Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marion71 schreef:Overigens is mijn mening dat als je niks met een hengst doet (dus niet goedgekeurd of voor eigen gebruik), ik niet begrijp waarom je hem hengst laat. .
ShamalArabs schreef:De hengstenhouder heeft vele ongeschreven regels om zich aan te houden en er rust een enorme verantwoordelijkheid op zijn/haar schouders.
Je moet rekening houden met de andere pensionklanten en bezoekers, die houden geen rekening met je hengst
je moet rekening houden met de merrie's van pensionklanten, zie bovenstaand zinnetje...
je moet rekening houden met de omheining en stalling, de pensionhouder zal dat niet voor je doen
je moet zelf ingrijpen wanneer het te ver gaat, je hengst toch net té is of mensen expres merrie's voor je neus duwen, want ook hier neemt de pensionhouder zijn/haar verantwoordelijkheid niet.
Je kunt niet zomaar door het gangpad, bij voorkeur heb je iemand die aan het eind van het pad merrie's tegenhoudt, zie bovenstaand stukje...
Je kunt niet zomaar in de bak gaan rijden...
Je kunt niet zomaar je paard buiten zetten...
Je bent constant bezig mensen te waarschuwen dat je eraan komt met een hengst...
ikdoemaarwat schreef:chipieke schreef:@rommulus: jij hebt een hengst zekerElke hengsteneigenaar die ik ken snapt mijn probleem niet, elke merrie-eigenaar wel
en als merrie-eigenaar snap jij het probleem denk ik niet van de vooroordelen die je krijgt als je een hengst hebt
de scheve blikken en de niet gastvrije benadering
de meeste merrie- eigenaren trippen dan ook al op voorhand zonder dat ze de hengst uberhaupt kennen
ken je de hengst dan mag je blaten
overigens een gecastreerd hengstje is toch nog altijd een ruin

uiltje001 schreef:Voor een paar weken terug idem dito geval op onze oude stal. Ook een jaarlinghengst tegenover mijn drachtige merries. Eigenaren van de hengst waren zich niet bewust van, dat een jaarling ook hengstengedrag kan vertonen. Ik heb dus gelijk mijn merries verhuisd.
Een jaarling tegenover drachtige merries, had je verwacht dat hij spontaan door de deur kwam?
Urielle schreef:ik vind het belachelijk om in paniek te raken en alles te gaan verhuizen als er toevallig een hengst in de box tegenover je merrie staat. We hebben het niet over verscheurende allesvernietigende monsters die door alles heenbreken om merries te dekken
Urielle schreef:uiltje001 schreef:Voor een paar weken terug idem dito geval op onze oude stal. Ook een jaarlinghengst tegenover mijn drachtige merries. Eigenaren van de hengst waren zich niet bewust van, dat een jaarling ook hengstengedrag kan vertonen. Ik heb dus gelijk mijn merries verhuisd.
Een jaarling tegenover drachtige merries, had je verwacht dat hij spontaan door de deur kwam?

Urielle schreef:uiltje001 schreef:Voor een paar weken terug idem dito geval op onze oude stal. Ook een jaarlinghengst tegenover mijn drachtige merries. Eigenaren van de hengst waren zich niet bewust van, dat een jaarling ook hengstengedrag kan vertonen. Ik heb dus gelijk mijn merries verhuisd.
Citaat:Gelukkig heb ik nu een eigen stal, waar absoluut hengsten NIET welkom zijn!

djoni schreef:Maar dat zou dus betekenen dat als de hengst uitbreekt, zijn eigenaren verantwoordelijk zijn, maar als mijn merrie uitbreekt? Dan wij dus?
loes_united schreef:djoni schreef:Maar dat zou dus betekenen dat als de hengst uitbreekt, zijn eigenaren verantwoordelijk zijn, maar als mijn merrie uitbreekt? Dan wij dus?
Dit klopt inderdaad, wij hebben het weleens meegemaakt, echter bleek later dat de eigenaren zelf de 'uitbraak' van 1 van onze hengsten in scene had gezet.. jammer dat het zo moet gaan af en toe..