Afspraak niet nagekomen..koop paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 12:32

Dit is zeker oplichting en dat laat ze blijken ook!

Ga morgen ook contact zoeken met meerdere mensen...en ook de rechtsbijstand ben er goed ziek van dat weet ik wel en wat ik het ergste vindt Aron B het arme dier zou in andere handen terecht zijn gekomen en die mensen gaan ervan uit dat het paard gezond is en wordt gelijk in training gezet!

Die ander de Amadeus B heeft dus ook een bemerking wat de fokker heeft toegegeven maar deze mensen weten waarschijnlijk van niks.

Heb dan ook het idee dat hij al wel zadelmak en ingereden is ga zo naar stal en hem eens een zadel opleggen...

bedankt voor jullie meedenken alvast... ;(

annastasia

Re: Afspraak niet nagekomen..koop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:08

Nou inderdaad. Als die dat allemaal toelaat en je er een aantal rondjes op zou kunnen stappen.....
Dat kan niet met een paard wat zo van het land komt.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:33

annastasia schreef:
Gaat dat zo makkelijk Hilden1971?
Want zo kan iedereen een nieuw papier aanvragen.

Het werkt als volgt; Een afstammingspapier is niet meer dan een registratie bewijs, geen eigendomsbewijs!!! Dus al met al weet je waar de papieren zijn, in dit geval bij de verkoper. De fokker heeft verklaart de paarden met papieren verkocht te hebben naar desbetreffende verkoper. Je hebt ook het paspoort met id nummer dus het paard zijn afstamming is dus bekend. Met het paspoort kun jij je gekochte paard registreren bij het KWPN, ook al heb je niet het afstammingspapier. Jij weet waar het papier is, jij krijgt het niet om wat voor reden dan ook. Wanneer jij dit schriftelijk meldt aan het KWPN afdeling stamboek bv naar mw Petersen of M. Hop dan gaan zij het afstammelingspaier namelijk uit hoofde van het KWPN opvragen, daar dit bewijs ten alle tijde eigendom is van het KWPN en dit bij het paard behoort en niet bij een verkoper die het niet wil afgeven. Dus ja beste Topic starter het is simpel alleen moet je het een keer hebben meegmaakt om te weten hoe het werkt.

Wanneer betreffende verkoper dan verklaart dat het apier verstuurd is maar zoek is is het KWPN bereid tegen vergoeding een kopie/vervangend exemplaar uit te reiken van het betreffende paard.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:43

Heb je de chip al laten controleren? Is dit wel het paard van het paspoort?
Misschien verkoopt ze straks een gelijkend paard met jouw papieren of jij hebt stiekem toch een heel ander paard?
Het zijn bekende truukjes nl. Zo kunnen ze een paard " 2x verkopen" met de valse belofte dat óf het papier óf het paspoort nog volgt.
Wat natuurlijk nooit komt wat zit inmiddels al bij een ander paard.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 21:57

Ga morgen ook met de veearts afspreken voor een afspraak om dit na te laten kijken.
En dan maar hopen dat dit toch echt Aron B zal zijn..

Advertentie is trouwens ervan af we hebben gisteravond nog wel een mail gestuurd na Sporthorses t om dit aan te geven dat er foto's waren geplaatst van mijn paard bij haar advertentie, en op haar site stond vandaag al dat deze ruin verkocht zou zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:17

Ik denk dat het weinig zin heeft zo verder te speculeren.

Ik woon ook ergens waar de tante post mij kennelijk regelmatig overslaat, daar wordt ik gek van!!! :( Pakjes, die al betaald zijn worden niet afgeleverd, post, van alles....Een klacht ga ik binnenkort ook zeker in dienen.

Dan begrijp ik dat je zit te wachten op het stamboekpapier. Oke, ik heb hier een stamboekpapier dat nog op naam staat van de fokker, de eigenaar waar ik het paard van heb gekocht heeft het paard nooit over laten schrijven, ik dus ook niet. Waarom niet?? Waarom zou ik zoveel geld uitgeven? Met een ruin kan ik niet fokken en met een recreatieruin kan je ook niet veel meer, dan alleen doorverkopen.

Stel je raakt je papier kwijt, dan kan je een duplicaat aanvragen bij het KWPN, immers je hebt wel zijn paspoort, dus gegevens van je paard zijn bekend. Dan kan je nog via de fokker voldoende gegevens krijgen. Oplichting vind ik het niet, laksheid, luiheid en met een fleem van beter voor doen.

Een mooie foto plaatsen van een paard om mensen te lokken, ach dat wordt in alle takken van handel gedaan, kom je ter plaatse is het paard natuurlijk verkocht, maar er staat nog wel wat anders wat leuk is.

Een chipje hoeft helemaal niet dramatisch te zijn, maar idd het paard wordt er niet op goedgekeurd. Immers het paard kan er last van gaan krijgen en dan moet hij geopereerd worden, dat wil je niet als je een toekomstig sportpaard koopt. Voor de recreatie worden paarden meestal niet zo fanatiek getraind waardoor het chipje niet binnen redelijke termijn voor last hoeft te zorgen, hangt ook af van de plaats waar het zit en hoe groot.

Ik zou ik jouw geval nl even een bezoekje brengen, je hebt kans dat het papier gewoon nog daar ligt en dat ze die jouw geeft, als je redelijk en vriendelijk er om vraagt, met stroop vangt men vliegen.

Kan je je de vraag stellen hoe handelaren aan hun paarden komen....juist via fokkers die er geen brood in zien, maar als recreatiepaard zijn er minder eisen, dus het paard is er niet minder waard om. Dan rest nog de vraag hoeveel je voor het paard hebt betaald, dat zal ook niet astronomisch veel zijn geweest.

Zo ken ik een handelaar die had 2 paarden voor 500 gulden verkocht aan de pensionbaas waar ik stond, handelaar uit zelfde dorp. Het ene paard was wel oke, beetje heet en onstuimig, niet fijn voor de sport, het andere paard was niets bijzonders. Hij wilde er van af, paarden kwamen van Schokkemüller en dat vond die boer wel interessant.... :P Eentje zou leuk zijn voor zijn dochter. De beiden paarden zullen wel wat hebben gehad, weet ik niet, eentje had een bokhoefje, de andere misschien een ander schoonheidsfoutje...

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:23

Ik zou ook graag via PB de naam krijgen van degene om wie het gaat.
Een aantal jaren geleden ben ik samen met een manege eigenaar naar paarden gaan kijken bij iemand. Tot onze stomme verbazing troffen we er ook een merrie aan die bij de manege afgekeurd was weggegaan. Zij bood haar aan als goed recreatiepaard, maar uit conditie. Ze profileerde zich toen nog niet als handelaar, maar was het duidelijk wel. Ze zou de paarden voor iemand anders verkopen. Het zou daarbij mogelijk om dezelfde vrouw kunnen gaan.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 11:51

@Russel mijn paard heeft geen €500,00 gekost en misschien goed bedoelde adviezen maar het ligt toch wat ingewikkelder dan jij het hier neerzet.

Ik heb daar een ster voorl.keur merrie achtergelaten en die krijg je ook niet voor €500,00.(maar daar gaat het hier niet om ik ga niet over prijzen praten dat gaat niemand wat aan!)

Heb dan ook niks aan jou reactie helaas...

Het gaat mij er ook om nu dat deze mensen het wel wat moeilijker gemaakt gaat worden omdat mensen het erbij laten omdat ze niet weten hoe verder en zo kan mevr. hiermee doorgaan.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 12:26

Ja dat hebben jullie goed,

ik heb nu al meerdere pb's gehad van mensen die alle zijn gedupeerd door haar en dat wil ik dan proberen hard te maken,
we zijn hier in Nederland veels te afwachtend en laat maar....

Vindt dit zeer schrijnend en vooral de dieren waar het om gaat en ik vindt dat we samen hier harder tegenop moeten treden!
Weet ook wel iedereen moet zjn brood verdienen en er is ook wel eens wat niet door de beugel kan maar het kan niet zo wezen dat mensen maar zo doorgaan en doorgaan..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:28

ben wel benieuwd naar de naam van waar het bij jou om gaat pb?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:18

Ik heb de afgelopen weken een aantal foto's bekeken van de door haar aangeboden paarden, bij sommige paarden kon je al zien dat er iets niet helemaal in de haak is en de prijs is ook dusdanig dat het voor de koper meer onderzoek plicht vereist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:18

devine schreef:
@Russel mijn paard heeft geen €500,00 gekost en misschien goed bedoelde adviezen maar het ligt toch wat ingewikkelder dan jij het hier neerzet.

Ik heb daar een ster voorl.keur merrie achtergelaten en die krijg je ook niet voor €500,00.(maar daar gaat het hier niet om ik ga niet over prijzen praten dat gaat niemand wat aan!)

Heb dan ook niks aan jou reactie helaas...

Het gaat mij er ook om nu dat deze mensen het wel wat moeilijker gemaakt gaat worden omdat mensen het erbij laten omdat ze niet weten hoe verder en zo kan mevr. hiermee doorgaan.

Ik zeg niet dat jouw paard 500 euro heeft gekost, dus mijn bericht is langs je heen gegaan..

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 17:40

Het begon al met speculeren en dan is het voor mij eigenlijk niet zo intressant om door te lezen sorry...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:17

Tja jij gaat er meteen maar van uit dat het oplichting is....en zo kom je geen steek verder.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 20:38

Tja wat jij wilt.

Raar he als meedere mensen benadeeld zijn door deze persoon maar dat is puur uit laksheid volgens jou van de verkoper :Z
Snap ook niet waarom je reactie geeft wat ik al gezegd heb het is niet intressant sorry....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:32

Nee hoor, ik vind het ook niet interessant als je zelf niet voor een duplicaat papier wilt zorgen. Bokt staat ook altijd bol van de oplichting...dan zou je toch bijna denken dat dit niet meer voor kan komen...als gewaarschuwde bokker. :Z

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:24

ts,waarom ga je niet eerst via KWPN achter een (duplicaat) papier aan. dan heb jij iig alles compleet.
dan kun je daarna altijd nog uitzoeken hoe of wat mevrouw de handelaar wel of niet doet.

Amika123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:40

Ik lees met bewondering deze discussie.
Ook ik ben wel eens opgelicht met de koop van een paard. Maar het gekke is juist niet door deze mw. Hier zijn de rollen omgedraaid. Zij is degene geweest die mij heeft geholpen om weer aan een goed paard te geraken en om de mw in kwestie aan te pakken.
Er waren echter een aantal kleine verschillen die het tot een echte oplichting maakte:

- Paard was klinisch en rontgenologisch goedgekeurd onder mijn eigen toezicht.
Echter de foto's werden goed beoordeeld door een dierenarts terwijl ze helemaal niet goed waren.

- Klinisch werd het paard ook goed gekeurd terwijl ze het niet was.

- Paard was slachtprijs waard en ik heb haar veel te duur betaald.

- Paard bleek bij aankomst in de stal verborgen stalgebrek te hebben.

- Heb een overeenkomst laten tekenen om mijn geld terug te krijgen en dat lukt nog steeds niet omdat betreffende persoon steeds verhuist en failliet blijkt te zijn.
Ben het nu via rechtzaak aan het uitvechten en ik kan je vertellen dat kost tijd en geld!

Ik denk dat ik de mw in kwestie ken en ik kan geen kwaad woord over haar spreken.
Ik zat met een afgekeurd paard dat ik voor een slachtprijs weg heb moeten doen. Zij heeft mij in die tijd goed geholpen en een nieuw paard voor mij gezocht die helemaal 100 % in orde was! Ik ben er harstikke blij mee!

Het feit dat de papieren misschien later komen dan afgesproken vind ik geen rede tot paniek als je vergelijkt wat ik nu meemaak (financieel en emotioneel) Het is idd niet netjes een bemerking niet te melden maar mijn ervaring is dat een chip vaak geen kwaad kan afhankelijk van de plek waar hij zich situeerd

Ik moet zeggen dat ik er wel veel van geleerd heb.
Klinisch en rontgenologisch keuren altijd op jouw kosten en verantwoordelijkheid doen. Anders ga je zowieso al de boot in. Zorg ook dat je er bij bent als het om de koop van je paard gaat.

Verder wil ik me niet bemoeien met deze discussie want daar zijn er wel honderd van!
De enige adviezen die ik kan geven kun je boven teruglezen.
Verder wens ik je veel succes en ik hoop dat je niet zo een rompslomp krijgt als die ik heb gehad.
Ik heb me vaak afgevraagd of het mij al die slapeloze nachten wel waard was want ik was uiteindelijk uitgput van het gepieker.

Hoop dat het nog goed komt en ik zal zeker blijven lezen om op de hoogte te blijven!

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:20

Opvallend is wel dat dit je eerste post is Amika123. Dat betekent volgens mij dat je dit account hiervoor hebt aangemaakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:25

Volgens mij is bokt een forum waar zowel positieve als negatieve ervaringen geplaatst mogen worden, of dat nu van een nieuwe of oude gebruiker is maakt niet zoveel uit,Amika123 doet heel netjes haar verhaal zonder Ts aan te vallen en heeft het alleen over haar eigen ervaringen, om dan meteen weer ?????????? erbij te plaatsen vind ik stemmingmakerij.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:31

Natuurlijk mogen er zowel positieve als negatieve ervaringen worden geschreven. Ik schrijf het puur als signalering, opvallend is opvallend en dat kan zowel in positieve als in negatieve zin zijn. Dat jij het dan meteen als negatief bedoeld interpreteert is eerder stemmingmakerij.

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:32

Dit paard komt van een Belgische handelaar? Dan moet je misschien eens controleren of hij in de databank zit. Dan weet je direct waar zijn papier mogelijks is. Als je mij zijn chipnummer geeft, dan kan ik wel vragen aan mijn vriendin die veearts is om te kijken of hij in de databank zit. Als hij er in zit, dan staat zijn laatste eigenaar ook vermeld en ben je weer een stuk dichter? Je stuurt het maar.

MStijns

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:42

Nou nou nou,

ik heb ook maar eens een account aangemaakt.
Wat ik een beetje jammer vind op deze site en uiteraard ook over deze questi is dat er veel word gespeculeerd en dat er te weinig feiten in staan. Het enige concrete is dat je de papieren nog niet hebt, nou nou dat is erg. Zeker als ik het vergelijk met die ene dame die een rechtzaak is moeten beginnen.
Even op een rijtje.
keuringen moet je altijd zelf verzorgen dan heb je zekerheid.
ga eens een paar keer een proefrit maken !
Ik weet niet of het dezelfde verkoper is maar ik heb een dikke week geleden een Aquavit gekocht (schrijf ik dat zo goed ?!) in Nederweerd. Dit paardje word momenteel zadelmaak gemaakt en als die zover is word die zelfs thuis bezorgt. De verkoopster heeft mij erbij verteld dat ie een chipje heeft op de kogel van een achterbeen maar dat is zover ik weet helemaal niet erg zeker niet voor een recreatie paard. Zo zie je maar dat er ook eerlijke verkopers cq handelaren bestaan, misschien is het zelfs dezelfde handelaar wie weet.
Dus ik zou me niet zo druk maken om de papiren je kunt beter je energie steken in het lekker rijden met je paardje.

succes verder met de discussie, M.Stijns

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 19:20

@MStijns het gaat hier om een onbeleerd paard maar dat terzijde en meerdere argumenten van jou kant..
Fijn trouwens dat je weer op bokt bent hoe meer zielen hoe meer vreugd :+
Altijd leuk toch bokt om in discussie te reageren.

@Amika123 vindt het zeer vervelend voor je en hoop dat het allemaal goed komt en fijn dat je met deze vrouw zulke goede ervaringen hebt.
Heb ook met meedere handelaren te maken gehad en niet de ervaring gehad als deze.
Het lijkt mij vrij normaal dat wanneer je een paard te koop aanbied dat alle stukken erbij zijn die bij het paard behoren.(vreemde gedachte wellicht van mij?)
Voel me echt niet aangevallen door jou...prima iedereen is vrij te reageren.

Wil nog even aan iedereen die intresse heeft ik heb een goed contact gehad met de fokker van Aron B ben deze mensen zeer dankbaar ook dierenkliniek Arts&Dier te Klijndijk en zeker ook Paardenkliniek te Kootwijkerbroek (Hr.G.van Bokhorst) voor hun advies in deze.
Deze mensen namen het zeer zeker serieus en niet van ach waar maak je je druk om en ik denk toch zo dat hun genoeg meemaken en zo wel weten waar ze het over hebben.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:34

Als het die van mij zou betreffen, zou ik het / dit ook zeer vervelend vinden.
Ook ik vind dat alle stukken bij het dier horen en dat men fatsoenlijk geïnformeerd dient te worden en zelf heb je ook een onderzoeksplicht.
Daarnaast is het fijn als je elkaar kunt vertrouwen en kennelijk is dat hier niet het geval, anders had TS de papieren allang en als ze, ze niet zou hebben ( om wat voor reden dan ook maar) dan had ook de verkoopster wel meer moeite gedaan, dat zou niet meer dan logisch zijn. Je wilt het beide toch goed oplossen?
Tevens blijkt uit het verhaal van de TS dat de verkoopster niet alles verteld heeft (wat ze wel wist) en dat ze nu een heel ander paard heeft dan dat ze dacht gekocht te hebben, met bemerkingen dan wel beperkingen e.d..
Al met al heel erg vervelend, te meer het feit dat de verkoopster zich nu zo opstelt, uitgaande dat wat de TS verteld klopt.