Moet ik de pony terug nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Re: Moet ik de pony terug nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:01

fijn dat hij weer thuis is,,, had ik ook gedaan :)

hou je ons op de hoogte hoe het uitpakt ?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:10

Goed gedaan!!
je pony zal ook blij zijn....hoe hij reageert doet mij toch ook in de 1ste plaats denken dat hij meppen gekregen heeft.
Nieuwe paarden zijn altijd nerveus de eerste dagen...weken.
De mensen hebben tegenwoordig geen geduld meer...alles moet goed gaan van de eerste keer ;( het zijn geen machientjes hé
Als je pas een nieuwe job hebt loop je de eerste dag toch ook niet fluitend rond :D

Veel succes met het zoeken naar een nieuw baasje!!

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:17

als je die pony echt terug wil zou ik het zeker proberen hem terug te kopen .
als je het niet wil zou ik afstand nemen hij is nu van andere mensen die moeten er voor zorgen
anders maak je jezelf gek.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:23

ske schreef:
als je die pony echt terug wil zou ik het zeker proberen hem terug te kopen .
als je het niet wil zou ik afstand nemen hij is nu van andere mensen die moeten er voor zorgen
anders maak je jezelf gek.

Lezen zou handig zijn?????

Super dat je hem terug hebt gehaald, en geef hem lekker de tijd zijn draai weer te vinden!

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:43

de pony heeft blijkbaar heimwee,
ik heb dat gehad met een paard,
maar nu was ik de koper!
kon het hele dier niet meer terug van toen ik m kocht!
het heeft in totaal een dikke maand geduurd!
maar is goed gekomen,
voor de wet zal je m terug moeten nemen,
maar dan zullen zij naar de rechter moeten stappen,
en dat kan een langdurige geschiedenis worden van minimaal 1 jaar tot maximaal 5 jaar,
zij zullen dan zo lang de pony moeten blijven verzorgen,
en jij zal uiteindelijk voor de kosten op moeten dragen,
is het je dat allemaal waard?
die keuze is dus aan jou,
ik zou persoonlijk de pony weer ophalen,
en de pony zal naar alle waarschijnlijkheid na 2 dagen weer de oude zijn,
maar dan zul je bij de volgende verkoop waarschijnlijk weer het zelfde probleem treffen,
ik weet niet in welke prijsklasse de pony zit,
maar persoonlijk zou ik zeggen: verkoop die pony aan een handelsstal,
die zullen hem niet zo snel terug brengen,
maar je zal er minder voor krijgen dan je er waarschijnlijk nu voor gekregen hebt,

succes er mee!

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:51

TS schreef op 29-04:

Citaat:
Net met de koper gesproken... Het kereltje komt vandaag nog lekker naar huis .

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:19

Hoe gaat het nu ie weer thuis is?

mapje90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 09:55

Ik blijf het lastig vinden. In het land was hij al snel weer de oude, en op stal ook. Alleen in omgang en met rijden gaat het niet echt lekker. Ik weet niet wat er allemaal met hem gebeurt is, maar ik weet wel dat hij een deuk heeft opgelopen in die paar dagen.
Afgezien van dat is het erg lastig om het financieel allemaal te overbruggen en moeten we ook gewoon weer verder op zoek over enige tijd. Daar zie ik ook erg tegenop, maar het is niet anders.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:19

Ochjemig, wat lijkt me dat afschuwelijk, verkopen op zich al en dan je pony zo terugzien, brr..fijn dat hij weer thuis is.
Wat je zou kunnen doen als je ervoor open staat, is bach remedie bij hem gebruiken, om hem weer in balans te krijgen en het eventueel gebeurde te verwerken..Zo te horen heeft hij veel meegemaakt in de korte dagen daar, hetzij wat alleen door vreselijke heimwee kwam, hetzij door wat anders..in beide gevallen zal de bach remedie helpen.
Sterkte meis! Er komt vast een heel fijn iemand op zn pad. Wat is zijn schofthoogte en hoe is hij met rijden? Een makkelijk te verkopen pony, of 1 met haken en ogen tijdens het rijden?

mapje90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 16:05

De pony reageerd nu al weer zoals voorheen. We hebben hem veel gereden en veel ontspannen buitenritjes met hem gemaakt met zijn vertrouwde maatjes.
Gister zijn er mensen wezen kijken, en zoals het nu lijkt is de pony verkocht. Alles is duidelijk aangegeven en vertelt en het meisje (9jaar) heeft helemaal een klik met de pony. Pas over anderhalve maand gaat hij naar de nieuwe eigenaar. Dit zodat het meisje hier nog af en toe kan komen rijden en ze eerst aan elkaar kunnen wennen.

Ben helemaal blij dat we onze kerel hebben terug genomen. Zoals velen van jullie ook al zeiden, zulke mensen (als waar hij was) verdienen deze pony niet!

Nogmaals bedankt voor alle lieve woorden :D

mapje90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 16:07

Oja, die bach remedie heb ik al eens eerder gebruikt bij een paard van mij wat enorm last had van wedstrijdspanning. Had toen helaas absoluut geen effect. Maar ik heb het nog liggen, en het kan idd geen kwaad. Bedankt voor de tip.

gr

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:07

Nou super om te horen *D Hopen dat deze mensen er ontzettend veel plezier mee gaan krijgen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:13

Denk dat je hier inderdaad goed aan doet; een soorrt van proefperiode. Ook al zal hij dan even moeten wennen op zijn nieuwe plek, hebben ze in elk geval gezien hoe hij normaal doet en weten ze dat het aan het wennen ligt :)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:13

OKHannes schreef:
Een paard heeft zeker een paar weken nodig gewend te raken aan zijn nieuwe omgeving.
Begrijp dat het lastig is voor je maar ik zou direct met ze om de tafel gaan om hem terug te nemen, want dan zijn zij dit paard niet waard....geen enkel paard overigens. Dan vallen ze in de categoerie 'mensen die een paard hebben' en niet in de categorie 'paardenmensen' want die denken over dit soort dingen na..... Succes met dit lastige verhaal.
Grote kans dat hij in zijn oude omgeving weer tot rust komt en weer de pony is die jij kent.....

Een paar weken............dat kan ook best een paar maanden zijn. Ik heb thuis het paard van een vriendin staan, die had echt een paar maand nodig om zich hier helemaal lekker in zijn velletje te voelen. Ze geven het arme diertje totaal geen tijd...maar wel een heel lastig dilemma voor jouw natuurlijk. Toch zou ik hem als ik in jouw schoenen stond terugnemen. Komt vanzelf wel op een ander goed plekje terecht. Mensen die zo kort door de bocht en al zo snel hun conclusies nemen, zijn in mijn ogen geen paard of pony waard.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:14

o sorry ik had nog niet tot het einde gelezen, hij is blijkbaar weer thuis......

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:19

zo nou ik had het zelfde als jou gedaan hem weer naar huis gebracht , als die kopers na drie dagen al zeggen dat die zo onrustig is denk ik dat ze niet zoveel verstand hebben van paarden want de meesten paarden zijn toch wel een beetje onrustig op een nieuwe plek nieuwe mensen.
En fijn dat hij weer de oude is!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:26

Fijn dat alles zo goed is gekomen en ook fijn dat je nu waarschijnlijk een goed adres voor hem hebt gevonden! Toppie opgelost! +:)+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:35

Super dat je een nieuw goed tehuis voor de pony gevonden hebt.