Huurcontract Stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:15

Is natuurlijk maar wat er in dat contract staat. Verder is het dan een ja/nee verhaal.
TS wil zoiezo weg wegens het aantal paarden (ook dat kan ik begrijpen) en volgens mij nog wat andere redenen.
Nou ja, als je wat beters kunt krijgen, aangrijpen! Maar dan kun je niet verwachten dat een pensionhouder dan zomaar een contract verscheurd.

opisop_shop

Re: Huurcontract Stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:36

Tenzij ze mondeling overeengekomen waren dat ze een grotere stal en een andere paddock toegewezen zou krijgen. (neem aan dat de stal/paddock niet in een contract vermeld staat anders zou je dat bij wijzigingen moeten vernieuwen?)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:27

Brendariss schreef:
Tuurlijk heb ik het ook in het boekje opgezocht, maar ik ben toch vrij om een topic te openen?
Ga dit maar laten sluiten want de forumdieren ruiken weer iemand om de grond in te boren, zielig!
Weet niet op welke stal in IJstein jij staat, toevallig kom ik daar ook vandaan, benieuwd of je in het echt ook meteen zo begint te briesen al kom ik je tegen. Je leest het verhaal niet eens goed (met name over dat ik niet gekregen heb wat mij bij de bezichtiging allemaal beloofd is)

Klopt geloof ik misschien ook maar zo komt je tekst in 1ste instantie niet over.

Tja misschien ben ik wel zo'n nuchter mens dat ik weet dat ze altijd gouden bergen beloven en weinig van komt. Misschien stel ik ook niet zoveel eisen als een ander en ben ik snel tevreden. In die ruim 30 jaar dat ik rij heb ik totaal op 3 stallen gestaan. En ben bij de 1ste weggegaan omdat ik eigenlijk naar buitenland zou verhuizen (ruim 15 jaar gestaan). De 2de omdat de bak bagger was en ik was zwanger dus paard heeft lang bij een andere bokker gestaan ver weg. En nu ach sta prima paard heeft het goed en genoeg toezicht en betaalbaar. Ik wist wat ik kreeg toen ik tekende ben ook 2 of 3x langsgeweest voordat ik tekende. Alle andere keren keurig opgezegt met opzegtermijn rekening gehouden van een maand eerder weggaan betekende geld weg. Ene in ijsselstein komt mijn paard niet meer te staan geen naar mijn eisen.

Tja misschien overweeg ik mijn stappen beter al jij :D.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 06:21

opisop_shop schreef:
Tenzij ze mondeling overeengekomen waren dat ze een grotere stal en een andere paddock toegewezen zou krijgen. (neem aan dat de stal/paddock niet in een contract vermeld staat anders zou je dat bij wijzigingen moeten vernieuwen?)

Mondelinge overeenkomsten zijn heel moeilijk achteraf aan te tonen.... Kan moeilijk oordelen over wat hier allemaal gebeurd is (was er niet bij) maar in eerste instantie lijkt mij dat de stalhouder correct gehandeld heeft en volledig in z'n recht staat. Maarrrrrr.... als het waar is dat ie uiteindelijk een andere box/leefomstandigheden aanbiedt dan dat ie bij een bezichtiging verkondigd heeft, vind ik dat zeer kwalijk. Ik werk zelf ook met contracten en al mijn boxen zijn genummerd, in het contract komt dus ook het nummer van de box te staan, dit geeft meer duidelijkheid. Misschien een tip voor iedereen om bepaalde zaken te bespreken voordat men een contract ondertekend (welke box/paddock, weidegang, etc.)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 07:59

Vind het goed dat jebent weggegaan! Het gebeurd nu eenmaal dat je je soms vergist . Persoonlijk zy ik je geld hebben laten houden... Maar eerlijk is eerlijk.. Als de pensioneigenaren dat elke keer zouden doen, hebben ze uiteindelijk toch nog wel een probleem.anderzijds leveren ze een dienst die tegenvalt; als je een televisie koopt die het bij de koop op stroom doet en thuis moet je hem op je gastoestel aansluiten ook al blijft ie het dan die breng je het ook terug. Hahahahahaha.. Kon echt geen ander voorbeeld gebruiken. Maar in dit geval is de vraag of de eigenaren de kans hebben gekregen om te herstellen wat ze eerder hadden toegezegd. Joh, laat gaan, het is maar geld, gelukkig staat je paardje nu helemaal naar je zin... Dat is het allerbelangrijkste.

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 11:13

Heb al een verzoek gedaan om dit topic te sluiten maar omdat ie nog steeds open is:

Ik ben niet zo veeleisend als sommigen van jullie hier misschien denken, heb met mn paardje sinds ik haar heb op dezelfde stal gestaan, 10 jaar lang.
Omdat ik wil dat ze nu een goede oude dag heeft met meer ruimte etc. heb ik besloten een nieuwe stal te zoeken.

Stal van keuze 1 was wat verder weg, dus heb ik toch maar keuze 2 genomen, wat vlakbij me in de buurt was.

Op de bezichtiging leek het wel wat, tevreden paarden etc.
Ook heb ik me misschien teveel laten leiden door t feit dat stal keuze 2 een stuk dichterbij is, het is toch moeilijk om na 10 jaar elke dag samen te zijn, een stukje afstand te nemen.

Toen ik mijn paardje ertussen zag staan bekroop me echter een heel ander gevoel.

Buiten dat ik niet helemaal gekregen heb wat me beloofd is, had ik ook het gevoel dat ze, met 40 paarden, niet genoeg toezicht kunnen houden op de paarden indien nodig, het is een rusthuis maar het zijn wel van die lui die het zeg maar pas zien als er iets mis is als er iets góed mis is zeg maar.

De buurvrouw van mijn pony stond gisteravond bv. met een aardig ontstoken oogje, en ik had niet echt het idee dat er wat aan gedaan zou worden.

Tevens hebben ze er potstallen. Bij de bezichtiging dacht ik van "hmm ok, kan ook goed gaan."
Nadat ik wat rondgevraagd had hier en daar, blijkt dat het dus wél de bedoeling is dat je de drollen verwijdert e.d. bij een potstal.
Dat werd daar niet gedaan. (Heb zelf altijd op stro gestaan)

Dat ik een nattere paddock heb gekregen, is omdat mijn pony uiteindelijk kleiner was dan ze vantevoren dachten (oude bekenden van me) , waardoor ze niet in de droge paddock met grote paarden kon.
Hierdoor kreeg ze ook een stal in de ponyschuur, die eerlijk gezegd wel klein was, maar voor alleen snachts wel te doen is.

En ja, ik weet natuurlijk ook wel dat het in deze periode overal nat is. Daar was het echter wel extreem, ik ken zat landjes met paarden waar het minder nat is!

Ook vond ik de combinatie zeer natte paddock + potstal dus maar niks, aangezien mijn paardje nogal gevoelig is voor mok en rotstraal.

Ik was er , toen ik zondagnacht in bed lag, ineens helemaal niet gerust op dat ik mn pony aan hun kon toevertrouwen, had niet het gevoel dat ik eens een dagje kon overslaan, heb ik besloten naar de stal van mn eerste keuze te verhuizen, waar ze het beste van het beste krijgt.

Dit is echter wel iets van 25 min rijden voor me, maar ik kan met een gerust hart een daagje niet gaan, ze wordt volledig verzorgd door mensen met een hart voor paarden, en heeft een land dat zo groot is dat je ze niet eens ziet als ze achterin loopt :)

Mn geld ben ik kwijt, opzich wel logisch, vanuit de optiek van die mensen gezien, maargoed nogmaals wilde via dit forum de mening van anderen peilen betreffende het contract en niet mn gal spuien omdat ik mn geld kwijt ben.

Heb tenslotte de naam van de stal niet genoemd, en mn paardje wordt vanmiddag naar de stal welke mn eerste keuze was verhuisd :)

Had natuurlijk ook de maand uit kunnen zitten daar om mn geld eruit te halen!!

Maar liever mn geld kwijt en mn pony gelijk naar een goed tehuis bij paardenmensen!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:13

Kijk, dit vind ik een nette post met een duidelijke uitleg :) Ik snap je gevoel heel goed :j Alleen de manier waarop je het hier bracht was je alleen de stalhouder aan het zwartmaken en boos aan het doen tegen mensen die het niet met je eens waren. Ik snap best dat als je er rustig over nadenkt en je gevoel volgt dat je van gedachte kunt veranderen :j En een wijze les voor een andere keer, om misschien eens vaker te kijken en er nog een nachtje over te slapen voor je zo'n beslissing neemt :)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:27

Ik ga met Wendy mee, je hebt deze post netjes geschreven!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:46

En ik vind je keuze heel goed!