Slachtprijs pony 1.45,smal gebouwd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:09

Ik noem dit geen bruikbare tips en adviezen!!
Grote bek? in jou ogen mischien,is maar net hoe je het opvat!
Mijn verhaal staat hier kriskras door elkaar,simpelweg doordat er steeds meer gevraagd word,en ik er in mijn beginpost niets over hebt gezegt
De eerste DA bezoek was : 3 maal daags stappen..komt goed!
word dat niet gedaan,maar word er toch gezegt dat het wel gebeurd,gaat de DA verder denken en onderzoeke doen,hier komt niets uit..zo duidelijker,excuses hoor!

Denk je echt dat ik op me achterhoofd gevallen ben en zo met deze man een conversatie aanga?
Nee!

breezy302 schreef:
TS; wat ben jij je als een dramaqueen aan het gedragen zeg! Je krijgt hier bruikbare tips en adviezen en dan is het niet nodig om zo'n grote bek te geven!

en je verhaal klopt trouwens ook voor geen meter! eerst wisten de dierenartsen niet wat te doen en wat voor blessure het is en nu is het opeens met 3 maal daags stappen over...

En zoals al eerder werd gezegt: grote kans dat de eigenaar de pony niet eens aan jouw wilt verkopen, als je tegen die mensen ook zo praat als hier op bokt...

Anoniem

Re: Slachtprijs pony 1.45,smal gebouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:11

Als je al geen conversatie aan kunt gaan, gaat er bij mij meteen een soort van bouwlamp branden....
Wat je nog kan redden is het inschakelen van een zogenaamde stroman, iemand die in jouw opdracht de pony voor zo weinig mogelijk geld daar weg gaat kopen.
Maar eh... ook dan loop je kans dat de eigenaar not amused is, mocht ie erachter komen.....

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:13

suleilitha schreef:
Wij kunnen niet bekijken hoeveel verstand van paarden je medesymphatisanten hebben, LoveBaileys.
Bekijk het ook eens van de andere kant, de kans is groot dat deze eigenaar helemaal niet wil dat de pony naar jou zou gaan en dat is het volste recht van die mensen.
Het zou zomaar kunnen dat er wel degelijk andere gegadigden voor de pony zijn die iets minder dan die 1000 euro hebben geboden, is ook nog een optie.
Het lijkt me wel duidelijk, deze mensen gunnen jou de pony in kwestie niet en meid, daar heb je je bij neer te leggen.

Deze mensen gunnen mij de pony niet?
je bent niet wijs!
Ze willen hem aan niemand kwijt
vandaar dat die z'n hoge slachtprijs opgeeft zodat ik me er mischien bij neerleg
Hun zijn gewoon veels te bang dat de pony weer de oude word bij eventuele nieuwe eigenaren,of ik dat nou ben of mensen die er buiten staan!
Zoals ik al vermelde,ik ken ze prive,zakelijk,en via stal,zijn woorden waren nog: Je pony treft het maar met jou!! :)
Dus ga nou niet de wijsneus uithangen dat die hem niet aan MIJ wil verkopen...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:14

Goed, duidelijk.
Jij kent een zielughe pony en wil hem redden omdat de eigenaren alleen maar hardvochtige wedstrijdruiters zijn....

Dat laatste houdt bij mij ook in, dat er veel tijd en geld in de opleiding van zo'n pony is gestoken en dat slachten dus ( alleen al financieel gezien) de allerlaatste optie is van de eigenaar!
Heel verstandig besluit lijkt me, als ze al zolang met een kreupele pony rondsjouwen dan ben ik blij dat die pony niet in de handel terecht komt!

En wat wil je er mee doen? Als grasmaaier wegzetten..... kom nou toch! Wordt een paard daar gelukkig van? op een weitje dag en nacht..... geen aandacht of af en toe een aai???

Als je een grasmaaier nodig hebt dan heb ik er nog wel 1 voor je, 25 euro is ie van jou!
Bewaar een plek voor een grasmaaier liever voor een pony zonder gebreken of verstandige eigenaar. Er zijn zat stumpers waar niet naar omgekeken wordt en die wel veel beter af zijn op een weiland zonder werk. Maar dat lijkt me niet gelden voor deze chronisch kreupele pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:14

Nu snap ik hem van de DA en idd je hebt een heule grote mond, en als je niet op je achterhoofd gevallen bent en niet op deze manier tegen de eigenaar praat, waarom dan wel tegen ons? En weet je trouwens wel zeker dat de eigenaar ook niet op bokt zit? maar dan nog.. ik denk dat deze meneer/mevrouw de pony gewoon niet aan jou wilt verkopen. Jammer maar helaas maar wel hun goed recht! als jij je paard te koop zet, dan verkoop je hem toch ook niet aan zomaar iemand of iemand die jou niet aanstaat?

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:15

suleilitha schreef:
Als je al geen conversatie aan kunt gaan, gaat er bij mij meteen een soort van bouwlamp branden....
Wat je nog kan redden is het inschakelen van een zogenaamde stroman, iemand die in jouw opdracht de pony voor zo weinig mogelijk geld daar weg gaat kopen.
Maar eh... ook dan loop je kans dat de eigenaar not amused is, mocht ie erachter komen.....

Ik ga zeker wel een conversatie met hem aan,maar niet zoals ik hiet met jullie praat
Heb uren met hem gepraat hoor,zonder een enkel boos woord,van beide kanten.
Maar het gaat er hier even net wat anders aan toe,mensen die er buiten staan,de pony en de eigenaar niet kennen en gekke dingen gaan roepen,sorry ja maar dan raak ik lichtelijk geirriteerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:15

Joh, ze zijn niet bang dat de pony weer de oude wordt, als de pony een goeie sportpony is en een redelijke kans had óm weer de oude te worden zodat het dier kan worden ingezet in de sport, hadden ze er heus wel alles aan gedaan het dier weer op het oude level te krijgen.
Een goeie sportpony is en blijft onbetaalbaar.
Maar goed, ik heb er geen behoefte aan om door jou uitgemaakt te worden als niet wijs zijnde, ik ga maar even temmen en wens je verder veel geluk. (en wijsheid)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:16

Bokkers,

kennen wij allemaal de pony in kwestie?
kennen wij allemaal de mensen die de pony naar de slager willen brengen?
Kennen wij de TS?

Oftewel; kennen wij de hele situatie?

Lijkt me duidelijk dat het antwoord NEE is (op een enkeling na). Ik vraag me dan toch echt af, waarom iedereen denkt het beste te weten wat de TS moet doen.

De meesten van jullie gaan ervan uit dat de pony pijn heeft, dat hij niet voor niks naar de slacht gaat, de TS handelt vanuit emotie en niet met verstand, etc.
Bekijk het eens van de andere kant; wat als de pony daadwerkelijk van mensen is die alleen om wedstrijden winnen geven en er geen zak om geven wat er met paarden / pony's gebeurd? Die denken; 'een slager is makkelijk, en snel geld verdient'. (Suprise: zulke mensen bestaan, helaas).

TS heeft al meerdere malen gezegd dat er een DA komt die besluit of de pony een waardig leven zal kunnen hebben. Lijkt mij duidelijke taal.

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:17

Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd dat iedereen hier zoveel zegt, want bijna niemand kent de eigenaar en/of de pony.
Ik denk niet dat je hierop dan niet goed kan oordelen, of wel dan ?

Aan de andere kant snap ik ook wel dat iedereen zo reageert, want dat is niet helemaal onterecht natuurlijk, en de reacties zijn begrijpelijk..

Maarja, als LoveBaileys dit allemaal voor die pony over heeft, en de DA zegt dat de pony beter kan worden? Wat is dan het probleem?
Ik vind het goed dat je die pony probeert te helpen, mijn manegevriendje is plotseling weggegaan, zonder dat ik die kon helpen en dat is verschrikkelijk.. (Had er ook het geld niet voor gehad als het zou kunnen hoor)

Bovendien, voor de mensen die denken dat een pony het niet fijn vind om op het land te staan:
Dat is wel de grootste onzin die ik ook heb gehoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:17

denk je nu echt dat die pony naar de slacht zou gaan als hij gewoon nog beter kan worden en als sportpony verkocht kan worden? Denk het niet, volgens mij heeft deze pony gewoon ergens chronisch last van

en anders hadden ze hem/haar wel naar een handelaar gebracht

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:19

amondi schreef:
Goed, duidelijk.
Jij kent een zielughe pony en wil hem redden omdat de eigenaren alleen maar hardvochtige wedstrijdruiters zijn....

Dat laatste houdt bij mij ook in, dat er veel tijd en geld in de opleiding van zo'n pony is gestoken en dat slachten dus ( alleen al financieel gezien) de allerlaatste optie is van de eigenaar!
Heel verstandig besluit lijkt me, als ze al zolang met een kreupele pony rondsjouwen dan ben ik blij dat die pony niet in de handel terecht komt!

En wat wil je er mee doen? Als grasmaaier wegzetten..... kom nou toch! Wordt een paard daar gelukkig van? op een weitje dag en nacht..... geen aandacht of af en toe een aai???

Als je een grasmaaier nodig hebt dan heb ik er nog wel 1 voor je, 25 euro is ie van jou!
Bewaar een plek voor een grasmaaier liever voor een pony zonder gebreken of verstandige eigenaar. Er zijn zat stumpers waar niet naar omgekeken wordt en die wel veel beter af zijn op een weiland zonder werk. Maar dat lijkt me niet gelden voor deze chronisch kreupele pony

Er is geen geld en tijd ingestoke want dat beest is op Z niveau overgekocht :)
Er mag ook zwart op wit komen te staan dat de pony niet weer de handel in gaat,ook al zou die het weer kunnen,ik ben geen wedstrijd ruiter!
Hou van de paarden zelf!
Ga je me nou vertellen dat een pony op de wei zich niej zal vermaken?
Komt met gezelschaps dieren te staan,word 2 keer per dag bezocht voor een knuffel,een poetsbeurt,en een stukje wandelen aan de hand..
ken géén 1 paard wat zich in deze situatie beroerd zal gaan voelen hoor!
Jeeeeeeuzus,waar haal jij nou weer chronisch kreupele pony vandaan? Jullie verzinnen ze echt ter plekke!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:20

Toch kan ik ook ts wel snappen hoor.
Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Men probeert je gewoon te waarschuwen voor een miskoop.
Maargoed, ik vind dat ik daar in dit geval niet goed over kan oordelen, ik ken immers de situatie niet.
Heb jij voldoende geld voor de medische kosten?
Toch kan ik ook wel snappen dat het voor ts frustrerend is.
Niemand kent de situatie in real life en iedereen gaat er meteen van uit dat het dier niet voor niks naar de slacht gaat.
Ik zou als ik de middelen er voor had het ook doen.
Maar pas wel goed op en laat hem goed nakijken door een dierenarts voor de koop..
Mocht het dan uiteindelijk toch een uitzichtloze zaak zijn, dan kan jij hem altijd nog af laten maken maar dan heb je het wel geprobeert. Dan is het jammer maar helaas, maar ook daar moet je toch wel rekening mee houden.

In dit geval zou ik de pony kopen en van het ergste uitgaan dan kan het altijd meevallen.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:20

breezy302 schreef:
denk je nu echt dat die pony naar de slacht zou gaan als hij gewoon nog beter kan worden en als sportpony verkocht kan worden? Denk het niet, volgens mij heeft deze pony gewoon ergens chronisch last van

en anders hadden ze hem/haar wel naar een handelaar gebracht

Hij hoeft geen sportpony meer te worden
mensen lees nou is ff het topic door voor je onzin gaat lopen brullen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:21

En dan nog zou de pony in kwestie meer opbrengen als ze wordt doorverkocht dan wordt geslacht, de eigenaar zal heus niet gek zijn. Ook voor een recreatiepony vang je honderden meer dan voor een slachtpony, wat in dit geval beneden de 200 echt ophoudt. Verder heb je zat paarden die doodongelukkig worden als ze vanuit de sport als weidepaard moeten dienen.
En nu ben ik weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:22

Nee ts, als je nu eens even logisch nadenkt dan zou je zelf inzien dat niemand zijn paard zomaar naar de slacht doet, ook willen ze alleen geld dan kan dat beest altijd nog naar een handelaar.

( ik zal ook ff mierenne*ken) een pony hoort met soortgenoten te staan en niet met gezelschapsdieren

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:22

suleilitha schreef:
Joh, ze zijn niet bang dat de pony weer de oude wordt, als de pony een goeie sportpony is en een redelijke kans had óm weer de oude te worden zodat het dier kan worden ingezet in de sport, hadden ze er heus wel alles aan gedaan het dier weer op het oude level te krijgen.
Een goeie sportpony is en blijft onbetaalbaar.
Maar goed, ik heb er geen behoefte aan om door jou uitgemaakt te worden als niet wijs zijnde, ik ga maar even temmen en wens je verder veel geluk. (en wijsheid)

Met het dikgedrukte ben ik het absoluut niet mee eens, tenzij je een nog redelijk jonge pony op ZZ niveau met internationale ervaring en FEI paspoort bedoelt. Een goede sportpony hoeft niet veel te kosten, vooral al ze jong zijn (alles zelf moeten leren) of oud zijn (vanwege het niet meer járen meegaan). Daarnaast zijn er zat goede pony's op juiste leeftijd die weg moeten naar een goed tehuis, en daardoor betaalbaar zijn voor mensen die er uitstekend voor zorgen.

Behoorlijk offtopic, maar moest dit even gezegd hebben ;)

Yvon72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:23

ik ga hier toch ook op reageren

Ik ken de TS dus wel persoonlijk, en ik heb er met haar ook overgesproken.
En geloof me als ik zeg, dat ze echt wel weet wat ze doet.

mocht het beestje met pijn veder moeten leven, gaat het beestje gewoon naar de slacht.
Maar mocht de DA zeggen, dat doormiddel van 3x per dag stappen , het beestje weer word, zoals die was, of dat hij gewoon pijnloos door het leven kan gaan, dan is het toch alleen maar top dat zij, voor dit beestje wil gaan zorgen.

Ik snap echt niet, hoe sommige bokkers hier reageren.
vind het ook heel knap dat mensen in de portomonee;s kunnen kijken van andere bokkers.

Buuf, als het beestje pijnloos door het leven kan gaan, weet ik zeker dat dat beestje geen beter baasje kan wensen als dat jij bent.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:24

breezy302 schreef:
Nee ts, als je nu eens even logisch nadenkt dan zou je zelf inzien dat niemand zijn paard zomaar naar de slacht doet, ook willen ze alleen geld dan kan dat beest altijd nog naar een handelaar.

( ik zal ook ff mierenne*ken) een pony hoort met soortgenoten te staan en niet met gezelschapsdieren

Schaapjes,geitjes,shetjes...daar komt die tussen te staan,sorry gezelschapsdieren is het verkeerde woord!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:24

LoveBaileys schreef:
Jolliegirl:

Ik ben ontzettend vaak en lang op stal
Ik ken de eigenaren ook nog op zakelijk en prive gebied!
Mijn verzorgster voor mijn pony is er zelfs nog vaker,de rest van de stalgenootjes staan ook achter mij en achter het besluit,dus met ze alle,een man of 20,dezelfde gedachtes,kan niet missen neem ik aan!!

Dan ga je 3x per dag met dat dier lopen,of je verzorgster, of die mensen op stal wie weet wordt ie dan weer goed?? pijnvrij... en kan mooi weer een lekker leventje hebben. en dr kan dan ook nog op gereden worden ook.
als het je echt aan het hart gaat...

al verwacht ik nu een nee.. gezien je het dier zelf wilt hebben.. want als ie weer goed zou zijn, verkopen ze hem niet meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:25

Een jonge sportpony bestaat niet, dat is een pony met sportáánleg of -potentie, een oude is een leerpony ;)
Echter een GOEIE sportpony, en dan bedoel ik een pony vanaf M/Z nivo, is nog altijd waardevast, mits in de gewilde leeftijdscategorie ;)

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:26

Yvon72 schreef:

mocht het beestje met pijn veder moeten leven, gaat het beestje gewoon naar de slacht.
Maar mocht de DA zeggen, dat doormiddel van 3x per dag stappen , het beestje weer word, zoals die was, of dat hij gewoon pijnloos door het leven kan gaan, dan is het toch alleen maar top dat zij, voor dit beestje wil gaan zorgen.

vind het ook heel knap dat mensen in de portomonee;s kunnen kijken van andere bokkers.

Buuf, als het beestje pijnloos door het leven kan gaan, weet ik zeker dat dat beestje geen beter baasje kan wensen als dat jij bent.

Een positieve reactie van iemand dr er totaal buiten staat !!
Neem hier alle aub even een voorbeeld aan..
Ze zal het niet voor niets zeggen he ;)

Thanx Buuuuuuuf (K)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:26

Moeilijk, moeilijk.. Ik denk dat we iig de ts in haar waarde moeten laten.. Het is uiteindelijk haar keuze.. En zoals meereel en kimmy zeggen, niemand kent het werkelijke verhaal...

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:26

suleilitha schreef:
En dan nog zou de pony in kwestie meer opbrengen als ze wordt doorverkocht dan wordt geslacht, de eigenaar zal heus niet gek zijn. Ook voor een recreatiepony vang je honderden meer dan voor een slachtpony, wat in dit geval beneden de 200 echt ophoudt. Verder heb je zat paarden die doodongelukkig worden als ze vanuit de sport als weidepaard moeten dienen.
En nu ben ik weg...

De pony is momenteel kreupel dus kan niet doorverkocht worden, ook niet als recreatiepony. Is al meerdere malen gezegd in dit topic :+

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:28

Yvon72 schreef:

Hier ben ik het inderdaad mee eens! Jij bent iemand die weet waar die over praat, omdat je LoveBaileys, het paard & de eigenaar kent! dan kun je er pas wat van vinden vind ik ..

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:28

Jolliegirl schreef:
LoveBaileys schreef:
Jolliegirl:

Ik ben ontzettend vaak en lang op stal
Ik ken de eigenaren ook nog op zakelijk en prive gebied!
Mijn verzorgster voor mijn pony is er zelfs nog vaker,de rest van de stalgenootjes staan ook achter mij en achter het besluit,dus met ze alle,een man of 20,dezelfde gedachtes,kan niet missen neem ik aan!!

Dan ga je 3x per dag met dat dier lopen,of je verzorgster, of die mensen op stal wie weet wordt ie dan weer goed?? pijnvrij... en kan mooi weer een lekker leventje hebben. en dr kan dan ook nog op gereden worden ook.
als het je echt aan het hart gaat...

al verwacht ik nu een nee.. gezien je het dier zelf wilt hebben.. want als ie weer goed zou zijn, verkopen ze hem niet meer?

Ik hoef het diertje niet zelf te hebben,probeer hem alleen te redden,al komt die op de veluwe te staan,als die het maar goed heeft!!
Binnen nu en 2 weken komt hun nieuwe pony al,en tuurlijk mag ik niet met hem stappen,dan vallen ze door de mand bij de DA !!!