maar niet als je zelf geen onderzoeksplicht hebt voldaan. Jij hebt niks gedaan om te onderzoeken voor de koop of het paard wel of niet wat had. En daarmee heb jij denk ik je eigen ruiten in gegooit.
En zeg nou zelf het is toch ook dom om een kreupel paard te kopen zonder te weten wat het heeft? Dan laat je dat toch onderzoeken voor je het koopt? Aan de andere kant koop je een paard voor 1000 euro omdat je schijnbaar goedkoop een paard wil. Dan moet je achteraf ook niet lopen miepen. Ga dan op zoek naar een paard in een normale prijsklasse.
Dorus
Geplaatst: 29-09-09 23:46
Maar dit topic gaat over een hele andere transactie. Als het topic over jou verhaal gesloten is kan je beter een nieuw topic openen dan in een ander topic reageren. Nu gaan er twee verhalen door elkaar lopen.
En zoals ik ook in het andere topic aangaf ben jij als koper eigenlijk ook wel een beetje naïef geweest door een kreupel paard te kopen en deze niet eerst zelf door een DA te laten keuren.
__Nathalie__
Geplaatst: 29-09-09 23:48
Laat eerst maar eens uitzoeken of het een verborgen gebrek is. het dier was kreupel toen je het kocht. Koper weet niet beter als dat het goed komt. Jij wist dat het dier kreupel was en heb het toch gekocht zonder te keuren. En dat jij een paard koopt om op te rijden is dan jammer. voor 1000 euro kun je van te voren weten dat dat niet veel soeps is. In alle gevallen ben je zelf in gebreken gebleven.
Nou als ik me niet vergis is dat het zelfde. Gaat om het zelfde paard en het paard word door ammie2009 hetzelfde omschreven ook met pees en slacht paard.
ja maar dan is het toch jou fout dat je daar mee accoord gaat? als een paard van 4500 voor 1000 weg gaat gaan er dan geen allarm bellen rinkelen? feit blijft dat wat er ook gezegt is je had moeten keuren. maar mensen besparen graag keuringskosten uit en zitten vervolgens met de gebakken peren zoals jij nu.
__Nathalie__
Geplaatst: 29-09-09 23:54
je had moeten keuren voor je kocht.
En volgens mij is het gewoon het zelfde paard. Allebij 4 heten allebij ammie. Hebben allebij geen pees. En noemt ze beide slachtpaard beide word kwpn aangehaald? beide hebben een scheef been? iets te toevallig allemaal.
Dat is nou wat ik bedoel met dat je beter een nieuw topic had kunnen openen. Je gaat in een topic reageren wat niet over jouw situatie gaat en nou snapt niemand het meer.
zandvangers
Geplaatst: 30-09-09 00:01
. .
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 28-05-22 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt