Belazerd door een paardenwinkel webshop??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Belazerd door een paardenwinkel webshop??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:22

Jeetje echt vaag inderdaad.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:41

Jemig, wat een toestand. Het wordt dus dringend tijd dat die site uit de lucht gaat.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:33

als je failliet bent mag je niets , zelfs je webshop niet sluiten. Ze heeft geen enkele beslissingsbevoegdheid en kan gigantisch in de problemen komen als ze wel wat doet. Dat is haar dus niet echt aan te rekenen. en dat ze haar paard snel weghaald kan ik me voorstellen, anders is ze die ook nog kwijt

maar ja dan nog blijft het een nare situatie. ik zou me er maar bij neerleggen dat je je geld kwijt bent. heel vervelend maar je krijgt het toch niet terug.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:34

wel heel erg raar van die winkel....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:05

luckyboy5 schreef:
als je failliet bent mag je niets , zelfs je webshop niet sluiten. Ze heeft geen enkele beslissingsbevoegdheid en kan gigantisch in de problemen komen als ze wel wat doet. Dat is haar dus niet echt aan te rekenen. en dat ze haar paard snel weghaald kan ik me voorstellen, anders is ze die ook nog kwijt

maar ja dan nog blijft het een nare situatie. ik zou me er maar bij neerleggen dat je je geld kwijt bent. heel vervelend maar je krijgt het toch niet terug.

Tja, daarom moet de TS ook contact opnemen met de curator.
Afhankelijk van het soort bedrijf dat die persoon had, is ze haar paard net zo goed kwijt, met weghalen schiet ze totaal niets op....

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:33

als het paard niet op je naam staat is het geen probleem....

ik kan me voorstellen dat als je zo in de problemen zit dat je daar niet aan denkt.
weet je hoeveel een curator krijgt voor dat kleine beetje werk dat hij doet ,dan verwacht je toch dat hij wel weet welke taken hij heeft.
Moet TS , die ongetwijfeld gigantisch in de (psychische) problemen zit hem daar op wijzen??

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:44

De winkel is idd dicht (oude en nieuwe pand) en beide zijn leeg.
Ik ben er pas op een zaterdag langs gereden.
Enige wat ik zag was een berg post op de grond.

Ik zou de situatie idd bij je bank bespreken.
misschien dat ze toch iets voor je kunnen doen.

Ik hoop dat je je geld terug krijgt, en dat je in het vervolg niet zomaar geld overmaakt.

succes

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 23:15

Nog even voor de duidelijkheid, ik heb niet zomaar geld overgemaakt!!!
Na mijn bestelling heb ik een bevestegingsmail gekregen, en heb hierna geld overgemaakt, logische volgorde!!!
En de zaak ik dus al vanaf eind augustus failliet dus dan is het wel raar dat je gewoon nog online kunt winkelen op de site ect.
En vervolgens nergens op gereageerd wordt.
Ik heb contact opgezocht met de eigenaar en deze vrouw zegt geen eigenaar te zijn (niet meer te zijn) en verwijst mij door naar een man en telefoonnummer en zij geeft aan ook al problemen te hebben met deze man. Deze krijg ik niet te pakken.
Als een winkel al iets van 3 maand failliet is en dus niet bestaat, mag dit heus echt niet gebeuren!!
Ik ga morgen aangifte doen en naar de bank, ik houd jullie op de hoogte.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:21

Je zou nog even langs kunnen gaan bij de KvK, om daar te kijken wie er als werkelijke eigenaar staat geregistreerd. Dan heb je ook gelijk een adres waar je een aangetekende brief heen kunt sturen. Als je aangifte doet, moet je wel iets hebben om aangifte tegen te doen. Hiermee bedoel ik te zeggen dat je zeker moet weten dat ze failliet zijn en de curator de site niet uit de lucht heeft gehaald. Als ze niet failliet zijn, kun je geen aangifte doen van het feit dat ze na een week nog geen spullen hebben verstuurd. Misschien dat ze iets kunnen met een tel.nr. dat niet werkt, maar probeer eerst zoveel mogelijk informatie inte winnen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:53

aangifte doen van oplichting. ik zou nogmaals een bestelling plaatsen en deze uiteraard niet betalen. dan kun je in elk geval aantonen dmv die email en verder contact dat een failliet bedrijf gewoon nog gebakken lucht verkoopt.
of anders via hyves op een slinkse manier achter haar adres zien te komen (via-via). natuurlijk zal zij tegen jou zeggen dat ze er niets mee te maken heeft. dus daarom slinks werken. vervolgens gewoon opzoeken dat mens.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 11:59

Ik heb contact gehad met de kamer van koophandel en ben er achter dat de zaak niet failliet is maar OPGEHEVEN IS.
Maar dit veranderd de zaak niet veel aangezien de winkel dus al vanaf eind augustus opgeheven is en dus niet meer bestaat.
Dus met andere woorden ze bestaan niet meer maar doen wel aan oplichting aangezien ze gewoon de site nog open hebben en ik ook gewoon een bevestegingsmail heb gekregen.
Ik ga vanmiddag aangifte doen en bij de bank mijn geld terug proberen te krijgen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:03

Zet je verhaal op www.ikbengenaaid.net. Hier staan veel verhalen over oplichtingspraktijken en kun je veel vandaan halen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:35

cecil schreef:
Ik heb contact gehad met de kamer van koophandel en ben er achter dat de zaak niet failliet is maar OPGEHEVEN IS.
Maar dit veranderd de zaak niet veel aangezien de winkel dus al vanaf eind augustus opgeheven is en dus niet meer bestaat.
Dus met andere woorden ze bestaan niet meer maar doen wel aan oplichting aangezien ze gewoon de site nog open hebben en ik ook gewoon een bevestegingsmail heb gekregen.
Ik ga vanmiddag aangifte doen en bij de bank mijn geld terug proberen te krijgen.

Dat veranderd de zaak wel degelijk.
Je hebt nu geen curator meer om op terug te vallen en je zult het dus in je eentje voor elkaar moeten zien te krijgen....

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:54

ik zou aangifte doen, neem je bevestigings mail mee, zorg dat op papier hebt dat de zaak opgeheven is en laat hun zien dat de site nog steeds werkt en er dus zo mensen bestolen worden. neem eventueel de gegevens mee van de eigenaar die nu zegt de eigenaar niet te zijn en dan even kijken wat hun ervan zeggen. en anders neem je contact op met een consumentenbond organisatie, of bv kassa, die doen vaak ook bedrijven opzoeken die oplichten of geen geld terug wille betalen (radar doet dat volgens mij ook ? )
heel veel succes!

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 12:58

Bedakt voor alle tips,

Ik ga vanmiddag aangifte doen. Ik neem mijn bevestegingsmail mee.
Ik heb niet op papier staan dat de zaak opgeheven is dit heeft de kamer vna koophandel mij mondeling toegezegd.
Dit ga ik bij het aangifte doen erbij vermelden en zij kunnen dit zo controleren.
Ik houd jullie op de hoogte

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 16:01

Net terug van het politie bureau en de bank.

Ik moest een afspraak maken om aangifte te doen, ze hadden het erg druk :+
Wel werd ik erg serieus genomen en ze adviseerden mij om alles wat ik heb aan bewijs allemaal uit te printen.
Ik ben er nu ook al achter (via een ander persoon)dat er al meerdere zaken tegen hem lopen.

Tevens naar de bank geweest maar ze kunnen mijn geld niet terug storten, omdat ik het zelf heb overgemaakt als het via automatische incasso was gebeurt was het wel mogelijk :(

Nou ik ga nog meer proberen uit te pluizen en al deze gegevens vrijdag mooi meenemen naar het bureau

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:46

Succes vrijdag. Ik zal voor je duimen!

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 19:49

dankje

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:53

kun je bij de kvk nog wel alle gegevens/uittreksels downloaden als een vestiging opgeheven is?? als je een account hebt, kan dat namelijk wel bij bestaande bedrijven. deze uittreksels (met directeuren/eigenaren etc. persoonlijk vermeld) zijn niet gratis maar duur is het niet. daarmee kun je dan wellicht meer te weten komen over wie nou de eigenaar was. als je maar namen hebt, kom je met wieowie of google vaak een heel eind

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 09:46

kijk, het is inieder geval fijn dat ze je wel serieus nemen! hele veel succes en zorg dat je al je bewijs bij je hebt!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:43

als deze persoon al bekend is bij de politie dan nemen ze je vaak wel serieuzer.
Heb problemen gehad met een bokker. Aangifte gedaan. en deze persoon bleek ook al in het politiesysteem voor te komen.
En voor een verkeersovertreding sta je echt niet in het systeem hoor!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:04

jahoor, daar sta je ook voor in het systeem :P mijn pa is politie, en die kijkt altijd al mijn vriendjes na, en tot nu toe stonden ze er allemaal in en allemaal verkeersovertredingen.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 18:12

Ik weet al wie de eigenaar is/was.
Dit heb ik via een prive mail te horen gekregen, en via kamer van koophandel

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 19:31

ik weet nu wie de eigenaar is maar hij reageert niet op mail/telefoon, dus tja blijf bij aangifte doen

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:13

cecil, neem even contact op met de mensen van http://www.ikbengenaaid.nl/, post daar even een topic. Zij helpen altijd heel goed, ze benaderen de webwinkel voor je en geven aan dat ze verdacht worden van oplichting. Als de winkel niet reageert helpen zij je met aangifte doen etc. Succes!