Hoe staat jullie paard op de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe staat jullie paard op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:00

Nou mij lijkt het niet dat je een paard naast de weg uit gaat laden :+ Dat zou ik met de grootste sul hier op stal niet eens doen.. Dan maar wachten op een takelwagen en dan vragen of hij naar de eerst volgende parkeerplaats rijdt, en dan evt overladen..

Echt op de berm vind ik levensgevaarlijk. Voor mens en dier ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:05

Warina stond met niets op de wagen.

United staat wel vierkant in de beschermers van eskadron, maar dat is een echte rammer. Op de veewagen doet hij het minder dan in de trailer, maar als je stukken langzaam rijdt of even stil staat begint hij toch weer. De beschermers die ik nu voor hem heb passen perfect, draaien niet en zakken niet af.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:12

pizza64 schreef:
Dit zou te maken hebben met als je pech krijgt met je combinatie en je zou je paard langs de (snel)weg van de trailer moeten halen dan zijn ze verder van het verkeer.

Met pech zou ik ze lekker laten staan := Ligt er wel aan wat voor pech dat is, maar laten we eerlijk zijn. Die ene meter maakt dan ook niet echt veel uit toch :)

Bovendien zou ik toch een vluchthaven oid proberen te vinden.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:13

ik heb mijn pony altijd rondom in de bandages met dikke vilten onderlappen. meestal krijgt ze ook springschoenen voor en achter om. nou is ze wel redelijk ongeduldig op de trailer. als het koud is krijgt ze een wollen dekentje met een fleecedeken erover heen om en als het wat minder koud is alleen een fleecedeken. als het heel erg warm is een vliegendekentje. en als het wat minder warm is in de zomer een zomerdekentje. dus altijd wel een deken op in de trailer. ik heb haar ook standaard links staan in onze 2 paards trailer. en altijd vast aan de trailerlijn met paniekhaak.

Ulaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:03

Een staartbeschermer, en als het wat kouder wordt een fleecedeken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:43

pizza64 schreef:
__Marloes schreef:
Ik ken ook mensen die hun paarden rechts laden en daar dan weer een speciale reden voor hebben.. Ben hem alleen vergeten. :+ Is namelijk een aantal jaar geleden dat ik dat heb gehoort.

Dit zou te maken hebben met als je pech krijgt met je combinatie en je zou je paard langs de (snel)weg van de trailer moeten halen dan zijn ze verder van het verkeer. Maar ja als je dan 2 paarden op de trailer hebt te staan :n

Als ik paarden op de snelweg uit zou moeten laden, gaan alle rijbanen dicht!! Zo niet, blijft het spul mooi op de trailer!
Los daarvan, waarom zou je ze uit willen laden?? Lekke band wisselen kan prima met de paarden erop. Sterker nog, ik heb eens een trailer met twee paarden erop gewisselt van auto, terwijl de trekkende auto niet meer voor- of achteruit kon! Hier was dan welliswaar politiebegeleiding bij, maar je bent toch even met 1800 - 1900kg aan het zeulen!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:54

Die van mij gaat voor in de springschoenen, rondom in de transportlappen + bandages, en hij krijgt een deken om, afhankelijk van het weer een vliegendeken, zweetdeken of winterdeken.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:55

Die van mij krijgt helemaal niks om, alleen s'winters na de les als ze bezweet is een wollen zweetdeken, maar die gaat zogauw ze droog is weer lekker af!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 08:29

De mijne krijgt een halster, meestal rondom bandages met onderlappen, en meestal een zweetdeken. Soms, op korte ritjes draagt hij peesbeschermers rondom, en op lange ritten ook een staartbandage tegen het schuren.
Waarom: ik heb een lief klein shettentrailertje waar ik hem uit laad van buitenaf. En dan wil hij nog wel eens niet de hele klep recht aflopen, maar halverwege eraf stappen en dan vind ik het wel zo'n prettig idee dat er tenminste iets van bescherming om die pootjes zit.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:05

__Marloes schreef:
Sammie schreef:
En er zijn dus een heleboel mensen die dat niet weten en nog steeds hun paard rechts zetten :roll:

Ik ken ook mensen die hun paarden rechts laden en daar dan weer een speciale reden voor hebben.. Ben hem alleen vergeten. :+ Is namelijk een aantal jaar geleden dat ik dat heb gehoort.

1 van mijn verzorgpaarden (20 jaar) heeft een aangeboren afwijking in één van haar achterbenen. Om dat been zo min mogelijk te belasten zetten ze haar altijd op een bepaalde helft van de trailer. ( Ik weet zo snel even niet meer welke kant etc. is al een tijd geleden :) ) Maar een blessure zou dus de reden kunnen zijn.

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:18

heb gesproken met onze trainer (zit al 40jaar in de paardenwereld-drafsport actief etc etc etc)
en die zegt dat het dikke zever is dat je je paard nou links of rechts moet zetten op de trailer,
het gaat er gewoon om dat je je verstand moet gebruiken als chauffeur en altijd voorzichtig en allert moet zijn,
trouwens een trailer kiept zo snel nou ook niet hoor!
daar je als één band lek is je nog steeds thuis kan raken op 3banden

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:19

in zn nakie,, alleen zn halstertje :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:23

Die van mij met een halstertje en transportbeschermers.
Is een engeltje op de trailer dus de kans dat daar wat gebeurd is redelijk klein. Maargoed, er rijden genoeg maloten rond die totaal geen rekening houden met trailers, dus het hoeft niet je eigen fout te zijn als het fout gaat. Dus daarom maar goed beschermd erop. Liever het zekere voor het onzekere.

smeerpudzj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:25

HowdyRowdy schreef:
Alleen een halstertje om en verder niks. Geen beenbeschermers of poespas, waarom zou je? Heeft ie normaal toch ook niet? Alleen maar gevaar op afzakken van beenbeschermers etc. Als je zelf rustig rijd zal hij zich niet bezeren, behalve als je er zo een hebt die zichzelf verwond door tegen de wand te schoppen....

ik ook^^

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:24

Helemaal in zn nakie :D Alleen wel een halster om en vast zetten natuurlijk ;)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:28

of helemaal rondom ingebandageert, of pees+kogel beschermers, en altijd der springschoenen, ook rondom :j
verder meestal een zomerdeken( swinters, met zijn winterdekens), en der staartbeschermer ! :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:04

In de zomer zonder deken.
Nu het kouder wordt met zweetdeken (of winterdeken)
Absoluut geen beenbescherming (geleerd van Petra van 2 moons).
Altijd met 2 zakken hooi.
Links laden
Halster
En ik doe ook altijd het zeiltje dicht of half open.
Dit ivm het op je kont komende vrachtverkeer....

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:06

Eigenlijk niks. Omdat ik niet verder weg met de trailer ga dan mijn les. Maar dat word wel anders, binnekort onze eerste (onderlinge) wedstrijd. Behalve als we net les hebben gehad, dan heb ik haar meestal een deken om. Maar het is 5 a 10 minutjes rijden, en ze is lekker rustig in de trailer. :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:07

Licht er aan wat we gaan doen :)
Wedstrijd een fleece.
Hoefsmid gewoon uit de wei geplukt. Met winterdeken dus.
In de zomer zonder.
En met pokke weer in zijn regendeken.

Het is maar nethoe ik hem van t land pluk! :D
Ik doe nooit iets om zijn benen, en ben dat ook niet van plan! :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:59

Altijd rondom in de transportbeschermers, weers afhankelijk een deken

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:00

Ik heb wel transportbeschermers maar niet altijd om. Mijn paard staat altijd los. Links in een dubbelpaards trailer. Ze heeft geen deken om mits ze in de winter een deken om heeft dan meestal een fleece deken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:14

Ik zet mijn paard ook altijd links in een tweepaardstrailer. Het verhaal van de bolling in de weg en het mogelijk in de berm terecht komen vind ik juist erg aannemelijk in tegenstelling tot wat 2heavenly zegt. Natuurlijk ligt het voor het grootste gedeelte aan de rijstijl van de bestuurder, maar dan nog kan een ongeluk in een klein hoekje zitten. En als je met links laden dan wat kan compenseren doe ik dat graag.

Mijn paarden gaat altijd zonder bescherming de trailer op, krijgen enkel in de winter wel een fleecedeken op. Ik zet ze ook altijd vast. Heb ooit eens meegemaakt dat een van mijn paarden het voor elkaar heeft gekregen om met haar hoofd onder de borststang terecht te komen. Die kon niet uit zichzelf daar vandaan komen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:21

Alle 4 de benen in 3 in 1 beschermers en springschoenen om.
Transportbeschermers was makkelijker geweest maar dan wil die echt geen stap meer zetten...
Afhankelijk van het weer een fleece of wollen deken op.
Staat die buiten zonder deken dan staat hij op de heenweg in de trailer ook zonder deken, neem altijd voor de zekerheid dan wel een fleecedekentje mee.
Heb ook altijd een reserve halster en touw bij me.
Wie neemt er nog meer reserve spullen mee??

Oja en een goed gevuld hooinet natuurlijk!

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:26

Heenweg niets alleen halster , terug weg in de winter wollen deken

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:02

Halster, en zoiezo bandages. Wil geen hele beschermers om, maar wel iets zodat de benen toch wat meer beschermd zijn! :j
Verder krijgt ze ook gewoon een deken om. Ze staat nu ook onder een deken.

In de zomer laat ik de deken weg.