Hoe vervoer ik een hengstje van 1jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tineke90

Re: Hoe vervoer ik een hengstje van 1jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 09:03

Ja klopt. Je moet gewoon weten wat er kan gebeuren maar ik haal gewoon die voor balken eruit ga oefenen met vast staan en als dat nou niet lukt laat ik hem los staan in de trailer denk dat dat het beste is :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:55

Ik ben van plan om een veulen (welsh a) te kopen. Moet dus aan het eind van de zomer van de fokker naar de opfok vervoerd worden. iemand tips, want veulen kan volgens mij met gemak onder de voorstang, vastzetten vind ik even eng als los iig. :), paarden allemaal geen probleem maar kleine (en zeker veulens) nog nooit vervoerd. Zouden jullie ook transportbescherming aandoen?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:52

In ieder geval geen beenbescherming om. Waarom vind je los eng? Als je gewoon rustig rijdt, kan zo'n kleintje heel goed zijn/haar evenwicht houden.

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 08:59

Wij hebben begin dit jaar ons hengstje van net 1 jaar in Duitsland opgehaald, was een rit van ruim vier uur.
We hebben alle schotten/stangen eruit gehaald, paard los in de trailer met voldoende hooi, stro op de grond, zeiltje dicht.
Hij heeft de hele rit achteruit gestaan dat vond hij blijkbaar prettig. De rit is heel rustig verlopen zonder problemen.

We hebben er specifiek voor gekozen om hem los te vervoeren. Hij kon nog niet vaststaan en we waren bang dat hij zich zou open halen aan de schotten/stangen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:01

zitake schreef:
iemand tips, want veulen kan volgens mij met gemak onder de voorstang, vastzetten vind ik even eng als los iig.

Stangen er uit halen en los vervoeren is met zulke kleintjes het allerbeste naar mijn idee... Heb pas een volwassen shethengst opgehaald, en die heeft ook los gestaan, beest kwam er net zo vrolijk weer vanaf als dat ie er op ging :D

zitake schreef:
Zouden jullie ook transportbescherming aandoen?

Geen bescherming om doen en vooral niet als ze los staan! Dan heb je de kans dat ze er gaan peuteren en dat het half los zit en dat het beestje toch schrikt...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:32

ok bedankt. ja zoals ik zei totaal geen ervaring daarmee. :) Los gaan we dan proberen denk ik :)