ikke schreef:Ehm, wacht even. Een hond mag wel loslopen, maar er bestaat een vrij simpel kapstokartikel dat zegt dat de begeleider het dier ten alle tijden onder appèl moet hebben. Ik mag toch aannemen dat de man geprobeerd heeft de hond terug te roepen; anders kan hem ook nog eens nalatigheid verweten worden. In dat laatste geval loopt hij zelfs het risico dat zijn verzekering bij hem komt om de schade te verhalen!!
De eigenaar moet idd de hond onder apél hebben als hij losloopt. Maar de ruiter moet ook zijn paard onder apél hebben in eigenlijk alle omstandigheden. Gelukkig voor TS neemt de eigenaar van de hond de schuld op zich. Was dit niet het geval dan kon het een verhaal zonder einde zijn.
TS) ik zou zelf eens bij je eigen verzekering navragen wat er vergoed zou worden als jou dat zou overkomen. Dan heb je een beter beeld van alles wat je kunt declareren. En dan is het bij de ene verzekering anders als bij de andere maar dan heb je in ieder geval een idee.
) is natuurlijk levensgroot als je buitenrijdt.

.
.
Hoe kom je in vredesnaam op zo'n conclusie??? Meerdere puntjes staan voor een pauze in de zin of na de zin, toch? Ik gebruik ze ook redelijk vaak, ben toch echt geen ambtenaar. Dus mocht je mijn naam ergens zien in dit of ander topic, snel verder scrollen dan maar! Zou niet willen dat ik iemand irriteer.........................
al negatief klinken!!