Pensionklant laat paarden barsten..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:07

Ach de dierenbescherming doet toch nix.Die is bij een stal geweest waar 2 grote honden 24/7 in een donker paardenhok opgesloten zaten en er nooit uit kwamen.Hok werd nooit schoon gemaakt en soms werd er paar dagen niet gevoerd.Nix geen probleem,hok was groot zat....

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:09

Da's zeker een idee. Hoop ook echt dat het gaat lukken als ik het er nog eens met hem over ga hebben.

Hij ziet me al aankomen, echt hoor, die heeft er een radar voor als ik het er met hem over wil hebben, heeft hij het opeens ontzettend druk

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:10

Spicenut schreef:
@StableEnable: Tot twee jaar terug kwam ze dagelijks, retefanatiek, helemaal super. Tot ze 16 werd en een vriendje kreeg..

@opisop: uitloop zou ik zelf ook heel graag willen, maar is bij ons helaas niet te realiseren.

@Franka en Nona: ik wacht de DB nog even af. Ze staan nu nog niet op stal en misschien kom ik nog tot een oplossing. Ik sta natuurlijk niet te springen om de DB bij mezelf thuis en ik gok dat ik ook op zoek kan gaan naar andere woonruimte als mn vader hoort dat ik de DB hiervoor heb gebeld.

ok 16 jaar en vriendje...... misschien eens met ouders praten? Hen uitleggen dat dit voor de paarden geen leven is en voor hen weggegooid geld?

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:14

knollentuin schreef:
Het lijkt mij dat als de paarden nu 24\7 op het land staan dat er toch wel een stukje op te offeren is als 2e paddock?
schiet me net te binnen...

Nou, het land is hier echt ontzéttend drassig, dus in principe is dat niet de bedoeling. Het kan natuurlijk wel als uiterste noodoplossing, maar dat is eigenlijk niet aan de orde.

Het gaat me er meer om wie ze buiten zet, en weer binnen, dan waar ze precies staan... Want daar is altijd wel een mouw aan te passen.

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:15

StableEnable schreef:
Spicenut schreef:
@StableEnable: Tot twee jaar terug kwam ze dagelijks, retefanatiek, helemaal super. Tot ze 16 werd en een vriendje kreeg..

@opisop: uitloop zou ik zelf ook heel graag willen, maar is bij ons helaas niet te realiseren.

@Franka en Nona: ik wacht de DB nog even af. Ze staan nu nog niet op stal en misschien kom ik nog tot een oplossing. Ik sta natuurlijk niet te springen om de DB bij mezelf thuis en ik gok dat ik ook op zoek kan gaan naar andere woonruimte als mn vader hoort dat ik de DB hiervoor heb gebeld.

ok 16 jaar en vriendje...... misschien eens met ouders praten? Hen uitleggen dat dit voor de paarden geen leven is en voor hen weggegooid geld?

Ouders zijn eigenlijk niet te bereiken, dit hebben we al eerder geprobeert. Zijn pas gescheiden en zijn ervan overtuigd dat ze goed voor haar beesten zorgt.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:30

mmmmmmmmm lastige toestand.
Bokt petitie naar ouders? :list: 8-)
Kan je verder alleen maar sterkte wensen..

Spicenut

Re: Pensionklant laat paarden barsten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:50

Haha, da's misschien nog wel een optie ja!

Eigenlijk te gek voor woorden dit toch? Maar goed, ze staan nu binnen, hebben net nog een plak hooi gehad, en gaan morgenochtend weer lekker het land op... En hopen maar dat ik snel toch een oplossing vind..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 06:58

Ik zou dat meisje vriendelijk vragen of ze wil vertrekken of ze moet vaker komen en meer gaan doen, daar is de prijs toch naar? Ik moet zeggen heb laatst ook zon gevalletje hier gehad, ben blij dat ze zelf vertrokken zijn er staat nu nog maar 1 pensionklant en de sfeer is veel leuker nu en ik heb nu mensen die me graag meehelpen en nergens te beroerd voor zijn!
Ik vind dat meer waard dan je elke dag op te lopen vreten of die pensionklant wel komt en mest enz. Als ze nu al niet komt hoe moet dat eerdaags met het slechte weer?

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 09:53

Ow, geloof me, wat zou ik dat graag doen! Gewoon zeggen: meehelpen of opdonderen! Want ik ben me nu inderdaad elke dag aan het opvreten als ze er weer eens niet is. Of als ze er wel een keer is en ik er niks van kan zeggen omdat ik het niet voor het zeggen heb. Frustrerend!

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:07

Ik zou je pa allereest dit topic laten lezen ;).

Ten tweede, je pa vindt het blijkbaar het belangrijkste dat hij z'n geld krijgt. Wat als jij zorgt dat er een nieuwe pensionklant (of 2) de stallen wil huren? Je pa krijgt gewoon z'n geld en jij hoeft je niet meer schuldig te voelen en iedere dag het dierenleed aan te zien. Pa blij, jij blij.
Kost je misschien wel even wat tijd, maar ik zou het er dubbel en dwars voor over hebben.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:08

Spicenut schreef:
Ow, geloof me, wat zou ik dat graag doen! Gewoon zeggen: meehelpen of opdonderen! Want ik ben me nu inderdaad elke dag aan het opvreten als ze er weer eens niet is. Of als ze er wel een keer is en ik er niks van kan zeggen omdat ik het niet voor het zeggen heb. Frustrerend!

Kun je niet je vader kennis laten maken met een potentiele nieuwe klant.
Eentje die wel netjes op tijd betaald en wel zelf de verzorging doet zoals afgesproken?

Kun je ook nog tegen je vader zeggen dat hij dan van je gezeur af is :Y)

Aan de ene kant kan ik begrijpen dat jij je niet met haar paarden wilt bemoeien en dat je daar eigenlijk geen zin in hebt.
Maar aan de andere kant hoeveel werk is het nu helemaal om in plaats van 2 er 4 naar buiten te zetten en weer binnen te halen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:26

Tja het is maar wat jij het belangrijkste vind.
Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om die paarden te laten stikken. Maarja aan de andere kant is het weer wel oneerlijk tegeover de andere als jij alles voor de andere paarden doet terwijl ze even veel betaald.
Nouja goed ik zou ze net zo lang "lastig" vallen totdat ze zelf besluit te vertrekken als ik voor de rest niets kan zeggen dat ze weg moet ofzo. Is ook niet erg vriendelijk maarja dat is zij ook niet voor haar paarden.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:18

Best een lastige situatie waar je in zit, aangezien je in principe niets te vertellen hebt. Als met je vader praten niet helpt om dingen anders te regelen, dan zou ik persoonlijk toch zelf de paarden buiten zetten. Ik kan het namelijk niet verkroppen als paarden de hele dag binnen staan, zeker niet meerdere dagen achter elkaar! Ik zou dan toch zelf mijn handen uit de mouwen steken, zelfs al kunnen ze dan maar kort buiten staan.

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:23

@Marloes, het is ook niet dat ik ze niet wil buiten zetten voor de paarden, ik gun het die beesten echt niet dat ze alleen maar binnen staan. Het probleem is dat als ik ze buiten zet, en er gebeurt iets, ik verantwoordelijk ben. Dáár heb ik geen zin in.

Daarnaast vind ik het niet eerlijk naar de andere klant toe, die wel netjes elke dag komt en niet te beroerd is om ook eens wat voor mij te doen als ik een keer een dag weg moet.

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:25

Ik vind het wel heel lief dat iedereen zo met me meedenkt, hoe vreemd de situatie ook is. Ik had eigenlijk veel meer mensen verwacht die niet alles zouden lezen en gewoon zouden zeggen 'nou stomme trut, dan doe jij het toch, anders ben je een dierenbeul'.

Ik ga alles even goed op een rijtje zetten en met m'n vader overleggen of ik niet gewoon de hele 'pensionstal' plus al het werk kan overnemen. Hij van het gezeur af, ik van dat rare kind. Als ik het voor het zeggen heb staat ze namelijk binnen een week buiten de deur.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:31

Hoeveel paarden moeten op hoeveel meters/ha land/paddock staan in de winter (niet de zomer weide mee gerekend)?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:34

Spicenut schreef:
@Marloes, het is ook niet dat ik ze niet wil buiten zetten voor de paarden, ik gun het die beesten echt niet dat ze alleen maar binnen staan. Het probleem is dat als ik ze buiten zet, en er gebeurt iets, ik verantwoordelijk ben. Dáár heb ik geen zin in.

Daarnaast vind ik het niet eerlijk naar de andere klant toe, die wel netjes elke dag komt en niet te beroerd is om ook eens wat voor mij te doen als ik een keer een dag weg moet.

Dat eerste snap ik, dat is inderdaad lastig. Maar wat dat tweede betreft, die paarden kiezen hun eigenaar ook niet uit, dus die kunnen er niets aan doen toch. Bovendien staan dan (waarschijnlijk) de paarden van die andere klant nog steeds langer buiten.

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:35

@Bramelose:Het gaat niet om wáár ze staan of op hoeveel meters. We hebben zat ruimte. Het gaat erom wie ze er naar toe brengt.

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:38

@Marloes, nee natuurlijk niet! Ik vind het ook vooral ontzettend sneu voor de paardjes! Het gaat mij er meer om:

Stel: Jij betaald €100 per maand aan pensiongeld en moet daarvoor elke dag komen om je paard beweging te geven/uit te mesten/ voer klaar te zetten. En doet dat ook.

Er staat nog iemand voor hetzelfde geld. Maar voor haar wordt alles gedaan. Daar zou je toch boos om worden?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:39

Zoals ik begrijp speelt dit zeker mee. Jouw paard en het paard van de aardige klant staan samen (en die wil je het liefst samen houden in de paddock van 's ochtends tot 's avonds) De andere klant kan haar paarden toch niet eens buiten zetten in de paddock als jullie paarden daar staan?

Mijn vraag is welke mogelijkheid heeft die onaardige klant dan?

Dit kun je dan ook aandragen. "we hebben overlegt en bieden jouw twee paarden, dit stuk aan om de hele dag in te staan". Voor een meerprijs wordt dat gedaan, i.c.m. een overeenkomst als dit er nog niet is.

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:44

Het is nog niet aan de orde aangezien ze nu nog op de wei staan.

De pensionklant waar het over gaat komt nooit (1x/week staat in dit geval gelijk aan nooit)en vind het prima als haar paarden de hele dag binnen staan. Gaat in geen geval extra betalen voor binnen/buitenzetten.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:44

ik zou als je haar ziet het toch eens opnoemen, van joh je paarden worden oer vervelend op stal van het niks doen, ik denk dat je ze wat vaker naar buiten moet gooien. gewoon heel neutraal, je valt haar niet meteen aan dat jij het zielig vind. en dan kijken wat ze zegt. als ze zegt van ik heb er geen tijd voor ofzo, dan kan je aanbieden dat jij het doet voor een kleine meerprijs. maar ik zou er zeker wat aan proberen te veranderen want dit is ook gewoon sneu voor de paarden. heel veel succes ermee!

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:46

En ja, als ik dan overdag moet werken kies ik ervoor om mijn paard overdag in de paddock te zetten. Als ze niet meer op het land kunnen. En de situatie blijft zoals deze nu is.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:46

Als een gesprek niet de oplossing biedt en je vader en de klant niet willen veranderen, dan is er niets aan te doen.

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:48

blue_kim schreef:
ik zou als je haar ziet het toch eens opnoemen, van joh je paarden worden oer vervelend op stal van het niks doen, ik denk dat je ze wat vaker naar buiten moet gooien. gewoon heel neutraal, je valt haar niet meteen aan dat jij het zielig vind. en dan kijken wat ze zegt. als ze zegt van ik heb er geen tijd voor ofzo, dan kan je aanbieden dat jij het doet voor een kleine meerprijs. maar ik zou er zeker wat aan proberen te veranderen want dit is ook gewoon sneu voor de paarden. heel veel succes ermee!

Bovenstaande heb ik al gedaan. Zoals gezegd gaat ze niet extra betalen.

Ze is zelf dan ook niet in de mogelijkheid om vaker te komen omdat ze hier op drie uur reizen met het OV vandaan woont. Ze wil ook geen verzorgers/bijrijders. Of ze moeten betalen }:0 .