Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:45

Fay is voor 2000 verzekerd in het A tarief van Efo; geen aanvullende verzekeringen.
Ik betaal 130 euro per jaar hiervoor.
Ik heb geen vruchtdekking maar, mocht ze door het bevallen/verwerpen van het veulen schade overhouden of overlijden dan ben ik dáár wel weer voor verzekerd.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:37

Bij mij is een inspecteur van Equine Risk langs geweest, althans ik was er zelf niet bij. Ze kijken eigenlijk alleen.. en hij heeft in de kootholtes gevoeld.
Bij mijn andere paard zijn ze niet eens wezen kijken :+ We konden geen geschikte datum vinden en hij geloofde het wel :)

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:31

Maar doet een inspecteur van een verzekeringsmaatschappij dan precies is dit niet hetzelfde als de keuringsarts?

Overigens zijn Equine Risk en Hippo Zorg niet een broertje en zusje bij dezelfde grote verzekering?
Reden van vragen is dat bij beide een vergelijkend aanbod is:

ACTIE!
Nu bij een waarde t/m € 4.500,-- hoeft u geen klinische keuring te overleggen,
maar volgt een beoordeling door een inspecteur.

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 08:55

PaysBas schreef:
Maar doet een inspecteur van een verzekeringsmaatschappij dan precies is dit niet hetzelfde als de keuringsarts?

Overigens zijn Equine Risk en Hippo Zorg niet een broertje en zusje bij dezelfde grote verzekering?
Reden van vragen is dat bij beide een vergelijkend aanbod is:

ACTIE!
Nu bij een waarde t/m € 4.500,-- hoeft u geen klinische keuring te overleggen,
maar volgt een beoordeling door een inspecteur.


Hippozorg is bij mijn weten de moedermaatschappij, die handelt ook alle schades af van EquineRisk. EquineRisk mag ook maar tot een bepaalde waarde verzekeringen aannemen. Ik meen mij te herinneren dat verzekeringen vanaf 15.000 euro direct via HippoZorg gaan.

Uprica

Berichten: 1042
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 08:57

@Paysbays, daarom dat ik me afvroeg wat die inspectuer ipv een keuring door je DA inhoud? gaan ze ook buigproeven doen in zijn mond kijken, naar zijn ademhaling luisteren? dat soort dingen.

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:37

Uprica schreef:
@Paysbays, daarom dat ik me afvroeg wat die inspectuer ipv een keuring door je DA inhoud? gaan ze ook buigproeven doen in zijn mond kijken, naar zijn ademhaling luisteren? dat soort dingen.


Bij ons is ook al diverse keren een inspecteur langs geweest. Hij kijkt naar het paard op stand, voelt wat aan de benen/rug en wil het dier op de de volte zien lopen. Meer heeft hij niet gedaan.

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:57

Ik twijfel weleens over een verzekering. Heb er nu geen 1, mijn vader betaalt de da kosten. Toch zit ik er weleens over in, zou me schuldig voelen als hij opeens 2000 euro moest leggen.

Maar bij equine risk staat dit: 'De maximale uitkering per verzekeringsjaar bedraagt 100% van de verzekerde waarde van uw paard; .

Nu is mijn paard niet meer waard dan 2000 euro, dat schiet in sommige gevallen toch niet op? Of zie ik dat verkeerd?

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:01

YankeeBoy schreef:
Ik twijfel weleens over een verzekering. Heb er nu geen 1, mijn vader betaalt de da kosten. Toch zit ik er weleens over in, zou me schuldig voelen als hij opeens 2000 euro moest leggen.

Maar bij equine risk staat dit: 'De maximale uitkering per verzekeringsjaar bedraagt 100% van de verzekerde waarde van uw paard; .

Nu is mijn paard niet meer waard dan 2000 euro, dat schiet in sommige gevallen toch niet op? Of zie ik dat verkeerd?


Dat betekent idd dat je voor de ziektekosten maximaal 2000 euro per jaar kan claimen, dat betekent dat je kosten boven 2500 euro niet meer vergoed krijgt (ze vergoeden immers maar 80% = 2000 euro).

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:06

ja, twijfelachtig hoor. Vind het moeilijk!

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:08

Bij de EFO. Gewoon goeie ervaring(en) mee.
Paarden blijven verzekerd ongeacht hoe oud ze worden. Na afkeuren kun je je paard eventueel zelf wegbrengen.
En niet geheel onbelangrijk, ze waren in mijn geval snel met de financiele/administratieve afhandeling.

Oke, het kost wel wat......(zo'n 500 euro per jaar).

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:28

Lovely schreef:
Bij de meeste WA verzekeringen zijn er 2 grote dieren meeverzekerd en daardoor is het niet nodig om apart te verzekeren, het is misschien de moeite van een belletje waard?

Ik heb net gebeld....Nee je paard is niet verzekert voor "bliksem inslag" oid , dit is puur meeverzekert als er schade aan 3e wordt verricht ,springt voor een auto,loopt een fietser omver ,breekt uit in de wei en rent de straat op,de schade die je paard aanricht valt dan onder de WA verzekering.

Ik ben bij EFO verzekert met de pony,voor €2000,00 en betaal ongeveer €25,00 per kwartaal (heb wel 10% korting omdat mijn schoonvader er meerdere bij heeft verzekert,anders zou het €29,00 ongeveer zijn).
Ik weet dat als ik hem af zou moeten geven 90% uitbetaald wordt.

Uprica

Berichten: 1042
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:57

Ik zit ook te twijfelen.. ik heb altijd een verzekering gehad maar geen uitgebreide. door prive omstandigheden kon ik dit niet meer betalen en heb het opgezegt en spaar elke maand geld of me vakantiegeld gaat er aan op.\
dus dat wil ik niet meer gezien hij elk jaar wel weer wat heeft omdat ie af en toe zo lomp is ( gat in zijn hoofd, lichte peesschedeontsteking dit jaar ) dus ja waar doe je goed aan... het kan dus ook voor komen dat ie dus jaren achter elkaar niet krijgt en dan betaal je idd 500 euro per jaar aan verzekering

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:33

Ik heb een extra verzekering afgesloten, voor of tegen (hoe je het bekijkt), brand en hemelvuur. Kost maar een paar euro extra.
Hiermee is door door bliksem ook verzekerd.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:59

Nuage schreef:
Bij mij is een inspecteur van Equine Risk langs geweest, althans ik was er zelf niet bij. Ze kijken eigenlijk alleen.. en hij heeft in de kootholtes gevoeld.
Bij mijn andere paard zijn ze niet eens wezen kijken :+ We konden geen geschikte datum vinden en hij geloofde het wel :)


Is mijn post niet gezien?

Ik heb dus al verteld dat zo'n inspecteur alleen komt kijken. Hij doet geen buigproeven en het is dus geen klinische keuring.

ChefsSpecial

Berichten: 2703
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:53

Ik heb net met de HiipoZorg zitten bellen....
De inspecteur komt idd alleen kijken... Het is GEEN DA!!! :D

En idd. ff stap draf en galop, gewoon een paardenkenner die beslist of je paard betrouwebaar genoeg is om in de verzekering opgenomen te worden....
Ik krijg alle brochures thuisgestuurd, leest wat makkelijker dan op internet vind ik altijd.... }:0

Maar ik moet zeggen dat het wel goed aanvpoelt... Ik geloof dat ik nu voor de meest uitgebreide verzekering iets van 20 euro per maand kwijt ga zijn.... Ik vind dat betaalbaar, daar kan ik zelf de risco's niet meer voor dragen :+

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:59

denise04 schreef:
Ik heb net met de HiipoZorg zitten bellen....
De inspecteur komt idd alleen kijken... Het is GEEN DA!!! :D

En idd. ff stap draf en galop, gewoon een paardenkenner die beslist of je paard betrouwebaar genoeg is om in de verzekering opgenomen te worden....
Ik krijg alle brochures thuisgestuurd, leest wat makkelijker dan op internet vind ik altijd.... }:0

Maar ik moet zeggen dat het wel goed aanvpoelt... Ik geloof dat ik nu voor de meest uitgebreide verzekering iets van 20 euro per maand kwijt ga zijn.... Ik vind dat betaalbaar, daar kan ik zelf de risco's niet meer voor dragen :+


Zonder ziektekosten neem ik aan?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:05

Ik betaal 38,50 incl ziektenkosten maar excl erfelijke ziekten.
Ligt ook aan je verzekerde bedrag neem ik aan.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:06

Even een aanvulling: hou er rekening mee dat een verzekering voor ziektenkosten per geval nooit meer dan de verzekerde waarde uitkeert. Dus als jij je paard voor 2000 verzekerd en de VA rekening is 3000 (en dat is ie snel) dan krijg je maar max. 2000 uitgekeerd en heb je dus alsnog een potje nodig.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:07

Nuage schreef:
Ik betaal 38,50 incl ziektenkosten maar excl erfelijke ziekten.
Ligt ook aan je verzekerde bedrag neem ik aan.


Per kwartaal?!

linda212
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:09

heb een volledige verzekering bij Hypo en betaal 25 % zelf en zij de rest en mocht mijn paard te komen te overlijden maakt niet uit waar door krijg ik 100 % uitbetaald en heb met deze verzekering nog nooit problemen gehaad en betaal 50 euro n de maand en mijn paard is 7 jaar en verzekerd voor een waarde van 3500 euro

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:13

Chubby schreef:
Nuage schreef:
Ik betaal 38,50 incl ziektenkosten maar excl erfelijke ziekten.
Ligt ook aan je verzekerde bedrag neem ik aan.


Per kwartaal?!


Neeeeeee per maand :D

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:18

Ik zit bij Equipe verzekeringen en betaal een kleine 500 euro per jaar voor een uitgebreide doodverzekering en aanvullende ziektekostenverzekering.
Maximaal uit te keren bedrag is hierbij 4500 euro (voor bedragen daarboven moet je een recente rontgonolische keuring meesturen).

Bari

Berichten: 1515
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: in het noorden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:21

ik heb m paard verzekerd bij de equipe paardenverzekering. uitgebreid op ziektekosten en dat hele paket. ik betaal nu 44 euro per maand, inc terrorismedekking dat wil zeggen dood door opzettelijke schuld van anderen, bvb vergiftiging edg. ik ben er tevreden over. moest alleen een geldige keuringsrapport opstuuren, verder was er ook niemand langs. we hadden ook al ziektekosten gemaakt, goed afgehandeld door hun en stond snel weer op mijn rekening.

Lynske78

Berichten: 1095
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:32

Wat hier al eerder is gezegd. Mijn paard is mss ook maar 2500 euro waard. Daar krijg je maar 75 of 80 % van vergoed plus je moet het ook nog eens voorschieten. En vaak een hoop voorwaarden aan de polis m.b.t. dierenarts en of de situatie acuut is of niet.
En als je dan nog een doodverzekering erbij wilt dan betaal je jaarlijks toch honderden euries. Als mijn paard bijv. een actute koliekoperatie moet ondergaan van 5000 euro dan wordt dat hem niet. Dan houd het voor mij gewoon op. Maar dat is voor iedereen anders.

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:36

Nuage schreef:
In de tinkerfokkerij, waar ik in zit, is dat dus niet normaal. Komt zelfs nooit voor. Natuurlijk ligt het dekgeld ook lager dan wat Yildiz noemt ;)
Ik heb dus ook ervoor gekozen om een vruchtverzekering erbij te nemen en heb het ook al vaker gedaan.



Euuhh nooit? Ook bij Tinkerhengsten zijn er hengstenhouders die levend veulengarantie geven hoor....

Tommie was bij mij verzekerd via de EFO, zeer goede ervaringen, geen wachttijd (let op bij de meeste verzekeringen tellen de eerste of zelfs de eerste 2 maanden dat je je paard/verzekering hebt niet, maar je betaald wel premie!!)
Tommie was deels A en deels B verzekerd voor € 4000,00 ik betaalde 105 euro per kwartaal daarvoor en had € 75 eigen risico per jaar (en niet per gebeurtenis wat bij vele anderen wel zo is).