Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Miss_Brandy schreef:Ja het is me wel duidelijk dat ik niet de enige ben die er over denkt dat het verstandig is te stoppen.
@ musje, ik kom nu inderdaad niet echt meer aan ontspannen toe door verzorgster.
ik heb waarschijnlijk al een andere verzorgster gevonden.
een leuke spontane meid die ook meedenkt.
ze heeft dan wel niet zoveel geld, wat niet uitmaakt!!!!, maar denkt wel mee. Ze zei zelf al van dan betaal ik 50 euro en dan kom ik maar 1 dag ofzo als u dat wil.
Echt zo lief! We hebben dinsdag avond afgesproken om te gaan rijden en kijken wie het nu is. Ik wil wel dat ze gewoon lekker 3 dagen komt, en dan zeker lekker gaat rijden en genieten.
Dat is mijn grootste eis! GENIETEN hahaha.
Ze is 18 en komt ook uit de buurt en is al een tijdje op zoek. klinkt me allemaal leuk en positief in de oren!
We zien wel hoe het allemaal loopt, elke bijdrage scheelt mij toch iets;)
Saffier schreef:@ TS, zorg dan dat mocht het doorgaan je dit voor de vakantie van je huidige verzorger meld, en haar haar geld terug geeft mocht ze het inmiddels over hebben gemaakt.
Door het voor haar vakantie te melden kunnen jullie SAMEN haar spullen nog uitzoeken.
? Want wie is nu wie nodig?eilleen333 schreef:Ik heb niet alles gelezen, en het kan zijn dat ik het fout heb, maar ik wilde dit toch even melden...
Voor zover ik weet is het in Nederland zo dat degene die het meest voorziet in de kosten van het onderhoud van een paard de eigenaar is. En dan maakt het niet uit op wiens naam hij staat. Als zij dus kan aantonen dat zij de helft betaald, zou zij op dit moment dus half eigenaar zijn.
Ik heb zelf ook een paar bijrijders gehad, en deze nooit iets laten betalen. Op deze manier geef je ze nl geen rechten en kan je ze zo wegsturen als iets je niet bevalt. Als je ze (de helft) laat betalen geef je ze ook rechten vind ik. Ze betalen, dus dan vind ik persoonlijk dat ze ook wel wat inbreng mogen hebben. Eigenaar houd wel het laatste woord vind ik, maar blijkbaar is dat dus niet altijd zo.
Maar ik weet niet 100% zeker of het dus zo is dat degene die de meeste kosten draagt de eigenaar is, maar ik zou het of uitzoeken, of er de volgende keer rekening mee houden. Je weet immers maar nooit...
maureen_85 schreef:Ik zou ermee stoppen, dit werk niet meer. Ik zou een nieuwe verzorger / bijrijder zoeken en gebruik maken van een contract zoals de bijrijderovereenkomst van Vereniging Eigen Paard

chocobroodje schreef:Tsja wat mij opvalt aan het verhaal is dat je wel heel zwaar op haar leunt. Er zijn wel afspraken maar blijkbaar niet duidelijk genoeg. Dat iemand 1 malig later is met geld, kan gebeuren. Maar ik vind wel dat je het verhaal op een rare manier brengt. Dat jij geen geld hebt om je paard te onderhouden is niet het probleem van je verzogster. De helft van het stallingsgeld vind ik persoonlijk een enorme klap geld, en dan krijgt ze nog een trap na van je. Ik vind het niet erg netjes van je, en dan klaag je ook nog dat ze op vakantie gaat en je (tijdelijk) fulltime voor je eigen paard moeten zorgen. Erg raar verhaal, of ik heb het zo verkeerd begrepen.