Wie is verantwoordelijk voor deze rekening? Dierenarts!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:24

garny95 schreef:
Tikara schreef:
Mijn angst dat de dierenarts straks niet meer voor mijn paard is inderdaad groot!

Als ik je da was liet ik je zeker stikken de volgende keer, hij heeft hier verder niets mee te maken, jij laat hem je 'vriendin' aansprakelijk stellen,
schaam je diep, die man heeft wel wat anders te doen, waar praat je hier over 40 -50 euro ? Het is maar goed dat de kosten oplopen voor je, want ik vind dit idioot, je kan je ruzie niet over zijn rug uitvechten, hij komt op verzoek met de beste bedoeningen en dan zit hij in een ruzie of toestand.

Je hebt het met haar uit te zoeken, want straks belt ze da nummer 2 en dan begint het weer, ik denk ook dat ze zich kostelijk vermaakt met jouw reactie hierop, die haalt straks weer wat anders aan de hand..

Zo, lekker aardige reactie! Ben benieuwd wat jij zou doen in zo'n situatie! Lekker kortzichtig!

gohya

Re: Wie is verantwoordelijk voor deze rekening? Dierenarts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:26

idd aardige reactie.
Totdat iemand met haar zo'n geintje uithaalt?

prinstesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:36

ik vind dat je altijd de eigenaar moet bellen om te overleggen. dus rekening naar de beller!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:37

Ik ben het toch ook wel met die reactie eens.

Vind het overigens een vreemd verhaal.

Eerst spreekt TS over haar paard, en nu is paard ineens van de ex van dr vriend?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:41

Snap idd ook niks meer van het verhaal
Ben het evengoed niet eens met de toon van die reactie hoor, kan best wat vriendelijker :(:)

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 13:56

Ik stelde de vraag in de begin post zo omdat ik puur iets wilde weten over aansprakelijkheid. Wie er nou een rekening moet betalen wanneer. Zoals ik later heb uitgelegd kunnen er twee situaties ontstaan:
1.Ik kan aantonen dat het niet om mijn paard gaat maar om haar paard (en er is niks aan de hand)
2.Juridisch gezien wordt het gezien als mijn paard omdat ik de kosten voor de stalling en de verzekering heb gedragen. Als het gezien wordt als mijn paard ben ik dan verantwoordelijk voor de kosten ondanks het feit dat ik niet de opdrachtgever ben geweest.

Garny: In reactie op jouw vriendelijke en zeer kortzichtige reactie. Ik laat mijn dierenarts niemand aansprakelijk stellen. Hij wist dat hij niet met mij te maken had noch met mijn paard. ondanks dat heeft hij op haar verzoek de rekening op mijn naam gezet (welliswaar in goed vertrouwen omdat wij goede vriendinnen waren) In zijn bestand kan hij zien dat alle rekeningen voor dit paard altijd naar haar zijn gezonden en ik de rekeningen voor mijn paard altijd keurig heb voldaan. Ik heb alles keurig doorgegeven en daarna een jaar niets meer gehoord tot gisteren! De rekening betreft niet een paar tientjes! Waarom het terecht zou zijn dat de kosten voor mij zouden oplopen snap ik echt niet!

Een paar dagen na dit dierenarts bezoek is zij ervandoor gegaan met mijn man! De dierenarts heeft dus iets gedaan wat niet mag en mijn "vriendin" neemt blijkbaar niet alleen genoegen met mijn man!

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 14:01

CM_ schreef:
Ik ben het toch ook wel met die reactie eens.

Vind het overigens een vreemd verhaal.

Eerst spreekt TS over haar paard, en nu is paard ineens van de ex van dr vriend?

Zie bovenstaande post waarom ik in eerste instantie puur iets wilde weten over aansprakelijklheid. Gezien de aanvallende reacties van sommige mensen heb iets meer uit de doeken gedaan.

Het gaat niet om het paard van de ex van mijn vriend. Het gaat om het paard van de nieuwe vriendin van mijn man.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:03

Jouw éx-vriendin dus nu.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:06

oke, het gaat dus over haar paard, waarvoor alle dierenarts kosten altijd op haar rekening zijn gekomen.

Waarom gaat de dierenarts er dan van uit dat hij deze kosten zomaar op jou kan verhalen.

Ik kan toch ook niet met mijn hond naar de dierenarts gaan en tegen die beste man zeggen: Ow stuur de rekening maar naar mijn buurvrouw }:0
Dat slaat toch nergens op. De dierenarts had hierop moeten antwoorden dat het paard van haar is, dus hij de rekening naar haar stuurt en als jij dit zou moeten betalen dat jullie dit dan onderling maar moeten regelen.

blijft een vreemd verhaal :D

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 14:07

DubbelDun schreef:
Jouw éx-vriendin dus nu.

Het was een hele goede vriendin van mij vandaar dat ik haar ook financieel heb geholpen met haar paard. De uiteindelijk dank daarvoor is dus onbetaalde rekeningen op mijn naam en het feit dat ze en passant ook mijn man heeft meegenomen!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:10

Maar als jij al zo lang alles voor het paard betaald.

Dan zou je ook kunnen zeggen van ik betaal die dierenarts rekening en ik hou het paard. Als het toch al technisch jou paard is.

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 14:11

Blabla1980 schreef:
oke, het gaat dus over haar paard, waarvoor alle dierenarts kosten altijd op haar rekening zijn gekomen.

Waarom gaat de dierenarts er dan van uit dat hij deze kosten zomaar op jou kan verhalen.

Ik kan toch ook niet met mijn hond naar de dierenarts gaan en tegen die beste man zeggen: Ow stuur de rekening maar naar mijn buurvrouw }:0
Dat slaat toch nergens op. De dierenarts had hierop moeten antwoorden dat het paard van haar is, dus hij de rekening naar haar stuurt en als jij dit zou moeten betalen dat jullie dit dan onderling maar moeten regelen.

blijft een vreemd verhaal :D

Ja het is een vreemd verhaal........... de dierenarts is daar inderdaad in de fout gegaan! Ik ben nooit van plan geweest haar dierenartsrekeningen te betalen. Ik betaalde al de stalling en de verzekering! Zelfs het deel van de nota dat ze vergoed heeft gekregen heeft ze niet voldaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:11

Wat een verhaal. Vergis ik me nu als ik denk dat áls wettelijk gezien het paard van jou is omdat jij de rekeningen betaalde, je het paard dus ook als jouw eigendom mag beschouwen en er dus zeggenschap over hebt? Dan zou je het dier kunnen verkopen bijv.

Lastige situatie, weinig verstand ervan. Misschien een idee eens te informeren bij de rechtswinkel oid?

diessel

Tikara schreef:
De reden waarom ik nooit post is omdat er altijd nogal wat reacties met een vooroordeel uitrollen. Zoals ik al eerder heb aangegeven ligt het verhaal ingewikkelder. Ik kan niet het risico nemen om alle details uit de doeken te doen. Globaal: Paard was van "vriendin" daar zij in grote problemen zat heb ik haar financieel geholpen om ervoor te zorgen dat ze haar paard kon houden. Ik betaalde stalling en verzekering voor dit paard (toen nog twee inkomens)

Ze heeft voor dit paard dierenarts laten komen en de rekening op mijn naam laten zetten. Er zijn dus nu een aantal zaken die ik moet uitzoeken:
a. ik kan aantonen dat het niet mijn paard was.
b. als (omdat ik de kosten betaalde) het wel als mijn paard wordt gezien of ik voor de kosten moet opdraaien terwijl ik er niets mee te maken heb.

Er valt niets meer te regelen minnelijk (buitengerechtelijk) Meer details kan ik niet geven. Als iemand echt meer weet van dergelijke zaken dan wil ik de zaak best verder uitleggen. Uiteraard wil ik niet dat de dierenarts hier slachtoffer van wordt maar ik wil ook geen slachtoffer worden! De nota is niet meer maar een paar tientjes! Ik sta er nu ook financieel alleen voor!

De vork blijkt anders in de steel te zitten als dat ik had begrepen uit je vorige posts.
Ik dacht namelijk dat iemand voor niks de dierenarts had gebeld om jou te zieken.
Met deze informatie erbij wordt het mij te ingewikkeld...

DubbelFun

Ik weet niet of het bewuste paard nog steeds 'in beeld' is, maar je zult je eens goed moeten gaan inlezen (c.q. hulp vragen) hoe nu verder.
Wettelijk gezien ben je dus nu verantwoordelijk (omdat je de rekeningen betaald hebt) voor iets wat niet jouw eigendom is.
Dus óf de eigenaar tekent een afstandverklaring waarbij het paard op jouw naam komt te staan óf jij laat haar weten het paard niet meer onder je hoede te willen hebben, zodat zij ook weer verantwoordelijk is voor de kosten.
Tot die tijd blijf jij dus voor de wet de 'bezitter' en dus verantwoordelijk voor de kosten.

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 14:12

LADPR schreef:
Maar als jij al zo lang alles voor het paard betaald.

Dan zou je ook kunnen zeggen van ik betaal die dierenarts rekening en ik hou het paard. Als het toch al technisch jou paard is.

Ze is samen met mijn man naar een andere stal vertrokken en heeft het paard meegenomen. Inmiddels heeft ze het paard ook verkocht!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:13

maar als het wettelijk gezien jou paard is! als de rechter het uit gaat zoeken heb je er wel een paard bij! dus heeft zij zich zelf er ook mee als zij dit paard nog wel als eigen paard ziet!

zo nee is het toch haar paard en haar rekening! of denk ik nu heel zwart wit als leek in dit soort zaakjes

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:13

skippy1 schreef:
Vergis ik me nu als ik denk dat áls wettelijk gezien het paard van jou is omdat jij de rekeningen betaalde, je het paard dus ook als jouw eigendom mag beschouwen en er dus zeggenschap over hebt? Dan zou je het dier kunnen verkopen bijv.
Nee, dat mag dus niet, krom genoeg. Toe-eigening en verkoop zou op diefstal duiden en is dus strafbaar.

Edit: dit speelt dus niet lees ik net.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:17

Tikara schreef:
Ze is samen met mijn man naar een andere stal vertrokken en heeft het paard meegenomen. Inmiddels heeft ze het paard ook verkocht!
Dit lezende denk ik dat je er het snelst vanaf bent door de rekening gewoon te betalen, al zou ik wel proberen met de DA het bedrag wat naar beneden bij te stellen.
Wil je hier een rechtzaak over beginnen, wordt een overloze zaak met een onduidelijke uitkomst.
Neem je verlies, laat het achter en kijk alleen vooruit...

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 14:18

DubbelDun schreef:
Ik weet niet of het bewuste paard nog steeds 'in beeld' is, maar je zult je eens goed moeten gaan inlezen (c.q. hulp vragen) hoe nu verder.
Wettelijk gezien ben je dus nu verantwoordelijk (omdat je de rekeningen betaald hebt) voor iets wat niet jouw eigendom is.
Dus óf de eigenaar tekent een afstandverklaring waarbij het paard op jouw naam komt te staan óf jij laat haar weten het paard niet meer onder je hoede te willen hebben, zodat zij ook weer verantwoordelijk is voor de kosten.
Tot die tijd blijf jij dus voor de wet de 'bezitter' en dus verantwoordelijk voor de kosten.

Het bewuste paard is niet meer in beeld. Ik weet dat ze het paard heeft verkocht. De kosten voor het paard draag ik nu al bijna twee jaar niet meer! Nu ik erover nadenk is de nota dus al zo oud! Heb originele nota gekregen, gebeld en daarna een jaar niets meer gehoord. Vervolgens hebben ze deurwaarder ingeschakeld zaak weer uitgelegd te horen gekregen dat ze mij niet meer zouden lastigvallen (op schrift). Daarna weer een jaar niets meer gehoord tot gisteren!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:18

ik zou echt niet weten hoe het juridisch zit maar ik wens je heel veel sterkte :(:)
wat een waardeloze vriendin en man :(

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:19

gohya schreef:
idd aardige reactie.
Totdat iemand met haar zo'n geintje uithaalt?

de da heeft hier niets mee te maken, de ts en de vroegere vriendin zijn behoorlijk verweven met elkaar doordat de ts wel de stalling betaald en de verzekering, dit hebben ze samen uit te zoeken en dat hoor je direct te doen en niet een jaar later na een aanmaning en als daar extra kosten aan verbonden zijn dat was het ook niet de eerste aanmaning, al met al loopt dit veel te lang zeker voor die da.

edit: Ik heb alles gelezen en wens je veel sterkte, dit is een heel bizar verhaal. Ik zou die rekening betalen of probeer wat te regelen met de da
Laatst bijgewerkt door garny95 op 04-12-09 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:20

Dus het gaat om een rekening van al 2 jaar geleden? Jeempie...wat een gedoe! Ik zou echt even de rechtswinkel bellen voor advies!

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 14:22

DubbelDun schreef:
Tikara schreef:
Dit lezende denk ik dat je er het snelst vanaf bent door de rekening gewoon te betalen, al zou ik wel proberen met de DA het bedrag wat naar beneden bij te stellen.
Wil je hier een rechtzaak over beginnen, wordt een overloze zaak met een onduidelijke uitkomst.
Neem je verlies, laat het achter en kijk alleen vooruit...

Dubbeldun, het probleem is dat het daar dus te laat voor is. Ik heb een jaar niets meer vernomen en was dus in de veronderstelling dat alles was geregeld. Gisteren ontving ik out of the blue een dagvaarding! Een rechtzaak wordt het dus sowieso!

Uiteraard heb ik geprobeerd contact te zoeken met de deurwaarder maar deze zegt simpel: dien maar verweer in. Vandaar dat ik hoopte dat er iemand was met juridische kennis aangaande aansprakelijkheid. ik zal mijzelf moeten verdedigen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:23

Bel de rechtswinkel eens!!!