met de trailer op pad in dit weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amigo1310

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 09:00

Nikka schreef:
Mocht je naar Laarakker gaan, houd er dan wel rekening mee dat het laatste weggetje echt een smal kronkelend landweggetje is. Als dat echt glad is, wordt het best wel lastig daar. Zeker als je nog iemand tegenkomt.

ja het is inderdaad bij laarakker! ik weet het van het laatste weggetje, neem aan dat ze er wel iets aan geprobeerd hebben om gladvrij te maken.

Anoniem

Re: met de trailer op pad in dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:07

waarom gaan mensen eerst niet even de weg proberen met de gewone auto waar ze naartoe moeten?

ik moet vanmiddag starten, maar moet eerst daar jureren zometeen.
Ik houd de weg goed in de gaten en het terrein van de wedstrijd, is het niet naar mijn zin dan meld ik af.

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:42

vonneke schreef:
waarom gaan mensen eerst niet even de weg proberen met de gewone auto waar ze naartoe moeten?

Misschien omdat dat niet voor iedereen haalbaar is? Voor ons was het gister bijna 1 1/2 uur heen en 1 1/2 uur terug naar de kliniek.
Ik zie mezelf dat eerst al voorrijden om te kijken of de weg goed is 8)7 Als er in de tussentijd een sneeuwbui valt is het beeld wat je daarvoor had toch al niet meer reeel. Paard daar nog langer laten staan was geen optie en ze voorspellen voor de rest van de week nog vorst/sneeuw.

Als het niet noodzakelijk is zou ik inderdaad niet op pad gaan maar soms heb je geen andere keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:56

vonneke schreef:

ik moet vanmiddag starten, maar moet eerst daar jureren zometeen.
Ik houd de weg goed in de gaten en het terrein van de wedstrijd, is het niet naar mijn zin dan meld ik af.

Kan je mij dan laten weten hoe het terrein en de weg er naar toe is? :+

Wéét dat het het verstandigste is om af te melden, hele week al niet gereden vanwege het weer en ook niet echt veilig om op pad te gaan, maar stiekem blijf ik hopen dat opeens helemaal opklaart en alsnog weg kan :o

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:47

Wij zouden morgen op wedstrijd maar de wedstrijden hier in de buurt zijn allemaal afgelast...

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:53

[ON] Paardentrailer kantelt op A28

Sluit volgens mij wel aan bij dit topic. Hier zijn de wegen goed genoeg, alleen kom je van de stal de dijk niet op (moeten we eerst gaan vegen...)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:55

ik had morgen eerst een clinic, is gelukkig afgezegd.. zou het niet aandurven. maneges zitten toch vaak buiten de bewoonde wereld en die wegen zijn niet optimaal

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:52

Mijn wedstrijd voor morgen is ook afgelast ivm de weersvoorspelling. Indien het niet nodig is ga ik liever niet de weg op met de trailer. Mijn paard blijft netjes stilstaan maar je weet maar nooit.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:08

heb morgen ook wedstrijd maar ga wel afmelden kan erf nieteens afkomen met trailer ga niks riskeren

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:42

Ik heb vrijdagavond wedstrijd gereden in de buurt, en we wisten dat de weg daarnaartoe goed gestrooid was. Maar 2 januari heb ik selectie in Woudenberg, en dat is aardig wat verderop, dus we zien nog wel of ik ga of niet. Aangezien ik vanwege de sneeuw ook weinig kan rijden is het nogmaar de vraag of ik ga.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:43

Vanochtend 'konden' we wel weg, maar toen sloeg het weer om, en hebben we de wedstrijd afgebeld!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:15

Nee, uitgesloten.
Gisterochtend stond er al een auto in het weiland dwars door hardhouten hekwerk heen inmiddels is er denk ik 30 cm sneeuw gevallen.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:17

Op dit moment zou ik ook zeker niet gaan :n

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:22

Ik zou vrijdag les hebben in de Purmer. Hebben we ook maar gecanceld.
Van de week gaan we wel in de herkansing. Liever het zekere voor het onzekere nemen.
Paard hoeft maar een gekke beweging te maken en auto ligt met trailer en al in de sloot :x

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:22

Hier ligt al het verkeer plat. Weet niet hoe het morgen is maar als je morgen op pad moet met een trailer........ik zal kiezen voor eigen veiligheid.
Wij zijn vanochtend van stal naar de binnenbak gereden met trailer (is alleen de weg oversteken). Moet blij zijn dat het toen nog niet hard sneeuwde maar ook toen voelde je dat het al aardig glad was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:24

wij zouden 2 veulens van gelderland richting hier vervoeren vandaag maar we durfden het niet aan :n
heb gister zelf helaas schuiver met een auto gemaakt waardoor mn bumper in elkaar ligt ^)

we kijken het per dag maar aan nu :=

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:26

Hier in de provincie wordt zelfs afgeraden om een bepaald knooppunt te mijden vanwege de gladheid; auto's komen bij een afslag niet omhoog := Ik zal gewoon morgen de berichten in de gaten houden. Momenteel is er een weeralarm afgegeven en dat is niet voor niets ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:28

friesiszwart schreef:
Nee, uitgesloten.
Gisterochtend stond er al een auto in het weiland dwars door hardhouten hekwerk heen inmiddels is er denk ik 30 cm sneeuw gevallen.

Hier ook; helemaal geweldig. Kom net terug van stal, lekker met Sissy door de sneeuw gebaggerd wat ze bijzonder goed deed. Op de weg gewoon aan 50 door het dorp en met 70 over de Otterloseweg, totdat ik voorliggers kreeg die niet durfden -:(- Tja, zo'n Pindaatje is dan toch meer mans dan zo'n dikke wannabee-Audi.........

amigo1310

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 22:13

nou mensen,
ik heb de afspraak afgezegd!!!!
na alle sneeuw van vandaag ga ik dus echt niet meer weg morgen!!!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:44

Mijn haflinger zou vandaag mee gaan naar mn ouders (van de randstad naar friesland, nogal een eind) maar het kon vandaag inderdaad echt niet. Morgen ligt er nog steeds sneeuw maar volgens mij was het reisadvies nu beter. Maar dat geldt voor gewone autos en niet voor autos met paard en trailer..
Is er iemand die morgen wel met paard en trailer op stap gaat?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:40

moest vandaag ook op pad naar Emmeloord, heb toch maar afgebeld, de snelweg is prima te doen, maar om daar te komen is het me te glibberig, ondanks dat de pensionhouder hele stukken weg gister sneeuwvrij heeft gemaakt omdat de gemeente daar niet komt. Dat vind ik wel weer super +:)+

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:49

Wij gaan ook niet :n Er zijn inderdaad te veel stukken nog glad. Er is vannacht ook weer sneeuw bij gekomen. Hopen dat het morgen beter is...

Cadanzax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:50

Wij gaan vandaag wel op pad met de trailer maar of het zo verstandig is ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:49

Mn vader is inmiddels ook onderweg, ik hou mijn hart vast op de terugweg. Net nog op het nieuws dat het nog steeds erg glad is..

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:26

Nou, ik heb een nieuwe afspraak voor volgende week, de kliniek vertelde me dat de ene na de andere afspraak afgezegd werd, ook voor morgen.