Trailer kopen: welk merk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Trailer kopen: welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:51

Volgens mij heeft TS haar keuze al wel gemaakt (als ik zo haar berichten lees)
En dat is dat ze GEEN 2-paards wil, en een zadelkamer ook overbodig vind.

Ieder z'n keus, maar die paar 100 euro die je nu meer uitgeeft kun je over een aantal jaren besparen aan een andere auto die je dan (eventueel) nodig hebt.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 00:31

annastasia schreef:
Volgens mij heeft TS haar keuze al wel gemaakt (als ik zo haar berichten lees)
En dat is dat ze GEEN 2-paards wil, en een zadelkamer ook overbodig vind.

Klopt wel, al hou ik nog een slag om de arm. Ik vind het comfort voor mijn paard belangrijker als hij zo lang moet reizen, dan dat ik mijn rotzooi kwijt kan.

annastasia schreef:
Ieder z'n keus, maar die paar 100 euro die je nu meer uitgeeft kun je over een aantal jaren besparen aan een andere auto die je dan (eventueel) nodig hebt.

Je bedoelt een kleinere auto, zodat de rotzooi in de trailer kan? Maar die auto wordt ook voor de zaak gebruikt, dus veel kleiner zal die niet worden en dat maakt die tweepaardstrailer weer overbodig! Is grijskenteken, dus een andere auto wordt weer een pickup...

Oh ja, ben gister naar de Böckmann dealer geweest. Was toevallig toch in de buurt om de nieuwe badkamer uit te zoeken. Geode indruk gekregen, degelijke trailer en fijne dealer (CBG, Goes) met veel verstand van zaken. Westfalia is inderdaad door Böckmann overgenomen en daarom heeft de laatste het gepatenteerde schokbrekersysteem van westfalia tegenwoordig ook. Disndag krijg ik de prijzen door van een aantal opties, zoals trapbescherming (de verkoper was met vakantie). Ik heb hem inmiddels ook in het aluminium gezien (2paards). Erg mooi, maar 8k voor een trailer is me te gek!

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 08:25

Inmiddels ook info binnen van een paar andere merken. Ziet er allemaal op het eerste gezicht goed uit, dat maakt de keuze niet makkelijker....

Beauloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:26

Weijer vind ik een prut-fabriek maar dat is mijn mening.

vind ik ook!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:31

Beauloveyou schreef:

vind ik ook!

Enige argumentatie daarvoor zou wel aardig zijn. Losse flodders, zoals deze, zijn niet zo zinvol.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 23:37

Eens met ikke, te meer omdat andere mensen erg positief zijn over hun Weijer... dus Beauloveyou, waarom vind je dat?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 23:11

ikke schreef:
Beauloveyou schreef:

vind ik ook!

Enige argumentatie daarvoor zou wel aardig zijn. Losse flodders, zoals deze, zijn niet zo zinvol.

Leeftijd zegt genoeg.

Ben zeer tevreden over mijn Weijer! :) Veel trailer voor weinig geld.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 16:29

Heb vandaag de Thiel info doorgeworsteld. Viel niet mee, de hele folder is in het Duits. Net als van Humbauer trouwens (toen ben ik afgehaakt). Thiel wordt hem niet omdat 1) alleen polyester trailers en 2) er zitten niet drie van die M-profielen aan de zijkant en mij is op het hart gedrukt om dat wel te doen omdat ik ook door bergachtig gebied rijdt en je zonder te weinig stevigheid en stabiliteit hebt.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:38

karijn schreef:
Ikke: Westfalia is inderdaad door Böckmann overgenomen.
Mirjam: Stam Aanhangwagens in Kaatsheuvel (of Sprang Capelle) verkoopt Böckmann. Ik weet niet of hij ook Westfalia levert, je zou eens kunnen informeren. Hij heeft ook regelmatig hele goede tweedehands Brenderups, waarover ik al eerder schreef, staan. Voor jouw activiteiten misschien wel handig om die tweepaards met zadelkamer te nemen. Gigaruimte zodat je je spullen niet meer achter je stoelen in de auto hoeft te stouwen. Wel zo veilig! Het tussenschot kun je permanent opzij zetten.

Westfalia bestaat weer!!! Een aantal jaren inmiddels. Westfalia Jupiter kan ik je echt aanraden. Super afgewerkt. Voor de lange afstanden is de onafhankelijke wielophanging ideaal. Zo goed als vergelijkbaar met de ophanging van Bockmann. Alleen is het bij Bockmann een optie en alleen mogelijk om het onder de 2 paards te zetten, bij 1 1/2 zou het niet mogelijk zijn.
Zijkanten van het polyster vallen niet niet de profielen maar er overheen (ook bij de Bockmann XL, waarschijnlijk dezelfde mal?) daardoor heb je een stuk minder kans dat het hout wat ertussen zit kan rotten. Westfalia trailers zijn inmiddels ook voorzien van een kunststof bodem, scheelt ook weer met het rotten. Bij ons gaf de kreukelzone van Westfalia de doorslag.

alinuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:40

ik heb een heja *****
1,5 paards
en ik ben er zer tevreden over!!
stevig, ruimtelijk, makkelijk te onderhouden

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 10:50

Odi schreef:
Zijkanten van het polyster vallen niet niet de profielen maar er overheen (ook bij de Bockmann XL, waarschijnlijk dezelfde mal?) daardoor heb je een stuk minder kans dat het hout wat ertussen zit kan rotten.

Odi, wat bedoel je met deze zin???

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:16

Waar het ijzer stopt en het hout begint zit een profiel en daar kan water tussen komen.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 15:18

Ah, op die manier! Idd ook iets om op te letten!

Vanavond de Hotra folder doorspitten...

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 18:13

Heel wat info verder en dan blijft er maar weinig over: Atec, blomert, Bockmann, Humbaur en Weijer. Sommige helemaal geen reactie van gehad (mag ik toch wel verwachten binnen twee weken) en sommigen zit het raampje te hoog, hebben geen 1,5 paards in het assortiment of geen hout. Ik wil deze week beslissen, dus ben benieuwd wat het wordt!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:25

ikke schreef:
Je had ook gewoon het schot kunnen verplaatsen, zodat je de ruimte van een 1,5-paards in een tweepaards hebt of domweg geen schot erin zetten. Je eigen creativiteit is de enige beperking :D

Als je het schot verplaatst zit ie alsnog in de weg :7 En als je em er uit haalt hebben mijn paarden te veel ruimte ;) Dus voor mij was dat geen optie! Het ligt er gewoon aan wat jij belangrijk vind en ik vind het erg balngrijk dat het fijn werkt!
Maar ik moet zeggen dat ik nu ook vastloop :o Maar een 2 paards trailer zou me daarbij al helemaal niet hebben kunnen helpen :7 Misschien moet ik toch maar een aan vrachtwagen...

MirjamN schreef:
Heel wat info verder en dan blijft er maar weinig over: Atec, blomert, Bockmann, Humbaur en Weijer. Sommige helemaal geen reactie van gehad (mag ik toch wel verwachten binnen twee weken) en sommigen zit het raampje te hoog, hebben geen 1,5 paards in het assortiment of geen hout. Ik wil deze week beslissen, dus ben benieuwd wat het wordt!

Welke merken heb je "afgekeurt" om het zo maar te zeggen en waarom? Ben wel benieuwd...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:04

Rianneke schreef:
ikke schreef:
Je had ook gewoon het schot kunnen verplaatsen, zodat je de ruimte van een 1,5-paards in een tweepaards hebt of domweg geen schot erin zetten. Je eigen creativiteit is de enige beperking :D

Als je het schot verplaatst zit ie alsnog in de weg :7 En als je em er uit haalt hebben mijn paarden te veel ruimte ;) Dus voor mij was dat geen optie! Het ligt er gewoon aan wat jij belangrijk vind en ik vind het erg balngrijk dat het fijn werkt!
Maar ik moet zeggen dat ik nu ook vastloop :o Maar een 2 paards trailer zou me daarbij al helemaal niet hebben kunnen helpen :7 Misschien moet ik toch maar een aan vrachtwagen...

Ga dan meteen voor een echte, op C-rijbewijs. Zijn goedkoper in aanschaf èn in de heb.......

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 21:43

Ik heb op 16 augustus alle bovenstaande merken aangeschreven, behalve Brenderup, want daar kon ik geen emailadres van vinden. cheval liberté, DWS (DWS Prestige niet, wel van andere merken), Vans Fautra, Heja, Ifor, Mustang, Saris, Sluis/West, titan, Waco en Wesco geen reactie gehad tot op 2 september. Als je in twee weken tijd niet op een mail kan reageren, vraag ik me ten zeerste af hoe d service zal zijn... "Ik heb een kapotte trailer" "Komt u maar over een week of drie, dan hebben we tijd om hem te repareren!" Dus die jongens hebben hun kans gemist.

Atec, blomert, bockmann, Henra, Hotra, Humbaur, Theil, Westfalia, Weijer en XX trail netjes reactie gehad. Niet allemaal even goede folder en even goede info, maar vooruit. De folder van de Bockmann springt er echt uit, als je die hebt gelezen, weet je alles en ben je overtuigd van hun kwaliteit, ook als je een kritische consument bent!

Voor mij vallen van die laatste de Henra. hotra, Thiel en XX trail af vanwege de hoogte van het raampje (166+) en de westfalia omdat ze geen 1,5 paards hebben.

dus het lijsje is nu beperkt tot: atec, blomert, bockmann, humbaur, weijer. Van Blomert en Humbaur geen afmetingen, dus die kunnen nog afvallen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:13

MirjamN schreef:
Als je in twee weken tijd niet op een mail kan reageren, vraag ik me ten zeerste af hoe d service zal zijn... "Ik heb een kapotte trailer" "Komt u maar over een week of drie, dan hebben we tijd om hem te repareren!" Dus die jongens hebben hun kans gemist.

Dat kan ik heel goed snappen!! En bekijk ook van de andere merken de service eens goed... Ik weet bijv van bepaalde merken dat als jij stukken hebt hun de trailer bij de dichtsbijzijnde dealer kosteloos ophalen ;) Scheelt een hele hoop gedoe mocht er iets goed mis zijn!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:57

Ik moet zeggen dat de meeste bij mij wel binnen 1 a 2 dagen reageerden (maar dat waren allen dealers), een pas na anderhalve week. Maar toen had ik mijn rondje trailerboeren al gehad en dat was een beetje mosterd naar de maaltijd, te meer omdat de prijs die hij noemde ruim €1000 hoger lag dan de offerte van een andere dealer voor exact dezelfde trailer. (maar dan zat er wel een speciale striping op 8-) )

Ik moet zeggen dit is me nu twee keer overkomen, laat je duidelijk merken dat je al meerdere offertes hebt liggen van trailers, krijg je een prijs die veel hoger ligt. Op een of andere manier denken ze soms dat je maar bij een dealer gaat kijken. Het scheelt enorm of er een dealer in de wijde omgeving is of meerdere. Bij meerdere krijg je gelijk een goede prijs, bij maar een dealer in de buurt betaal je zo veel meer voor hetzelfde, dan kan er nog over gepraat worden, maar het hele verschil gaat nooit lukken, dat is te groot.
Voor mij houdt dit in dat ik waarschijnlijk een trailer ga kopen in de andere kant van het land, die extra diesel kan niet op tegen het verschil in aankoopprijs.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 11:20

Ik heb via de hoofdwebsites gezocht en niet op dealer, maar kwam toevallig bij een bockmann dealer uit en die is wel goed bezig! Maar dat scheelt misschien wel, dat de dealers er feller op zijn? Ben van een aantal merken doorverwezen naar dealers.

En welke merken heb je info van gekregen en welke gaat het worden? ze zitten bij mij allemaal rond de 5000 euro van 4700-5300 zeg maar.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:08

Ik heb info van Böckman, Heja (alleen prijslijst), Blomert, Atec, Humbauer, Weijer, XXtrail en Thiel.

Mijn wensenlijstje was Volpolyester of Aluminium opbouw, de trailer staat met weer en wind buiten en dat heeft zeker effect op de levensduur. Daarnaast met zadelkamer, rubber vloer en zwaar automatisch neuswiel. De Alu vloer komt bij de meeste neer rond de €500 extra, hetzelfde voor de zadelkamer en aluopbouw meerprijs is gemiddeld €1500.

Qua prijs ligt dit dus een stuk hoger, de laagste is rond de €6000 en de hoogste bijna €8000, de meeste zitten rond de €6800 - €7000

Zover ik nu ben is de Blomert favoriet bij mij, alles ziet er netjes afgewerkt uit, 3 steunen aan de zijkant (uitzondering, de meeste hebben er nog maar 2) en ruime zadelkamer. Qua prijs ergens in het midden, maar ik betaal liever iets extra dan dat ik me erger aan dingetjes waarvan ik nu al twijfels heb en straks misschien grote spijt en voor dat bedrag wil ik het gewoon goed hebben.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:17

ik ben naar de plaatselijke rijvereniging gegaan en daar de trailers bekeken en de eigenaren gesproken, het is hier een ifor williams geworden, helemaal top. Bij stet vandaan in h'waard.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:48

Wij zijn eerst naar een redelijk groot concour geweest. Kijken wat voor een soort trailers er allemaal zijn. Uiteindelijk zijn we bij 3 merken gaan kijken. Gelijk de oude trailer mee genomen en een prijsopgave laten maken.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:05

MirjamN schreef:
Ik heb via de hoofdwebsites gezocht en niet op dealer, maar kwam toevallig bij een bockmann dealer uit en die is wel goed bezig! Maar dat scheelt misschien wel, dat de dealers er feller op zijn? Ben van een aantal merken doorverwezen naar dealers.

En welke merken heb je info van gekregen en welke gaat het worden? ze zitten bij mij allemaal rond de 5000 euro van 4700-5300 zeg maar.

5000 voor een houten 1,5 paards ja? Vind dat toch wel erg prijzig dan naar verhouding. Wat ook nog een idee is (beetje gek misschien) maar ik heb voordat ik een trailer gekocht een jaar of 2 trailers gehuurd en geleend waardoor ik dus alle types zo ongeveer wel gehad had. Is erg fijn met je keuze maken en je gaat op dingen letten waar je anders nooit opgekomen was.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:39

MirjamN schreef:

Dan zijn de trailers binnen een jaar fors duurder geworden :(:)
Maar ik moet zeggen dat als je ergens gaat praten het ook al een stuk in prijs kan schelen ;) Ik ging 15 km verderop bij een dealer praten en toen zette hij bij voorbaat al een goede prijs neer voor een voor mij complete trailer, bij een ander had ik em voor die prijs nog kaal... En toen heb ik er nog het 1 en ander bij en afgel*lt :+