Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Suuzert schreef:Caspar het paard is dus niet na zes maanden van TS want zij heeft een LEASE contract getekend..
TS ik zou even bij de advocaat vragen wat het beste is ..
Sterkte hiermee, het is rot.
Rapperijder schreef:Caspar: ik weet niet waar je dit haalt maar er klopt niks van. Het is écht niet omdat je 6 maanden stalgeld betaald hebt voor een paard, dat het opeens jouw paard wordt. Al helemaal niet als dat met een leasecontract gebeurt.
Dit paard is eigendom van degene die in het contract vermeld staat als eigenaar en niet van TS. Wat dus inderdaad betekent dat TS het contract kan beeindigen wanneer ze dat wil volgens de verbrekingsvoorwaarden die erin staan.
Rapperijder schreef:Een mailtje waarin je schrijft dat je hem als gezond paard wil kopen, heeft geen enkele waarde als voor de verkoop blijkt dat hij medisch niet in orde is. Bij een normale verkoop zou de deal ook niet doorgaan als het paard afgekeurd werd door de DA, mails of geen mails. Dus dat mag je gewoon naast je neerleggen. Het paard is zeker niet jouw eigendom (tenzij in het leasecontract duidelijk staat dat hij na een bepaalde tijd van jou wordt).
Als je haar nu een aangetekende brief stuurt waarin je het leasecontract opzegt, ben je nog 2 maanden stalgeld verschuldigd, en daarna helemaal niets meer. Gewone brieven en telefoontjes zijn zinloos omdat ze geen bewijskracht hebben en makkelijk te negeren zijn door haar.
Als ik jou was zou haar adres en telefoonnummer alvast doorgeven aan de eigenaars van de pensionstal. Dan weten ze waar ze over 2 maanden kunnen gaan aanbellen als jij ophoudt met betalen.
Cookies schreef:Het zou toch een beetje raar zijn als iedereen met een leasecontract na een half jaar eigenaar zou zijn van het paard. Of ligt dat aan mij?
Nikki_L schreef:Volgens mij is het wettelijk inderdaad zo, als jij een bepaalde tijd de kosten op je neemt voor iets. Sta je heel sterk bij de rechter. Zij heeft in dit geval de kosten vanaf oktober, en met de 2 maanden opzeg termijn ben je verder als een half jaar.
Rapperijder schreef:Nikki_L schreef:Volgens mij is het wettelijk inderdaad zo, als jij een bepaalde tijd de kosten op je neemt voor iets. Sta je heel sterk bij de rechter. Zij heeft in dit geval de kosten vanaf oktober, en met de 2 maanden opzeg termijn ben je verder als een half jaar.
Dit is niet waar.
Als je een leasecontract hebt waarin staat dat TS de kosten voor het stalgeld op zich zal nemen bij de lease, dan wordt dat paard daardoor écht geen eigendom van TS. Als dat zo was, dan zou het toch onmogelijk zijn om een paard te verleasen? Het zou dan automatisch eigendom worden van de leaser na een aantal maanden. Klopt niks van![]()
Als de eigenaar een paard écht 'in de steek laat' dwz na herhaalde oproepen (aangetekend!) niet bereid is om de onderhoudskosten te betalen, en geen gebruik meer maakt van het dier, dan kan er in bepaalde gevallen door een rechter (!) worden uitgesproken dat het paard eigendom wordt van degene die het onderhoudt. Dat dan als compensatie voor de kosten. Maar dat is niet zo in dit geval.
De eigenaresse neemt de telefoon niet op als TS belt, maar dat wil niet zeggen dat ze haar paard zomaar kwijt is! Het moet echt wel allemaal officieel via aangetekende brieven. TS is sowieso nog verplicht door het contract om 2 maanden stalgeld door te betalen. Pas als de eigenares na het verstrijken van die tijd nog weigert te zorgen voor haar paard, kan een procedure worden opgestart.
Het enige wat TS kan doen is de eigenares aangetekend laten weten dat ze het leasecontract beeindigt en dat de eigenares per 1 september verzocht wordt haar paard op te halen, of het stalgeld zelf te betalen.
imker schreef:Het advies dat ik eens kreeg bij een onenigheid (niet paard-gerelateerd was om én aangetekend met handtekening retour te posten én dezelfde brief ook per reguliere post. Als zij de aangetekende weigert, ontvangt ze altijd de reguliere post. Zij weet dan alsnog wat je gaat doen.
Verder wens ik je veel succes in deze.