier van denken.
De lef van het jong zijn verdwijnt en daarmee vaak ook de souplesse van het lijf.
Dus met de tijd gaan de ouderen niet beter rijden, integendeel.
Maar bedenk dan wel dat juist deze ouderen hun sporen al hebben verdiend in de sport en extra en anders genieten van het omgaan met hun paard.