Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

superwoman schreef:SjilliejJj schreef:Na die 2 weken ben ik naar de handelaar gegaan. Gezegt dat de conditie van het paard mij erg dwars zat.
Toen we naar het paard gingen kijken kregen we erg mooie foto's van het paard te bekijken.
Op de handelstal was het paard in slechte conditie, volgens de verkopende partij kwam dit omdat het paard net terug was van de trainingsstal en daar niet goed verzorgd was. Goed 2 weken op proef, geen verbetering.
Ik heb toen gezegt op de handelstal dat ik het paard niet hoefde, dat hij niet correct was. Praatjes, en toen zeiden ze telkens dat ik het even moest aankijken en tijd moest geven. Ik dus gewacht want in het begin leef je even op een wolk.
Nu heb ik de dierenarts erbij gehaalt, volledig laten controleren blijken er vitale organen helemaal fout te zijn.
Daar ga ik dus geen 5000 euro voor neertellen of een gezond paard voor inruil geven.
Vandaar de tijd.
snap het nog steeds niet...
Daar heb je toch geen 6 maanden voor nodig?!!
Wat verwacht je zelf van deze situatie? De oplossing?
AngelsDitch schreef:En toch snap ik niet dat je het paard niet meteen hebt laten keuren... op proef of niet... een klinische keuring is daarbij lijkt mij ook noodzakelijk.
Dat je dan pas na een half jaar tijd een da laat komen, vind ik erg laat.
Ik zou vervoer regelen, vrij regelen en rijden met dat paard... op naar de handelaar. En niet weg gaan voordat het opgelost is.
Het zou overigens heel goed kunnen dat dit paard ook gestolen is...

AngelsDitch schreef:Dus.... hup aan de slag... regel vervoer. Laat ze weten dat je komt met het paard... en gaan.
SjilliejJj schreef:AngelsDitch schreef:Dus.... hup aan de slag... regel vervoer. Laat ze weten dat je komt met het paard... en gaan.
Hoe kan ik het nu laten weten als er geen bereik en respons is?
Straks haal ik nog eens 100 euro extra kosten op mijn hals zonder dat er een eigenaar aanwezig is in dat bedrijf. Zal ik hem dan daar ergens aan een boompje binden?
SjilliejJj schreef:superwoman schreef:snap het nog steeds niet...
Daar heb je toch geen 6 maanden voor nodig?!!
Wat verwacht je zelf van deze situatie? De oplossing?
In die 6 maanden werd ik steeds aan het lijntje gehouden dat ze het paard nog niet konden ophalen, geen tijd en geen plaats.
Paard werd niet dik dus ze zeiden dat komt omdat ie moet wennen blabla, geef hem nog een weekje, maandje de tijd.
Nu hadden ze gezegt dat ze me belden als ze weer plaats hadden, maar nu zat ik gisteren op hun site te kijken, barst het van de nieuwe paarden.
Vandaar dat ik nu wel heel wanhopig word
superwoman schreef:En jij heb toen niet gevraagd hoe het zat met de stallingskosten en de risico's? (daar zou ik me iig al snel zorgen om maken)
Sorry, maar je laat je toch geen 6 maanden aan het lijntje houden?
Heb je trouwens al wat betaald ofzo?
Het is idd wel tijd om wanhopig te worden ja!
Wat denk je zelf dat een haalbare oplossing is?
SjilliejJj schreef:Ik heb toen gezegt op de handelstal dat ik het paard niet hoefde, dat hij niet correct was. Praatjes, en toen zeiden ze telkens dat ik het even moest aankijken en tijd moest geven.
SjilliejJj schreef:In die 6 maanden werd ik steeds aan het lijntje gehouden dat ze het paard nog niet konden ophalen, geen tijd en geen plaats.
Paard werd niet dik dus ze zeiden dat komt omdat ie moet wennen blabla, geef hem nog een weekje, maandje de tijd.
opisop_shop schreef:Lijkt mij ook.
De vraag is alleen met welke reden (diefstal? paard geencent waard en er nu mooi vanaf?).
Ben je niet na een half jaar stallingskosten te hebben betaald nu eigenaar van het paard?
daantjuhhh schreef:Ik had inderdaad ook een aangetekende brief verzonden waar ik in zou zetten dat ze tot 6 dec de tijd hebben om het paard te halen.
Gebeurt dat niet, dan kom ik hem brengen op 7 december om 3 uur smiddags en zijn de vervoerskosten voor het bedrijf.
Op een drukke handel stal is er altijd wel iemand aanwezig, ik zou hem dan gewoon in de handen van een werknemer drukken.
En als er echt niemand is zou ik hem in een lege stal of in de bak zetten en weggaan.
Maar dit had ik 4 maand geleden al gedaan.
SjilliejJj schreef:Op de handelstal was het paard in slechte conditie, volgens de verkopende partij kwam dit omdat het paard net terug was van de trainingsstal en daar niet goed verzorgd was. Goed 2 weken op proef, geen verbetering.
SjilliejJj schreef:alja schreef:wat belachelijk zeg..
is de stal niet bij je in de buurt zodat je langs kunt gaan?
De handelstal is een uur rijden voor ons, het is op zich wel een optie maar het is nogal een drukke stal.
We zijn er vorige keer nog een keer heen geweest, toen hebben we gewoon een uur extra moeten wachten voordat er iemand was die mij kon verder helpen.
KiWiKo schreef:ten eerste is het paspoort GEEN eigendomsbewijs![]()
de eigenaar is diegene die aan kan tonen dat deze betaald voor het dier..........
wettelijk ben jij dus nu gewoon de eigenaar van het paard....... GEFELICITEERD![]()
als je het dier niet wil houden, kan je dus gewoon een advertentie op marktplaats zetten
Nieke schreef:Aangetekende brief is een mogelijkheid maar de kans is groot dat ze die niet aanemen van de postbode en dan gewoon in het kantoor laten liggen, dus dan hebben ze die nooit 'gelezen'.