verzorgpaard kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:03

tja moeilijk wij hebben een merrie gekocht van 14 jaar voor 400 euro ook met stofallergie
voor de rest heel mooi paard en goed bereidbaar
dus ja ik zou niet teveel bieden

je kunt uiteraard eerst even aan haar vragen waar ze zelf aan zit te denken

daynici schreef:
Dag mensen, ik zit met een klein prachtig probleem,
Vandaag ging ik weer met mn verzorgpaard rijden, toen ik bezig was met het opzadelen kwam de eigenaresse langs, en ik raakte met haar aan de praat over dat ik zo gek ben met Yoery het paard dus en dat ik dankzij hem eindelijk van mn angst af ben , en dat ik hem echt niet meer kon missen, en wanneer zij hem ooit wou verkopen om wat van reden ook dat ik hem graag wou overnemen,zij zij daarop dat ze er wel el aan paar keer over gedacht heeft om hem te verkopen maar nog niet echt door heeft gepakt en dat was eigenlijk het einde van het gesprek, nou kkom ik net thuis van het rijden krijg ik een berichtje: je mag joury wel kopen kijk maar wat je voor hem wilt geven ik hoor het nog wel, dit vind ik natuurlijk prachtig mooi om te horen en op dit moment ben ik natuurlijk helemaal hotel de botel, maar nou mijn probleempje wat moet ik voor een 18 jarig paard geven die allergisch is voor stof en stro, maar wat wel m2 met een vorige eigenaar heeft gelopen, ik wel zijn huidige eigenaresse natuurlijk niet voor de kop stoten met een veel te lage prijs., maar ik zou hem wel heel graag willen kopen

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:15

Ik vind het wel moeilijk, helemaal omdat je dus inderdaad moet gaan aangeven wat voor jou het paardje waard is.
Maar mocht je hem niet overnemen? wordt hij dan als nog verkocht?

IK vind 1500 nog best veel voor zo'n paardje, en wat betreft die eigenaresse, je gaat er van uit dat ze hem voor een 'symbolisch' bedrag aan jou verkoopt zodat die de rest van z'n leven het goed heeft bij jou.. aan de andere kant wordt hier ook genoemd dat juist omdat jij hem zo graag wil hebben ze het ook anders zou kunnen spelen.

Ik heb vorig jaar mijn verzorgpaard overgenomen, een dertien jarige merrie, deze heb ik gekregen van de toenmalige eigenaar op voorwaarde dat als ik haar ooit wil verkopen we het samen doen.

Als het voor de eigenaar om de financiele kant gaat, zou je ook zo iets voor kunnen stellen, maar het ligt natuurlijk ook aan de motivatie van de eigenaar waarom het paardje weg moet..

ik wens je veel succes!

En je kan toch altijd een tegenbod doen? als ze hier niet mee akkoord gaat volgt er nog een middenweg..

En je vriend, dit is erg moeilijk, helemaal omdat je al samenwoont, maar als dit jou droom is, en jij kan het betalen.. vind ik niet dat hij jou dit mag ontnemen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:23

lientjeds schreef:
als TS werkelijk alle spullen krijgt, plus paard, vind ik die prijs goed meevallen.
Ze kan uiteraard ook zonder spullen kopen, en dan is 1000 euro wel redelijk toch?

ik vraag me af, als je dit niet zou doen, of je niet later jezelf (en je vriend) zal blijven verwijten?

Ik ken gewoon genoeg vriendinnen die het paardrijden helemaal gelaten hebben, of hun paard verkocht hebben, voor hun vriendje. Enkele jaren later zaten ze in een héél diepe put. En ik ken ze echt in het meervoud hoor!

Zij mag best blijven paardrijden, maar hij vindt het een hele uitgave en dat geld is bedoeld voor het opknappen van het huis en ze zitten eigenlijk al krap bij kas.
Ik heb mijn paard pas "mogen" kopen toen wij een buffer hadden om onvoorziene uitgave te kunnen betalen.
Als ze al krap bij kas zitten is het niet echt verstandig om een paard te kopen.

Wat als straks TS "klaagt" over een paard met koliek oid die ze moeten laten afmaken omdat ze geen geld heeft voor een operatie/onderzoek?
Dan heeft ze heel BOKT over zich die haar verteld dat je ook geen paard had moeten kopen als je geen geld hebt om hem te onderhouden!

BarbaLala

Re: verzorgpaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:52

Ik begreep ook dat ze beiden 20 uur werkten, dus niet beiden 40 uur, dat maakt denk ik ook wel verschil!

Ik ben het met brainless eens dat je beter een paard kan kopen als je een financiele buffer hebt, maar aan de andere kant; als de verkoper hem percee NU weg wil hebben, dan zou ik hem ook kopen!
anders houd je spijt voor altijd..

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:07

vraag om een 'proeftijd' van een maand ofzo, als je dan niet rond komt kun je altijd nog zeggen dat je wel geïnteresseerd bent maar dat je nu even te krap bij kas zit en dat je m over een maandje wel kan betalen.

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:28

ik zou hem ook kopen want anders krijg je mssn spijt
maar het is jou beslissing natuurlijk ;)

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:54

Lastig dat je vriend er niet echt enthousiast over is,

ben benieuwd wat je uiteindelijke gaat beslissen

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:06

Je kan pas een paard kopen als het financieel te doen is. En ik snap je vriend ook wel als het huis nog gedaan moet worden.
Ik begrijp dat de eigenaresse het paard niet meteen weg wil hebben dus is het niet mogelijk om over 2 maanden weer te kijken? Dan is het huis af en heb je even de tijd om te kijken hoeveel geld je zelf overhoudt van wat je verdiend waarvan je een paard kan onderhouden.

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 00:48

ik wil eigenlijk joery wel heel graag kopen, en ik weet het ook dat wanneer we 2 maand verder zijn dat het ook gemakkelijk lukt wat de financiele kant betreft, ik zit nou toch echt aan kaartje23 idee te denken, het financiele probleem hebben we trouwens aan de belastingdienst te danken en dit is dus als het goed is met een maand of twee opgelost , we werken trouwens beide 40 uur alleen we hebben nou eenmaal die regel ingesteld van bij duurdere uitgiften moeten we het met elkaar eens zijn en dit begrijp ik ook wel,nou jullie lezen het nog wel wanneer ik meer nieuws heb. ;)

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:53

Ik vind het ook verstandig om even 2 maanden te wachten, je zou misschien ook een wat lager tegen bod kunnen doen( b.v 1000 euro) en dan met de motivatie dat je nog bezig bent met de verbouwing van je huis en dat je het paard alles wil geven wat het nodig heeft. En dat je hierdoor ook al rekening houd met de toekomstige dierenarts/ hoefsmitsmit kosten.

Ik zelf heb een grote E pony draver/volbloed van 4 jaar gekocht voor 1500 euro ( supper braaf onder het zadel zowel in de bak als op buitenrit, en helemaal gezond :9 )

Wat betreft je vriend je moet zeker rekening houden met hem, ik neem tenminste aan dat je ook wil dat hij rekening met jou houd :P
Ik heb mijn man uitgelegt waarom een paard zo belangrijk is voor mij. En hem gewoon iedere keer mee genomen als ik naar een paard ging kijken en ook zijn mening gevraagt bij de koop en hem overal bij betrokken. Dit is heel belangrijk omdat het paard ook van hem is en je ook zijn hulp wel eens bij de verzorging nodig kunt hebben b.v als jij of het paard ziek is !

En je achteraf niet van hem wilt horen van ja, dat paard is jou pakkie aan je zoekt het zelf maar uit.

Heel veel succes en ik hoop dat je er samen met je vriend en de verkopende partij uitkomt !! ;)

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:27

Ik woon ook samen met myn vriend.
Had al een jaar geen paarden meer gehad, begon gigantisch te kriebelen. Wij hebben toen samen besloten 1 paard te nemen.. Mja wij gingen kijken en die vrouw wou alles veel goedkoper weg doen als ik 2 paarden nam + de trailer. mijn vriend die wou als te graag de trailer hebben.
die vrouw is van 6000€ naar 4000€ gezakt.
zij heeft de paarden bij ons thuis gebracht (5km) en alles achter gelaten. Maar dit was inclusief alle toebehoren.

Mijn vriend is boer, en ik werk met gehandicapten, Allebij maken we veel uur. maar doordat we het allemaal samen doen, Hij zet ze wel is buiten, ik geef ze hooi..

Ik vind het niet meer als logisch als te overleggen..
Al hebben wij het niet overlegd met myn schoonpa die woont dan bij ons in. Die was echt boos.. (je moet geen paard kopen in de winter, en gelijk 2 en die paardentrailer wat moej daar dan mee) nu gebruiken we de trailer voor verhuizen en van de week de paarden uit logeren gebracht..

Je moet vrede houden met je vriend! ;) En die eigenaresse heeft geen haast ermee? Dan kan jij hem toch gewoon blijven verzorgen? of je maakt goede afspraken met de eigenaar, Dat jullie beide eigenaar worden en de kosten delen. Ik weet niet hoeveel de eigenaar zelf bij de paarden doet.

Groetjes

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 18:18

Ik weet het nou echt niet meer wat ik moet doen, mn vriend gelooft nooit dat dit financieel haalbaar is met betrekking tot de onvoorziene dierenarts kosten, ik denk weer van wel aangezien we naar alles betaald te hebben inclusief boodschappen rookwaar en benzine plus nog 275 euro aan onvoorziene kosten nog 500 euro over hebben in de maand om mee te sparen,
alleen raad iedereen die het paard kend mij af om hem te kopen,maar ik ben echt stapel gek met hem ik weet het dus echt niet meer moet ik mijn hart of mn verstand laten spreken,

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:25

Je zegt dat er twee moeilijke financiele maanden aankomen. Kan je niet wachten om hem te kopen na die maanden? Ik weet niet hoelang de huidige eigenaresse hem al heeft maar als dat al verschillende jaren is lijkt het me dat twee maanden niet zoveel uitmaken. Hoewel dat natuurlijk ook persoonlijk is.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:26

Ik denk dat je goed uit moet rekenen wat je vaste lasten worden voor waneer je het paard wel koopt! en bij die vaste lasten moet je ook gewoon bijv 10 euro per maand doen als spaarpotje voor het onvoorziene!

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 18:39

ik heb dus onze vaste lasten al berekent en wat dat betreft lukt het wel maar we hebben op dit moment gewoon niks achter de hand voor echte dure veearts kosten, mn vriend gunt mij nou ook het paard wel, maar hij is gewoon bang dat het niet lukt met het geld omdat we op dit moment totaal niks achter de hand hebben

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 18:55

ik heb net de koop stop gezet ik voel me dus erg rot op dit moment, maarja kom ik vast ook nog wel weer overheen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:58

Goede beslissing hoor, jou tijd komt nog wel :(:)

Paard_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:42

Ik wens je heel veel succes, het komt goed! :(:)

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 23:50

toen ik vanavond de koop stop zette vroeg de eigenaresse mij ook nog wat ik anders wel kon misse n voor joerie terwijl ik haar al had uitgelegd dat het niet om de aanschaf ging maar om de onvoorziene kosten dat vond ik eigenlijk wel vreemd zo achteraf bekeken,
maar nou even een ander vraagje voor de mensen die geen verzekering hebben afgesloten voor het paard hoeveel hebben jullie ongeveer achter de hand voor onvoorziene dierenartskosten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:43

voordat wij de paarden verzekerden legden wij altijd wat geld opzij (op de spaarrekening) en dat was zo'n beetje het bedrag wat we anders aan premie kwijt waren (ong. 50 a 60 euro per maand)

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:08

maar lammie 2701 hadden jullie op dat moment geen beginbedrag,ik bedoel straks gebeurt er in de eerste paar maanden wat met het paard dan valt het niet te betalen,
maar wat denk je (jullie) wat van bedrag zou ik achter de hand moeten hebben voor ziektekosten?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:22

ja wij hadden de helft van de aanschafwaarde als beginbedrag (de 2 pony's kostten ons toen 2000,- gulden per stuk dus wij hadden per pony 1000,-gulden als beginbedrag) en dit vulden wij aan met die 110,- to 130,- gulden (50 a 60 euro) per maand aan...

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:28

dus als het mij zou lukken om een begin bedrag van zeg maar 750 tot 1000 te sparen voor onvoorziene dierenartskosten dan zal ik al een heel eind komen ?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:38

ik denk het wel...maar ja je weet nooit of je paard ziek gaat worden en zo ja hoeveel de behandeling gaat kosten dus je kunt nooit zeggen of het genoeg is, maar voor dierenartsbezoek en medicijnen kom je in ieder geval een heel eind...

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:40

@daynici: Ja dan kom je een heel eind denk ik. natuurlijk KAN het ooit gebeuren dat je paardje iets krijgt, maar ik denk niet dat je daar zo van uit moet gaan. En als je hem verzekerd, dan voel je je misschien toch al wat geruster.
Mijn paard is mijn droom (nog steeds) en mijn vriend staat wat dat betreft achter mij, ik zou dat bij hem ook doen.

Succes!!