Kwaliteit advertentie paard, willen ze wel echt verkopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:27

Citaat:
Waar ik me trouwens ook aan erger is dat mensen blijkbaar niet weten dat paarden verjaren op 1 januari... Dan denk je van goh die loopt er leuk bij voor een 3 jarige terwijl die dan al 4 is en het resultaat dan duidelijk minder is...

Tenzij je er van uit gaat dat je een paard pas met 4 jaar onder het zadel beleerd. ;)
Bovendien kun je met een simpel telefoontje of mailtje ook gewoon even vragen naar de geboortedatum. Dan weet je direct hoe het zit.

Ik vind dit dus absoluut geen probleem. Geen vraagprijs is inderdaad wel lastig. Helemaal als mensen het je pas wilen vertellen als je ook langs komt. Daar zou ik dan ook niet heen gaan (en dan vertellen ze je dat je niet serieus geïnterreseerd bent en dat ze het voor dat soort 'gevallen' doen).

Slechte foto's zijn gewoon heel erg jammer. Of inderdaad alleen maar portret foto's.. zeer irritant. Je koopt toch het hele paard? :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:30

randie schreef:
KIJKEN = KOPEN

Heb bij onze arabier ook iets dergelijks bij vermeld, was/ben er ook zeker van dat dit voor hem zeker gold!
Is ook niet zo gek; we hadden een hele duidelijke en waarheidsgetrouwe beschrijving, dan ben je gewoon verkocht zodra je hem irl ziet, met zijn prachtige uiterlijk en innemend karakter!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:38

Malenka schreef:
Citaat:
Waar ik me trouwens ook aan erger is dat mensen blijkbaar niet weten dat paarden verjaren op 1 januari... Dan denk je van goh die loopt er leuk bij voor een 3 jarige terwijl die dan al 4 is en het resultaat dan duidelijk minder is...

Tenzij je er van uit gaat dat je een paard pas met 4 jaar onder het zadel beleerd. ;)
Bovendien kun je met een simpel telefoontje of mailtje ook gewoon even vragen naar de geboortedatum. Dan weet je direct hoe het zit.

Maar een onbeleerde wil ik dus ook niet als vierjarige, voor een driejarige mag dat dan weer wel. Dus ik zou het heel vervelend vinden om een paar uur in de auto gezeten te hebben om erachter te komen dat het een vierjarige is. Want dan verwacht ik dat ie proefklaar is.

opisop_shop

Re: Kwaliteit advertentie paard, willen ze wel echt verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:40

Waarom Urielle?
Stel nou je hebt twee paarden, beide hetzelfde qua afstamming, loopvermogen, karakter enz en beide onbeleerd.
Dan wil jij alleen het 3jarige paard hebben?

Als beide paarden even duur zijn, wat maakt het dan uit of eentje al 4 is; wat is voor jou de reden om een 4jarig onbeleerd paard te laten staan?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:43

Een precieze vraagprijs hoeft er van mij niet bij, maar een prijsklasse zou al aardig opschieten.
Verder zie ik dat vaak geboortedatum en precieze stokmaat ontbreken, dat de afstamming er niet bij staat.. Of zoiets doms als alleen maar: "komt uit een goede bloedlijn". NEE, daar schiet ik mee op! _-:(
Of er staat: goede afstamming, terwijl eerder genoemd is dat er geen papieren bij zitten... 8)7
De vorige keer zag ik trouwens zoiets leuks: eerste zin was: "Vrijblijvend te bezichtigen."
Onderaan de ad stond: "KIJKEN is KOPEN!"
Ehhh, dan is het dus NIET vrijblijvend :roll:

Ook alleen foto's van ouders vind ik maar niks... Of van die hele donkere foto's.

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:38

ik erger me altijd aan mensen die bieden of N.V.T of N.O.T.K of hoge prijsklassen neerzetten.
Of mensen die zeggen als je belt sorry is al verkocht! en dan na 2 weken zie je het paard weer tekoop staan.
of van dikke mensen hoeven niet te reageren heb ik ook wel eens zien staan :roll:

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:04

Ik heb ooit eens een paard gekocht die ze zo lelijk op de foto hadden gezet dat er volgens mij niemand anders naar kwam kijken. Foto was van voren genomen zodat haar hoofd heel groot leek, paard had een oud mexicaans hoofdstel in en zag er onverzorgd uit. Toen wij aankwamen was het echt een heel mooi paard maar als ik op de foto was afgegaan was ik nooit komen kijken. Je moet een paard toch in het echt zien wil je er iets over kunnen zeggen.

Maar ik kijk ook eerder naar een mooie advertentie met de juiste informatie erin en een paar goede foto's. Dat voelt al veel verzorgder alsof de mensen ook moeite willen doen om voor het paard een goede nieuwe eigenaar te zoeken.

Ik wil ook altijd graag de reden van verkoop weten (al is die niet altijd waar).

Laatst stond er een advertentie op sporthorses voor een 5 jarig paard van 15.000 euro met een hele mooie afstamming. Een maand later was de prijs gezakt naar 8.000 en een week later naar 4.000. Ze zeiden erbij dat de gangen van het paard niet zo bijzonder waren als ze dachten. Ik had eigenlijk naar het paard willen gaan kijken maar vond het verloop van de advertenties zo raar dat ik het maar niet gedaan heb.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:25

Of er staat bij een 1 jarige zonder papier; "gaat het goed doen in de sport..."

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:31

NESCAFE schreef:
Laatst stond er een advertentie op sporthorses voor een 5 jarig paard van 15.000 euro met een hele mooie afstamming. Een maand later was de prijs gezakt naar 8.000 en een week later naar 4.000. et .

Ik had ook gereageerd op een jazz merrie (via mp stond geen prijs bij)
toen kreeg ik geen reactie.

Later zag ik op sporthorses bij prijs 10.000 tot 15.000

Later zag ik dat de prijs gedaald was en was de vp 6000/8000

Dus ik nog een keer gereageerd was ze dus gezakt van 15.000 naar 7500 omdat ze er gewoon niet vanaf kwam.

Prachtig dier om te zien, zeker leuk voor de sport.
Maar dan stond er in de advertentie zeer geschikt voor de fok. Er zat landwind achter en die staat op wacht. Dus zo intressant is het dier niet zolang die op wacht staat.

Dat snap ik dan ook weer niet.

Edit zie net dat het dier nog steeds te koop staat, inmiddels al weer een aantal maanden...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:38

Toen ik de uiterst moeilijke beslissing heb gemaakt mijn paard te verkopen heb ik er expres de vraagprijs niet bij gezet. Ik had uiteraard wel een prijs in gedachten maar vond het adres waar hij terecht zou komen veel belangrijker.

Ik heb daarop een advertentie geplaatst waarin ik informatie gaf over het paard, niveau, karakter etc. zoveel mogelijk en heb daarin gevraagd iedereen die geïnteresseerd was mij een mail te sturen met wat ze hem te bieden hadden.

Je wil echt niet weten hoeveel mensen er alleen maar mailden met wat moet ie kosten?? Dat is in mijn ogen geen normale reactie en die kregen van mij ook direct een mail terug met dat ik hen geen geschikte nieuwe baas vond.

De personen waarvan ik wel een normale reactie kreeg, kregen van mij een uitgebreide mail terug met alle informatie over hem, wat ie gemankeerd had etc. inclusief vraagprijs.

Ik vond het echt heel belangrijk dat ie goed terecht kwam en heb dat op mijn manier gedaan. Ik ben nog steeds van mening dat dit de beste manier was.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:12

Tavanta schreef:
Less schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik iemand die alleen maar "vp" schrijft, niet eens antwoord zal geven.

Vind ik ook niet zo slim, ik zou ook alleen eerst de vp vragen, als die binnen mijn budget ligt ga ik pas verder vragen.

Natuurlijk begrijp ik dat je de vraagprijs wil weten maar het is gewoon wat vriendelijker als je even een normale zin op schrijft en niet alleen "vp", wat ik toch echt regelmatig tegenkom.

Inderdaad "een belofte voor de toekomst" zie je nogal eens staan bij een veulen of jaarling. Beetje hoog gegrepen...

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:31

Ook hier een hoog irritatie gehalte!
Wij hebben er zelf ook mee te maken, ik ga zelf ook niet een compleet levensverhaal van het paard in een advertentie zetten, maar wel de algemene belangrijke dingen zoals: Afstamming, stokmaat, geslacht, kleur, sportstanden, stalgebreken ja/nee, gekeurd ja/nee en dan nog een kleine beschrijving van het wel en wee in omgang en stal, en het te rijden zijn.
Daarnaast natuurlijk de vraagprijs, of, als dat van toepassing is, de vaste prijs.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:42

Wat ik vervelend vind in een advertentie is als de advertentie zogenaamd vanuit het paard is geschreven.
Zo van:
Mijn baasje zoekt een goed plekje voor mij want ze heeft zelf helaas geen tijd meer oid.

Als het om een recreatiepaard gaat vind ik het nog tot daaraan toe. Maar wil je een paard voor de sport verkopen en je zet er zo'n verhaaltje bij, dan knappen mensen daar toch op af.
Ik iig wel. Ook ik vind het belangrijk dat er een vraagprijs of richtprijs bij staat. Ik heb namenlijk als koper een bedrag in mijn hoofd dat ik te besteden heb. En op het moment staan er veel paarden te koop. Een paard moet dan ook wel erg leuk zijn wil ik gaan bellen voor de vraagprijs.
Mochten er 2 paarden online staan, die beiden voor mij even aantrekkelijk zijn, maar bij een staat de vraagprijs en bij de ander niet, zal ik waarschijnlijk eerder contact zoeken met degene waar de vraagprijs wel in staat.
Overigens vind ik het geen moeite om even te mailen voor de vraagprijs, die drempel ligt denk ik toch lager dan gelijk de telefoon pakken.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 09:46

er staat er nu net weer eentje op bokt met de tekst:
"zijn poep is hoger" :?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:47

Das vlaams voor zijn kont is hoger ;) Waarschijnlijk overbouwd dus.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:47

jury schreef:

whaha ja die zag ik net ook :P
Ik dacht ook al "huh"

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 09:48

oh, had ik echt nog nooit gehoord.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:50

__Nathalie__ schreef:
jury schreef:

whaha ja die zag ik net ook :P
Ik dacht ook al "huh"

Leuk _O- . Op Belgische zenders hoor je dat ook wel eens. Lig ik altijd dubbel.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:56

Ik heb echt een hekel aan die onzin over de vraagprijs niet noemen onder het motto: zien is kopen..

Ik heb geen onbeperkt budget dus wil inderdaad echt weten wat een paard kost voor ik uberhaupt ga bellen. Ik maak een eerste schifting op foto, prijs en omschrijving. Als ik een paard in de prijsklasse tm 6000 euro zoek, dan ga ik ook echt alleen die advertenties af. Als ik dan een paard zie staan waarvan ik denk dat hij veel duurder is, maar misschien helemaal niet het geval, dan mist de verkoper dus een goede verkoopkans lijkt me.

Dat een paard op zo'n manier geen goed tehuis krijgt vind ik onzin. Ik geloof nog altijd dat mij paarden het heel goed hebben getroffen (uch..) ondanks dat ik een vraagprijs wil weten van te voren. Ik ga niet stad en land af bellen of zelfs rijden (ja er zijn echt mensen die pas een prijsopgave willen doen als je hem hebt gezien) en dan geneerd te moeten toegeven dat ik de inschatting had gemaakt dat hun topper wel binnen mijn budget past, terwijl zij het tienvoudige in hun gedachten hebben..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:04

Tja, advertenties...
De laatste aanwinst was irl nog stukken beter, dus dat is altijd mooi meegenomen!
Ik heb wel even flink moeten praten om een richtprijs te horen, maar heb echt geen zin om uren te rijden en uiteindelijk te horen dat hij veel te duur is ;) .
Verder idd wat je zoekt: sport, fok, kinderpony etc.

Belangrijk vind ik richtprijs en uiteraard, leeftijd, afstamming, stokmaat, eventueel niveau en graag nog een beetje extra's iets persoonlijks m.b.t. karakter/mentaliteit. Geen ellenlange pennyverhalen.
Verder weet ik ook dat papier en foto's geduldig zijn, mij gaat het met name over beweging, tja en dat wil ik graag met eigen ogen zien, daar zijn de telefonische meningen nogal eens over verdeeld :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:07

Ik heb met mijn vorige zoektocht wel gehad dat ik op een advertentie reageerde van een 5 jarige ruin, die waarschijnlijk de 1.65 zou bereiken.
Reis ik helemaal naar Drenthe met de trein, vanuit Noord-Holland.
Zegt die man, ja ze is nogal fris want in verband met het veulen is ze een tijd niet gereden. Mond viel zowat open van verbazing. Ik was in principe op zoek naar een ruin toen maar goed, toen toch maar die merrie bekijken want we waren er nu eenmaal. Bleek dat het een flinke pony was die met geluk net aan de paardenmaat ( 1.58m dus ) zou bereiken.

Dat vind ik dus belachelijk. Mensen zover laten reizen en dan het geslacht verkeerd in de advertentie zetten. Het was waarschijnlijk bewust gedaan, ik heb namenlijk voor die tijd nog telefonisch contact gehad en toen is ook steeds over een ruin gesproken!

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:18

Paarden die in een hoge prijsklasse vallen daar snap ik van dat er geen vraagprijs bijstaat. Maar recreatiepaarden of lagere prijsklasse vind ik het wel nodig dat het erbij staat. Als ik zoek naar een paard kijk ik naar de advertentie en naar de vraagprijs. Wat ik ook belangrijk vind is waar het paard te bezichtigen is. Dan bedoel ik niet het adres maar stad of dorp. Niet iedereen wil ver reizen om naar een paard te gaan kijken. Zo had ik jaren terug een paard op mp gezien dat me echt wel aanstond. Er stond geen plaats bij vermeld. Diverse mails gestuurd want ik kreeg geen telefoonnummer hoewel ikdus echt geinteresseerd was. Toen ik dus wilde gaan kijken bleek het in drente te zijn. Ikwoon in Limburg en drente is voor mij dus echt te ver. Al die moeite en hoop dus voor niets.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:52

@Avaluna,
Ik heb ook zoiets, zet het dan erbij, welk gebrek het dan is.
Daar zal ze ook veel vragen over krijgen.
Graag had ik ook een gereden foto van de zijkant gezien.

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:08

opisop_shop schreef:
Oh dat snap ik wel hoor dat ze dat bedoelen :D
Maar ik vind het zo stom klinken; voor een goed tehuis kan er over de prijs nog gesproken worden.
Geef je toch eigenlijk al mee aan dat er nog fiks onderhandeld kan worden over de prijs?
Want zoals ik al zei, iemand die niet goed genoeg is imo krijgt hem zelfs niet voor het dubbele mee.
Dus iedereen met wie het klikt / netjes overkomt kan flink afdingen, zegt dat in mijn ogen :Y)

Hey joehoe? Wat zit jij nu allemaal te bazelen? Ten eerste zijn er meerdere mensen geweest om te kijken naar je pony en voor zover ik weet heeft persoon 3 hem uiteindelijk gekocht. Dus kijken=kopen gaat geloof ik niet helemaal op. Geeft niet hoor, maar dat zou ik dan niet alsnog stellig gaan zitten beweren.

Ten tweede, ik quote even een zin van je:
opisop_shop schreef:
Onze vraagprijs voor Marchuba is E2500 maar goed tehuis is het belangrijkste.

Allemaal prima voor de pony hoor, maar wel allemaal een beetje dubbel wat je nu zegt.

*edit: typfout eruit*

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:25

Kijken=kopen wordt hier gebruikt als zijnde:
Hij is zo mooi, als je komt kijken ben je gelijk verkocht!