Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:24

Zeker niet meer op reageren, laat dit over aan mensen die er verstand van hebben. Hou het zakelijk, hoe moeilijk dat ook is. Bereid je dit weekend goed voor op het gesprek met de rechtshulp, maak een dossiertje aan wat je mee kan nemen, waarin het contract zit en alle correspondentie over en weer. Heel verstandig trouwens dat je dat van het zomerexceem in je contract hebt opgenomen! Heel veel succes...

Ga de pony trouwens niet zomaar ophalen, zeker als zij al aangeven dat ze het zo hoog willen gaan spelen. Waarschijnlijk bluf, maar bespaar jezelf een hoop ellende door het juridisch correct te spelen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:29

Wanneer ik mijn paard verkoop (zou ik al helemaal niet doen aan mensen die het bedrag niet kunnen betalen) en ze betalen het bedrag niet wat is afgesproken, ging ik er om met de trailer.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 13:30

Doe ik ook. En ik ga de pony ook niet zomaar halen. Ik heb hun adres wel. Maar ik weet niet waar de pony staat want die hebben ze op een pensionstal. Ben benieuwd wat hier nog uit voort vloeit.

__Nathalie__

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:34

ik vind het zo belachelijk dat mensen tegenwoordig maar denken dat ze alles kunnen maken.

ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Mensen zouden hun ogen uit hun kop moeten schamen!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:37

Zeker als je je iets toeeigent wat helemaal (nog) niet van jou is!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:37

Maar laura wat een verhaal!

Ik ben de oude eigenaar van de pony
als ze de pony werkelijk niet betalen en er is juridisch toegestaan dat we haar mogen halen dan haal ik haar op en blijft ze ook bij ons

Die mensen moetten zich diep schamen!
ik denk ook dat ze bluffen hoor...

maargoed we zullen zien en ik zal je aan alle kanten steunen lau!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:41

lastige situatie,
goed dat je geel papier hebt bewaard,

en die baby is niet jou probleem, veel sterkte,

wel jammer zo n afsluiting met een verkoop van je pony:(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:01

wow wat een situatie zeg!

persoonlijk zou ik een paard nooit mee geven op afbetaling maar dat heb je nu zelf ook wel geleerd..
wens je veel wijsheid toe :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:40

oef, zo te zien heb je het super aangepakt, met een goed contract over vanalles en nog wat, het bij je houden van het geel papier enz. enz. Afbetaling is een eigen keuze, ik kan me voorstellen dat als je een goed huisje gevonden denkt te hebben, je er aan tegemoet wil komen als ze daar heen gaat.

Ik zou inderdaad nu juridische hulp er bij halen, want dit lukt je niet alleen. Heel veel succes.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:10

Ik heb je al diverse tips gegeven, zie je vorige topic.
Op dit soort opmerkingen en berichten op Hyves moet je niet ingaan, print ze wel uit en bewaar ze.
Vraag bij de TNT na hoe het zit met je aangetekende brief, daar moet inmiddels meer over duidelijk zijn.
Stuur 2 de aangetekende brief (voeg daar ook je eerste brief bij en verwijs daar ook naar in je tweede brief) en stel ze in gebreke!!!!!
Geef ze 1 tot max 2 weken de tijd.
Daarna naar incasso en of rechtbank / advocaat/ /rechtshulp e.d..

Succes

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 14:17

Nou ben bij de rechtswinkel geweest voor advies.
Ze zouden dmv een brief hun kunnen dwingen om te betalen. Dit kost mij dan €72,-
Maar laten ze het op een rechtzaak aankomen dan heb ik meer kosten dan dat ik van hun nog terug moet krijgen. We zijn niet rechtsbijstand verzekerd dus dat wordt lastig.
In principe zouden wij ook naar ze toe kunnen gaan om het geld op te halen. Ik sta in mijn recht zei deze meneer. Nu gaat mijn schoonvader het proberen via de advocaat van hun bedrijf. Dus ze zijn nog niet van me af. Ik laat het er niet bij zitten.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:31

Wat een gedoe zeg.

Heel veel succes en hoop dat het goed komt

WilmaNora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:36

Mijn hemel, wat een rotverhaal!

Tja, wat is wijsheid in zo'n situatie... Het is in elk geval heel goed dat je het papier bij je hebt gehouden.
Denk dat Josie een hele goeie tip had om nog een keer een 2e brief te versturen (maar doe die dan wel aangetekend MET HANDTEKENING RETOUR, kost je 2 euro ofzo extra, maar dan heb je hard bewijs in handen)
In eerste instantie moet je nakomen eisen, maar dit heb je al gedaan. Vervolgens moet je ze officiëel ingebreke-stellen en een laatste termijn geven waarbinnen ze nog kunnen betalen. Juridisch sta je het sterkst als je ze een redelijke termijn geeft (bijvoorbeeld 2 weken). Als ze niet nakomen binnen die 2 weken stuur je weer een aangetekende brief met daarin vermeld dat je op gronde van het niet-nakoming, opschorting van de betalingstermijn én ingebrekestelling de koop bij deze, conform contract, eenzijdig ontbindt.
Je geeft ze vervolgens een termijn van 2 weken om je pony terug te brengen. Als ze dat doen moet je uiteraard wel het eerste bedrag terugbetalen.
Doen ze dat niet, dan doe je aangifte van verduistering.
Heel veel succes meid, dit zijn héle vervelende situaties.. Heb dit jaar een veulen bij mijn merrie gehad, maar dat veulen was voor iemand anders (die de laatste maanden mijn hoogdrachtige merrie in elk geval véél te weinig had gevoerd, waardoor ze spieratrofie had en een zware bloedworm-infectie). Anyway, het merrietje is gezond en wel bij mij terug, maar voor de kosten die ik heb moeten maken heb ik ook héél hard moeten vechten. Ken je niet iemand die jurist is of advocaat?? Misschien wil hij/zij de volgende brieven dat wel uit jouw naam schrijven. Maakt een stuk meer indruk. Heb ik toen ook gedaan en uiteindelijk al mijn centen gekregen.
Speel het in elk geval juridisch correct, dan kunnen ze jou nooit met iets om je oren slaan

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:40

Jeetje wat vervelend zeg!
Gauw in gebreke stellen en een datum stellen waarop betaald moet worden, met daarbij ook duidelijk de gevolgen voor als er niet betaald wordt.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:42

Niet te geloven niemand is te vertrouwen dat blijkt dan wel weer.
Verschrikkelijk kan me voorstellen dat je desduivels bent!!!

Die meneer die aangaf dat je ook het geld mag ophalen was deze van de rechtswinkel?
Denk dat je dan het wellicht nog erger maakt omdat je dan misschien dan dingen gaat doen die je eigenlijk niet wilt.
Weet niet of je daar wat mee bereikt als ze nu al zo aan de gang zijn zou anders een deurwaarder inlichten hierover?

En snap hier wel dat je het juridisch moet aanpakken maar als je in deze situatie zit dan wil je gewoon waar je recht op hebt.
We zijn veels te netjes en het is zo "die brutaal is heeft de halve wereld"

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:45

Wat een asociale mensen heb je toch rondlopen,
en dan net doen of jij de pony verwaarloosde.
Ik geloof dat ik al lang en breed in de auto had gezeten........
Hoop dat je je geld alsnog krijgt, wens je heel veel succes(zal je nodig hebben bij zulke mensen).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:47

Misschien is het ook wel handig om ons te laten zienwat er in in je contract staat?
Laat dit een les zijn trouwens voor andere mensen die op afbetaling een pony wegdoen. Heb het zelf ook gedaan en dit jaar en keurig gegaan allemaal :)
Maar heb er wel een heel contract van gemaakt, waarin ook duidelijk dingen stonden als doel met de pony, wel/niet gekeurd, wanneer voor het laatst geent/bekapt/ontwormd, evt. bijzonderheden vermeldt -zomereczeem enz- dus eigenlijk een combinatie van een koopovereenkomst en een afbetalingscontract. Ook heb ik in het contract opgenomen wat er zou gebeuren als de koop ontbonden zou worden; in het contract hebben we al een bedrag opgesteld die de kopers mij zouden betalen, puur omdat ik dan doordat zij niet aan de afspraken voldoen plotseling met stallingskosten zou komen te zitten. Heb hem ook een maand op proef meegegeven, daarover ook afspraken vastgelegd.
Voor geinteresseerden heb ik vast nog wel een versie op de mail staan!

Vraag jezelf ook af wat je wilt; wil je die ponydaar laten en gewoon je geld of heb je nu liever je pony terug?

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 14:49

WilmaNora schreef:
Ken je niet iemand die jurist is of advocaat?? Misschien wil hij/zij de volgende brieven dat wel uit jouw naam schrijven. Maakt een stuk meer indruk. Heb ik toen ook gedaan en uiteindelijk al mijn centen gekregen.
Speel het in elk geval juridisch correct, dan kunnen ze jou nooit met iets om je oren slaan

Mijn oom kan heel goed in advocatentaal brieven schrijven. Hij belt mij vanavond terug. En vrienden van mijn schoonouders zijn geloof ik ook iets van jurist ofzo. Naja in ieder geval probeert mijn schoonvader het nog via de advocaat van hun bedrijf. Ik ben niet goed in zulke brieven schrijven.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 14:50

@opisop_shop; ik wil het liefste mijn geld. Maar als ze niet betalen dan doe me de pony maar.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 14:51

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:53

Wat een gezeur zeg, snap dat je erg boos bent. Maar volgens mij doe je t erg goed, door alles officieel te spelen. Weet je tenminste zeker dat ze jou niks kunnen maken. Succes

WilmaNora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:54

Laura, heel veel succes! Hoop dat je je centjes krijgt! Het is mij in elk geval uiteindelijk wél gelukt, dus dan zal het jou uiteindelijk ook wel lukken!

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 14:56

Ik geef me niet zomaar gewonnen!!!!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:57

Als je alles goed in het contract hebt vastgelegd, moet je je niks aantrekken van hun dreigementen van Tot ziens in de rechtbank.
Waarschijnlijk sturen ze zoiets alleen om jouw af te schrikken zodat je de rest laat zitten.
Gewoon idd hulp erbij halen van een advocaat... en laat het desnoods maar voorkomen.
Als het klopt zoals hier alles staat, sta jij in je recht en zullen zij OF moeten betalen OF de pony teruggeven.

WilmaNora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:58

Zo is het!! Als je ergens recht op hebt moet je ervoor vechten!! Maar dan "vechten" in de juridische zin van het woord he!! ;)