ikke schreef:Ik krijg volgende week een paard op proef (Jaja, AANGEBODEN DOOR VERKOPER!!!) Dat zou weleens het eerste paard kunnen worden waar ik misschien een keuring op loslaat, mijn huidge en vorige paarden zijn geen van allen ooit gekeurd.
Deze verkoper weet dan waarschijnlijk niet dat hij/zij ten alle tijden verantwoordelijk is voor het paard.
En dat als er wat bij jou bij jou op stal gebeurd dat dat op eigenaar verhaalt word.
Daarom begrijp ik dus heel goed dat mensen paarden niet op proef doen.
Citaat:
Maar om on-topic te gaan; jij zou dus van de verkopende partij eisen dat die opdraait voor de (forse) kosten van een Röntgenologisch onderzoek bij afkeur. DAT is namelijk de stelling van het topic.
Ik weet 100% zeker dat de verkoper dat niet zal doen. Daarvoor is de vraagprijs van het paard domweg te laag. Een beetje diepgaand Röntgen-onderzoek zou de helft van de vraagprijs bedragen en ik kan je nu al schriftelijk garanderen dat het paard daarop zou worden afgekeurd. Ik weet echter ook wat er aan de hand is en wat ik daaraan moet doen. Dat weet verkoper ook, dus erin kijken heeft weinig toegevoegde waarde.
Maar zelfs een basiskeuring is alleen zinvol bij een superdierenarts. Het paard is namelijk wat stijfjes, niet in de laatste plaats door de foutjes die in haar lijf zitten. Wanneer een dierenarts daar niet op let (het gros ziet dat niet eens!!) dan komt dat arme dier niet eens door de buigproef!
En dat wil jij dan allemaal bij verkoper in de schoenen schuiven?? Hhmm, ik geloof dat betreffende verkoper en ik er in ieder geval er wat nuchterder tegenaan kijken dan het gros hier..........
Een uitgebreide rontgen keuring met kl er bij in kost gemiddeld 500 euro.
Dan zou het dus gaan op een paard van 1000 euro. Nee daar zou ik dat ook niet voor doen.
Maar het paard dat jij nu beschrijft is in mijn ogen al niet 100% of dat er nu verkeerd in gereden is of niet. Maar daarom zit ook dat lage prijskaartje er aan denk ik?
Ik zocht een paard voor de sport en die moest gewoon 100% goed zijn zonder op of aan merkingen. Ik heb ook duidelijk gezegt als het paard wel word goed gekeurd maar met bemerking hoeft ik haar ook niet en was het ook kosten verkoper. Daarbij ga ik er ook mee fokken dus ze moet gewoon helemaal goed zijn.
En bij de prijs die ik betaald heb wil ik zo ie zo een goed gezond paard.
Als je een paard laat keuren vragen ze waarvoor je het gaat gebruiken.
En recreatie paard zullen ze meer door de vingers zien en eerder goed keuren als een paard wat ver de sport in moet. Heel eerlijk dus in mijn ogen.