Vorige eigenaresse heeft te hardnekkig met sporen gereden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:26

Ja dat snap ik maar met poetsen moet je dit toch voelen lijkt mij?
Het is echt een grote plek...
Zou de DA er een keer bijhalen.. dan weet je ook of het nog te behandelen is.

astridelise

Re: Vorige eigenaresse heeft te hardnekkig met sporen gereden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:31

Het lijkt wel of er ook een deuk inzit. Ik ben nu wel benieuwd wat de DA ervan vindt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:31

ten eerste zie ik geen kale plek en het ziet ernaar uit dat je het gewoon zo zelf bij elkaar getrokken hebt.
lijkt wel alsof er een "deuk" onder de huid zit.

lijkt me sterk dat dit komt door 1 keer met te hoge spoor rijden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:35

Misschien kan de TS er even een verhaaltje bij typen wat we erin moeten zien. Ik zie nu namelijk alleen een huidplooi omhoog staam, kalig plekje erop, en daarboven iets 'golfigs', maar dat kan ook lichtval of haar zijn.

Ik heb dus nog wat hulp nodig bij het 'lezen' van deze foto.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:38

Mijn oude paard heeft ook zo'n plek. Als je met je hand erover heen wrijft dan voel je dat de bovenste huid los ligt van de onderhuid. Maar verder hebben ze er geen last van. Het plakt niet meer aan elkaar.
Mijn paard heeft vermoedelijke op een steen of iets anders hard gerold in de wei waardoor ze een vochtbult kreeg. dat vocht ging niet weg en hebben er toen nog een drain ingehad. Maar de huidlagen zijn helaas niet meer aan elkaar gegroeid/ geplakt.
Ik kan er nog wel op rijden maar doe dat nu ook zonder sporen omdat het toch op de zijkant van haar buik zit waar je been ook ligt.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:40

Anoeska schreef:
Misschien kan de TS er even een verhaaltje bij typen wat we erin moeten zien. Ik zie nu namelijk alleen een huidplooi omhoog staam, kalig plekje erop, en daarboven iets 'golfigs', maar dat kan ook lichtval of haar zijn.

Ik heb dus nog wat hulp nodig bij het 'lezen' van deze foto.

Daar heb je helemaal gelijk in.. Hier ook wat hulp nodig bij het 'lezen' van de foto... Als het echter 'alleen een huidplooi' is die omhoog staat en zonder hulp blijft staan, heb je toch een serieus probleem, lijkt me. Of werkt een paarden huid anders dan een mensen huid waar het vocht betreft? Als bij mij een huidplooi zo blijft staan ben ik serieus uitgedroogd...

edit: zelfs een korte periode zou niet moeten kunnen, bedoel ik dan. Bij een goede vochthuishouding hoort huid toch direct terug te springen?

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:44

Tuurlijk heeft ze het een beetje bij elkaar geknepen anders zie je toch niet dat het losse huid is ?
Ik zou zeker de da bellen voor de evt mogelijkheden en zonder sporen rijden.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:56

Misschien is het verstandig gewoon éérst eens naar de vorige eigenaar te gaan en verhaal te halen. Gewoon op een vriendelijke manier, zonder meteen te gaan beschuldigen. Vraag of zij hiervan op de hoogte was/is en of zij weet waardoor het is gekomen. Misschien is er wel een hele logische verklaring voor.

Niet meteen assumpties doen en op bokt je gal spuwen, eerst informeren en zeker weten, dán paniek maken.

AnjaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:59

Ik heb nog meer foto's, ik ga mijn best doen om ze erop te krijgen.
Ik heb de huid inderdaad bij elkaar getrokken.
En ik heb ook foto's dat je echt niets ziet.
Als je een paard komt ga je toch niet hele paard af, of het misschien ergens losse huis heeft.. Geloof mij nou...het was niet te zien.. zoals ik al zij.. ook niet door de DA. :P
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=ORS3TDPG
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=AX7FUTJU
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=D3CM7KLN

Je ziet echt niets........

DL_ schreef:
Misschien is het verstandig gewoon éérst eens naar de vorige eigenaar te gaan en verhaal te halen. Gewoon op een vriendelijke manier, zonder meteen te gaan beschuldigen. Vraag of zij hiervan op de hoogte was/is en of zij weet waardoor het is gekomen. Misschien is er wel een hele logische verklaring voor.

Niet meteen assumpties doen en op bokt je gal spuwen, eerst informeren en zeker weten, dán paniek maken.

Ik doe niet meteen assumpties..
en ik wil ook niet mijn gal spuwen..
Ik heb geinformeerd en ik weet het zeker..
En paniek maken doe ik nooit!!!!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 12-08-09 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:09

Geinformeerd bij wie? Je eigen instructrice?
Dat voldoet in dit geval niet hoor.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:09

Op de foto's is inderdaad weinig te zien.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:13

Pollewoppy schreef:

maar voel je dat niet met poetsen?

AnjaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:17

Kelly_Taco schreef:
Goed opgelet als je dit na al die tijd pas ontdekt :?

Dit soort uitspraken kun je voor je houden, dit voegt niets toe.. :(
DL_ schreef:

Welk geval.. het wordt nu toch wel wat wazig.
De DA heeft dit bevestigt dat het door intensief spoorgebruik komt, gelukkig heeft ze er geen last van
en helaas zal dit nooit meer overgaan :P
De Hoefsmid, mijn instructeur... en nog vele anderen.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:20

Waar wil je eigenlijk heen met dit topic?

Je ziet het niet tenzij je het bij elkaar knijpt, hij heeft er geen last van en je voelt het zelfs niet met borstelen... Wat is het probleem dan wél? Want dat is me na het doorlezen van dit topic nog steeds niet duidelijk.

AnjaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:22

vorame schreef:
Pollewoppy schreef:

maar voel je dat niet met poetsen?

Nee, dat voel je niet.. Met poetsen til ik de huid niet op.. en ik poets op een normale manier.. Niet hardhandig..

Ik wil nergens heen.. Ik vroeg aan het begin of het misschien een verborgen gebrek is en misschien hebben meer mensen
zoiets gezien of gehad.... niets meer en niets minder...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:23

Wat wil je dan? Enkel reacties als : oh wat zielig, en wat slecht van de vorige eigenaar? :n

In 4 maanden tijd kan je veel stuk maken, je kan niet eens zeker zeggen dat je het niet zelf gedaan hebt. Verder kan het ook nog steeds een soort van huidziekte zijn, zoals op pagina 1 al geopperd wordt, maar daar wordt gewoon niet op in gegaan.

Een zielig paard dat lekgeprikt is door de vorige eigenaresse is natuurlijk ook veel interessanter.

Nogmaals: eerst informeren zodat je weet wat er is gebeurd.

AnjaW schreef:
DL_ schreef:

Welk geval.. het wordt nu toch wel wat wazig.
De DA heeft dit bevestigt dat het door intensief spoorgebruik komt, gelukkig heeft ze er geen last van
en helaas zal dit nooit meer overgaan :P
De Hoefsmid, mijn instructeur... en nog vele anderen.....

De vorige eigenaresse, maar dat zei ik net ook al.

Intensief spoorgebruik op langere termijn (járen) of intensief spoorgebruik in maanden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:28

Daarbij, er worden ontzettend veel paarden slecht gereden, da's doodzonde maar als je bij elk paard dat je wil kopen eerst wil gaan kijken of die helemaal perfect gereden word ga je lang mogen zoeken vrees ik.... Elke ruiter heeft wel zijn of haar "gebrek". ;) Verder ga ik met DL mee, je kan niet bewijzen wíe hem stuk gereden heeft.... Jij of de vorige eigenaar gezien je hem al vier maanden hebt.

Een verborgen gebrek is het niet iig. En als het dat wel zou zijn? Zou je hem dan terug brengen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:33

Hmm, ik zie het zo op het eerste oog ook niet.. :n

ik zou het persoonlijk niet zien als een verborgen gebrek, daar het dier er geen last of pijn van heeft.

Daarbij, als je het paard terugbrengt, wat dan? Dan gaat hij/zij straks wellicht de handel in. Ik zou dat persoonlijk niks vinden voor een braaf dier met "alleen" wat extra rek in zijn huid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:35

Vind bovendien maar eens terug een ontzettend braaf paard waar je ook nog een klik mee hebt, die betaalbaar is én die Z gelopen heeft.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:36

Wat heeft de dierenarts er verder eigenlijk van gezegd? (Sorry als ik daar overheen gelezen heb)? Over evt. afsterven van de losse huid ofzo? Of kan het verder geen kwaad?

pharagirlke schreef:
Vind bovendien maar eens terug een ontzettend braaf paard waar je ook nog een klik mee hebt, die betaalbaar is én die Z gelopen heeft.

Helemaal mee eens

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:38

DL_ schreef:
In 4 maanden tijd kan je veel stuk maken, je kan niet eens zeker zeggen dat je het niet zelf gedaan hebt. Verder kan het ook nog steeds een soort van huidziekte zijn, zoals op pagina 1 al geopperd wordt, maar daar wordt gewoon niet op in gegaan.

Dat viel mij ook al op :+
Zelfs als er nog een andere bokker hetzelfde zegt, incl de naam van dat huidprobleem, dan nog wordt die optie genegeerd.
Maar wel met vingertje wijzen naar de vorige eigenaar, want die heeft m zeker weten doorgespoord.

AnjaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:46

Voor de allerlaatste keer!!!

1) Het is geen huidziekte, het zit nl. precies bij de sporen aan beide zijden.
2) De DA bevestigde dat dit door intensief spoorgebruik is ontstaan.. vele vele vele vele vele jaren...
3) Heb ik haar gekocht om mijn angst te overwinnen, na een val van een ander paard.. 4 mnd. ziekenhuis.. gebroken rug, arm en stuitbeen etc..
4) Denk je dan echt dat ik meteen dat paard met sporen kapot ga rijden.
5) Ik was allang blij dat ik langer dan 1 minuut erop durfde te blijven zitten.
6) De laatste weken pas, heb ik beetje bij beetje mijn angst iets weten te overwinnen.
7) En nog heel veel wat ik wil zeggen, maar beter niet kan doen.

Ik wordt niet graag beschuldigd en ik beschuldig de vorige eigenaar niet. Het is een feit wat is vastgesteld!

Het paard gaat ook niet weg.
En ik wil het paard ook niet terug brengen.
Ik ben ook niet op geld uit.
Ik baal er alleen flink van, omdat ik het zielig vind, dat er op zo'n manier met haar is omgegaan.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:49

Je leest niet. Laat maar, succes met je paard.

Ik zou ook eigenwijs en wel gewoon geen contact opnemen met de vorige eigenaar maar wel gewoon beschuldigend wijzen. Toch altijd fijn, een kans om jezelf te verdedigen :j

En dag hoor! :evaw:

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:51

Heeft de dierenarts ook nog iets gezegd over hoe nu verder?
Heeft de losse huid verder nog gevolgen of kan het geen kwaad? Daar ben ik wel benieuwd naar. Hoop voor jou natuurlijk het laatste, maar omdat ik hier in het topic ook las over afsterven van losse huid..

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:52

Ten eerste, als jij de titel van je topic geen beschuldiging vind, vraag ik me toch af wat het dan wél is?!?!

Ten tweede, heb je nou echt gelezen wat ik heb geschreven over die huidziekte, of roep je maar gewoon uit principe dat het niet zo kan zijn, omdat het je beter uitkomt. Kan je doen alsof wij niet lezen, maar ehm..?