Paardenverzekering ja of nee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:31

heb mijn paardje ook verzekerd bij hippozorg gewoon omdat je maar nooit weet wat ze krijgen en je niet weet of je reserve potje groot genoeg is. ik zou het mezelf nooit vergeven als ik hem niet het beste kan geven.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:34

maaike2800 schreef:
heb mijn paardje ook verzekerd bij hippozorg gewoon omdat je maar nooit weet wat ze krijgen en je niet weet of je reserve potje groot genoeg is. ik zou het mezelf nooit vergeven als ik hem niet het beste kan geven.

ik snap je wel.
maar het houd niet in dat mensen zonder verzekering niet het beste kunnen geven.
denk zeg het er even achter aan voor je een bak meningen over je heen krijgt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:42

caspar2007 schreef:
ja maar dat houd niet in dat je dan een slechte eigenaar bent.
ik heb gelukkig in de 2 jaar dat ik mijn jonkie heb nog nooit een DA nodig gehad voor ziekte of ongeluk
maar ben toch verzekert.
puur omdat ik weet dat ik de kosten van zeer hoge rekeningen niet kan dragen.
en dat is geen schande maar dan is het wel slim als je verzekert bent.
word toch een flink deel vergoed dan.

Nou dat zeg ik dus, als je er NIET over na denkt wel.
Denk je er over na en is het antwoord pech! Tja, da kun je er niks aan doen, dan houd het op.
Mijn paard staat in een groep van 9 paarden.
De mijne heeft een griepje, en de rest niets..
Ook niet de overige 30 paarden op stal???

Echt pech hebben...

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:47

ja dat is pech hebben.
mijn paard had 1 keer een klein koliekje (oke toch 1 keer de DA nodig gehad)
en dat was al pech hebben.
maar goed na dat de DA was geweest moest ik me paard maar even in de rijbak laten lopen samen met zijn vriendinnetje.
hij was toen 1,5 (afgelopen winter dus)
en de DA rijd net weg gaat zijn vriendinnetje (paard van mijn schoonzus) dwars door de omheining
want mevrouw kon niet meer remmen.
dus de DA weer gebeld die uiteindelijk na spoedgeval 4 uur later weer terug was op stalom de been wond te hechten.
uiteindelijk moesten ze 10 dagen op rust.
dus hoe bedoel je pech.
de DA komt voor een koliekje en vervolgens kan ze terug komen voor nummer 2
en dat eigenlijk omdat de paarden even los moesten om te kunnen lopen.
pech zit in een klein hoekje.
mijn schoonzus heeft haar eigen stal.
ze heeft zelf daar 3 paarden staan en 3 pensionpaarden.
en altijd zijn het haar paarden die wat mankeren nooit die van een ander.
oke dat gun je ook niemand maar zij heeft echt altijd pech.

p.s daar is het niet bij gebleven want wond ging weer open.
volgens mij is de DA 3 of 4 keer terug gekomen

EEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:13

Ik zat ook te denken aan een verzekering, ben bang voor die pech momenten en ben ook bang dat mijn paard sterft. Met die rhino sterven er of dit moment verschillende paarden bij ons in de buurt. weet ook wel dat de kans klein is, maar denk nu niet meer van ja altijd op een ander,... het komt wel echt dicht in de buurt denk dat we heel voorzichtig moeten zijn.
Maar ik kan het wel betalen als er een onverwachte rekening komt dus is het misschien wat nutteloos?
Maar als mijn paard sterft, ja dan heb ik er niets meer aan. Betaald de verzekering dan 90% of wat de afspraak is van je volledige paard terug? Hoe wordt dat dan berekend? Want wat is je paard waard? Is het de aankoopprijs of ?.... Want voor mij is ze fortuinen waard natuurlijk. En de meeste jonge paarden worden toch meer waard eens ze wat ouder zijn en wat meer gereden zijn.

daantjuhhh

Re: Paardenverzekering ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:33

Ik weet niet.
Ik heb toevallig gister een verzekering af gesloten (gister vlak voor dit topic)
Ik heb mijne eerst op 5000 euro gezet.
Hij is nog maar 4, maar zoals het eruit ziet gaat ie heel erg hard en zit er absoluut potentie in.
Plus een gouden karakter.

Ik heb m op 5000 euro gezet, en krijg de papieren en info thuis gestuurd.
Na mijn weten komt er nog een verzekerings agent.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:45

Ik verzeker ze allemaal, vanaf ze in de buik zitten tot het sportpaard.
Een auto (een ding dus) verzeker je ook, dus mijn paarden (levend wezen) worden daardoom zeker verzekerd. Ja het is een jaarlijkse kost, en ff hout vasthouden, beter dat je het niet nodig hebt.
Ja de kost is uiteraard afhankelijk vanhet dier en de leeftijd en het huidige doel.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:00

daantjuhhh schreef:
Ik ben vanaf oktober tot nu 1000 euro aan DA kosten kwijt.
Ik ga dus zodra mijn paard hersteld is een verzekering aansluiten voor mijn paard.
Bij Hippo voor 5000 euro voor eventuele dood/ ongelukken.
En een ziektekosten verzekering.

Waarom ga je een verzekering afsluiten van 5000 euro? Waar heb je dat bedrag op gebaseerd? Je sluit een ziektekostenverzekering af los van het verzekerde bedrag van je paard. Als zou je je paard voor 1000 euro verzekeren, met daarnaast een ziektekostenverzekering, dan krijg je nog steeds de da kosten vergoed. De 5000 euro staat voor de waarde (lees: aanschafwaarde) van je paard. Is je paard 5000 euro waard? Los van het emotionele natuurlijk. Bij een dergelijk bedrag wordt een paard geheel gekeurd, en door een inspecteur bekeken. De vraag is of die akkoord gaat met dat bedrag als het paard duidelijk minder waard is...
Ik hoop in ieder geval dat het je lukt!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:12

Nou 5000 euro dat is alleen de waarde voor uitkeren.
Alleen dus voor de dood.
Ik denk zelf zonder na het emotionele ding te kijken dat hij dat waard is.
Ik heb op wedstrijd al biedingen gehad van net iets hieronder.
en ik weet zeker dat hij binnen de kortse keren dit wel waard is.
(als ie niks krijgt dan he)
Hij is 4 jaar oud.
B+17 punten (net een paar wedstrijden gehad)
Hij heeft een mooie sterke draf en galop.
Stappen kan hij ook heel goed, laat het alleen op concourse nog niet zien.
Hij kan ook nog eens goed springen (allrounder)
Hij heeft zeker veeeel meer potentie.

Paard hoefde niet gekeurd te worden bij Hippo.
Ik heb de meneer gister aan de lijn gehad, en hij vertelde dat tot 5000 euro zonder keuren was.
En als ie wel gekeurt moet, vind ik dat ook geen probleem.

Ohja, hij heeft ook nog een gouden karakter (en daar bedoel ik niet mee dat ie lief is (ookal is hij dat natuurlijk wel))
Maar hij is ook super werkwillig, bomproof, maar niet lui.
Hij doet altijd super zijn best.

Dus ja, 5000 euro moet zeker haalbaar zijn.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:15

Okee, prima, goed dat je dat voor jezelf uit kunt maken!
Persoonlijk heb ik er een beetje moeite mee dat er niet iemand langskomt om het paard te bekijken. Dan lijkt het net alsof je het over een ding hebt.
Ik zou mijn paard bij Hippo doen, maar heb dat toch niet gedaan. Ben bij EFO gegaan, op aanraden van meerdere mensen om mij heen. En dat voelde heel vertrouwd.
Maar goed, ieders eigen keus.

Off topic: Ik hoop dat ik met een paar wedstrijden ook op 17 winstpunten zit ;-) . Ga morgen voor het eest een oefendressuur starten...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:24

Oef... EFO heb ik hele nare ervaringen mee.
Totaal niet klant vriendelijk en als ze onder het ujitkeren kunnen komen doen ze het ook.

Het is al jaren geleden toen hadden kennissen van mij een hengst voor de keuring.
Toen die door de 2 bezichtiging heen kwam dachten: misschien moeten we de verzekering maar ophogen hij is immers meer waard.
Nou gebeld na de maatschappij, het was goed er zou nog iemand langskomen, maar de dekking was van kracht.

Nou het beest brak zijn nek een week later, maar denk maar niet dat ze dat geld gezien hebben.,
Terwijl een paard toch aanzienlijk omhoog gaat na 2 bezichtigingen.

Erg banketstaaf.

En met mijn paard.. oef... kwam toch niet van ze af.
en zo klant onvriendelijk.

Ik wil echt niks met hun te maken hebben.

Verder Qua waarde.
Ja dat denk ik..
ik zei tegen de meneer aan de telefoon.
rond de 4500 en hij zei dat ik m beter op 5000 kon doen omdat hij toch omhoog zou gaan binnenkort als we door de L heen gaan.

Offtopic, ja, dat had ik ook nooit verwacht.
Is ook heel erg cool gevoel.. hihihi
Succes morgen, komt vast goed.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:28

Wat grappig toch dat iedereen verschillende ervaringen heeft met verschillende bedrijven. Ik heb dit soort praktijken juist gehoord van Hippo Zorg.

Ik heb mijn paardje, met een goede afstamming, gekocht voor 2800 euro. Deze prijs had zeker twee keer zo hoog kunnen zijn als ze niet een lelijk litteken aan het been heeft van een draadwond. Ik heb haar voor 3250 verzekerd, omdat ik nu niet meer te besteden heb voor de premie. Mocht ze inderdaad goed gaan worden, zoals vermoed wordt, dan ga ik het ook wel ophogen hoor!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:04

Ik heb ook goede ervaringen met EFO, ze hebben mij zonder problemen een deel van de ziektekosten terug gegeven. Als ik een nieuw paard zou aanschaffen dan doe ik deze in de volledige ziektekosten bij EFO. :)

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:51

Bij iedere verzekering draait het om de kleine lettertjes. Spit daarom goed de voorwaarden door en blijf vragen stellen todat je goede antwoorden hebt (liefst op papier). Heb al zoveel verhalen gehoord waarbij de verzekering de schuld krijgt wanneer er niet uitgekeerd werd maar dat uiteindelijk bleek dat men niet verzekerd was voor datgene waarvoor ze dachten verzekerd te zijn.

Mijn paard heeft 5 jaar terug al bijna met 1 hoef in "de eeuwig groene weide" gestaan en het heeft jaren geduurd voordat ze ook maar een beetje hersteld was. Ik had dit aan de verzekering moeten doorgeven omdat ze daardoor immers in waarde was gedaald. Ik heb er nooit bij stil gestaan. Ik had dus problemen kunnen met de uitkering wanneer ze was dood gegaan voor dat ze hersteld was.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:52

Nou ik heb gelukkig wel een beetje verstand van verzekeringen.
tenminste de basis regels.
Dat scheeld alweer, dus ik ga nog even goed de voorwaarden door lezen als ik ze thuis krijg.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:28

EEEEE schreef:
Ik zat ook te denken aan een verzekering, ben bang voor die pech momenten en ben ook bang dat mijn paard sterft. Met die rhino sterven er of dit moment verschillende paarden bij ons in de buurt. weet ook wel dat de kans klein is, maar denk nu niet meer van ja altijd op een ander,... het komt wel echt dicht in de buurt denk dat we heel voorzichtig moeten zijn.
Maar ik kan het wel betalen als er een onverwachte rekening komt dus is het misschien wat nutteloos?
Maar als mijn paard sterft, ja dan heb ik er niets meer aan. Betaald de verzekering dan 90% of wat de afspraak is van je volledige paard terug? Hoe wordt dat dan berekend? Want wat is je paard waard? Is het de aankoopprijs of ?.... Want voor mij is ze fortuinen waard natuurlijk. En de meeste jonge paarden worden toch meer waard eens ze wat ouder zijn en wat meer gereden zijn.

de verzekering betaald uit voor dat bedrag waarvoor jou paard verzekert is.
ik hbe mijn paard als veulen gekocht voor weinig.
hij heeft wel goed papier.
hij is nu voor 3000 verzekert omdat hij nu gewoon niet meer waard is.
voor mij wel maar voor actuele verkoop niet.
en als hij straks wat ouder is en beleert (hij is nu 2)
dan laat ik het ook ophogen tot 5000 euro ofzo.
want dat is hij gezien zijn afstamming gewoon wel waard.
en hij heeft een aparte kleur/aftekening

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:30

Nou ik heb een verzekering bij equirisk, voorheen interpolis. Ik heb gekozen om ook een ziektekostenverzekering te nemen. Mijn paard heeft op dit moment een peesblessure en heeft vorig jaar droes gehad. Ik ben blij dat ik deze verzekering had, anders had ik de afgelopen twee jaar erg veel kosten gehad. Nu is het meeste voor mij betaald. voor de komende jaren heb ik mijn verzekering er nu wel uit.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:44

ik heb zo'n beetje alle verzekeringen beken... Maar k kan er niet wijzer uit worden. En weet ook niet zo goed wat het beste bij mij past.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:07

malih schreef:
ik heb zo'n beetje alle verzekeringen beken... Maar k kan er niet wijzer uit worden. En weet ook niet zo goed wat het beste bij mij past.

Ik denk niet dat er supergrote verschillen tussen verzekeringen onderling zitten, maar dat je gevoel meer past bij de een of ander. Wat ook wel invloed heeft, is het doel waar je je paard voor gebruikt: Start je wedstrijden, of rij je recreatief? In het eerste gevel zal je paard meer waarde (financiele) hebben, waardoor de prijs van het dier bij evt. verkoop ook hoger zal zijn. Dat heeft ook invloed op de te verzekeren waarde.
Vraag gewoon offertes aan, en laat iemand van de verzekeringsmaatschappij bij je paard langskomen om persoonlijk te praten!

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:32

Ik weet dat het niet altijd mag maar ik plaats graag een stipje, wil als ik weer een vaste baan heb mijn pony namelijk ook laten verzekeren.
Wat ik ook even wil vragen is als je met buiten rijden een ongeluk krijg of schade krijg of maak, zit dat ook in de verzekering of moet je dat erbij nemen?
En zijn er ook dierenartskosten die je zelf moet betalen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:34

Voor dierenartskosten verzeker je apart naast de verzekering, de ziektekosten noemen ze dat. Daar krijg je 70-90 % van vergoed, afhankelijk van de maatschappij.
Voor de andere vraag: schade aan anderen wordt volgens mij gedekt door een wa-verzekering, als je je ruiterbewijs hebt, ben je als het goed is ook verzekerd. schade door een ander aan jou komt voor de verzekering van de schade-maker. Een ongeluk krijgen is niet leuk, maar ook daar is het weer afhankelijk van wat voor soort verzekering je afsluit, wat je vergoed krijgt.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:33

Okej, ja hoe dan ook moet je dus wel goed lezen en informeren wie wat aanbied of samenstellen.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:43

Wij hebben er voor gekozen mijn paard niet te verzekeren, om dezelfde redenen als Silence en Jolo op pagina 1. Paard had in het verleden bijna niets gehad (iig niet ernstigs) en kwam met vlag en wimpel door de keuring.
Uiteraard is dat geen uitsluitsel dat het paard nooit wat krijgt maar op dat moment hebben we besloten om haar niet te verzekeren. Daarnaast hebben wij voldoende middelen om plotselinge hoge rekeningen te moeten betalen, dat is wel een zekerheid.

Achteraf spijt van, i.v.m. beenproblemen vele keren de dierenarts erbij geweest en 4 keer naar de kliniek gemoeten. Resultaat: een paar duizend euro lichter...

Je zal het net zien, als je je paard verzekert heeft hij bijna nooit iets en als je ervoor kiest het niet te doen ben je het zaadje...
Denk er iig goed over na! Als je ervoor kiest om je paard niet te verzekeren vind ik dat je er wel voor moet zorgen om de rekeningen te kunnen betalen als je paard iets heeft.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:48

Ossie96 schreef:
Wij hebben er voor gekozen mijn paard niet te verzekeren, om dezelfde redenen als Silence en Jolo op pagina 1. Paard had in het verleden bijna niets gehad (iig niet ernstigs) en kwam met vlag en wimpel door de keuring.
Uiteraard is dat geen uitsluitsel dat het paard nooit wat krijgt maar op dat moment hebben we besloten om haar niet te verzekeren. Daarnaast hebben wij voldoende middelen om plotselinge hoge rekeningen te moeten betalen, dat is wel een zekerheid.

Achteraf spijt van, i.v.m. beenproblemen vele keren de dierenarts erbij geweest en 4 keer naar de kliniek gemoeten. Resultaat: een paar duizend euro lichter...

Je zal het net zien, als je je paard verzekert heeft hij bijna nooit iets en als je ervoor kiest het niet te doen ben je het zaadje...
Denk er iig goed over na! Als je ervoor kiest om je paard niet te verzekeren vind ik dat je er wel voor moet zorgen om de rekeningen te kunnen betalen als je paard iets heeft.

je haalt de woorden uit me toetsenbord zo denk ik er ook over

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:22

Inderdaad Ossie, en dan neem ik liever niet het risico voor een nare verrassing te komen staan!