"Ongewenst" bezoek van DA: betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 22:03

Knavia schreef:
Weet je wat helemaal krom is? Dat als jij had gedacht dat het paard helemaal in orde was, maar dat dat later toch niet zo bleek te zijn (onder andere in een situatie zoals hiervoor beschreven met de buikvliesontsteking), dan had je de paardenarts kunnen aanklagen dat ie geen controle had uitgevoerd.

Kort gezegd: je paardenarts is altijd de l*l. Komt ie wel op controle, en is alles OK dan wil de eigenaar niet betalen. Komt ie niet op controle, omdat ie ervan uitgaat dat de eigenaar wel belt als het niet goed gaat, dan is dat verwijtbaar.

En nog iets, een soort twist op wat hier speelt. Als je nu de paardenarts belt, laten we zeggen 's nachts of in 't weekend, en hij gaat onderweg. Ondertussen knapt het paard op en je belt de visite af. Wat mag de paardenarts dan rekenen? Niets? Omdat ie je paard helemaal niet heeft gezien. Of toch gewoon (een deel van) de visitekosten, omdat ie b.v. wel aangekleed van huis is vertrokken en ondertussen al 15 minuten onderweg was? :?

Ik heb inmiddels betaald, mede owv de redenering die jij hierboven maakt. Als het om koliek gaat heb ik liever 10 keer teveel de DA erbij dan één keer te weinig. We zullen het maar toeschrijven aan miscommunicatie via een tussenpersoon (de stalhouder). Wat niet wil zeggen dat de DA er een gewoonte van moet maken om van die extra bezoekjes af te leggen.

De situatie die je hierboven beschrijft is héél raar. Je hebt in het weekend en 's nachts toch niet de neiging om een DA te bellen voor kleine akkefietjes? Ik heb in de 20 jaar dat ik paarden heb nog maar 1 keer een DA uit zn bed gebeld en dat was voor een stuitligging. Dus hoe iemand erbij komt een DA uit zn bed te halen en 10 min later weer af te bellen, ik weet het niet. Ik zou er in ieder geval een vette rekening voor sturen als ik DA was.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:14

Ik weet van een dierenarts dat ie 5 minuten voor aankomst werd afgebeld. Heeft dus inderdaad een rekening voor een avondvisite gestuurd, mede aangezien ie wel bij het avondeten met vrouw en kinderen was weggebeld vanwege koliekklachten. Eigenaren vonden het belachelijk, dierenarts had het paard toch helemaal niet gezien of onderzocht. Onder protest is de nota betaald, en daarna hebben ze te kennen gegeven niet meer van de diensten van de betreffende praktijk gebruik te willen maken.
Dierenarts vond dat prima, was toch al niet z'n 'lievelingsadresje' ;).

Maar denk dat je verstandig hebt besloten. Nu blijft je relatie met de dierenarts intact, en dan geef je de volgende keer gewoon expliciet aan dat je écht contact opneemt als je het niet vertrouwt en dat je dat op eiegn risico doet. Daarmee zou de kous dan af moeten zijn.