Zielige Fries (kan dracht niet aan, kopen om te helpen?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Zielige Fries (kan dracht niet aan, kopen om te helpen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:26

De fokker, dus niet de handelaar waar ze wegkomt?
Wat is zijn plan er dan mee, wist hij waarom ze zo was?
Jammer, las dit topic pas net en was erg benieuwd hoe het haar bij jullie zou vergaan.
Wel vreemd en jammer voor je dat ze zo ineens weg is terwijl jij haar zou ophalen :(

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:36

huh? naar de fokker maar wist die niet van de problemen van de merrie voordat ze gedekt werd?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:35

ik geloof dat ik het niet meer begrijp....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:42

nu snap ik er ook niks meer van...maar als ze nog steeds gratis op te halen is wil ik dat nog wel even weten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:54

Cowgirl schreef:
nu snap ik er ook niks meer van...maar als ze nog steeds gratis op te halen is wil ik dat nog wel even weten.

Zover ik heb begrepen wilt de handelaar 3700 E hebben.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:56

Voor een "slachtrijp" paard, om het even zo te zeggen.
Belachelijke afzetter!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:02

Heel goed van je dat je dit paard wilt helpen, maar ik denk dat de kosten echt heel erg hoog worden. Als je het geld er voor hebt, dan zou het kunnen, maar als je het geld er niet voor hebt zou ik het niet doen, dan moet je, jezelf echt in allerlei bochten wringen om het voor elkaar te krijgen.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 16:38

Ik snap er zelf ook nog weinig van. Ze kwam eerst van een handelaar af, die zei, je mag er zo hebben, daarna eiste hij ineens €3700,-. Nu heeft gisteren de fokker haar opgehaald. Waar de fokker ineens vandaan kwam, ik heb ook geen idee. Er was mij nooit verteld dat daar contact mee was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:40

Tja, blijkbaar heeft de fokker er dan toch lucht van gekregen en is het hem om het veulen te doen ofzo.
Het zou me niet verbazen dat hij heeft gehoord dat het op Bokt stond, de paardenwereld is vaak kleiner dan we denken.
En over die handelaar, leuk is anders maar het is zijn goed recht er geld voor te vragen, en het is niet te zeggen dat het paard die volle 3700 zou moeten kosten. Afdingen is heel normaal...

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:32

Sul: 3700 euro voor een merrie waar een veulen IN zit dat er naar alle waarschijnlijkheid niet UIT kan zonder dat de merrie erin blijft, is toch bizar hoor.

Die fokker wil waarschijnlijk niet gezegd hebben dat hij één van zijn merries in die toestand achtergelaten heeft, en heeft haar opgehaald. Als dat zo is, is dat net van die man. Hopelijk heeft hij haar naar de slacht gebracht of laten inslapen. Dat is in deze situatie het enige correcte tov de merrie. Degene die haar heeft laten dekken moet op zn blote billen krijgen imo.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:36

@Rapperijder, het is niet bekend of ze zo al was voor het dekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:44

Mee eens, Brainless. Het kan best zijn dat er iets met dit paard is gebeurd waar de fokker tot voor kort geen weet van had.
Verdere speculaties vind ik dan ook niet op zijn plaats, zelfs niet als het er om gaat of een veulen er wel of niet af kan, dat weet je immers pas als de geboorte is begonnen.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:45

Ik had begrepen dat de DA van TS de kans op een normale bevalling helemaal niet positief inzag.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:08

hmm.. vreemd dat ze toch zo ineens is meegenomen zeg! Nou.. ik hoop
dat het nu alsnog goed komt met haar en toch wel goed van je dat
je haar toch wilde nemen! Ga je nu kijken naar een ander paardje die
hulp nodig heeft?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:11

Rapperijder schreef:
Ik had begrepen dat de DA van TS de kans op een normale bevalling helemaal niet positief inzag.

TS schreef:
De Dierenarts is er al bijgeweest en was wel positief.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:12

Brainless schreef:
Rapperijder schreef:

TS schreef:
De Dierenarts is er al bijgeweest en was wel positief.

Oeps, my bad :o

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:13

Apoc schreef:
Dierenarts erbij en het bleek dat ze verlamd was bij haar staart, sommige ruggenwervels waren niet goed.haar gebit is er vreselijk aan toe waardoor ze niet goed kan en wil eten, hoeven zien er niet uit. Ze is rond de 3 - 4 jaar. Ze zal iedergeval nooit bereden kunnen worden en er zit een grote kans in dat ze het veulen niet op de normale manier kan afleveren. Ze is nu gisteren terug gestuurd naar die handelaar, wat ik vreselijk vind. Mijn vriendin kwam tot de conclusie dat ze het paard niet kon redden, vanwege de dierenartskosten, stalling, etc. Ze vertelde mij dit verhaal pas op donderdag avond, waardoor ik ook niet veel tijd had om iets te verzinnen om dit paard over te nemen.

Ik zit nog steeds met de gedachten om dit paard bij die handelaar weg te halen, we mogen haar immers zo meenemen. Mijn paard staat gestalt waar eigenlijk alleen maar andere 'zielige' dieren staan en ik weet zeker dat de eigenaresse daar he tniet erg zal vinden als ik haar daar neer zet. Het enige probleem is dat ik ook krap bij kas zit en nou zou ik graag willen weten hoe jullie erover denken?? Is dit het wel waard, want ik haal hiermee natuurlijk wel iets gigantisch op mijn hals, wat ik erop zich wel voor over heb. Alleen zit ik ermee in mijn maag of ze het uberhaubt wel gaat halen, zeker met een waarschijnlijke keizersnee op komst.... Ik ben wel al bezig geweest op deze korte termijn met een inzamelingsactie, maar goed, daar kom je ook niet echt ver mee....

Ik had het uit de openingspost begrepen dat de bevalling niet ging lukken..

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 18:24

De dierenarts was positief omdat de merrie aan het aansterken was, er staat nergens dat ze nu ineens wel normaal zou kunnen bevallen...