Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maaike2800 schreef:heb mijn paardje ook verzekerd bij hippozorg gewoon omdat je maar nooit weet wat ze krijgen en je niet weet of je reserve potje groot genoeg is. ik zou het mezelf nooit vergeven als ik hem niet het beste kan geven.
caspar2007 schreef:ja maar dat houd niet in dat je dan een slechte eigenaar bent.
ik heb gelukkig in de 2 jaar dat ik mijn jonkie heb nog nooit een DA nodig gehad voor ziekte of ongeluk
maar ben toch verzekert.
puur omdat ik weet dat ik de kosten van zeer hoge rekeningen niet kan dragen.
en dat is geen schande maar dan is het wel slim als je verzekert bent.
word toch een flink deel vergoed dan.
daantjuhhh schreef:Ik ben vanaf oktober tot nu 1000 euro aan DA kosten kwijt.
Ik ga dus zodra mijn paard hersteld is een verzekering aansluiten voor mijn paard.
Bij Hippo voor 5000 euro voor eventuele dood/ ongelukken.
En een ziektekosten verzekering.
. Ga morgen voor het eest een oefendressuur starten...
EEEEE schreef:Ik zat ook te denken aan een verzekering, ben bang voor die pech momenten en ben ook bang dat mijn paard sterft. Met die rhino sterven er of dit moment verschillende paarden bij ons in de buurt. weet ook wel dat de kans klein is, maar denk nu niet meer van ja altijd op een ander,... het komt wel echt dicht in de buurt denk dat we heel voorzichtig moeten zijn.
Maar ik kan het wel betalen als er een onverwachte rekening komt dus is het misschien wat nutteloos?
Maar als mijn paard sterft, ja dan heb ik er niets meer aan. Betaald de verzekering dan 90% of wat de afspraak is van je volledige paard terug? Hoe wordt dat dan berekend? Want wat is je paard waard? Is het de aankoopprijs of ?.... Want voor mij is ze fortuinen waard natuurlijk. En de meeste jonge paarden worden toch meer waard eens ze wat ouder zijn en wat meer gereden zijn.
malih schreef:ik heb zo'n beetje alle verzekeringen beken... Maar k kan er niet wijzer uit worden. En weet ook niet zo goed wat het beste bij mij past.
Ossie96 schreef:Wij hebben er voor gekozen mijn paard niet te verzekeren, om dezelfde redenen als Silence en Jolo op pagina 1. Paard had in het verleden bijna niets gehad (iig niet ernstigs) en kwam met vlag en wimpel door de keuring.
Uiteraard is dat geen uitsluitsel dat het paard nooit wat krijgt maar op dat moment hebben we besloten om haar niet te verzekeren. Daarnaast hebben wij voldoende middelen om plotselinge hoge rekeningen te moeten betalen, dat is wel een zekerheid.
Achteraf spijt van, i.v.m. beenproblemen vele keren de dierenarts erbij geweest en 4 keer naar de kliniek gemoeten. Resultaat: een paar duizend euro lichter...
Je zal het net zien, als je je paard verzekert heeft hij bijna nooit iets en als je ervoor kiest het niet te doen ben je het zaadje...
Denk er iig goed over na! Als je ervoor kiest om je paard niet te verzekeren vind ik dat je er wel voor moet zorgen om de rekeningen te kunnen betalen als je paard iets heeft.