Vreselijk trailerprobleem, wie kan helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Re: Vreselijk trailerprobleem, wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:48

en dan nog even bedenken dat het paard ook met kalkoenen in om kan vallen en gaan trappen, hoe groot is de kans op blessures...... dan zijn de verwondingen nog groter.
advies: zonder kalkoenen vervoeren, en zonder losse matten, die gaan echt onherroepelijk schuiven bij een paard dat niet stabiel staat.

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:54

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:59

suus_Mette schreef:
Miss_m schreef:
Je paard op de trailer met kalkoenen :? ? Dan staat ie lekker stabiel joh .... Dat moet je dus echt NIET doen !!
Verder veel succes met je paard laden.

Die kalkoenen moet je natuurlijk niet 'gewoon' in doen, maar icm die rubberen mat met de gaten erin ;) Ik weet niet of het werkt hoor, ik garandeer je ook niks, maar het lijkt me opzich wel logisch ;)

Dan nog niet, hoe wil jij je paard de hele weg in die gaatjes laten staan ?, op kalkoenen staan ze zooo onstabiel. stel je voor dat jij zo moet blijven staan... houd je ook niet lang vol...
bovendien gaan de pezen zo naar de klote, je paard mag niet voor niets niet op een harde ondergrond lopen met die dingen

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:07

mijn paard deed dit ook nog in ergere maten wel, na er over getwijfeld hem op cursus te sturen hebben we zelf het volgende gedaan. Dit doen de meeste in eerste instantie ook. Kijk hoe het tussen 2 touwen inzetten los op een 1 1/2 of 2 paards gaat. Dat deed die van mij na 1 of 2 korte ritjes al helemaal goed. hij staat helemaal links met ze billen en helemaal rechts met ze hoofd en hij kijkt achterom. Zo staat hij fijn en stabiel voor zichzelf.

Geef je paard ook geen hooinet, mijn ervaring is dat dat ook tegen kan werken.

x_Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 17:43

Ja inderdaad... Aan ieder verhaal zit wel een goede en een slechte kant. We zijn nu bezig om eens in de 2 dagen te oefenen in de trailer, en het gaat al geel goed. Ze zet nu haar benen verder uit elkaar, en binnenkort gaan we weer in de 2 paards trailer oefenen en kijken hoe dat gaat. Maar het tussenschot moet er wel in omdat er anders ook een ander paard bij staat.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:37

Hoe staat het met je bodem dan?

x_Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 21:34

Nou die is niet heel glad, wel normaal geloof ik...

Maarja, wat is normaal??

polly76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:21

Ik kan er ook over mee praten , het is erg vervelend iig.
Mijn paard laat hem ook gewoon vallen , op een 2 paard trailer kan ie al helemaal niet dan raakt ie helemaal in paniek.
Op een 1,5 gaat het iets beter mits je stap voets te bochten omrijd.
Doordat het een keer zo raar is gegaan op de trailer heeft hij waarschijnlijk een scheve rugwervel of verzuurde spieren eraan over gehouden waar hij nu voor behandeld word.
Hij stapt ook zo de trailer op maar idd als je gaat rijden gaat het al mis. goeie rubberen matten etc niks helpt.
Ze doen het of ze doen het niet denk ik , het is alleen heel vervelend voor het paard en de eigenaar of bestuurder van de auto.
Ik heb helaas ook nog geen oplossing gevonden.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:10

Ik zou echt niet weten waarom je paard problemen zou krijgen als hij gewoon vlak staat omdat de kalkoenen in de mat zitten.
Tja dan maar niet in de trailer zou ik denken want met of zonder kalkoenen zijn ijzers een gevaar voor zijn benen, hoe dik de bescherming ook is die je eromheen doet.
Een goede mat moet ook vast zitten en nooit los in een trailer liggen.
Daarbij zijn gaatjes matten zo wie zo beter omdat als ze dan plassen het veeel minder glad is.

Maar goed, succes ;)

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:18

Tsja, hier ook een paard die precies hetzelfde doet. Wij hebben het tussenschot open en een langere balk gekocht om er achter te zetten. Het is een kwestie van keuzes maken; als je je paard een plezier wil doen dan vervoer je hem zonder een ander paard met het tussenschot open.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:31

Shyla25 schreef:
Ik zou echt niet weten waarom je paard problemen zou krijgen als hij gewoon vlak staat omdat de kalkoenen in de mat zitten.
Tja dan maar niet in de trailer zou ik denken want met of zonder kalkoenen zijn ijzers een gevaar voor zijn benen, hoe dik de bescherming ook is die je eromheen doet.
Een goede mat moet ook vast zitten en nooit los in een trailer liggen.
Daarbij zijn gaatjes matten zo wie zo beter omdat als ze dan plassen het veeel minder glad is.

Maar goed, succes ;)

Omdat een paard dan precies goed moet staan om in de gaatjes te zakken.
Anders staat hij scheef en nog minder stabiel.
Ook dekans op het verwonden wordt een stuk groter.
Mag ik zo vrij zijn om het een dom idee te vinden en te hopen dat niemand het ooit gaat proberen?

x_Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 15:04

Even een mededeling voor de geïnteresseerden:

Veel geoefend in de trailer, kleine rondjes met veel linkerbochten.
Ik stond er bij in om haar te belonen enzo, en op het laatst ging het gewoon helemaal super. Toen ging ik een week met haar op vakantie dus moest ze wel weer in de trailer, 1.5 uur. Ik vond het spannend, want dat zou de eerste keer weer alleen in de trailer zijn. Maar... Het ging helemaal super! Foutloos! Ik natuurlijk heel blij, maar in die week konden we niet meer oefenen dus op de terugweg weer afwachten hoe het zou gaan, maar dat ging ook goed!
Dus ik ben heel blij, haha (alleen wel hopen dat het zo blijft)

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:10

Hey, mooi joh! Goed gedaan! ;)