Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cp112 schreef:Nou die van het ICS heb je ook helemaal niks aan zeg.
ja er hebben hier stagaires gewerkt en die hebben dan waarschijnlijk niet gecontroleerd of er al een paard was met hetzelfde chipnummer. Gewoon een grove fout dus!
Wat moet ik hier nou weer mee. Ze wou wel het paspoort innemen en een duplicaat van het originele (fjordenstamboek) paspoort sturen. Dat heb ik even niet gedaan aangezien ik deze nog nodig ben.
@Crossmonster, Ja daar heb ik foto's van, het paard is bont van kleur en heeft hele aparte stippen die overeen komen. Ook qua karakter is het precies hetzelfde paard.
Zowiezo hebben wij net zijn chip gecontroleerd met een apparaat en die klopt dus wel met het nummer opgegeven bij zowel ICS als het fjordenpaard.
Mariska_28 schreef:Haha ICS heeft nooit een stagaire gehad. Alles werd gedaan door XX (die je vast ook aan de telefoon gehad hebt) die dit idd wel vaker deed!
cp112 schreef:het ICS is hier de schuldige, nu hoor ik dat daar wel vaker gesjoemeld wordt dus dit verhaal krijgt nog een staartje maar dit kan ik verder niet openbaar bespreken. Voor de geinteresseerden is er PB.
Grit schreef:cp112 schreef:het ICS is hier de schuldige, nu hoor ik dat daar wel vaker gesjoemeld wordt dus dit verhaal krijgt nog een staartje maar dit kan ik verder niet openbaar bespreken. Voor de geinteresseerden is er PB.
Hoeft niet, degene die dit bewust wilde doen, kan gewoon alles ingestuurd hebben naar het ICS en een paspoort aangevraagd hebben. Zo heb ik dat ook gedaan (bij een ander tinkerstamboek). Volgens mij is er bij mij niks gecheckt, dus wat ik heb ingestuurd is voor waar aangenomen en er is een paspoort gemaakt. Ik weet niet of de ingestuurde informatie bewaard wordt, ergens moet daar een naam van de chipper of da staan.
Maar misschien weet jij al meer en ligt de fout wel bij het ICS, dat zou dan heel ernstig zijn.

Nuage schreef:Het ICS had idd moeten checken bij welk stamboek het chipnummer was geregistreerd aangezien de eigenaar er geen paspoort bij had. Maar het spijt me, de toenmalige eigenaar had dit ook kunnen doen. Waarschijnlijk is toen gezegd paspoort kwijt, dus we maken een nieuwe. Dat kan gewoon, is niks illegaals aan.
Bij tinkers wordt de leeftijd vaker geschat, en dit zal nu ook gedaan zijn. Verkeerd, dat wel.
Het enige wat slim was geweest is als het ICS of de eigenaar de chip hadden opgezocht en het fjordenstamboek hadden gecontacteerd. Niet alleen i.v.m. de geboortedatum maar ook om diefstal uit te sluiten. Lijkt me trouwens dat de geboortedatum van jouw paard niet bekend is? Er staat vaak alleen een jaartal of 01-01-1992. Dat betekent dat ook het fjordenstamboek een schatting heeft opgenomen, dat is niet vreemd bij tinkers.
cp112 schreef:Kan dat niet dan? De fokkers staan er ook in want die kwamen ook van terschelling en waren kennissen van degenen die in 2005 het paspoort aangevraagd hebben. Misschien had hij wel een veulenregistratiebewijs oid?
Nuage schreef:Eens.
Maar wat wil je nu nog vraag ik me af... fout herstellen en klaar ermee. Ergens zit een eigenaar in het rijtje die een paard verkocht met een onzinleeftijd ertussen. Die is in mijn ogen de echte oplichter.
En dat zijn ze wel degelijk.