Ulfeino schreef:Mijn paard heeft geen vervelende ervaring met de trailer gehad, maar wilde op een gegeven moment er ook niet meer in, hij wilde wel van huis weg maar na de les of bij de hoefsmid vandaan er niet meer in.
Hoe meer mensen er achter gingen staan of zich er mee bemoeiden hoe schever hij ging of hoe meer hij achteruit ging.
Bij hem was het absoluut ook geen angst, hij had gewoon geen zin en wilde blijven waar hij was.
Ik heb toen op advies van een bokker een touw gekocht met aan het begin bij de knip een stukje ketting.
De knip deed ik aan de rechterkant van het halster vast, dan onder het kin door en aan de linkerkant weer door dat metalen vierkantje van het halster.
Als ik hem wilde laden liep ik gewoon met hem naar de trailer, vlak voor de klep ging Ulf zoals gewoonlijk in de achteruit.
Ik bleef staan en dus kwam er druk op het ketting onder zijn kin en je raad het al dat was au!
Mijnheer vond het niet leuk, keek erg lelijk en waagde nog een paar stappen naar achteren, maar de au werd erger, hij stopte wist niet goed wat te doen en koos toen eieren voor zijn geld en deed een stap naar voren hiermee beloonde hij zichzelf doordat automatisch de druk van het ketting af was, ik gaf iets druk, hij waagde weer een stap naar achter, maar toen hij door zijn eigen actie gelijk dat nare ketting weer voelde liep naar voren de trailer in, waar hij werd opgewacht door een superblije ik met wat biks en een dikke knuffel
Misschien niet de meest vriendelijke manier, maar wel een hele doeltreffende en duidelijke manier voor je paard.
Jij doet helemaal niets, je loopt met hem naar de trailer zodra hij stopt en achteruit gaat veroorzaakt hij zelf druk op het ketting, hij straft zichzelf op die manier, en geloof me een paard is superslim en zal al snel voor de makkelijke en pijnloze weg kiezen.
Ik heb het maar een paar keer hoeven te gebruiken, ben toen overgestapt op een gewoon touw wat ik op die manier vastmaakte en ondertussen laad ik hem alweer heel wat jaartjes helemaal gewoon.
Kosten van zo'n touw zijn volgens mij nog geen 10 euro.
Dat is een hengstenketting en ook dat heb ik geprobeerd, daar wordt hij helemaal angstig en boos van, en toe ging hij helemaal niet meer! Hij gaat dan steigeren en doet alles om onder die pij uit te komen, behalve gewoon meelopen de trailer in.