Hoeveel geld in het reservepotje voor het paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lein_

Re: Hoeveel geld in het reservepotje voor het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:15

Niet zo heel erg veel! Maar wel een papa en mama achter me staan die altijd voldoende geld hebben mocht er echt iets zijn. Betaal wel alles zelf omdat het mýn paard is, maar in principe is geld hier gelukkig geen enkel probleem :) .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 14:19

Ik heb een papa :j :D (en kan altijd renteloos lenen dan als het nodig is :) maar goed: ik ben tzt dan ook een eigen spaarrekening en natuurlijk een gewone betaalrekening dus valt altijd wat te schipperen tussen die )

Gaat mij nu ook puur om de basis, de 1000 euro zal absoluut wel worden aangevuld per maand (want als ik het combineer met het huishoudreservepotje komt er maandelijks wel geld bij). Dit is wat in 1 keer op de rekening wil zetten bij het openen zeg maar :P (ben ook maar student :D Later kan zal het potje dus echt wel groter worden, maar om mee te beginnen lijkt mij nu 1000 euro wel mooi :) )

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:56

Ik hou altijd zo 1000 euro aan maar heb er meestal tussen de 1500 a 2000 euro op mijn spaarrekening staan.
Ik had veel meer, maar een fries veulen erbij gekocht :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 21:39

Ik heb nog geen gezamelijke rekening geopend, doe ik natuurlijk pas als wij echt samenwonen. Maar ik heb de 1000 euro inleg van mij al apart staan :) (was even vergeten dat ik op een oude rekening nog 1000 euro had staan wat ik met mijn spaarpot bij elkaar had gespaard in 18 jaar :P).
Als de gezamelijke rekening er is, zet mijn vriend er ook 1000 euro op :)
Dus dat lijkt mij een mooi basisbedrag die dan (hopelijk) maandelijks kan worden aangevuld! :)

Ik wil jullie allen heel hartelijk bedanken voor het meedenken, ik heb nu wel een beter idee gekregen :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:37

Ik heb een potje van 2500,- maar dit is idd niet alleen voor het paard, ook voor mocht er eens iets stuk gaan > huishoudpotje en paardenpotje samen dus. Mijn vriend en ik sparen allebei apart. Mijn paard is niet verzekerd.

Denk dat 1000,- mooi startbedrag is, en dan steeds beetje bij sparen iedere maand :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:14

Ik haal iedere maand wat geld van mijn bankrekening, en dat doe ik in een potje thuis. Al het losse geld gaat in een spaarpot. Dit is voor als er wat gebeurd met mijn paardje. Er zit nog niet zo veel in, pas €350. Maar iig kan er al een DA voor komen :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:59

Ik heb een betaal rekening, spaarrekening en een paardenrekening.

Op die laatste staat nu iets meer als 1000 euro. Dit is in mijn ogen gewoon een startkapitaal bij calamiteiten.
Ik probeer er elke maand wat bij te storten wil het opschroeven naar 2000.
Op mijn spaarrekening staat ook nog geld en ik laat die rekening niet onder een bepaald bedrag komen.

Helaas komen er soms onverwachte rekeningen op je mat vallen :( (tereugbetalen zorgkosten :( ) . Dus als je denk yes nu heb ik lekker wat over gaat het weer daarheen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 12:30

Cowgirl, dat doe ik nu ook al :) Mijn spaarrekening laat ik niet onder bepaald bedrag komen, soms moet het wel omdat er dan ineens heel veel betaald moet worden maar dan zorg ik wel dat de maand erop het weer is aangevuld tot het minimale niveau.

Dat wil ik met de gezamelijke rekening ook doen: ik wil wel zorgen dat het basisniveau van 2000 euro (grof verdeeld in 1000 paard, 1000 huishoudelijk) blijft staan en als het er wel onder komt, dat het wel snel wordt aangevuld.
(en verder gewoon mooi door sparen op die rekening als het kan :) )

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:44

Ik heb 2 paarden. 1 paard is uitgebreid verzekerd met ziektekosten. Ik heb een hele tijd geen werk gehad. En heb nu ook geen spaarpotje meer. Wel schieten mijn ouders en vriend bij als het nodig is.
Ik werk nu weer en wil nu ook weer een bedrag apart gaan zetten voor de paarden en het huishouden. Ik denk ook aan een bedrag van 2000-3000 euro.

Anne_Kees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:50

Ik heb op dit moment een spaarpotje van zo'n 600 euro. Ik wil eigelijk door sparen tot zo'n 1500 euro en dan iedere maand een vast bedrag erbij doen.. Helaas moet er binnenkort ook een nieuwe zadel komen dus.. ;(

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:26

Hebben jullie ook een vast bedrag wat er iedere maand voor het paard apart wordt gehouden of wordt dat per maand bekeken?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:09

Ik bekijk het per maand. Zodra mijn salaris binnen is gaat er 200 euro vanaf voor de stalling. En dan een klein deeltje voor me zelf om van te leven, en dan de rest(grootste gedeelte) gaat op rekening van paard.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:12

Een potje van bijna 10.000 puur voor als er wat met de paarden is :o . Maarre.... dat potje is al best oud en al vaak bijgevuld (maar ook geleegd, blijkbaar is de balans toch de goede kant op :D). En het scheelt dat het voor zeven paarden is, dan heb je ook een groter potje nodig.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:13

ik dacht al, huh ? 10.000 maar voor zeven paarden is het ander idd. Dan heb je iets meer als 1000 per paard.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 17:25

Hihi ben blij dat ik nu nog maar 1 pony heb, want dat scheelt inderdaad in het reservepotje :P
Mocht er nog een ander paard bijkomen tzt dan zal het reservebedrag natuurlijk ook verdubbelen :) (op de een of andere manier gebeuren altijd dingen tegelijk :+)

Ik wil zelf niet maandelijks een vast bedrag erop storten, meer eerst even kijken wat ik overhoud omdat ik geen benul op van de andere kosten.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:41

Pfffff het is toch wat met al die kosten he...... moeilijk moeilijk. vorig jaar heb ik z'n 1000 euro aan da kosten gehad en heb net weer een rek. van z'n 800 euro gehad..... ik heb ook meestal 1000 euro in het paardenpotje zitten.... maar wil toch ook gaan proberen hem bij te vullen.... ik ga dan ook niet op vakantie dit voorjaar want ik stop het geld in het potje.... bij mijn paard is de ziekte cushing geconstateerd en nu ga je toch wel na denken over wat voor kosten er komen gaan en tot hoe ver wil en kun je gaan??? ik vind het een erg moeilijk onderwerp.... en tjha ik heb al na zitten denken over verzekeren.... naar daar hoor ik eigenlijk meer nadelen dan voordelen over. (dat je erg veel betaald in de maand en dat je dan als nog veel eigen risico hebt)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 23:12

Ik heb geen potje... ik kan ook rood staan eventueel (geloof 2000 euro) en daarbij willen mn ouders altijd bijspringen als dat nodig is En ik heb m'n paard uitgebreid verzekerd dus dat scheelt natuurlijk. Anders als je hem niet uitgebreid verzekerd hebt, vind ik wel dat je iets van een potje moet hebben... Heb dit jaar al paar keer de dierenarts erbij gehad.. en als ik die rekeningen zie voor wat ze gedaan hebben... als ik dat zo had moeten betalen was ik al bijna 1000 euro armer... nu betaalde de verzekering een groot deel gelukkig (al kost die verzekering ook wel 500 euro per jaar...)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:30

Ik spaar geen vast bedrag, ik werk veel over en eens in de tijd laat ik die uren nabetalen en dan stort ik een groter bedrag, bijv. 500 in een keer op m'n spaarrekening. Maar normaal gezien is het toch wel 100,- p.m. dat ik spaar :) wij wonen echt heel erg goedkoop en paardje staat ook niet erg duur dus dat scheelt enorm.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:43

Ik heb een spaarpotje van iets meer dan 2300,- voor mijn pony die niet verzekerd is. Ik stort er niks bij, omdat ik niet genoeg overhou per maand. Mijn potje is puur alleen voor de dierenartskosten en niet voor een nieuw zadel etc. dus dat betaal ik allemaal van mijn gewone rekening. Ik moet alles zelf betalen, en ik kan ook niet terugvallen op mijn ouders en kan ook niet rood staan, dus als het goed fout gaat met Amber, is t ook gelijk klaar...
Ik heb (buiten mijn entingen etc.) geen dierenartskosten gehad, gelukkig.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:16

ik heb een aparte spaarrekening waar ik iedere maand 50 euro op spaar ( dit heb ik automatish ingesteld )
deze rekening is bedoeld voor da kosten , maar dan wel da kosten die hoog oplopen.
de andere kosten zoals hoefsmid en nieuwe spullen en stalgeld betaal ik van mijn gewone rekening.
mijn moeder kan en wil ook bijspringen mocht een van mijn meiden een operatie moeten of een dabezoek wat erg hoog oploopt.

ook spaar ik op die spaarrekening op dit moment bijv voor tuig en een sulky .

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:23

VSW-->TAO

nurses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:35

Mijn paard heeft zijn eigen spaarrekening, daar zet ik iedere maand een vast bedrag op.
Zo heb ik een mooi spaarpotje voor hem, mocht er een keer iets gebeuren.

Heb bij de bank geregeld dat ik niet rood kan staan, als je eenmaal schulden hebt, is het
moeilijk om daar weer uit te komen.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:08

Ik ben benieuwd wie er zijn paard wél verzekerd heeft, maar toch een spaarpotje heef en hoeveel daarin zit..

Mijn paard is verzekerd (uitgebreid) daarom ben ik hierin geinteresseerd daarom deze vraag

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:18

Ik heb dus geen potje momenteel. Wil het wel, maar heb ik nu even geen geld voor. Ik heb mijne ook uitgebreid verzekerd Ik krijg 80% vergoed en als ik bij een aangesloten kliniek ga 100% maar die zitten niet vlakbij, dus voor simpele dingen laat ik een uit de buurt komen, moet hij voor onderzoek/operatie oid naar een kliniek dan ga ik wel bij een die aangesloten is.
Maar wil dus eigenlijk wel nog een potje hebben voor dierenarts kosten, maar denk dan ook 500 a 750 euro ofzo.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:54

melissa_b schreef:
Ik ben benieuwd wie er zijn paard wél verzekerd heeft, maar toch een spaarpotje heef en hoeveel daarin zit..

Mijn paard is verzekerd (uitgebreid) daarom ben ik hierin geinteresseerd daarom deze vraag

1 paard heb ik uitgebreid verzekerd en het andere paard is niet verzekerd.
Ik heb toch een reserve potje van een paar duizend euro. Dit mede omdat je altijd een gedeelte van de rekening zelf moet betalen en ik dat niet van mijn salaris zou kunnen doen. Dan heb ik het niet over een paar tientjes maar over meer dan 100 euro.